Az emberi erőforrások fejlesztése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

Humánerőforrás-fejlesztés
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Emberi erőforrás tervezés és auditálás
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
A stratégiai tervezés módszertana
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Emberierőforrás-ellátás
Teljesítménymenedzsment
Stratégiai tervezés.
A kommunikációs mix elemei
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
Karrier és tudásmenedzsment a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Pepper Rendszerház Zrt.
Családi vállalkozás.
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
A szervezeti problémák kezelése
SZEMÉLYZETI MARKETING
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
Ellenőrzés, visszacsatolás
Rendészeti vezető-kiválasztás
Kiválasztás: érvényesség, megbízhatóság az interjú és az Assesment Center módszere esetén Barta Bea
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
A HEM kialakulása és fejlődése
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében 3. előadás.
Emberi erőforrás fejlesztés
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Emberi Erőforrás Menedzsment Kiválasztás - Alkalmazás
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Vezetői konfliktuskezelés (fegyelmi ügyek)
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Algoritmikus gondolkodás és fejlesztésének lehetőségei
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
Vállalkozásmenedzsment I.
BME Részidős Mesterképzés 2016 tavasz Emberi erőforrás menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése - karriertervezés Emberi erőforrás menedzsment Az.
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Karriermenedzsment Egyén Szervezet.
Az üzletek operatív működtetése
Toborzás elvi és módszertani kérdései
Értékelő és Fejlesztő Központ
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Kompetencia kézikönyv A szakmai és személyes bemeneti kompetenciák mérésére vonatkozó módszertani ajánlások munkaadók számára.
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Készítette: Farkasné Veres Edina
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

Az emberi erőforrások fejlesztése 11:57:49 Az emberi erőforrások fejlesztése

Az előadás vázlata A fejlesztéssel kapcsolatos alapfogalmak Stratégiai fejlesztés Alkalmazott módszerek Fejlesztő központ Vállalati egyetem Coaching Karriermenedzsment

A fejlesztéssel kapcsolatos alapfogalmak Tudatos folyamat, amelynek célja, hogy felkészítse az embereket a megkívánt magatartás változtatására. továbbképzés (training) Alacsonyabb szintű és képzettségű alkalmazott tanítása a jelenlegi munka jobb elvégzésére. fejlesztés (development) Menedzserek, szakemberek képességfejlesztése jövőre irányultan. Elhanyagolásának okai időigényes hatását nehéz gazdasági értelemben lemérni költségek minimalizálása

A fejlesztési igények meghatározása Környezeti hatások globalizáció szervezeti struktúrák változása demográfiai változások munkavállalók igényeinek változása Fejlesztendő vezetői kompetenciák személyes kompetenciák interperszonális kompetenciák információs kompetenciák akciós kompetenciák

Stratégiai fejlesztés

A stratégiai fejlesztés lépései Kezdeményezés és tervezés legfelső szintről induljon idő, célok, felelősök Képzési irányelvek meghatározása A jelenlegi helyzet felmérése külső/belső kínálat költségvetés képzések végrehajtása erősségek/gyengeségek felmérése

A jövőkép kialakítása a stratégia megszilárdítása, kijavítása vagy megújítása jövőbeni fejlesztések hatása Akciótervek kidolgozása módszer kiválasztása és ütemezése Lebonyolítás legyen ismert a cél és a struktúra az egyének legyenek motiváltak a tanulási pontok legyenek ismerős kontextusban Kontrolling és visszacsatolás

Alkalmazott módszerek „On-the-job” technikák értékelés és támogató beszélgetések szemléltetések munkakör rotáció mentorok „Off-the-job” technikák továbbképzés átképzés fejlesztő központok vállalati egyetemek stb.

Fejlesztő Központ (Development Center) Arra keresi a választ, hogy miként teljesítenének a résztvevők egy olyan pozícióban, melyben még nem volt alkalmuk bizonyítani. DC technikák teszteket, kérdőíveket kitöltése interjú a résztvevővel iratrendezés gyakorlat ténykereső gyakorlatok egyéni prezentációs gyakorlatok szűzbeszéd gyakorlat szituációs gyakorlatok Találkozás a beosztottal, megbeszélés a kollégákkal, csoportos gyakorlatok stb.

