¶r elmélete és gyakorlata. 1. A TANTÁRGY CÉLKITŰZÉSEI A tantárgy általános célja A kurzus végeztével képesek lesznek a PR feladatok elvégzésére és koordinálására.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Halmosné Dancsecs Katalin Informatikus-könyvtáros szak Távoktatás Médiaismeret beküldendő házi feladat Inzert kép Az ötlet rövid leírása: Egy közismert.
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Tutori tevékenység a gyakorlatban
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | A KOM-PASSZ program ismertetése „KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program GEBAUER FERENC MFPI, március 7.
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
MARKETING.
DPR kommunikáció alapelvei
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
E-learning és a multimédia
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár
…mű lehet: nyomtatott (névjegykártya, prospektus, levélpapír, boríték, jegyzetpapír, plakát) elektronikus (prezentáció, hírlevél, weboldal, multimédia,
MÉDIAISMERET I. INZERTKÉP SZINOPSZISA Beküldendő feladat 2. Készítette: Nemes Marianna Informatikus Könyvtáros Szak Távoktatás tagozat II. évfolyam II.
Közönségkapcsolat (public relations)
Beküldendő feladat MÉDIAISMERET I.
1 Dánszentmiklós. 2 3 Útikalauz Tartalom - Menü Súgó - Útikalauz Előző dia Következő dia Első dia Utolsó dia Előzőleg megtekintett dia.
Írásvetítő transzparens Készítette: Huszár Anita informatikus könyvtáros szak II. évfolyam, távoktatási tagozat Alsózsolca, 2005.
E-learning alapú távoktatásos képzés
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Reklámozás, Public Relations
DPR kiadványok tervezése, kivitelezése
TERVEZET.
Konzultációs nap – Minőségfejlesztési Iroda szeptember 18. Fekete Krisztina Fókuszban a formahibák.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
EU-s pályázatok írása és módszertana
Szervezeti viselkedés Bevezetés
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
A marketingkommunikáció
Tanulási útmutató Tanulási Útmutató Az Észak-magyarországi Regionális Távoktatási Központ által a TÁVHÁLÓ projektben kifejlesztett e-learning környezethez.

„KOM-PASSZ” pályaválasztást segítő program
1 Tájékoztató a tantárgyakról és a jegyzetekről Digitális oktatási gyűjtemény az ALEPH könyvtári rendszerben.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
Az Apáczai Kiadó átdolgozott matematika tankönyveinek bemutatása 5. -6
Image elemzés Marketingkommunikációs és Pr eszközök
© Szöllősi és Társai Bt. Marketingkommunikáció a TISZK rendszerében.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Tantárgyi követelmények Infrastruktúra geoinformatika – AI04 Geoinformatika – AG03 Előadók: Dr. Szabó György egyetemi docens, Wirth Ervin PHd hallgató.
MKE XXXI. Vándorgyűlés, Papa Tankönyvek a könyvtárosképzésben Tóvári Judit főiskolai tanár Eszterházy Károly Tanárképző Főiskola, Eger Tóvári Judit.
BRAND KIALAKÍTÁSA A KÖNYVTÁRBAN
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
A könyvtár internetes katalógusa ALEPH - WebOpac.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
Légrádi László (NHL4JL), Informatikus – könyvtáros szak, Második évfolyam A Public Relations elmélete és gyakorlata Beküldendő feladat: Egy arculatértékelési.
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
A web site minősítése Források: Bokor Péter szakdolgozata (2002) és a benne megadott hivatkozások: Dotkom Internet Consulting: Üzleti weboldalak elemzése,
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
Regionális politika – beadandó feladat 1) Készítse el az Ön által kiválasztott megye elemzését az alábbiakban megadott szempontok szerint: 1.A megye informatív.
Az ALTANA Pharma AG arculatértékelési tervezete
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
.. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd – Szerda18.05.
TÁMOP B.2-13/ Szakmai szolgáltató és kutatást támogató regionális hálózatok a pedagógusképzésért az Észak-Alföldi régióban Dobos Zoltánné.
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
SZÉPMŰVÉSZETI MÚZEUM KÖNYVTÁR ARCULATÉRTÉKELÉS 2004.
Tantárgyi követelmények Térinformatika BMEEOFT041
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Előadás másolata:

