GR. SC. CSEREY- GOGA CRASNA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A 2.csoport munkaja Csoporttagok: Bogya Klára -Melánia Bogya Norbert Boros Zoltán-Árpád Darabont Melánia Szabó Ibolya –Melánia “Cserey-Goga”Iskolacsoport,Kraszna.
Advertisements

A mikrobák világa Szabad szemmel nem látható élőlények Vírusok,
Denevérvédelem az épületekben
A Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskola, mint Ökoiskola
Egyenes egyenlete a sikban
Évente csak egyszer, májusban költ, de ha a fészekalj elpusztul, újból költ. Az építés általában 4-6 napot vesz igénybe. A fészekanyagot mindkét madár.
AUSZTRÁLIA ÉLŐVILÁGA.
1872 : 1. nemzeti park megalakítása Yellowstone
A FÖLD egyetlen ökológiai rendszer
A tengerek világa.
1. A tudományos őslénytan története
BONI Széchenyi István Általános Iskolai Tagintézménye
Rendszerezés ismétlés.
Barna varangy Szárazföldön él peterakás vizhez kötött rovarevő
Cserey - Goga iskolacsoport KRASZNA
Ökoszisztéma =bitóp+biocönózis
Ökológia Fogalma:Az élőlényeknek a környezetükhöz való viszonyát vizsgáló tudomány. Vizsgálatának tárgya: Az ökoszisztéma, az élőhely ( biotóp) és azt.
Növények országa. Moszatok törzsei.
A nyílt vizeken.
Gombák.
„Forró témák” a környezetvédelmi médiában, avagy merre tart ma a szakmai közérdeklődés? - Szelektív hulladékgyűjtési kommunikációs szakmai nap – 2010.február.
Optika Fénytan.
A harasztok törzse.
A növények ingerlékenysége és mozgása
A zuzmók.
Az egyed feletti szerveződési szintekkel foglalkozó szünbiológia
A kalcium és a magnézium
PEDAGÓGIAI KUTATÁS BARTHA ( ZSEBENYI) KLEMENTINA TEMPFLI (MARTIN) GABRIELLA II. éves hallgatók- távoktatás.
LAPOZZBELE–KATTANJRÁLAPOZZBELE–KATTANJRÁ LAPOZZBELE–KATTANJRÁLAPOZZBELE–KATTANJRÁ A példás kanizsai Halis István Czémán Mátyás (Piarista Általános.
Matematika X.B “ahogyan mi látjuk”. Haraklányi Erzsébet
Dr. Boldogh Sándor - Gruber Péter ANPI
50).6-os szint végponti fejtési üreg bejárata
Az ostorosmoszatok törzse
Fény nemcsak a mi szemszögünkből
Eger-patak: ami szabad szemmel nem látható Korompainé Szitta Emese Eszterházy Károly Főiskola Környezettudományi Tanszék.
ÉLET A TUNDRÁN.
Trópusi sivatagok.
A három dimenziós övezetesség
4. óra: Eukarióta egysejtűek
Trópusi esőerdők Éghajlat elemei, éghajlati övezetek, biomok kialakulása, forró égöv biomjainak területi elhelyezkedése, növények, állatok, kcsh, alkalmazkodás,

Bocskai István Református Oktatási Központ
GR. SC. CSEREY- GOGA CRASNA I. Csoport I. Csoport A CSOPORT TAGJAI : -Szigeti Katalin -Pap Paula -Székely Pál -Seres Szabolcs Osztály: VIII-C A projekt.
7/B A Barlangok típusai.
GR. SC. CSEREY- GOGA CRASNA
Tundra, állandóan fagyott területek
Környezetvédelem.
Az ultrahang világa Készítette: Gór ádám.
Környezetvédelem.
TÁMOP /1-2F Hulladékanalízis és –kezelés 14. évfolyam Hulladékanalízis és -kezelés – a gyakorlat szerkezete, általános tudnivalók (elméleti.
Környezetvédelem: olyan tevékenységek és intézkedések összessége, amelynek célja a környezet veszélyeztetésének, károsításának, szennyezésének megelőzése,
A kék szépség A Son Doong ötször nagyobb, mint a Phong Nha-barlang, melyet korábban Vietnam legnagyobb barlangjának tartottak. A legtágasabb helyeken.
Százlábúak,rákok és pókszabásúak
Duna-Ipoly Nemzeti Park (DINP)
ÖKOLÓGIA.
Zuzmók törzse.
Elsüllyedt világot rejt a Föld legnagyobb barlangja
O: Emlősök rendszere Alo: Méhlepényesek
Moszattörzsek.
KAPRUN.
14. A KARSZTERÓZIÓ.
Bükkzsérc és környéke természeti értékei
Név: Szlovén Karszt hegységről
A VÍZ, MINT ÖKOLÓGIAI TÉNYEZŐ
A VIDRA.
Belső – Külső erők harca
3. osztályban.
KAPRUN.
T.:Egyfélemagvúak T.: Kétfélemagvúak T.: Ostorosok
Talaj (litoszféra - pedoszféra )
Előadás másolata:

GR. SC. CSEREY- GOGA CRASNA III. CSOPORT A csoport tagjai: -Vadas Renáta-Noémi -Haraklányi Márta -Boros Árpád-Rudolf -Vízaknai Szilárd Osztály: VIII-C A projekt témája: Barlang

A barlang ökoszisztémája

Hosszú idő alatt alakultak ki, annak következtében, hogy a szénsavas víz beszivárgott a földbe és üregeket vájt a mészkő-sziklákba; Egyes barlangokban földalatti patakok, vagy tavak vannak;

BIOTÓP Állandó hőméréklet:10-13`C; Nagyon magas nedvességtartalom ; A fény csak a barlang szájába hatol be; A szellőzöttség gyenge, mivel a barlang zárt tér;

BIOCÖNÓZIS A barlangok élővilága szegényes Falain egysejtű zöldmoszatok, baktériumok, és gombák vannak A bejáratoknál különféle denevérfajok élnek Az állatvilágot gerinctelen fajok képviselik: férgek, rákok, pókok stb.

DENEVÉR PÓK MOSZAT SKORPIO

Hogyan védheti meg az ember a környezetét? Szelektív hulladékgyűjtéssel; Energiatakarékossággal; Az ökoszisztémára való gondos odafigyeléssel;

SZAKIRODALOM VIII. Osztályos biológia tankönyv; www.google.ro