A felnőttkori tanulás az informatika korában Esettanulmány egy leghátrányosabb helyzetű kistérségben működő esti gimnáziumról Dr. Simándi Szilvia – Dr. Tengely Adrienn Eszterházy Károly Főiskola Andragógiai és Közművelődési Tanszék
Kutatási kérdéseink A felnőttkori tanulás módszerei az informatika korában Az IKT alkalmazása a felnőttek oktatásában Az internet alkalmazása a felnőttkori tanulásban otthon és az iskolában
A település Borsod-Abaúj-Zemplén megye Leghátrányosabb helyzetű kistérség Kisváros Lakosság: 3300 fő
Az iskola Esti gimnázium Országos felnőttképzési középiskolai hálózat tagja Helyi általános iskola épületében Hétfő és szerda
Hogyan élte meg, hogy újra iskolapadba ült? „Nagyon furcsa volt ennyi év után újra megszokni a folyamatos készülést” „Tele voltam kétségekkel nagyon féltem” „Nekem nem volt semmilyen, mert én folyamatosan jártam iskolába” „Igen furcsa volt az első nap az iskolában”
Legsikeresebb tanulási módszerek „Odafigyelve megértem, értelmezem, amit az órán tanulok, de még hozzáolvasok, hogy még több tudásra tegyek szert.” „Addig olvasom az anyagot, amíg a saját szavaimmal el nem tudom mondani a lényegét.” „Hangosan tanulok, mert így a legkisebb az esélye, hogy a gondolataim elkalandozzanak.”
Legsikertelenebb tanulási módszerek „A magolás csak pár napig tart és nincs semmi értelme, ha nem értem meg.”
Oktatástechnológiai eszközök Iskola IKT felszereltsége Laptop, projektor Hagyományos eszközök: tankönyvek, atlaszok
Internet a tanulásban 1. érettségi tételek kidolgozása (legfőképp!) 2. új ismeretek szerzése 3. házi feladatok megoldása 4. gyakorlás 5. ismétlés
Köszönjük a figyelmet!