¶r elmélete és gyakorlata

1. A TANTÁRGY CÉLKITŰZÉSEI A tantárgy általános célja A kurzus végeztével képesek lesznek a PR feladatok elvégzésére és koordinálására. A kurzus során a hallgatók jártasságot szereznek pr-kampányok és rendezvények szervezésében, belső és külső arculat alakításában.. A pr, elméleti ismereteket és gyakorlati kompetenciákat közvetítő tárgy, amely nemcsak tények és vélemények megismertetésével foglalkozik, hanem gyakorlási lehetőségeket is nyújt…. A képzés keretében a hallgatók megismerik a pr eszközöket elméleti és gyakorlati vonatkozásait, és a velük való megjelenítés ismérveit….

2. KÖVETELMÉNYEK A PROGRAM ELVÉGZÉSE UTÁN A hallgatók szerezzenek jártasságot pr- kampányok és rendezvények szervezésében, belső és külső arculat alakításában Egy pr-esnek ismernie kell: A pszichológia, szociológia és szocálpszichológia alapjait, tájékozottnak kell lenni a politika, politológia, a jogi, etikai ismeretekben. Járatosnak kell lenni közgazdasági (marketing), és vállalkozási, pénzügyi, vezetési, irányítási, szervezési ismeretekben. Ismerni kell a médiatervezés formai tartalmi, esztétikai vonatkozásait.

3. KAPCSOLÓDÓ TANTÁRGYAK Médiaismeret, írás-és könyvtártörténet.

4. A TANTÁRGY TEMATIKÁJA I.ÁLTALÁNOS ELMÉLETI FOGALMAK 1.A PR fogalma, kialakulásának története 2.A PR tevékenység célrendszere, tartalma, követelményei; szervezeti és személyi feltételei. 3. A marketingkommunikáció fogalomrendszere 4.Az imázs fogalmától az arculati kézikönyvig II. A PUBLIC RELATIONS TEVÉKENYSÉG ESZKÖZEI, ÉS MÓDSZEREI; 5. A személyes – közvetlen-és közvetett formák. 6. A public relations tevékenység csoportkommunikációs eszközei, és módszerei 7. A tömegkommunikáció és publicitás 8. A nyomtatott tömegkommunikációs eszközök és módszerek. Médiakapcsolatok 9. Az elektronikus tömegkommunikációs eszközök és módszerek. 10. Infokommunikációs eszközök alkalmazása a PR gyakorlatában 11. A PR tevékenység általános munkafolyamata 12. A pr fogalomrendszere

5. A TANANYAG SZERKEZETE I. ÁLTALÁNOS ELMÉLETI FOGALMAK II. A PUBLIC RELATIONS TEVÉKENYSÉG ESZKÖZEI, ÉS MÓDSZEREI; III. MELLÉKLETEK, Hasznos Internetes címek, irodalom (hivatkozott, felhasznált) Az útmutató az alábbiakat tartalmazza: 1.Mi a célja a képzésnek? 2.Mit kell tenni a követelményrendszer megvalósítása érdekében? 3.Megadjuk a képzésben lévő tantárgyak kapcsolatait, elsajátításának időtartamát. 4.Bemutatjuk a képzés tartalmát, a tananyagok leírását. 5.Bemutatjuk a tantárgyak szerkezetét 6.Bemutatjuk, a számonkérés módozatait 7.Bemutatjuk a beküldendő gyakorlati feladatokat. 8.Tanulási útmutatást adunk 9.Ismertetjük a fejezetekhez tartozó olvasmányok jegyzékét 10.A felkészülés javasolt ütemterve 11.Leckénkénti tanulási tanácsokat adunk. 12.Ellenőrző kérdések összefoglaló jelleggel, és mintakérdések.

6. A SZÁMONKÉRÉS MÓDJA Gyakorlati jegy Az elméleti és gyakorlati ismereteket magába foglaló teszt feladatlap (55%) kitöltése. Készítse el egy Ön által választott könyvtár (szervezet) arculat elemzését, tegyen javaslatot a módosításra. A munka segíti, informálja, stimulálja pr ügynökséget, vagy tanácsadót a megfelelő szakmai kampány kidolgozása érdekében. (briefing.). 4 oldalas word dokumentum, vagy 30 képes diabemutató formájában – képi ábrákkal – A mintafeladat a konzultáción és a WEB CT-n bemutatásra kerül. …… közötti időpontban a WEB CT felületen kell beküldeni.

