A felnőttkori tanulás az informatika korában Esettanulmány egy leghátrányosabb helyzetű kistérségben működő esti gimnáziumról Dr. Simándi Szilvia – Dr.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tóvári Judit Eszterházy Károly Főiskola. Szinnyei József. Magyarország a XX. században század: polgári.
Advertisements

Szakmatanulás érettségi után a Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központban (BeTISZK) 1073 Budapest Dohány utca 65.
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Internet alapú tanulás vidéki térségben. Székelyföldi tapasztalatok Kiss Adél Pro Educatione Egyesület – Tanulmányi és Felnőttképzési Hálózat, Csíksomlyó.
Informatika tanításom
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
A felnőttképzési tevékenység, és annak az alakulása egy Kulturális és Szabadidő Központban Konzulens tanár:Készítette: Simándi SzilviaPalla Melinda TanársegédIII.andragógia.
XXX. Jubileumi OTDK Készítette: Szabó Anita Debreceni Egyetem
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
Könyvtárhasználati verseny
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
A Lisszabon-folyamat és az oktatás képzés nemzeti politikája Dr
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Az Észak Magyarországi régió népességföldrajza
Hűtőház, gyümölcsfeldolgozó, és a levédett végtermék minősítési rendszerének kidolgozása, Gönc Város Önkormányzata Komplex felzárkóztató programok készítése.
Így oktatunk mi Vagy legalábbis én… Obuch László.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP-3.4.4/B-08/1  Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében regionális tehetségsegítő hálózat, a tehetségsegítés terén szakmai együttműködési rendszer kialakítása.
A mentorrá vált pedagógus a Foglalkoztatásba ágyazott képzés (FÁK) című programban Singer Péter
A közművelődés és az egész életen át tartó tanulás Nevelésügyi Kongresszus Budapest, augusztus 26.
Könyvtári informatika I.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
ECDL Az ECDL European Computer Driving Licence - Európai Számítógép-használói Jogosítvány Az ECDL egységes nemzetközi szabályok alapján működő moduláris.
Digitális középiskola Digitális középiskola Iskolahálózat kialakítása.
Munkaerő-piaci helyzetkép Borsod-Abaúj-Zemplén megyében
Mottó: Most mutasd meg, hogy traktorral mit tudsz! Szervező: Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr- főkapitányság és a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Baleset-
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Felnőttoktatási tájékoztatója
Eszterházy Károly Főiskola 3300 Eger, Eszterházy tér. 1 TÁMOP D-12/2/KONV Az Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiumának.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Norvég Civil Alap A Norvégia, Izland és Liechtenstein által az Európai Unió gyengébben fejlett tagállamainak felzárkóztatásához nyújtott támogatás keretében.
A magyarországi református közoktatás területi sajátosságai
TIOK IKT – tesztelés Pihelevicsné Oberländer Melinda kémia-informatika szakos tanár.
1 AEMA – Hálózat Adult Education Made Accessible Projektcélok és megvalósítás - Információs nap Miskolc, március 19.
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
A felnőttkori tanulás motivációja és jellemzői Esettanulmány egy leghátrányosabb helyzetű kistérségben működő esti gimnáziumról Dr. Simándi Szilvia –
Internet a családban Székely Levente –
GeoGebra Dinamikus matematika mindenkinek
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
Jegyzetkészítés 5/17.
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
A szakiskolások továbbtanulási esélyei Kecskemét, Dr Liskó Ilona OFI
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
ünnepélyes bizonyítvány átadása
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
Miért kell kistérségi kiterjesztés; hol tart Szécsény
TÁMOP-6.2.4/A/11/ „A Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórház Humánerőforrás fejlesztése foglalkoztatás támogatás révén”
Csecsemő- és gyermekápoló képzés munkahelyi gyakorlat
3. célterület keretében részt vevő 3 fő szakorvos jelölt
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban
TIOP-2.2.2/C-10/ „Észak-Magyarország kicsinyeiért”
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
TÁMOP A-11/ Humánerőforrás-fejlesztés képzési díj és ösztöndíj támogatás által a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató.
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Sajtótájékoztató.
Sugárterápiás szakasszisztens képzés
TÁMOP-6.2.2/A-09/ Képzési díjak támogatása a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kórház és Egyetemi Oktató Kórházban Ünnepélyes bizonyítvány átadás.
Együtt a változásokért
Ponte de Lima- Freixo 3. projekttalálkozó (2017. október )
Előadás másolata:

A felnőttkori tanulás az informatika korában Esettanulmány egy leghátrányosabb helyzetű kistérségben működő esti gimnáziumról Dr. Simándi Szilvia – Dr. Tengely Adrienn Eszterházy Károly Főiskola Andragógiai és Közművelődési Tanszék

Kutatási kérdéseink A felnőttkori tanulás módszerei az informatika korában Az IKT alkalmazása a felnőttek oktatásában Az internet alkalmazása a felnőttkori tanulásban otthon és az iskolában

A település Borsod-Abaúj-Zemplén megye Leghátrányosabb helyzetű kistérség Kisváros Lakosság: 3300 fő

Az iskola Esti gimnázium Országos felnőttképzési középiskolai hálózat tagja Helyi általános iskola épületében Hétfő és szerda

Hogyan élte meg, hogy újra iskolapadba ült? „Nagyon furcsa volt ennyi év után újra megszokni a folyamatos készülést” „Tele voltam kétségekkel nagyon féltem” „Nekem nem volt semmilyen, mert én folyamatosan jártam iskolába” „Igen furcsa volt az első nap az iskolában”

Legsikeresebb tanulási módszerek „Odafigyelve megértem, értelmezem, amit az órán tanulok, de még hozzáolvasok, hogy még több tudásra tegyek szert.” „Addig olvasom az anyagot, amíg a saját szavaimmal el nem tudom mondani a lényegét.” „Hangosan tanulok, mert így a legkisebb az esélye, hogy a gondolataim elkalandozzanak.”

Legsikertelenebb tanulási módszerek „A magolás csak pár napig tart és nincs semmi értelme, ha nem értem meg.”

Oktatástechnológiai eszközök Iskola IKT felszereltsége Laptop, projektor Hagyományos eszközök: tankönyvek, atlaszok

Internet a tanulásban 1. érettségi tételek kidolgozása (legfőképp!) 2. új ismeretek szerzése 3. házi feladatok megoldása 4. gyakorlás 5. ismétlés

Köszönjük a figyelmet!