Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szervezeti belső kommunikáció A belső public relations
Advertisements

Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
Lobbizás az egészségügyben
Szociális munkások a közszférában március 27. Varga István főiskolai adjunktus Szociális munkások a közszférában március 27. Varga István főiskolai.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
Public Affairs – Issues management
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
SEK, május 9. Forrás: Baritz Sarolta Laura AZ ÜZLET MINT HIVATÁS – UTÓPIA VAGY REALITÁS? In Távlatok.
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
CSR Magyarországon Szigeti Cecília.
Közönségkapcsolatok (PR)
Sikeres Székelyföld – 3 Fórumsorozat Csíkszereda, november 25. RÁDULY ATTILA Elnök, Zöld Nap Egyesület, Kézdivásárhely KÖRNYEZETTUDATOSSÁG.
Közönségkapcsolat (public relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
CSR.
Adatvédelmi fogalmak.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
SZECSKAY Ügyvédi Iroda CEBC – XXI. Vezérigazgató Találkozó Lobbizás európaiul március 31. Budai Judit.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Reklámozás, Public Relations
PUBLIC RELATIONS TEMATIKA
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Digitális szolidaritási háló – a szerves megoldás Gáspár Mátyás
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
A évi Integritás Felmérés eredményei a belső kontrollok és a korrupciós kockázatelemzés tükrében Budapest, január 19. Dr. Benkő János, ÁSZ.
Politika, képviselő, információ Kerekes Pál jún. 6. MIBE Konferencia.
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Adományozási kultúra az Európai Unióban Előadó: Dr. Talyigás Katalin.
Vállalati környezeti jelentések Zsugyel János PhD Heller Farkas Főiskola.
Kulturális tevékenységek és a közügyek kezelése (issue management) (Managementul activităţii culturale)
Foglalkoztatás-politika
Alapfogalmak, definíciók ÁVF Civil társadalom és nonprofit elméletek 1.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
A KOMOLYZENEI CSR TRENDJEINEK HAZAI ÉS NEMZETKÖZI ÖSSZEHASONLÍTÁSA Ásványi Katalin PhD Egyetemi adjunktus.
JÓLÉT ÉS IDEOLÓGIÁK: FEJLETTSÉG ÉS BÉREK
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
A társadalmi részvétel elve és az NGO-k jogai dr. Pánovics Attila március 5.
CSR.
Vállalkozásmenedzsment I.
Budapesti Corvinus Egyetem Közgazdaságtudományi Kar Közgazdálkodás és Közpolitika MSc / MSc in Public Policy and Management* Hajnal György (Tanszékevezető,
Márkaépítés 2015 konferencia Bőhm Kornél, Spindoc alapító Kommunikációs Hálózat.
PUBLIC RELATIONS Wekerle Sándor Üzleti Főiskola 2015/16-os tanév, II. félév Tóth Attiláné dr. első foglalkozás.
A Közösségi Alapítványokról Lekeny Hajnal Kárpátok Nemzetközi Alapítvány
Iskolaszociológia Az iskola világa Iskola és közösség Oktatás és társadalom.
CSR.
Az Újbuda 60+ Program rendszerének legfontosabb elemei
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
A közpolitika fogalma és osztályozása
Előadás másolata:

PR, a bizalomépítés művészete „Dolgozz jól és beszélj róla!” Konczosné dr. Szombathelyi Márta

Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations) 10.Public Affairs, Goverment affairs és a lobbi 11.A PR szerepe a válságkezelésben (kríziskommunikáció) 12. Eseményszervezés, támogatás (szponzoráció,adományozás) 13.A PR szakma etikai előírásai és jogi szabályozása 14. A házi dolgozatok értékelése 1.Public Relations, a szervezeti kommunikáció része 2.PR-elméletek 3.A PR szakma története 4.A PR tevékenység tervezése, folyamata, értékelése 5.A PR tevékenység eszközei 6. A PR tevékenység részterületei 7.Belső kommunikáció (Internal PR) és külső PR tevékenység (CSR)

10.Public Affairs (kormányzati – közösségi kapcsolatok) A fogalmak meghatározása, értelmezése A Public Affairs és a PR tevékenységek kapcsolódási pontjai A Public Affairs és a kormányzati kapcsolatok összefüggései: kétirányú kapcsolatok A kormányzat PR tevékenységének elemei Az államapparátus és az önkormányzatok PR tevékenysége A politikai pártok PR tevékenysége A lobbizás helye a fogalomkörben Közügyek kezelése (Issue management)

A fogalmak meghatározása, értelmezése Public Affairs (PA) A PR egyik részterületének megnevezése: a PA az a PR tevékenység, mely a közügyekkel, az arra hatással levő közönséggel, a közösségekkel foglalkozik 1970-es évektől W. Howard Chase nevéhez köthető (azt tanácsolta az üzleti szektor vezetőinek, hogy proaktív kommunikációs taktikák segítségével oszlassák el a kormányzati, a közigazgatási és a civil szektor bizalmatlanságát, és stratégiai kérdésként tekintsenek a közügyek kezelésére) A gazdasági és a kormányzati szféra közti napi kapcsolat (gondolatok és eszmék cseréje) (R.Reagen) A szervezet működését és környezetét befolyásoló szervezetekkel és csoportokkal folytatott kommunikáció