Házi feladatok Minden fejezet végén talál önellenőrző kérdéseket, és ahol a fejezet jellege azt indokolja, elvégzendő feladatokat is. Ezeket a feladatokat és az önellenőrző kérdésekre adott válaszokat nem kell beküldenie, viszont azok megválaszolása jelentős mértékben növeli a jobb vizsgaeredmény elérésének esélyeit. Nem beküldendő: –Egy könyvtár megjelenése –Sajtómonitoring –Médiaprodukció elemzése

7. BEKÜLDENDŐ GYAKORLATI FELADATOK Egy könyvtár arculata két nagyon fontos alappilléren nyugszik: a kultúra és a filozófia így meghatározza egy könyvtár magatartását, megjelenését és a kommunikációját. Egy könyvtár arculat elemzésének az elkészítése, - dokumentum, vagy prezentáció formájában – amely minimálisan tartalmazza az alábbi elemeket. FELADAT: EGY ARCULATÉRTÉKELÉSI TERVEZET ELKÉSZÍTÉSE. Készítse el egy Ön választott könyvtár (szervezet) arculat elemzését, tegyen javaslatot a módosításra. A munka segíti, informálja, stimulálja pr ügynökséget, vagy tanácsadót a megfelelő szakmai kampány kidolgozása érdekében. (Ezt a dokumentumot briefing-nek nevezik.). Munkáját egy 30 képes diabemutató formájában – képi illusztrációkkal – készítse el az alábbi tartalmi szempontok szerint.

Arculat elemzés szempontok 1. Az intézmény tevékenységének leírása rövid leírása 2. A célközönség megnevezése 3. A szervezeti kultúra és filozófia (küldetésnyilatkozat, SzMSZ) 4. A szervezeti magatartás 5. Külső megjelenés (cégtábla, zászló, köztéri reklámok, külső irányítótábla) 6. Belső megjelenés (pult, félfogadás, eligazító táblák) 7. Akusztikus jelek (szignál, szlogen, zene) 8. Vizuális jelek 9. Logo, (formák, színvilág, szimbólum) 10. Szlogen, 11. Nyomtatott anyagok (levélpapírfejléc, faxlap, PR hírlevél, üdvözlőkártya, matricák, borítékok, névjegyek, számlák, megrendelések, pénzügyi adatközlő, nyomtatványok, éves jelentés, vállalati szórólap, termékszórólap, belső magazin)

Folytatás 12. Elektronikus megjelenési formák 13. Spotok 14. CD, (Az üzenet megfogalmazása, rendszerszemléletű tervezés médiaelemzés, tervezés, struktúra, navigáció, kommunikáció- interakció, pedagógiai-didaktikai szempontok, pszichológiai, ergonómiai szempontok, média-kivitelezés, járulékos elemek, on- line frissítés.) 15. Prezentációk, (tagolás, rendezettség, kompozíció, színek használata, szakaszolás, mondanivaló felbontása, kiemelés (előtér, háttér), navigáció, Interakció) 16. WEB, (A látogatók igényeinek figyelembevétele, tájékozódás, tartalom, strukturáltság, tetszetősség, kellemes külső) 17. Telekommunikációs op. logo. (egyszerűség, felismerhetőség, konvenciók, kultúrán és korokon fölött átívelés, dinamikus – mozgás – képesség.) 18. Egyéb (munkaruházat, járművek, autók) 19. Összkép

8. HOGYAN TANULJA A TÁRGYAT? Fontos tanács útmutatón kívül tankönyvet, és elektronikus tananyagot is tartalmaz Amennyiben tanulmányai során problémák adódnak, úgy szíveskedjen megkeresni a konzultációs központban a kapcsolattartó személyt (tutort). Ez a tanulási útmutató és a hozzá tartozó segédletek – távoktatási tankönyv – végigvezetik Önt a pr elméleti és gyakorlati vonatkozásain.