Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
Public Affairs – Issues management
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Hivatásos csapatsportágak értékteremtése - számokban (Magyarországon)
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban
munkakör a tanirodai gyakorlatban
Közönségkapcsolatok (PR)
Projektmenedzsment Erőforrás tervezés.
Corporate Identity a szállodaiparban
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Közönségkapcsolat (public relations)
Közönségkapcsolatok (PR)
Közönségkapcsolatok (PR)
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
A TUDÁS TÁRSADALMA A TUDÁSTŐKE TÉRNYERÉSE PARADIGMAVÁLTÁS: –A nemzetgazdaságok szerkezeti átalakulása: az ipar és a mezőgazdaság részarányának csökkenése,
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Robert Kaplan – David Norton: Balanced Scorecard
Hogyan alakulnak át az immateriális javak pénzügyi eredménnyé?
Boda György- Szlávik Péter: Kontrolling Rendszerek ( Karl Erik Sveiby: Szervezetek új gazdagsága: a menedzselt tudás című könyv alapján) Készítette:
Reklámozás, Public Relations
PUBLIC RELATIONS TEMATIKA
Soft skills.
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
Vállalati arculat.
Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment
Tudásszervezetek értékteremtésének anomáliái
A partneri kapcsolatok értékelése hálózati együttműködés esetén
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
A marketingkommunikáció
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Stratégiai menedzsment
Az IMAGE.
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
SZERVEZETI MOZGÁSOKAT BEFOLYÁSOLÓ FŐBB ERŐK
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
A KOMOLYZENEI CSR TRENDJEINEK HAZAI ÉS NEMZETKÖZI ÖSSZEHASONLÍTÁSA Ásványi Katalin PhD Egyetemi adjunktus.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Reputáció és márkaépítés a Coke Club sztori. Előzmények : Coca-Cola Beach House, Siófok 10 éven át futó, változatlan koncepció és márkakép Magas.
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Megbízhatóság alapú menedzsment Jónás Tamás szeptember 3.
Regionális identitás és öntudat: létező jelenség Magyarországon?
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
ROMA STRATÉGIAVÁLTÁS A MUNKAERŐGAZDÁLKODÁSBAN
Előadás másolata:

PR, a bizalomépítés művészete „Dolgozz jól és beszélj róla!” Konczosné dr. Szombathelyi Márta

Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations) 10.Public Affairs, Goverment affairs és a lobbi 11.A PR szerepe a válságkezelésben (kríziskommunikáció) 12. Eseményszervezés, támogatás (szponzoráció,adományozás) 13.A PR szakma etikai előírásai és jogi szabályozása 14. A házi dolgozatok értékelése 1.Public Relations, a szervezeti kommunikáció része 2.PR-elméletek 3.A PR szakma története 4.A PR tevékenység tervezése, folyamata, értékelése 5.A PR tevékenység eszközei 6. A PR tevékenység részterületei 7.Belső kommunikáció (Internal PR) és külső PR tevékenység (CSR)

8.Hírnév, imázs Az imázs/identitás/arculat meghatározása (corporate design) Tartalom és forma egysége az arculatban Az arculat komplex értelmezése Az imázs fajtái (corporate identity) Reálfolyamatok szerinti csoportosítás Az imázs kialakulásmódja szerint Az imázs történetisége szerint Az imázs irányultsága szerint Identitás/arculat Meghatározása Értelmezése Tartalom és forma egysége Arculati kézikönyv

A hírnév (reputation) fogalom értelmezése Pozitív és negatív pólusú Közismertség (szereplés, média), köztisztelet (tettek, teljesítmények), közvélekedés (imázs) Amit teszel, amit mondasz és amit mások mondanak rólad A PR tevékenység a hírnevet gondozza (a szervezet és környezete közti jóakarat, megértés, bizalom kiépítése) A pozitív hírnév TŐKE!!!, a legértékesebb vagyontárgy Növekvő szerepet játszik a termékeladásokban Hosszú távú szerepet játszik a részvények/értékpapírok teljesítményében Egy sikeres cég materiális vagyonát a cég piaci értéke sokszorosan felülmúlja Immateriális vagyon: hírnév, kapcsolatok, az alkalmazottak kompetenciája, a vállalati kultúra

Immateriális vagyon Mérési módszerei Látható vagyon Láthatatlan vagyon Immateriális Vagyon Figyelő (Immaterial Asset Monitor: IAM) Stratégiai teljesítménymérő számok kiegyensúlyozott rendszere (Balanced Scorecard: BSC) Látható vagyon pénzeszközök, kinnlevőségek, számítógépek, irodák, részvényesek látható tőkéje stb.) Láthatatlan vagyon a személyzet kompetenciája, szervezeti tőke, ügyféltőke, márkanév, hírnév, arculat, a részvényesek láthatatlan tőkéje stb.)

