PROGRAMOK, ADATBÁZISOK, OKTATÓSZOFTVEREK CD-ROM-ON

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Háttértárak ismertetése
Advertisements

IKT = információs és kommunikációs technológia
A Sajtóinfo online kommunikációs szolgáltatásáról Batki Zsolt kommunikációs tanácsadó (ELTE BTK Kommunikáció Tanszék, Sajtóinfo szolgálat),,Marketing,
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
Adattárolási technológiák
Napjaink háttértárolói
E-LEARNING ÁLTAL TÁMOGATOTT KÖNYVTÁRI MUNKAFOLYAMATOK
Erdélyi Múzeum-Egyesület Magyar Tudományos Akadémia Budapest, november 11. Dr. Bitay Enikő, Az EME Műszaki Tudományok Szakosztályának elnöke.
Bravecto a gyakorlatban 2011 szeptember – november
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Előzmények Sikeres pályázat a kézirat elkészítésére (2004) A könyv megjelenése (2006)
DISZKréten az adathordozókról
Készítette: Sebestyén Dávid SEDRAAI.ELTE. Az adathordozók Ha nincs hálózatban a két számítógép, amik között adatot szeretnénk átvinni Vagy a digitálisan.
Háttértárak.
Hasznos internetes információforrások. Enciklopédiák, lexikonok Seres Judit SZTE Klebelsberg Könyvtár Tájékoztató Csoport
Vida Andrea SZTE Egyetemi Könyvtár.
MOKSZ és a Semmelweis Egyetem kari / tanszéki könyvtáros értekezlet, Korszerű könyvtári szolgáltatások tanszéki, klinikai vetülete Áncsán Gizella.
Készítette: Simon Anett 9.c
MÉDIAISMERET I. INZERTKÉP SZINOPSZISA Beküldendő feladat 2. Készítette: Nemes Marianna Informatikus Könyvtáros Szak Távoktatás tagozat II. évfolyam II.
Országos Széchényi Könyvtár
RFID labor az Intézetünkben
Készítette: Verle Ágnes SHQWPT  1982, Sony és Philips  A cél: nagy tárképességű, tartós információhordozó  ne csak szöveget: zene, kép, videó.
Dok.leírás, formai feltárás Zsák Judit
Kommunikáció az egyetemen kurzus Farkas Lívia előadása
Kommunikáció az egyetemen c. konferencia ápr. 28.
Az Óbudai Egyetem Könyvtárának bemutatója lib.uni-obuda.hu 2011.szeptember.
OPTIKAI LEMEZEK JELLEMZŐI, TÍPUSAI Készítette: Czeglédy Kitti - CZKSAAI.
Optikai adathordozók.
Minden, amit az adathordozókról tudni kell Számítógépes alapismeretek, első beadandó feladat Készítette: Eichhardt Iván.
Optikai meghajtók. CD (Compact Disc) 1978 Philips – LaserVision –Filmek optikai tárolón –Kevés siker 1982 – Philips+Sony –audio tárolásra –Bakelit leváltása.
Napjaink háttértárolói
Készítette: Feszt Bernadett 8/a Napjaink háttértárolói Salamon Róza felkészítő tanár Dr. Török Béla Óvoda Általános Iskola és Diákotthon 1142, Budapest.
Minden, amit az adathordozókról tudni kell
Google earth és a térinformatika kapcsolata
Országos Egészségpolitikai Szakkönyvtár története és állománya dr. Palotai Mária január 26. 1Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési.
1 A kohéziós politika a költségvetés fogságában 49. Közgazdász-vándorgyűlés, Pécs, szeptember 30. dr. Iván Gábor.
Budapest, Hungary, 21st World Congress on Reading 1 Elektronikus könyvtár(ak) az olvasás szolgálatában Moldován István OSZK
Berzsenyi Dániel Főiskola Szombathely, május 8. Könyvtári partnerség a felsőoktatásban XIII. Vas Megyei Könyvtári Nap.
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
Készítette: Aranyos Edit & Fazekas Sarolta A CD-rom története.
E-learning Kovácspál Eszter.
Állománykezelők és optikai elven működő háttértárak.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Főiskolai Kar A Műszaki Tervezés Rendszerei 2000/2001 tanév, I. félév 1. előadás Bevezető a számítógépen.
A terrorizmus és a terrorizmus elleni harc vizsgálata
Digitális tartalom előállítási képzés, alternatív foglalkoztatással mozgássérültek és megváltozott munkaképességűek számára HEFOP DAT Konferencia.
Az informatika szerepe a XXI.század múzeumaiban
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
és segíteni az embereket, akik hozzá akarnak férni ezekhez.
1.Témakör TÁJÉKOZTATÓ ÉS TARTALOM- SZOLGÁLTATÓ TEVÉKENYSÉGEK.
Az MKE 15. országos konferenciája
MKE Helyismereti Könyvtárosok Szervezetének XVIII. Országos Tanácskozása Gödöllő, július Helyismereti fejlesztés - online elérés a dunakeszi.
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
 A ROM angolul: Read-Only-Memory. ( csak olvasható memória)  Egy olyan elechtronikai eszköz, amely csak olvasható adatok tárolására alkalmas.  Programok.
Az ELTE Informatikai Kar és a FÖMI Távérzékelési Központ kapcsolata : Műhold-felvétel kiértékelő rendszer komponenseinek kifejlesztése (tervezés.
5. osztály Háttértárolók
Hang anyagok tárolása Magnószalag Magnókazetta Bakelitlemez CD
Optikai lemezek Készítette: Tóth Gábor TOGSABI.ELTE.
Könyvtár- és informatikai alapismeretek kurzus október 1.
MINDEN, AMIT AZ ADATHORDOZÓKRÓL TUDNI KELL
E-larning és M-learning nemzetközi viszonylatban és Szerbiában (egy saját fejlesztésű oktatási keretrendszer bemutatása) Előadók: Kőrösi Gábor és Esztelecki.
Minden amit az adathordozókról tudni kell. Történelmi áttekintés.
Kialakulásuk  1960-as évek közepétől több cég egymástól függetlenül fejleszti  Katonai célokra készül  Létrehozás célja: A mágneses tárolóknál nagyobb.
VáltozatokVáltozatok. A Tudós, Művész, Orvos, Tanító, Ezermester, Edző, Építész vezeti a manók városának építési munkáit.
A könyvtári dokumentumok digitális átállása
A könyvtárak állományának tagolódása
MKE Helyismereti Könyvtárosok Szervezetének XVIII
Integrált könyvtár rendszer (IKR)
Elérhető magyar irodalom – olvasás? digitalizálás?
Előadás másolata:

PROGRAMOK, ADATBÁZISOK, OKTATÓSZOFTVEREK CD-ROM-ON Jávorszky Ferenc SZIE-ABPK PROGRAMOK, ADATBÁZISOK, OKTATÓSZOFTVEREK CD-ROM-ON Kísérlet egy feledésbe merülőben lévő műfaj életben tartására

Helyzetkép és egy kis történelem Karunk bemutatása CD-ROM történelem 1980-as évek vége 1984 Kongresszusi Könyvtár katalógusa 1990 Politika – az első magyar próbálkozás a csúcspont: 373 lemez 2003-ban 2005-ben már az 1997-es szintre esett vissza a kiadás

Miért terjedt el? Hátrányai Előnyei: Behatárolt adatmennyiség, amely hatalmasnak tűnik a kor átviteli technológiája mellett Nincs telefonszámla Nem marad nyoma az interneten a kutatás témájának, a használat módjának Bármikor folytatható a munka Hátrányai Lezárt, egész, nem bővíthető Sérülékeny, nem tartós hordozó

Látszólagos ellentét Az ellentét feloldása 2004. Bánkeszi Katalin  fel fogja váltani egy újabb technológia 2011. „Ha jobban elgondolkozunk a maradandó érték fogalmán, akkor észrevehetjük, hogy mögötte egyetlen dolog van: az IGÉNYES tartalom. A technológia folyamatos fejlődése lehetőséget ad a tartalom szélesebb körű és igényesebb megjelenítésére, ezért van sok dolgunk...” (Borsódi Donát, Profi-Média)

Tanítók Negyedik félév, heti egy óra Nagyobb csoportlétszám, többféle specializáció Elsősorban oktatás segítő lemezek Óravázlatok, csoportfoglalkozások tervei Nagyobb siker Viták, egymás meggyőzése

Informatikus-könyvtárosok Hatodik félév, heti négy óra Radikális kritika, elemzések Hivatásos kiadók mellett kisebb, nem erre szakosodott közreadók munkái is előkerülnek A tájékoztató munka minden részére kiterjedő lemezek (helytörténet, közhasznú információk is)

Varázslatos emberi test A Panem DK Multimédia kiadványai

Profi-Média Manó sorozat

M-DISC = A jövő optikai adattárolója? 2011. szeptember Elindul egy optikai adattároló és a hozzá szükséges író forgalmazása… Van-e szükség optikai adattárolásra? Kisebb méretű, könnyebben hordozható eszközök, felhő alapú adattárolás az Interneten (biztonsági rések)? Megfordul a folyamat?

Köszönöm a figyelmet!