Környei László elnök HunDidac Szövetség EGER 2011. október 11.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
Advertisements

Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
„Ezt egy életen át kell játszani”
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Angol nyelvi kompetencia
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
JÓ GYAKORLATOK AZ IKT ISKOLAI ALKALMAZÁSÁBAN
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
JUHÁSZ GYULA REFORMÁTUS GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÉPZŐ ISKOLA TIOP / A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési.
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
Mentortanárképzés eLearning támogatása
Agria Media Eger, október
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
A NAT jövője az informatikán innen és túl Reményi Zoltán.
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
Óvoda-iskola átmenet a Józsefvárosban
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
Bevezetés. A jó pap holtig tanul – tartja a mondás A múlt század közepéig azonban, általában, csak azokra az emberekre volt ez igaz,  akiknek a génjeiben.
TIOP február 2.. TIOP 1.1.1/09 Tanulói laptop Támogatás összege: Ft Pályázat időtartama: május 1. – március 1.
A kerettantervek fejlesztése
Az IKT-metria mérőeszköz
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A magyar közoktatás- politika irányvonalának változásai 1998-tól 2006-ig Készítette: Kemenczky Zsuzsanna.
TIOP / TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Az FSZ-, a felsőoktatás és a munkaerőpiac Bánhidyné Dr. Szlovák Éva CSc. főiskolai tanár, igazgató Hajdúszoboszló Február 7. Budapesti Műszaki Főiskola.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A MAGYAROK ÉS A NYELVTANULÁS Készítette: Beta Viktória ÁVF Közszolgálati Alapszak XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia Társadalomtudományi.
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS eLEMÉR Projektkonferencia –2010. okt. 21. Leövey Gimnázium, Budapest.
A tanári munka és foglalkoztatás indikátorai nemzetközi tükörben Imre Anna Oktatáskutatási és Fejlesztési Intézet november.
A tanárképzés szerkezete
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
Példa egy ppt prezentációhoz
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A NEMZETI ALAPTANTERVHEZ ILLESZKEDŐ TANKÖNYV , TANESZKÖZ ÉS NEMZETI KÖZOKTATÁSI PORTÁL FEJLESZTÉSE TÁMop B/ Műhely
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Informatikaoktatás a 21. század elején Magyarországon Sebestyén Katalin.
Új minőségfogalom a közoktatásban Környei László Budapest, augusztus 22..
Pedagógus életpálya Ellenőrzés, értékelés, minősítés Budapest, november 17. Környei László szakmai igazgató.
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
Előadás másolata:

Környei László elnök HunDidac Szövetség EGER október 11.

 Három nagy kutatás (OECD ,) megállapította, hogy világszerte nem az infrastruktúra megléte vagy hiánya, hanem a tanárok szerepvállalása vagy ellenállása határozza meg az oktatási módszertani újítások elterjedését  A pedagógus szerepe a legfontosabb: az oktatási informatikai reformok sikere a tanárok felkészültségén és motiváltságán múlik Magyar Bálint 2004.

A számítógéphasználat lehetősége képessége és motivációja

Nem tanultaElfelejtetteRosszul válaszoltJól válaszolt 56,4%16,414,512,7 Kiss Gábor Gépészmérnök hallgatók vizsgálata a Budapesti Műszaki Főiskolán A vizsgálat alábbi eredményei, a NAT szerint kötelező informatikai kompetenciák, 8. osztályos szintjéig elsajátítandó ismeretek szintjét mutatják A felsőoktatásnak tudomásul kellene venni, hogy jelenleg még a közoktatás számottevő hányadában egyáltalán nem, többségében nem NAT szerinti informatikaoktatás történik!

 Maximalista NAT és kerettantervek  Eldöntetlen szakmai vita a felhasználó orientáltságról  Gyakorlatilag ahány iskola annyi féle gyakorlat  Taneszközök, tankönyvek orientálatlansága  Tanári képesítési követelmények igen hiányos teljesítése

Education at a Glance 2010.

PISA Digitális szövegértés

 Minden tanuló úgy lépjen ki a közoktatás rendszeréből, hogy tud „tíz ujjal” billentyűzetet használni.  Pedagógus diplomát csak az kaphasson aki az iskolákban lévő IKT eszközöket készségszinten képes használni.  A tanítási órák egyre nagyobb arányát IKT eszközök támogatásával szervezzék.  Minden iskola adminisztrációja számítógépen történjen.

Környei László elnök HunDidac Szövetség