Önkéntes segítő gyakorlat a győri Családsegítő Szolgálat keretein belül 2011. január hó.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
Advertisements

A motiváció fenntartása
A Hallgatói Mentorprogram működése
Utcai és lakótelepi szociális munka
Az iskolai szociálismunka
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr Győr, Kálóczy tér
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
ESÉLYT AZ ESÉLYTELENEKNEK
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Família Nagycsaládosok Egyesülete
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Önkéntes munka az Ózdi Művelődési Intézmények Városi Könyvtárban
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
NYME-AK Neveléstudományi Intézet Gyógypedagógia Intézeti Tanszék Állatasszisztált terápiák a gyógypedagógiai rehabilitációban Témavezető: Taufer Ildikó.
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
Fogd A Kezem Alapítvány
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Hantos Elemér Szakkollégium Miskolci Egyetem HANTOS ELEMÉR SZAKKOLLÉGIUM.
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Győr Pláza Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület „SzínStér” Szenvedélybetegek Alacsonyküszöbű Ellátása Győr.
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz augusztus 23.
LEGYÉL ÖNKÉNTES MOSONMAGYARÓVÁRON A FIÓK IFJÚSÁGI KLUBBAN! "FI Ó K – Ifj ú s á gi Klub ” T Á MOP-5.2.5/B-10/
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat
Az Ifjúság Program. Az ifjúsági projektek meghatározása Nemzetközi ifjúsági projekt: olyan projekt, amely a résztvevők személyiségfejlődését.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Esélyteremtés az iskolarendszerben hátrányos helyzetű fiatalok számára Schön Brigitta.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Győr Pláza Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület „SzínStér” Szenvedélybetegek Alacsonyküszöbű Ellátása Győr.
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Óvodai és iskolai szociális segítés
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
Család – és Gyermekjóléti Központ
Győri Kossuth Lajos Általános Iskola
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
Előadás másolata:

Önkéntes segítő gyakorlat a győri Családsegítő Szolgálat keretein belül január hó

Szeretettel üdvözlünk Benneteket!

A Családsegítő Szolgálat A Családsegítő Szolgálat a személyes gondoskodást nyújtó alapellátó rendszer egyik intézménye, mely hétköznapi nyelven annyit jelent, hogy elsősorban hátrányos helyzetű egyéneknek, családoknak nyújtunk segítséget az élet bármely területén. A Családsegítő Szolgálat a személyes gondoskodást nyújtó alapellátó rendszer egyik intézménye, mely hétköznapi nyelven annyit jelent, hogy elsősorban hátrányos helyzetű egyéneknek, családoknak nyújtunk segítséget az élet bármely területén.

A győri Családsegítő Szolgálatnak négy központja működik a város területén:

Adyvárosi Családsegítő Központ 9023 Győr, Szigethy A. u. 109.

Belvárosi Családsegítő Központ 9022 Győr, Árpád u. 38/b.

Marcalvárosi Családsegítő Központ 9024 Győr, Mónus I. u. 41.

Újvárosi Családsegítő Központ 9025 Győr, Kossuth L. u. 58.

A Családsegítő Szolgálat és az önkéntesek kapcsolata Az „önkéntes hallgató” projektkezdeményezést lelkesen fogadta a győri Családsegítő Szolgálat. Az „önkéntes hallgató” projektkezdeményezést lelkesen fogadta a győri Családsegítő Szolgálat. Intézményünk évek óta fogad önkéntes, valamint laikus gyakorlatot végző szociális munkás hallgatókat. Intézményünk évek óta fogad önkéntes, valamint laikus gyakorlatot végző szociális munkás hallgatókat. Kollégáinkkal végiggondoltuk, hogy intézményünk milyen formában, milyen feladatokban tud önkénteseket foglalkoztatni, valamint a résztvevő hallgatók,- illetve az intézmény szempontjából miért lehet fontos egy ilyen tevékenység beindítása. Kollégáinkkal végiggondoltuk, hogy intézményünk milyen formában, milyen feladatokban tud önkénteseket foglalkoztatni, valamint a résztvevő hallgatók,- illetve az intézmény szempontjából miért lehet fontos egy ilyen tevékenység beindítása.

Önkéntesként vállalható feladatok intézményünkben:

1.Korrepetálás intézményi keretek között, vagy családnál: A központunkhoz forduló, szociálisan hátrányos helyzetű családokban élő gyermekek iskolai felkészítése, valamint támogatása az elsődlegesen vállalható feladat. Ezeknek a családoknak azért is nagyon fontos ez a fajta támogatás, mert a szülők nem tudnak segíteni gyermekeiknek a tanulásban, a különórákat nem tudják igénybe venni, mert a szakemberek magas árat kérnek az iskolán kívüli felzárkóztatásért. A központunkhoz forduló, szociálisan hátrányos helyzetű családokban élő gyermekek iskolai felkészítése, valamint támogatása az elsődlegesen vállalható feladat. Ezeknek a családoknak azért is nagyon fontos ez a fajta támogatás, mert a szülők nem tudnak segíteni gyermekeiknek a tanulásban, a különórákat nem tudják igénybe venni, mert a szakemberek magas árat kérnek az iskolán kívüli felzárkóztatásért. A korrepetáláshoz szükséges egyéni képességek: Azok jelentkezését várjuk, akik alkalmazkodni tudnak a központokban felmerülő korrepetálási igényekhez a helyszín és időbeosztás tekintetében. Fontos az korrepetálandó tantárgyban való megfelelő jártasság, a felelősségtudat, az empátia, a türelem, a diákok viselkedésével szembeni tolerancia, a jó kommunikációs készség. A korrepetálandó korosztály: általános-és középiskolás tanulók. A korrepetálás helyszíne: a négy központunk bármelyikében bizonyos időkereteken belül, vagy a korrepetálandó gyermek lakhelyén. A korrepetálás lehetséges időpontjai: A korrepetálandó gyermek családjával kell az időpontot leegyeztetni (fontos a rugalmasság). Kérjük, hogy motivációs levélben indokoljátok meg miért szeretnétek nálunk vállalni az önkéntességet!

