Közönségkapcsolatok (PR)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

A PR eszközei. Az elmúlt évtizedben a csúcstechnológia három fontos területén, a számítástechnikában, a távközlésben és tömegkommunikációban végbement.
CIVIL SZAKMAI NAP TÓTVÁZSONY Pályázatok által támasztott feltételek Előadó: Szendrei Szilárd Tótvázsonyi Ifjúsági Egyesület.
PROTOKOLL ÉS RENDEZVÉNYSZERVEZÉS
Kamerakezelés.
A publicisztikai és tájékoztató műfajok
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
A térkép és a propaganda kapcsolata Bobák Szilvia.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
DPR kommunikáció alapelvei
Éttermi rendszer – User Interface vázlat Káposztatérd csoport.
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
A rendezvényszervezés feladatai
Közönségkapcsolatok (PR)
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
Kamerakezelés A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta.
Készítette: Fejér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Prezentáció és grafika Alapismeretek a számítógépes prezentációk.
Környezeti szemléletformálás
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Közönségkapcsolat (public relations)
Embléma, logotípia, piktogram, címer.
Könyvtárhasználat.
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat Projektindítási, dokumentálási és portfoliószintű költségkövetési feladatok támogatása az EPM.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Nagyvállalati projektmenedzsment megoldás a Fővárosi Vízművek Rt.-nél Előadó: Fritsch Róbert CIO, Fővárosi.
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
A PLAKÁT Készítette: Wiedermann Katalin.
Reklámozás, Public Relations
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Az eseményszervezés formái, eszközei
DPR kiadványok tervezése, kivitelezése
TERVEZET.
Ajánlás a felkészítések (gyakorlás, munkaműhely) tartalmára és módszerére A gyakorlat bemutatása A gyakorlat célja az etilén termékvezetékek sérülése következtében.
Végrehajtási, nyomon követési fázis Készítette: Szentirmai Róbert (minden jog fenntartva)
A tea varázslatos világa. 1. Célrendszer I.  Általános célok:  Élményszerzés nyújtása  Viselkedéskultúra fejlesztése  Szabadidő hasznos eltöltésére.
A referencia – intézmények működésének eljárásrendje Harkány, 2009.november 13.
A rendezvények előkészítése
A marketingkommunikáció

Projektmenedzsment Mesterkurzus 1.
A tömegkommunikáció.
VIDEOTECHNIKA/formanyelv
Méliusz Juhász Péter Megyei Könyvtár
Portfólió Horváth Violetta Marketing menedzser
4. A FILM formanyelvi eszközei
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
FILMGYÁRTÁS – FILMMŰVÉSZET
Sajtótájékoztató szervezése, lebonyolítása
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
Filmezés alapjai, ötlet-forgatókönyv 6. témakör. A forgatókönyv játékfilmek és dokumentumfilmek írásban rögzített anyaga. Hasonló a szövegkönyv, amely.
Rendezvényszervezési technikák Mozgássérültek Budapesti Egyesülete október 5. Lurdy Ház.
Dokumentumok  Minden jog fenntartva. A dokumentum A dokumentum: az ismereteket tartalmazó információhordozó. Ez lehet tárgy, könyv, folyóirat,
1. Témakör. A tanév feladatai A terem rendje Ülésrend kialakítása Érintés és-balesetmegelőzés Eszközök bemutatása.
ROAD SHOW SZERVEZÉSE Kőváriné Vida Ildikó PR vezető, kamarai tanácsos
Megjelentek az infokommunikációs pályázatok
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
a évi szakmai vizsgáról
MOZGÓKÉPI KIFEJEZŐESZKÖZÖK
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
Egy plakát elkészítése, nyomtatási eljárások,
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
Kommunikációs kampánytervezés
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
Előadás másolata:

Közönségkapcsolatok (PR) A PR eszközei

A PR eszközei A PR eszközei: Public relations filmek Korszerű informatikai eszközök Nyomtatott/irodalmi eszközök Rendezvények/események

A PR eszközei PR filmek A leghatékonyabb informálási mód az audiovizuális formálás A PR filmekhez kapcsolódó gyakorlati feladatok: Archívum- nyilvántartás- dokumentáció Kópiakészítés A bemutatás technikai feltételeinek biztosítása terjesztés

A PR eszközei Archívum – nyilvántartás – dokumentáció Kópiakészítés A filmhez kapcsolódó dokumentumokat (forgatókönyv, számlák, szerződések) is archiválni kell Az elkészült filmet is állagmegóvó módon tárolni kell Kópiakészítés Meg kell különböztetni az eredetit a másolatoktól Kópia csak az eredeti felvételről készülhet A bemutatás technikai feltételeinek biztosítása Lehet: Prezentáció Háttérvetítés Illusztráció formájában

A PR eszközei Terjesztés A bemutatás lehet: Projektoros Monitoros Televíziós sugároztatás Videomagnóról Figyeljünk a technikai eszközök meglétére Terjesztés Lehet: Tömeges Csoportnak szóló Személyre szabott

