Elektronikus kormányzat

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Advertisements

IKT = információs és kommunikációs technológia
ÜDVÖZLÖM ÖNÖKET A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGÉNEK NEVÉBEN!
Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
Az állam szerepe az öko- marketingben Tátrai Miklós helyettes államtitkár március 17.
INTERNET BANK A FEJLŐDÉS ÚTJÁN Juhász Róbert Elektronikus Banki Igazgatóság.
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
Internetbankok Magyarországon
Tájékoztató a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központról
KÖNYVEINKKÖNYVEINK M-Government T-Government Közigazgatási portalógia Mobil kormányzati eszközök Latest Technological Ttrends E-rendszerek a köz- igazgatásban.
Megtakarításokról közérthetően mindenkinek
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
1 Munkáltatók részére nyújtott szolgáltatások Az eEurope-2005 megvalósítása közszolgáltatásainak (e-gov) Magyarországon A lakossági- és üzleti szféra felé.
EKormányzat programok Szolgáltató állam, elektronikus kormányzás a versenyképességért december Miniszterelnöki Hivatal Elektronikuskormányzat-Központ.
Magyarország sokáig lemaradt az elektronikus közigazgatás alkalmazásában, de ma már minden hatósági eljárást el lehet intézni az interneten. A hatóság.
a Szolgáltató Állam kialakításához vezető út
A kormányzat szerepvállalása a kibervédelemben Dr. Rétvári Bence államtitkár Változó környezet, változó biztonság - Kiberfenyegetések kihívásai napjainkban.
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
Románia és az internet 2o1o-ben Háztartások,internet hozzáféréssel 38% Vállalatok, internet hozzáféréssel 73 % Háztartások,szélessávú internet hozzáféréssel.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
Drajkó László Microsoft Magyarország
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
GINOP 3. Infokommunikációs fejlesztések prioritás
ENSZ - ECOSOC EU EU Bizottság - AGIS Európa Tanács Szervezett, határokon átlépő bűnözés elleni harc Társadalmi-közösségi bűnmegelőzés az újszerű és a tradicionális.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Elektronikus gazdaság, elektronikus ügyintézés
Közigazgatási technológia
Közigazgatási technológia A közigazgatási technológia alapkérdései KRF © 2005.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Dr. Bakonyi Péter helyettes államtitkár Az információs társadalom kialakításának kiemelt feladatai Agrárinformatikai Fórum Budapest, 2003.
Az információs ipar teljesítménye Európai Unió, Magyarország, Amerikai Egyesült Államok.
Az anyakönyvi igazgatás
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
Kormányzati portál, ügyfélkapu és az e-közszolgáltatások
Kutatás Üzleti Információ Informatika 1081 Budapest, Csokonai u 3. Telefon: Fax: Az e-kormányzat és az elektronikus.
| június 27. | MKT vándorgyűlés E-kormányzat és versenyképesség Dr. Paál Péter MKT Informatikai Szakosztály Vezérigazgató, IBM Magyarország.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Köszöntő avagy néhány mondat a felsőoktatásról. Adatkezelés a felsőoktatási intézményekben Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október Keringer Zsolt MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata ASP alapú közigazgatás lehetőségei.
Transzparencia, információszabadság és közérdekű adatok nyilvánossága Dr. Fazekas Judit Igazságügyi Minisztérium európai uniós ügyekért felelős helyettes.
Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat (EKG) – a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer alapinfrastruktúrája
A NEMZETI ADATVAGYON INTEGRÁCIÓJA DIGITALIZÁLÁSI KONFERENCIA MÁJUS 21 – 22. DEBRECEN UJVÁRI MÁRIA.
Elektronikus Közigazgatás Operatív Program ( )
1 Zala Megye az Információs Társadalomban Konferencia Zalaegerszeg, május 30..
A közigazgatási hatósági eljárásról és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény A kérelemtől a bírósági felülvizsgálatig Új jogintézmények a KET-ben.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
Védjegybejelentés elektronikus úton László Áron Márk.
Szélessávú tervek és akciók
Jogi informatika, 2. előadás Az információs társadalom lényegi ismérvei és egyes modelljei szeptember 21. Témakörök: 1.Az IT-ről általában 2.Az IT.
Alapfogalmak, definíciók ÁVF Civil társadalom és nonprofit elméletek 1.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Az elektronikus szolgáltatások előnyei és veszélyei
Az UNESCO programja UNESCO Information for All Program (IFAP, I4-all) Az ismeretterjesztés és az élethosszig tartó tanulás előmozdítása érdekében könyvtárosok,
Közigazgatási Jog 4. Európai Közigazgatás, 11. előadás november 23. Témakörök: 5. Az EU jogrendszerének közigazgatási alapjai 5.1. Az EU jogrendszerének.
Közigazgatási technológia E-kormányzat. E-kormányzat jelentősége Kormányzási reform Közigazgatási modernizáció Közszféra fejlődése.
Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala
Elektronikus közigazgatás A közigazgatásról általában A közigazgatásról általában Új tendenciák a közigazgatásban Új tendenciák a közigazgatásban A számítógép.
Az adatvédelem szabályozása
A közösségi részvétel lehetőségei Elméleti modellek, gyakorlati példák Csíkszereda, november 28. Kósa András László Közéletre Nevelésért Alapítvány.
Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól szóló törvény tervezete
Vacha Ferenc fejlesztési koordinátor Az elektronikus ügyintézés törvényi háttere és gyakorlata.
BYTE Projekt FP 7 Gergely László MBA NIIF Intézet Big Data 2016 Európában és a világban – nem csak a szakma, esettanulmányok is.
Az Európai Unió Információs-társadalom politikája
Foglalkoztatási – Munkavédelmi – Munkaügyi Elektronikus ügyintézés.
ECRIS-TCN dr. Borza Gabriella Nemzetközi és Belső Koordinációs Osztály
Előadás másolata:

