Az Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézetének bemutatása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Tóvári Judit Eszterházy Károly Főiskola. Szinnyei József. Magyarország a XX. században század: polgári.
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Az Internet Fiesta a könyvtárakban 2002 dr. Bakonyi Péter Országos Könyvtári Kuratórium elnöke.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
Partiumi Keresztény Egyetem - Nagyvárad -
Nyitott laborok GlobálisLabor? TeleLab?
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Erdélyi Múzeum-Egyesület Magyar Tudományos Akadémia Budapest, november 11. Dr. Bitay Enikő, Az EME Műszaki Tudományok Szakosztályának elnöke.
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Gábor Dénes Tehetségpont
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Könyvtári digitális tartalmak az oktatási multimédiák számára
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Microsoft IT Akadémia Sisák Zoltán
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
E-learning és a multimédia
Pécsi Tudományegyetem Szociológia Tanszék Bölcsészettudományi Kar.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
Hipermédia tanulási források az interneten
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
MS IT Akadémia Sisák Zoltán kuratóriumi elnök HTTP Alapítvány.
e-Learning a tanárképzésben
A kisebbségi (magyar) felsőoktatás kialakulása és perspektívái Szatmárnémetiben Készült a Debreceni Egyetem Nevelés – és Művelődéstudományi Doktori Program.
SZINTEK ÉS SZEMPONTOK AZ EURÓPAI FELSŐOKTATÁSI TÉRSÉGBEN Előadás a Felsőoktatási Kutatóintézet és az Oktatásügyi Közvetítői Szolgálat „Felsőoktatási konfliktusok”
Eger vonzerői Készítette: Panghy Bence.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
és segíteni az embereket, akik hozzá akarnak férni ezekhez.
Köszöntöm Önöket az FSZ konferencián! Dr. Zárda Sarolta rektor.
ILIAS keretrendszer használata az LSI Informatikai Oktatóközpontban
Az egyház társadalmi tanítása és a XXI. századi felnőttoktatás c. konferencia Esztergom dec. 1. Az andragógia szak elindulása és munkája a PPKE VJK-n.
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
Nemzetközi Rehabilitációs Központ
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
IKT az informatikus könyvtáros képzésben az egri főiskolán Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár Dr. Tóvári Judit főiskolai tanár.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
MKE XXXI. Vándorgyűlés, Papa Tankönyvek a könyvtárosképzésben Tóvári Judit főiskolai tanár Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, Eger Tóvári Judit.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
SZEPSI MAGYAR TANNYELVŰ ALAPISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.
Budapesti Corvinus Egyetem Prezentáció cím egy vagy két sor, balrazárva TÁMOP B.2-13/ Szakmai tanárképzés országos módszertani- és képzésfejlesztése.
Információtechnológiák és tudásbázis az Agrof-MM Leonardo+ projektben M=Mountain; M=Mediterranean
A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem Szervezeti Felépítése
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
Előadás másolata:

Az Eszterházy Károly Főiskola Médiainformatika Intézetének bemutatása

Eszterházy Károly Főiskola

Eger Az ország egyik legismertebb és legkedveltebb városa Eger. A Bükk hegység és az Alföld találkozásánál fekszik. Kedvelt kirándulóhely. A szőlőültetvények szinte körül ölelik a várost, a híres borokat pedig a város alatt húzódó pincék érlelik és őrzik. Érdemes megcsodálni városszerte a barokk műemlékeket, a várat, a Dobó teret, a Bazilikát, a Minaretet, a termál fürdőt és ne felejtsük el megkóstolni a Szépasszony völgyben a borokat.