A PR eszközei A PR film műfaji kategóriái: Referenciafilm: A legismertebb PR filmes produktum Célja: a szervezet bemutatása Felhaszn. terület: ügyfélkapcsolatokban Időtartam: 10-15 perc Tartalma: az adott termék hogyan készül, milyen technológia, mi a tartalma, összetevői, fogyasztói véleményekkel

A PR eszközei Belső PR film Alkalmazása leég ritka Mo.-on Célja: vezetők és tagok közötti összhang megteremtése Felhaszn. terület: szervezet belső rendezvényein v. új munkatársak felkészítésekor Időtartam: változó (10-45 perc) Tartalom: a szervezet belső identitását gondozó info.-k A vezetés nézetei, célkitűzései, elvárásai A szervezeti kultúra tényezői A szervezeti összetartozás érzésének erősítése

A PR eszközei Image-film Népszerű, gyakori filmfajta Célja: a szervezet környezeti megítélésnek fejlesztése, image fejlesztés Felhasználási terület: szervezet külső, belső rendezvényein, pályázatoknál Időtartama: 10-15 perc Tartalom: a vállalati arculat összetevőinek bemutatása Az arculat tartalmi kérdéseit részletezi Ilyen pl. az országimage

A PR eszközei Marketing-PR film Kevés készül belőle, pedig a piaci harc célszerűsítené Célja: termék vagy szolgáltatás bemutatása Felhasználási terület: termékbemutatókon, piaci kitelepüléseken Időtartam: 8-15 perc Tartalom: egy termék promóciós tevékenységének kommunikációs felvezetése Reklámtevékenység konkrét üzeneteinek magyarázat Termékhez tartozó használati instrukciók, kezelési lehetőségek

A PR eszközei Oktatófilm Gyakori filmfajta humánpolitikai feladatkörökben Célja: képzés, ismeretek terjesztése Felhasználási terület: új munkatársak felkészítése, továbbképzések, ügyfélkapcsolatokban Időtartama: 10-45 perc Tartalom: oktatás, képzés a szervezet tevékenységéhez kapcsolódó témakörben

A PR eszközei Videohírlevél Itthon nagyon mellőzött filmfajta Célja: audiovizuális közvetítés a szervezet valamilyen eseményéről Felhasználási terület: ügyfélkapcsolatokban, médiakapcsolatokban, szakmai kapcsolatokban, marketing-PR tevékenység során Időtartam: 5-15 perc Tartalom: képes tudósítás, beszámoló

A PR eszközei Befektetői kapcsolatok film Privatizációhoz kötődően célszerű, tőzsdei cégeknek Célja: potenciális és tényleges befektetők tájékoztatása Felhasználási terület: ügyfélkapcsolatokban, médiakapcsolatokban, rendezvényeken Időtartam: 5-15 perc Tartalom: befektetők figyelmének felkeltése, Célirányosan informálni kell

A PR eszközei Közérdeklődést fejlesztő filmek Társadalmat foglalkozató kérdésekben Célja: közvélekedés tudatos formálása Felhasználási területei: külső piaci munkában, marketing-PR aktivitásban, fogyasztói kapcsolatokban Időtartam: 30 másodperc-50 perc Tartalom: közvélemény nézeteit formáló kampány Nem ritkán sorozatként (szappanoperaként) forgalmazzák Sok információt, érvet, bizonyítékot tartalmaz

A PR eszközei PR spot Rövid mint a reklámfilm Célja: figyelem felkeltése Felhasználási terület: külső piaci munka, szakmai kampány felvezetéseként, marketing-PR tevékenység Időtartam: 20 másodperc-1 perc Tartalom: az arculat valamilyen változásával kapcsolatos film

A PR eszközei PR riport Népszerű a gyakorlatban, híradó stílusú Célja: rövid, tényszerű híradás, álláspontok kifejtése Felhasználási terület: sajtómunka, médiakapcsolat, külső piaci munka, pénzügyi kapcsolatokban, belső PR terén időtartama: 20 másodperc-30 perc Tartalom: hírértékű információkat tartalmazó riport, interjú vezetői szereplés Élő megszólalás Lehet többszereplős is

A PR eszközei TÉVÉ- ÉS RÁDIÓPRODUKCIÓK Televízió népszerűsége Az audiovizuális produkció 3 részből áll: A produkció megtervezéséből (forgatókönyv elkészítése) A produkció létrehozásából (kivitelezés) Az elkészült produkció műsorba helyezéséből (sugárzás)

A PR eszközei A produkció megtervezése A műsorra szánt info-k megtervezése, az arányok, a hangzás stb. Szakanyag kell hozzá: Készülő produkció tárgya Kihez szól a produkció Szakmai kérdések minél részletesebb ismertetése A produkció közzétételének formája és helye Produkcióval kapcsolatos szervezeti elgondolások A forgatási és nyilatkozói megkötöttségek

A PR eszközei A forgatókönyv típusai: A hangoldal elemei: Forgatókönyv-vázlat (szinopszis): műsorötlet leírása, vázlat a témakör feldolgozásáról Irodalmi forgatókönyv: a vázlatnál alaposabb, a vizuális élmény leírására törekszik Technikai forgatókönyv: a rendező filmszerű elgondolásait is tartalmazza. Bal oldalon a képre vonatkozó összes megjegyzés, jobb oldalt a szövegre vonatkozó elképzelések, hang-oldal. A hangoldal elemei: Hang Zene Zörej