Public Affairs – közügyek – részterületei Kormányzati kapcsolatok Önkormányzati kapcsolatok Lobbizás Társadalmi ügyek kezelése Ügyfélkapcsolatok Civil szféra kapcsolatok Nemzetközi PA tevékenység Vállalati támogatáspolitika Koalícióépítés Pénzügyi támogatások gyűjtése Márka-, hírnévmenedzsment Peres ügyek segítése Rendezvényszervezés Médiakapcsolatok Kutatás Tanácsadás Vállalati pozicionálás

Lobbizás Lobby: angol szó, jelentése „előcsarnok, hall” USA: a Képviselőház előcsarnoka, ahol a képviselőket várják mindazok, akik az ügyeiket el akarják intézni velük A tevékenység régi, a fogalom viszonylag új Szakmaként leginkább az USA-ban fogadják el Tvk-kel szabályozott kommunikációs tevékenység Célja: a kormányzat és a gazdasági és/vagy civil szektor közötti párbeszéd megszervezésével az érdekek egyeztetése A döntés-előkészítési folyamatokban az érdekek és célok pontos megjelenítésével, tv-i keretek között támogatást szerezzen egy érdekcsoport számára Segíti a jog- és tvalkotókat abban, hogy a tények és hatásuk ismeretében jó döntéseket hozzanak Nem csak az a fontos, kit ismerünk, hanem az is, mit tudunk és ezzel hogyan tudunk élni

Lobbizás „Lobbista az, aki „…fizetés vagy bármilyen szolgáltatás fejében kötelezettséget vállal arra, hogy megkísérel befolyást gyakorolni az Egyesült Államok Kongresszusa által alkotott törvények bármelyikének elfogadása vagy meghiúsítása érdekében, köteles bejelenteni ezt a Képviselőház hivatalnokánál, valamint a Szenátus főtitkárságán írásban, és eskü alatt megadni az ott dolgozó hivatalnok részére megbízója nevét és üzleti címét, továbbá a megbízás időtartamát és a tevékenységért várható juttatás összegét…A bejelentést tevő személy mindaddig, amíg e tevékenységet folytatja, köteles minden naptári negyedév 1-10. napjáig esküvel megerősített részletes jelentést tenni azokról az összegekről, amelyeket munkavégzése során kapott vagy kiadott, és arról, milyen célból. Jelentenie kell mindazoknak az újságoknak, folyóiratoknak, magazinoknak vagy egyéb publikációknak a címét, amelyeket megjelentetett” (USA 1946.tv) (Nyárády – Szeles 2004: 192-193.)

Lobbizás Nem azonos a korrupcióval! A hazai gyakorlatban megítélése negatív Létezik parlamenti lobbi-lista A sok irányú lobbizás egyensúlyt teremt Elemei: Trendfigyelés Kapcsolattartás Tájékoztatás akcióprogramok Fajtái: Közvetlen (személyes kommunikáció) Közvetett (közbeiktatott személy vagy szervezet) „grass-roots” (helyi, alulról jövő) „grass-tops” (befolyásos személy vagy szervezet)

Társadalmi ügyek kezelése (Issue Management) Issue Management kifejezés 1976-tól (Howard Chase) A társadalmi ügyek kezelésének komplex módszere Strategic Issue Management System (SIMS) Jelentése: Trend (kiszámítható változás) Ügy (megzavart folyamat) Kategóriái: Strukturális: hosszú távú társ-i trendek, a szervezet csekély befolyása (pl. elöregedő társadalom) Külső: az ügynek környezeti, közösségi vonatkozásai vannak Krízis: rövid távú, váratlan eseményből keletkezik belső: az üggyel vállalaton belül kell szembesülni (pl. szervezetfejlesztés, utódláspolitika) Aktuális ügyek: élénk közérdeklődésre számot tartó (pl. kutyatámadás) Potenciális: esély van rá, hogy az ügy élővé váljon, fel kell készülni rá (pl. médiaelemzéssel)

Szervezetek társadalmi felelősségvállalása Corporate Social Responsibility (CSR) Társadalmi csoportok és gazdasági szervezetek kölcsönös függése Erősödött a közvélemény hatása a piaci, politikai és társadalmi folyamatokra A gazdálkodó szféra létérdeke társadalmi felelősségének bizonyítása

A CSR 6 megatrendje 1.a gazdag/szegény választóvonal erősödött (kb, 30 éve) 2. az állam visszavonul – a szociális/jóléti költség a vállalatokon is 3. fenntartható fejlődés 4. szervezetellenes akciók 5. az átláthatóság felé haladás (a berlini fal leomlása óta) 6. remények egy új, jobb évezred iránt

A CSR korlátai és nehézségei A régiek: „Nekünk erre semmi szükségünk nem volt” Marketingesek: „A CSR elvonja a pénzt a márkára szánt kerettől” A pénzügyesek nem elég lelkesek A felső vezetés bizonytalan és nem megfelelő képzettségű A középvezetés nyomás alatt tartja a költségvetést Elmerülés a napi munkában A gazdasági nyomás és a recesszió megnyirbálják a költségvetést

CSR Kié a CSR tevékenység? 76%: CEO 27%: CSR beosztású szakember 16%: PR/PA szakember Fő veszély: a PR szakemberek technikusként vagy közvetítőként való kezelése