Névadónk Intézményünk névadója, gróf Eszterházy Károly 1725. május 4-én született Pozsonyban. Tanulmányait is itt kezdte. Kora ifjúságától a papi pálya vonzotta. 1745-ben a Collegium Germanico-Hungaricum növendékeként Rómában folytatott teológiai tanulmányokat. Hazatérte után előbb esztergomi kanonok, pozsonyi prépost, majd 1759-től váci püspök. Egerbe 1762. június 29-én érkezett, s haláláig töltötte be az egri egyházmegye püspöki és Heves vármegye főispáni tisztét. Működése alatt épült ki Eger igazi székvárossá, s nyerte el mai szerkezetét és barokk városképét. Nagyszabású terve a várost az ország keleti felének szellemi központjává tenni. Eszterházy Károly, az utolsó egri püspök 74 éves korában, 1799. március 15-én hunyt el.

Múlt és jelen Egerben a felsőoktatás gyökerei a 18. század közepéig nyúlnak vissza Gróf Eszterházy Károly egri püspök négy fakultásos egyetem működtetésére alkalmas épületet építtetett 1774-től a Líceumnak elnevezett épületkomplexumban elkezdődött a képzés 1828-ban Pyrker János László érsek Egerben megalapítja az első magyar nyelvű tanítóképzőt a képzőt 1852-ben a Líceumba helyezték és 1948-ig érseki tanítóképzőként működött pedagógiai főiskola 1949-ben költözött a Líceumba a tanárképző főiskola tanárképzés jelentős intézménye lett az 1990-es évektől jelentős változások voltak így az egri tanárképző főiskola általános főiskolává válik

Célok az oktatási szolgáltatások minőségének emelése rugalmas tanulmányi rendszer kiépítése hazai és nemzetközi elismertségre is számot tartó értékes diplomákat adjon ki intézményünk

A Főiskola vezetése Főiskolai Rektor Általános és Fejlesztési Rektorhelyettes Oktatási Rektorhelyettes Tudományos és Nemzetközi Rektorhelyettes Valamint: Főiskolai Főtitkár Tanulmányi és Információs Központ Igazgatója Humán Erőforrások Osztály Vezetője Gazdasági Főigazgató Nemzetközi Kapcsolatok Központ Igazgatója Hallgatói Önkormányzat Elnöke

A Főiskola karai Bölcsészettudományi Főiskolai Kar Gazdaság- és Társadalomtudományi Főiskolai Kar Természettudományi Főiskolai Kar

Információs Fórumok a Főiskolán WEB- rádió A rádió 2002. március 16-án kezdte meg működését. Az adás a főiskola belső hálózatára telepített számítógépeken hallgatható. Líceum Televízió A főiskola saját üzemeltetésű televíziója 2003. május 1-én kezdte meg működését. A műsorszerkezetre jellemző a fiatalos dinamikusság. Líceumi Paletta A főiskola havonta megjelenő közéleti lapja.

Médiainformatika Intézet

Az Intézet története 1976- Önálló oktatástechnológiai csoport A csoport jelentős technikai és szellemi támogatást kap Gyors létszámnövekedés, a kutatások rövid idő alatt tudományos eredményeket produkálnak A 80-as évek közepén már dominánsan jelentkezik az oktatás kutatás-szolgáltatás hármassága 1989- Megalakul az Oktatástechnológiai és Informatikai Tanszék 1989- Házi építésben elkészül a tanszék első IBM-kompatibilis számítógépe

A Líceumban megépül az első számítógépes hálózat. A hallgatók kötelező informatikai oktatást kapnak. A tanszék az Országos Akadémiai Hálózat Regionális Informatikai Központjaként működik. 1992- Először kerül megrendezésre az Agria Média konferencia és kiállítás, amelyet azóta is két évenként megrendeznek. 1996- Multimédia Kutatólabor alakul a tanszéken. 1999- Megalakul a Médiainformatika Intézet: Oktatás-és Kommunikációtechnológiai Tanszék Informatika Tanszék Regionális Informatikai Központ

Az oktatás A matematika illetve számítástechnika szakosok kivételével minden hallgató informatikai alapképzése. Minden tanári szakos hallgató (kommunikációs és információs technológiák tanegység oktatása). Informatikus-könyvtáros szakos hallgatók képzése. Szabadon választható tanegységek, OKJ-s és ECDL vizsgalehetőséggel. Nulladik évfolyamú képzés. Médiatechnológus asszisztens képzés. Pedagógus-továbbképzés.