A vállalat teljes piaci értékének alakítói Látható tőke (könyv szerinti érték) A dologi javak a látható adóssággal csökkentve Immateriális javak Külső szerkezet Márka, beszállítói, vevői kapcsolatok, hírnév, arculat Belső szerkezet Menedzsmentjogi struktúra, stílus- és magatartásformák, utasítások és szabályok rendszere Egyéni kompetencia Képzettség, tapasztalat

Hírnév alapú értékelések Fortune Magazin (Corporate Reputation Index) Image Power (Landor Associate) Brand Vision (Market Facts) RQ Gold (The Reputation Institut, RQ: reputation quotient stb.) Mért jellemzők: fogyasztói fókusz érzelmi vonzerő alkalmazottak pénzügyi teljesítmény vezetés menedzsment minőség megbízhatóság társadalmi felelősségvállalás

Imázs, image, imago Képmás Asszociációk és értékelések együttese Elképzelés vagy vélemény, amely objektív és szubjektív benyomások alapján alakul ki Szavak, tettek, fizikai jelenlét (amit az emberek gondolnak, hisznek, éreznek, érzékelnek egy szervezetről, márkáról, személyről) 3 fő kérdés: Miképp alakulnak ki az imázsok? Benyomás+képzelet kombinációja Hogyan lehet őket befolyásolni? Nyílt és rejtett üzenetekkel, az értelem (vélemény) és érzelem (attitűd) befolyásolásával Milyen hatással vannak a magatartásra? döntő

Imázs-típusok/1. Reálfolyamatok szerinti csoportosítás Termék- vagy szolgáltatás-imázs (product image) Márkakép vagy védjegy-imázs (band image) Vállalat- vagy szervezet-imázs (corporate image) Személy-, szakember- vagy vezető-imázs

Imázs-típusok/2. Az imázs kialakulásmódja szerint Spontán keletkezett imázs Legtöbbször felületes általánosítás Tervszerűen kialakított imázs Corporate Identity Az eszközök megegyeznek a marketing eszköztárával

Imázs-típusok/3. Az imázs történetisége szerint Előzetes vagy meglevő (current )imázs Jövőbeni vagy kívánatos (wish) imázs

Imázs-típusok/4. Az imázs irányultsága szerint Önimázs (self-image) Tükörimázs (mirror image) Imázs: az a kép, melynek alapján a külvilág ítél rólunk, a rólunk kialakult kép. Az „image” három alkotórészből tevődik össze: 1. milyennek látnak minket mások 2. milyennek látjuk mi magunkat 3. milyennek szeretnénk látszani mások szemében.

Kulturális sztereotípiák Heterosztereotípiák Mi mit gondolunk másokról X csoport mit gondol Z csoportról  Autosztereotípiák Önkép Mások mit gondolnak rólunk

Identitás/arculat (CI) Meghatározása (idem=azonos, entitas=lét) Az identitás/arculat a szervezet múltja, hitvallása és filozófiája, technológiájának jellege, tuljdonosai, dolgozói, vezetőinek egyénisége, a szervezet erkölcsi és kulturális értékei, működési stratégiája A= Kép x (KomxTevxFizJel) x (Struk+Kult) A= Ké x (KoTF) x (S+Ku) Korszakai Tulajdonos=Arculat Egy márka= Egy arculat (Ford, BMW, Pepsi) Design=Arculat Vállalat=Ernyő Image kontra önimage (1970-es évek: a stratégiai gondolkodás kezdete) Arculat=Tőke

Az arculat formai elemei Embléma (cég- és termékvédjegy) Logotípia Színvilág Betűtípus Grafikai motívumrendszere Csomagolás Szlogen Zenei azonosítók Vizuális stílusjegyek (fotó, film) Egyéb azonosítók (épületek kivitele, kiállítási installáció)