A technológia szerepe a pedagógiai értékelés fejlesztésében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
A közoktatás és a tudás (Csapó Benő: A tanulás és tanítás tudományos megalapozása) Elmúlt évszázad: az iskolázás gyors expanziója → Kimerült! Tartalék:
Néhány fontos terület a Kreatív Ipar fejlődéséhez
Tantervi műfajok, a tanterv történeti fejlődése
V. ETR Konferencia április Dr Majó Zoltán, egyetemi adjunktus
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
mLearning megoldások Moodle környezetben
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Országos kompetenciamérés A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása Pongrácz LászlóOktatási Hivatal Magyar Termék Nagydíj.
A fejlesztés hatása a szervezetre
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Az IKT kompetenciaterület specialitásai
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
A SZOCIÁLIS KÉSZSÉGEK ÉS KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
Előadó: Komjáthy Zoltán Oktatási Hivatal
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
Kutatás Üzleti Információ Informatika 1081 Budapest, Csokonai u 3. Telefon: Fax: Az e-kormányzat és az elektronikus.
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
mLearning - A Moodle használata mobil eszközökön
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
ELEMÉR
Régi fenológiai adatforrások: az éghajlatváltozás detektálásának kihasználatlan lehetőségei Csecserits Anikó & Czúcz Bálint MTA Ökológiai és Botanikai.
IKT az oktatásban március 18. Körmendy Zsolt
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Tanári kompetenciák október 6. Caroline Kearney
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Csipp-csepp, egy csepp – Ritmus az életünkben Papp Leonóra.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
BEVEZETŐ.
Pedagógusok egy nemzetközi tanárvizsgálat (OECD TALIS) tükrében
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Közigazgatási technológia E-kormányzat. E-kormányzat jelentősége Kormányzási reform Közigazgatási modernizáció Közszféra fejlődése.
Alkalmazott nyelvészet I.
Tanodavezető, Motiváció Tanoda-Tiszasziget
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
A mérés, értékelés szerepe, módja, lehetőségei a tehetség felismerés és a tehetséggondozás területén Ráduly Zsolt.
Képes Érzelmi Intelligencia Teszt a éves korosztály számára
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Tanév előkészítő fórum szeptember Bedőné Fatér Tímea Szakmai blog: Magyartanítást.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Kompetenciafejlesztés - Tankönyvek
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
A problémamegoldás 7 lépéses módszere:
EKE NTDI-DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
DE BTK Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet
A digitális kompetencia fejlesztése
Programjaink fizikából a es tanévben
Báthory Zoltán: Pedagógiai értékelés (A mérés, értékelés szerepe a pedagógiai folyamatban és az intézmény-rendszerben). MÉCS konferencia, Kecskemét,
Előadás másolata:

A technológia szerepe a pedagógiai értékelés fejlesztésében Csapó Benő http://www.staff.u-szeged.hu/~csapo A technológia szerepe a pedagógiai értékelés fejlesztésében Agria Media 2011 Eger, 2011. október 11. Diagnosztikus mérések fejlesztése Oktatáselméleti Kutatócsoport NEVELÉSTUDOMÁNYI INTÉZET OKTATÁSELMÉLETI KUTATÓCSOPORT

Vázlat A visszacsatolás és a mérés jelentősége a pedagógiai rendszerekben A pedagógiai értékelés fejlődése A technológiai forradalom színterei az értékelésben További fejlemények a láthatáron

If you can not measure it, you can not improve it. Amit nem tudunk megmérni, azon nem tudunk javítani. Kelvin

Misura ciò che è misurabile, e rendi misurabile ciò che non lo è. Mérd meg, ami mérhető, és tedd mérhetővé, ami nem az! Galileo Galilei

A technológiai forradalom színterei a pedagógiai értékelésben

Az új technológiák hatékonyabbá teszik az értékelést a hagyományos területeken Pontosabbá válnak a mérések Csökken az adatfelvétel és adatelemzés költsége Lerövidül az eredmények visszajelzésének ideje

Lehetővé válik olyan területek felmérése, amelyek a hagyományos eszközökkel nem mérhetőek Pl. dinamikus problémamegoldás (PISA 2012) interakció egy szimulált rendszerrel megfigyelés, szabályindukció a szabály alkalmazása a rendszer befolyásolására

Megjelenik olyan területek felmérése, amelyek esetében a technológia a mérési tartalom definíciójának lényegéhez tartozik Elektronikus olvasás (PISA 2009) IKT műveltség

A technológia alapú értékelés alkalmazásával megvalósíthatóvá válnak a pedagógia régi céljai A tanítás perszonalizálása, személyre szóló, egyéni fejlesztés Rendszeres diagnosztikus értékelés

Diagnosztikus mérések fejlesztése TÁMOP 3. 1. 9 Diagnosztikus mérések fejlesztése TÁMOP 3.1.9. Szegedi Tudományegyetem Oktatáselméleti Kutatócsoport www.edu.u-szeged.hu/edia

Online diagnosztikus értékelési rendszer Központi szerver, feladatbankokkal Hozzáférés tetszőleges időpontban A tanulók adatainak statisztikai feldolgozása Az egymást követő mérési adatok összekapcsolása, a fejlődés követése Tanulói szintű visszajelzések a fejlődési folyamatról 3 fő területen 9 mérési skálán

Az online diagnosztikus rendszer

Egy példa a legújabb kutatásainkból: video elemzésre épülő visszajelzés arcfelismerés tekintet követés érzelmek felismerése affektív visszacsatolás kognitív-affektív információk integrálása

Video bemenet elemzése (a) feladatmegoldás (b) videofelvétel (c) az arc modellje (d) érzelemfelismerés

A fejlődés további lehetőségei Néhány példa: Mobil eszközök, tabletek, érintőképernyők Multimédia stimulus Újszerű válasz-detektálás (természetes beszéd, mozgás) Metaadatok gyűjtése, real-time elemzése Pedagógiai rendszerek integrálása

Köszönöm a figyelmet! www.staff.u-szeged.hu/~csapo

10:00-10:20 20 perc