Szervezeti felépítés: intézetvezető intézeti koordinátor ügyintéző oktatástechnikus kiadványszerkesztő

Informatika Tanszék

Oktatók: A tanszéken 10 belsős oktató tanít, külsős oktató pedig 11 van. Géppark: 1 db IBM xServer 220 40 db IBM NETVISA A22P 64 db Compaq D310 konfiguráció Használható alkalmazások, szolgáltatások Windows XP, Office XP, Corel 10, Photoshop 6 Egyéb segédprogramok Korlátlan Internet hozzáférés, ALEPH integrált könyvtári rendszer, NEPTUN Egységes Tanulmányi Rendszer, SGI médiaszerver

„Tanulás tér- és időkorlátok nélkül” Távoktatás „Tanulás tér- és időkorlátok nélkül” Intézményünk 10 éve végez távoktatási tevékenységet. Nyomtatott eszközökkel támogatott szakképzési formák, majd a kutató- és fejlesztőmunka eredményeként az elektronikus médiumokkal támogatott, illetve az Internet- alapú távoktatási formák. Az elektronikus alapú nyitott képzés fejlesztési irányát 2002-ben, a MAB által akkreditált, az e-learning (hálózati on-line) tanulás formájában indított informatikus könyvtáros szak jelenti. Ekkor az e-learning területén dinamikus fejlesztések kezdődtek meg. A hallgatók tértől és időtől függetlenül, hatékonyan sajátíthatják el a tananyagot.

Szükséges feltételek az intézményben 100 Mb/s sebességű lokális hálózat működik, amely 34 Mb/s sávszélességgel kapcsolódik a világhálóhoz a legmodernebb technikai eszközök állnak rendelkezésre távoktatási szoftver megléte informatikusaink kiváló ismerői az oktatás informatikai hátterét biztosító hardver és szoftver összetevőinek a tananyagfejlesztéshez szükséges nagy teljesítményű multimédiás számítógépek és jogtiszta szoftverek megléte forrásanyagok professzionális minőségben való feldolgozására alkalmas perifériák

Multimédia Kutatólaboratórium Létrehozásának célja a multimédiás anyagok hatékonyságának, pedagógiai-pszichológiai hátterének kutatása, valamint saját fejlesztésű oktatási és ismeretterjesztő on-line és off-line multimédia anyagok tervezése és kivitelezése. A labor további feladata az elektronikus és távoktatási tananyagok valamint a főiskola Weboldalának folyamatos fejlesztése és karbantartása. A Multimédia labor tevékenysége szakmai hátteret biztosít a több OKJ-s szakképzés (multimédiafejlesztő) hazai és határon túli pedagógus továbbképzések, valamint részt vesz a tanár szakos hallgatók szakmai irányításában.

Kiemelkedő eredménynek tekinthető a 2002 Kiemelkedő eredménynek tekinthető a 2002. őszétől bevezetett MAB által akkreditált, e-learning formában, 180 fővel indított, informatikus könyvtáros távoktatási kurzus, melynek technológiai hátterét szintén a Multimédia kutatólaboratórium biztosítja. Hat év alatt 21 db oktató és ismeretterjesztő multimédia, három videó CD és egy Photo CD készült el, melyek közül három Hungarodidact díjban részesült: Barokk Eger CD-ROM, Hungarodidact ezüst díj 1999. Kommunikáció és készségfejlesztés CD-ROM, Hungarodidact arany díj 2001. Az egri egyházmegye 1000 éves múltja CD-ROM Hungarodidact ezüst díj 2001.

A Kutatólaboratórium néhány munkája Az EKF honlapja (www.ektf.hu) Az EKF honlapja 2002 őszén megújult és új szolgáltatásokkal bővült, például saját fejlesztésű keresőrendszerrel, hallgatói fórummal, és különböző hírlevelekkel. Célunk a az összes tanszék bevonása a világhálózatba és az új Web keretein belül, egy egységes, önállóan is módosítható felületet biztosítunk tanszékek számára.