Az értékelés szempontjai minden résztvevőt egyenként értékelnek kire hallgatnak a csoportban, kinek az ötletei számítanak megértette a kulcsfontosságú kérdéseket képes sorrendiséget, célokat, feladatokat javasolni verbális és nonverbális kommunikáció Előnyei: a szubjektivitás a csoportos értékelés miatt minimális jól megjósolja a későbbi beválást az újabb pozíciókban Hátrányai: idő- és költségigényes hosszú és bonyodalmas felkészülést igényel

Vállalati egyetem „Egy központilag a vállalat által irányított tanuló intézmény.” többnyire formálisan, szervezeti egységként valósulnak meg működése erősen kötődik a stratégiához elősegíti az egyének, teamek és szervezetek integritását támogatja a vállalat tanuló szervezetté válását Mely vállalatokra jellemző? iparágában a tudás elévülési ideje gyors sok olyan munkavállalója van, akinek egységes tudást kell adni átlagos költségvetése 12 millió USD Az USA-ban 1988-ban 400 db, 1998-ban már 1600 db.

Teljesítmény növelő tréning (coaching) Olyan folyamat, amely során a beosztottat arra ösztönzik, hogy javítsa a teljesítményét vagy új munkatechnikát sajátítson el. legyen folyamatos az év során tisztázza és erősítse meg a kritikus célokat legyen ösztönző és megerősítő Három alapeleme a visszajelzés munkakör ismerete beosztott ismerete

Felkészülés a tréningre a megbeszélés témája a probléma és nem a személy fontos a beosztott önbecsülésének felismerése segítőkész légkör megteremtése ütemezése és lebonyolítása terv szerint önálló megoldás A jó tréner készségei jó megfigyelőkészség lényegre törő kérdésfeltevés aktív hallgatás helyes magatartás bemutatása

Teljesítményproblémák elemzése 1. Van e valami gond? ha csak elmondja ellenkezés konfrontáció 2. Ismeri e a beosztott valamennyi munkaköri kötelezettségét? elavult vagy teljes e a munkaköri leírás 3. Van e gond a visszajelzéssel? 4. Van e valami akadály? ha létezik és nem megszüntethető együttélés 5. A képesség hiánya okozza e a gondot? megoldások: továbbképzés, átirányítás, igazítás, elbocsátás 6. Konklúzió: a gondot a motiválás okozza.

Az okok meghatározásának nehézségei az emberek hajlamosak mindenre magyarázatot találni viselkedési problémák oka nem a személy, hanem a feltételek a teljesítménnyel kapcsolatos probléma nem mindig az egyén- ben keresendő Személyes jellegű okok családdal kapcsolatos gondok testi és érzelmi rendellenességek társadalmi hatások munkával kapcsolatos problémák Beavatkozás akkor, ha befolyásolja a munkavégző képességet. figyelem felhívása segítség a szaktanácsadás igénybevételéhez következmények felvázolása

Karriermenedzsment Egy folyamat, melynek során a szervezet megpróbálja összeillesz-teni az alkalmazottak egyéni karrier igényét és képességét a szer-vezet személyzet szükségletével. A karrierterv az elképzelt pályafutás a szervezeten belül. az utánpótlás jó minőségű biztosítását jelenti az egyén számára megadja a felkészülés lehetőségét a karrier terv önmagában is megtartó és motivációs erő

Az életpálya során három választás következik be foglalkozásválasztás munkahelyválasztás karrierválasztás Az életpálya négy szakasza növekedés fázisa (0-14. év) kibontakozás fázisa (15-24. év) kiépítés fázisa (25-44. év) kipróbálások (25-30. év) stabilizáció (31-44. év) megőrzés és hanyatlás fázisa (45-60. év)

Felhasznált irodalom Bokor A., Szőts-Kováts K., Csillag S., Bácsi K., Szilas R.,: Emberi erőforrás menedzsment. Aula Kiadó Kft., Budapest, 2007 Karoliny Mné, Farkas, F., Poór, J., László,: Emberi erőforrás menedzsment kézikönyv. KJK-Kerszöv Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest, 2003. Demeter László – főiskolai tanársegéd prezentációi

Köszönöm a figyelmet!