A PR eszközei Hang Zene Zörej A szöveg lehet A zene lehet szinkronhang (képpel együtt felvett szöveg) vagy kísérőszöveg (a műsorhoz később felvett magyarázó szöveg, narrátor) Zene A zene lehet Szignál ( könnyen megjegyezhető, dallamos zenei taktus) Szinkronzene (a képi anyagban is megjelenő zenei előadás) Kísérőzene (utólag felvett) Zörej Szinkronzörej (a műsorban látható tárgyak, szereplők által keltett hangok ) Hangeffektus (a képen látható tárgyak mesterségesen keltett hangja)

A PR eszközei A képoldal elemei: Kameraállások: vízszintes, függőleges, rézsútos, mozgó Svenk: a kamera a saját tengelye körül mozog Fahrt (kocsizás): a kamera előre vagy hátra történő helyváltoztatása Vario: fókusztávolság változtatása A rögzítendő képek fajtái: Totál plán: teljes terjedelem Second plán: félközeli kép Premier plán: közelkép Szuperpremier plan: szuper közeli felvétel

A PR eszközei A produkció létrehozása A gyártás fázisai: A forgatás előkészítése: a technikai forgatókönyv alapján előkészíteni a forgatást. Kijelölik a felvétel napját, idejét stb. A felvétel, a forgatás: képi és hangi rögzítés. Lehet belső forgatás (stúdió) v. külső forgatás Az utómunka: vágás A rögzítés technikája szerint megkülönböztetünk: Celluloid szalagra rögzített normál filmet Videofilmet A hangrögzítés technikája szerint: Néma Szinkronhangos

A PR eszközei Gyártási költségek: A kivitel technikája szerint: Animációs Natúr film Gyártási költségek: Technika bonyolultsága Forgatási helyszínek száma Forgatási napok száma Utazási, szállásköltségek Szereplők száma és honoráriumai Műsor technikai műfaja Nyersanyag- és laborköltség Műsor stúdiómunka-igénye A műsor hossza

A PR eszközei A produkció közzététele KORSZERŰ INFORMATIKAI ESZKÖZÖK Kell-e fizetni a sugárzásért? Közérdekűnek minősül-e Állami vagy kereskedelmi csatornán mutatják be. KORSZERŰ INFORMATIKAI ESZKÖZÖK Számítástechnikában, távközlésben és tömegkommunikációban IRODALMI- NYOMTATOTT ESZKÖZÖK Hírlevelek, vállalati újság Leporellók Arculati kézikönyv, naptárak, üdvözlőkártyák, Térképek, könyvek Sajtómappa, fogadó dosszié

A PR eszközei Nyomtatványok előkészítése: Tartalmi tervezés: Szöveg: az igazi PR műfaj, a kézirat oldalait számozni kell, számokkal kell jelölni a képek helyét Fotó: ff vagy színes, Grafika: figurális illusztráció Formai tervezés: Elemek formai rendszerének kialakítása A kiadvány grafikai terve Általában színesben készül

A PR eszközei A nyomtatványok technikai kivitelezése Nyomdatechnikai eljárások: Magasnyomás Mélynyomás Síknyomás A nyomóforma alakjáról és jellegzetességéről kapták a nevüket Szedés Tördelés Szalmiákos levonat készítése Korrektúra Próbanyomás A papírok méret szerint 2 csop.: A és B

A PR eszközei Nyomtatványok felhasználása Nyomdai végtermékek kötészeti munkálatai: Felvágás Összehordás Fűzés Ragasztás, bekarcolni Hajtogatni vagy kivágni Terjesztés Megrendelés tartalmi szempontjai: Alak, méret, terjedelem, példányszám, papírfajta, színek száma, ár és fizetési feltételek, kötészeti munkafázisok, kiszerelés

A PR eszközei ESEMÉNYEK- RENDEZVÉNYSZERVEZÉS A rendezvény legfontosabb sikertényezői: Időpont Helyszín Program Időpont: Szokványos vagy rendhagyó időpontban (utóbbi már önmagában figyelemfelkeltő) Esőnap Ne ütközzön vallási, politikai, társadalmi programokkal Kulcsemberek részt tudnak-e venni

A PR eszközei Helyszín: Program Hagyományos vagy kuriózum helyszínlehetőségek Technikai szempontból is fontos Megközelíthetőség Szükséges-e speciális előkészítés Mosdók, mellékhelységek állapota Program Kreativitás A program összeállítása tematikus rendet követ Forgatókönyv Vendégek Meghívók Étkeztetés Szervezési előkészületek hostessek

A PR eszközei Takarítás Mellékhelységek Kellékek Fényképész Asztalok, székek Vendégek regisztrációja, mappák Névkitűzők, Emelvény Zene Szórakoztatás, hírességek Zászlók Jelzések (útvonat) Parkolás Dekoráció Média értesítése