Eger anno Izgalmas időutazásra hívjuk. Ismerje meg, fedezze fel Eger történelmének 1900-1945 közötti időszakát! Országos és helyi jelentőségű eseményeket, helyszíneket láthatunk a képkockákon. Bebarangolhatjuk Eger utcáit, érezhetjük a város egyedi, utánozhatatlan hangulatát, katonai és egyházi eseményeken vehetünk részt.

Utazások Kínában A multimédia a távoli keletre kalauzolja el az érdeklődőt. Segítségével megismerkedhetünk Kína múltjával és jelenével. Utazásokat tehetünk a nevezetes helyeken: Pekingben, Hong-Kongban, a Nagy Falnál, a Sárga-folyónál, a Dél-kínai Karsztvidéken vagy akár Tibetben is.

Kommunikációfejlesztés Az emberi kommunikációs képességfejlesztés, illetve ezeknek mint módszereknek a megtanítása jól összekapcsolható a modern oktatási technikával.

Oktatás-és Kommunikációtechnológiai Tanszék

A tanszéken 7 oktató tanítja a tanár és nem tanár szakos hallgatóknak a szabadon- és kötelezően választható tanegységeket. Ilyenek például: Kommunikációs és információs technológiák Multimédia felhasználás Multimédia prezentációk tervezése és kivitelezése Videofelvételek készítése, szerkesztése Fototechnika az oktatásban Videotechnika az oktatásban Állóképek szerkesztése

A tanszék életéhez szorosan kapcsolódik a Líceum Televízió működése. A Líceum Televízió első adását 2003. április 29-én sugározta. A Televízió székhelye a Főiskola központi épülete, a Líceum. Itt található a stúdió, a szerkesztőség és a vágó stúdió. A működéshez szükséges anyagi forrásokat a Főiskola, pályázatok, televízióknak készített anyagok és referencia filmek készítésével biztosítja.

A TELEVÍZIÓ: Fiatalos, dinamikus, de a főiskola tradícióit tiszteli. A TELEVÍZIÓ CÉLJA: Színvonalas gyakorlati képzés, és technikai környezet biztosítása. Közszolgálatiság, közművelődési jelleg. A főiskola szakmai, tudományos, kulturális és sport életének, képzéseinek bemutatása úgy, hogy abból a pályaválasztás előtt álló fiatalok tájékozódni tudjanak.

Olyan képzési és továbbképzési formák megvalósítása, amelybe bevonható a Televízió. Együttműködés a hazai- és külföldi felsőoktatási intézményekkel (műsorok cseréje, tudományos-, kulturális életük bemutatása). CÉLKÖZÖNSÉG: A főiskola oktatói, hallgatói. Eger város középiskolás tanulói. Eger város értelmisége. Szakmai fejlődést felvállaló polgárok

Eredmények Tervek folyamatos megvalósulása. Diákok szakmai fejlődése. Televízióknak készített anyagok gyártása folyamatos. Referencia filmek készítése. Együttműködés a hazai- és külföldi felsőoktatási intézményekkel (műsorok cseréje, tudományos-, kulturális életük bemutatása). Egyre többen ismerik és nézik a városban. Pozitív visszajelzések.

Tervek További fejlődés Új műsorok 100% diákmunka elérése

Regionális Informatikai Központ

Az Informatikai Központ feladatköréhez tartozik a főiskolai hálózatba kötött számítógépek fejlesztése, karbantartása, HBONE regionális Internet-szolgáltatás, és egyéb járulékos feladatok ellátása, valamint az Informatikai Szolgáltató Centrum és a Hallgatói Információs Központ üzemeltetése is. Az Eszterházy Károly Főiskola közel 7 éve mint regionális informatikai központ is működik amely több egri és környékbeli intézménynek biztosít Internet elérési lehetőséget.