Elektronikus kormányzat

Definíció: ekormányzat Az elektronikus kormányzat (e-kormányzat) kifejezés mára mind a köznyelvben mind az állami zsargonban egy univerzális jövőkép-javító tényezővé nőtte ki magát. Ennek megfelelően jelentése nem „egynemű”, hanem több, a valóságban párhuzamosan zajló folyamatot igyekszik megragadni. A legtipikusabb jelentéstartalmai: a közigazgatás (és az igazságszolgáltatás) átfogó, minden szintet érintő reformja: a közigazgatás technológiai modernizációja, a szolgáltatások és az ezeket elérhetővé tévő csatornák multifunkcionálissá válása, – intézményesített, konzultatív, partneri viszony kialakítása kormányzat és polgárok, valamint azok közösségei között, amelyek együttesen egy új demokráciaállapot kialakulásához vezetnek.

Definíció: szolgáltató állam A szolgáltató államhoz vezető reformfolyamat a tekintélyelv, autoriter, a Hatalom külsőségein és bürokratikus logikáján alapuló gyakorlat helyébe lépésről lépésre egy állampolgár-központú, nyílt szerepfelfogású közszférát állít, amelyben az állam valóban szolgáltatásokat nyújt állampolgárainak.

Az e-kormányzás jövőképe Valódi, állam-állampolgár kétoldalú kapcsolatok kiépülése. Hatékonyabb, átláthatóbb és olcsóbb közigazgatás. A részvételi demokrácia kiszélesítése. Az információ szabad áramlásának biztosítása.

Globális kihívások Az EU információs-társadalom kiépítése terén lemaradásban van mind az észak-amerikai mind az ázsiai térséggel szemben Egy ország versenyképessége alapvetően függ az ország elektronizáltságának mértékétől (Bangemann jelentés) Az Európai Unió a globális kihívásokra válaszul kidolgozta az eEuropa 2005 programot

Beilleszkedés a pán – európai eKormányzati rendszerbe Fő cél (Lisszaboni konferencia) az Európai Unió a tudásalapú társadalomra támaszkodva 2010-re előzze meg az USA-t Operatív célok (eEurope 2005) Interaktív közszolgáltatások: elérhetővé tenni mindenki számára 2004 év végére Közbeszerzés: jelentős részének elektronikus útra terelése 2005 végére Közösségi internet hozzáférési pontok: minden állampolgár részére biztosítani a hozzáférést ezekhez, a lehetőleg szélessávval rendelkező pontokhoz Szélessávú kapcsolatok: minden közintézmény részére biztosítani 2005 végére technológia semlegesen Interoperabilitás: kiemelt jelentőségnek tekinthető Kultúra és turizmus: e-szolgáltatások indítása Európa népszerűsítése céljából 2005 végére Biztonságos kommunikáció az államigazgatásban: minősített kormányzati információk számára egy rendszer kialakítása 2003 végére