2. Sziget-kék Klub-Ház: 2. Sziget-kék Klub-Ház: Délelőtti elfoglaltsággal lehetőség van a szeptemberében átadott Szigethy Attila utcai Klub-Házban 3 év alatti gyermekekkel történő játékos foglalkozásokon segíteni. Az önkéntes munkához szükséges egyéni képességek: Kreativitás, empátia, jó kedv, türelem, a kisgyermekek viselkedésével szembeni tolerancia, jó kommunikációs készség, ének-zenei tudás előnyt jelent. korosztály: 0-3 éves kisgyermekek helyszíne: 9023 Győr, Szigethy A. u ( Az Adyvárosi Családsegítő Központ szomszédságában.) ( Az Adyvárosi Családsegítő Központ szomszédságában.) lehetséges időpontjai: kedd, szerda, csütörtök de óráig.

3.Esetenként a hallgató szakmai érdeklődésének, lehetőségeinek megfelelő, általa megjelölt tevékenység, amennyiben az a szakmai célokat nem sérti, és az intézmény szemléletével megegyezik.

Az önkéntesek számára lehetséges előnyök: Megismeri az intézményt. Megismeri az intézményt. Sikerélményekkel gazdagodik: Sikerélményekkel gazdagodik: - ha az önkéntes segítségnyújtási szándékát elfogadja a család, bizalmon alapuló viszony alakulhat ki a tagok közt, - a gyermek tanulmányi eredményének javulása, akár sikeres pótvizsga. A személyközi kommunikációban, kapcsolatfelvételben tapasztalatokat szerez. A személyközi kommunikációban, kapcsolatfelvételben tapasztalatokat szerez. „Védett” környezetben próbálja ki a szakmájához kapcsolódó gyakorlati munkát. „Védett” környezetben próbálja ki a szakmájához kapcsolódó gyakorlati munkát. A team munkában való részvételben tapasztalatokat szerez. A team munkában való részvételben tapasztalatokat szerez. Információt szerez az intézményben folyó munkáról, az itt előforduló probléma-területekről, amit a későbbi életében (ha szembekerül ilyenfajta problémával) hasznosítani tud. Információt szerez az intézményben folyó munkáról, az itt előforduló probléma-területekről, amit a későbbi életében (ha szembekerül ilyenfajta problémával) hasznosítani tud. Fejlődik a feladattudata. Fejlődik a feladattudata.

Az intézményünk szempontjából lehetséges előnyök: Hosszabbtávú és sikeres együttműködés az önkéntesekkel a jövőben is. Hosszabbtávú és sikeres együttműködés az önkéntesekkel a jövőben is. az intézmény szolgáltatáskörének bővülése (minimális anyagi ráfordítással), amellyel az ügyfelek felénk irányuló igényeit szélesebb körben tudjuk kielégíteni, az intézmény szolgáltatáskörének bővülése (minimális anyagi ráfordítással), amellyel az ügyfelek felénk irányuló igényeit szélesebb körben tudjuk kielégíteni, új információkhoz, tudáshoz juthatunk (akár az ő tanulmányaik hasznosításával is), új információkhoz, tudáshoz juthatunk (akár az ő tanulmányaik hasznosításával is), amennyiben az ügyfelekkel jó kapcsolatot tudnak kialakítani, adhat új nézőpontot az eseteinkhez is (itt felmerül a kompetencia-határok betartásának a fontossága), amennyiben az ügyfelekkel jó kapcsolatot tudnak kialakítani, adhat új nézőpontot az eseteinkhez is (itt felmerül a kompetencia-határok betartásának a fontossága), informális kapcsolatok szélesítése. informális kapcsolatok szélesítése.

A kliensek szempontjából lehetséges előnyök: személyre szabott segítség (akár az otthonukon belül), személyre szabott segítség (akár az otthonukon belül), ingyenes segítség, ingyenes segítség, lehetőséget ad arra, hogy a kliensek pozitív mintákat lássanak az önzetlen segítésre, lehetőséget ad arra, hogy a kliensek pozitív mintákat lássanak az önzetlen segítésre, gyerekeknek jó példa mutatása a tanulás által elérhető eredményekről és kompetenciákról, gyerekeknek jó példa mutatása a tanulás által elérhető eredményekről és kompetenciákról, szabadidő hasznos eltöltése. szabadidő hasznos eltöltése.

Reméljük felkeltette érdeklődésedet bemutatónk, és mihamarabb találkozunk! Szeretettel várunk Benneteket! Reméljük felkeltette érdeklődésedet bemutatónk, és mihamarabb találkozunk! Szeretettel várunk Benneteket!

Köszönjük a figyelmet! A Családsegítő Szolgálat munkatársai