Az EU 20 alapvető kormányzati szolgáltatást jelölt meg, melyeket a tagországoknak létre kell hozniuk Állampolgárok számára 12 kormányzati szolgáltatás Személyi jövedelemadó: bevallás, tájékoztatás az értékelésről (4 szint) Munkaügyi központok által nyújtott, álláskereséssel kapcsolatos szolgáltatások (3 szint) Társadalombiztosítási járulékokkal összefüggő (3 szint) Személyi iratok (útlevél, jogosítvány) (2 szint) Gépkocsi nyilvántartás (új, használt és import gépjárművek) (3 szint) Építési engedély igénylése (1 szint) Rendőrségi bejelentések (pl. lopás bejelentése) (2 szint) Nyilvános könyvtárak (katalógus megléte) (3 szint) Anyakönyvi kivonatok (születési, házassági): igénylés és elkészítés / kiszállítás (3 szint) Felsőoktatásba, egyetemre történ jelentkezés (4 szint) Lakcímváltozás bejelentése (3 szint) Egészségügyi szolgáltatások (pl. időpont kérése / bejelentkezés) (2 szint)

Egészségügyi hozzájárulás (2 szint) Az EU 20 alapvető kormányzati szolgáltatást jelölt meg, melyeket a tagországoknak létre kell hozniuk Vállalati kör számára 8 kormányzati szolgáltatás Egészségügyi hozzájárulás (2 szint) Társasági adó: bevallás, értesítés (4 szint) ÁFA: bevallás, értesítés (4 szint) Új társaság bejegyzése (4 szint) Adatszolgáltatás statisztikai hivatalok felé (3 szint) Vámnyilatkozat (3 szint) Környezetvédelemmel kapcsolatos engedélyek (jelentést beleértve) (3 szint) Közbeszerzés (2 szint)

Az elérendő szolgáltatások értékelése 1. szint: információs, tájékoztató szolgáltatás, 2. szint: egyirányú interakciót biztosító szolgáltatás 3. szint: kétirányú interakciót biztosító szolgáltatás 4. szint: a teljes online tranzakciót (ügyintézési folyamatot) biztosító (ide értve a fizetést és a kézbesítést is lehetővé tevő) szolgáltatás

Az új közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény (KET) Szabályozás és eljárások ha az ügyfél rendelkezik fokozott biztonságú elektronikus aláírással, akkor kérelmét közvetlenül is benyújthatja ha ezzel nem rendelkezik, akkor a központi elektronikus szolgáltató rendszerben a számára nyitott ügyfélkapun keresztül intézheti ügyeit a központi rendszer működéséért a Kormány által kijelölt kormányzati szerv felelős (EKK) a hatóság igény esetén 8 napon belül tájékoztatja az ügyfelet az ügy iktatási számáról, az ügyintéző személyéről illetve a határidőkről, az esetleges hiánypótlásról (A hagyományos eljárásban is új, garanciális elem) ha elektronikus úton érkezik a kérelem, akkor ez csak 3 nap (de vissza kell igazolni a vételt)

Az „emberi tényező” fejlesztése és átalakítása kritikus az e-kormányzat kiépítése során A közigazgatáson belül az ún. „emberi tényező” fejlesztése és átalakítása nélkül az e-kormányzat kiépítése nem lehetséges, bármilyen korszerű is legyen a műszaki infrastruktúra. Az ügyfélközpontú online szolgáltatások nyújtása megköveteli, hogy a közigazgatási dolgozók gondolkodása is megváltozzon, és előtérbe kerüljön a szolgáltatás minősége és a kezdeményezőkészség. A tranzakciós folyamatok horizontális volta miatt szükséges az állami intézmények együttműködése, az információ és tudás egymással történ megosztása. A politikai vezetők elkötelezettsége és példamutatása katalizátora lehet az e-kormányzat elfogadtatásának. Ugyanakkor az állam egy adott társadalmi környezetben helyezkedik el, amelynek kultúrája is jelentsen hat az e-kormányzat fejlődésére. Például Észtország kooperatív politikai kultúrája segítette az e-kormányzat terjedését, míg Görögország tekintély elvű történelme bizalmatlanságot szült az emberekben a központi e-kormányzati akciókkal szemben. Az egyén szintjén kiemelt feladat a digitális írástudás fejlesztése, az ICT technológiák használatának az oktatása, valamint az e-bizalom építése mind a lakosság, mind a közigazgatás vonatkozásában.