Reklámkutatás Budapest,
A különböző reklámfelületek mérése
Médiatípusok - közönségmérés Televízió Nyomtatott sajtó Rádió Közterület Internet
Televízió: Műszeres közönségmérés – fő jellemzők AGB Hungary 1994 óta országos panel 4 éven felüli lakosság 840 háztartás Adatbázis + szoftver Ügyfelek
Televízió: műszeres közönségmérés – adatfelvétel folyamata Alapozó felmérés Panel létrehozása Műszerek telepítése Napi mérés Eredmények
Televízió: műszeres közönségmérés – fő mutatók Hárombetűs csodamutatók RCH AMR SHR AFF GRP CPP
Országos adók, napi RCH% április Forrás: AGBNielsen Hungary
Országos adók idősávos AMR%, negyedév - Célcsoport: 18+ Forrás: AGBNielsen Hungary
Nemzeti Médiaanalízis Magyarország legnagyobb folyamatos kutatása 1992 óta zajlik, 1995-től Szonda Ipsos – GfK Hungária együttesen Hivatalos olvasottsági adatok Piaci egyenértékes hallgatottsági adatok –1998 óta rádiónapló CAPI bevezetése: 2004
A Nemzeti Médiaanalízis tartalma Médiafogyasztás –Sajtóolvasottság –Rádióhallgatottság –Tévénézés –Internet Szocio-demográfia Életmód, életstílus –Fogyasztói attitűdök –Reklámattitűdök –Szabadidő, életvitel
Adatfelvételi jellemzők Alapsokaság: 15 év feletti lakosság Havonta 2610 interjú Kérdezés évente legalább 350 településen Számítógéppel támogatott kérdezés (CAPI) Egyéni interjúk (kb. 50 perc) Önkitöltős rádiónapló
Megjelenítés Negyedévente Médiaanalízis beszámoló –pdf formátumban vagy a MédiaNavigátorban –Féléves adatbázis Havonta rádiós adatok, RádióNavigátor szoftver Ügyfelek –Médiaügynökségek –Médiatulajdonosok –Hirdetők –További megrendelők
PosterTest (Hatásvizsgálat) Szonda Ipsos SpecialPlus Szonda Ipsos CONTACT rendszer Közterület
SpecialPlus közterületi tervező és optimalizáló szoftverElemei: a.) Táblaadatbázis: A táblaadatbázis (minden felülettípus) frissítése évente két alkalommalSpecialPlus
b.) Közlekedési szokások adatbázis: Az utazási szokásokkal kapcsolatos adatok felvétele havi 800-as mintán, Budapesten és 43 vidéki városban. Az utazási szokásokkal kapcsolatos adatok digitális térképre való felvitele A táblaadatbázis frissítéssel egyidejűleg a jelenleg 19,200 fős közönség-adatbázis rotálással való frissítéseSpecialPlus c.) Kontaktus-adatbázis: A frissítéseket követően a kontaktus-adatbázis létrehozása súlyképzéssel médiatípusonként
PosterTest rendszeres, közterületi hatásvizsgálat és post buy analízis – új módszertannal, laptopos megkérdezéssel és új ügyfélszoftverrel A PosterTest szoftver havi rendszerességű feltöltése a havonta mért összes kampány adataival (az összes vizsgált hatásmutató a teljes lakosságra és a főbb közterületi célcsoportokra megadva) A PosterTest lehetőséget biztosít kampányok, hirdetők, szegmensek elemzésére, egymással való összehasonlítására, és hatékonyságának vizsgálatára. PosterTest
Internet Medián Webaudit gemius Ipsos Audience (gIA)
gIA - Az eredmények előállítása Pop-up panel (26,814 fő) - a mért oldalak látogatói összetétele Offline kutatási adatok - az internetezők - száma - összetétele gemiusTraffic - a mért oldalak forgalma: - látogatók - oldalletöltés - látogatások - idő Kelet-Közép-Európa több országában sztenderdként elfogadott médiatervezési adat gemiusExplorer Internet Navigator Szoftver panel (2007) - a mérőkóddal nem mért oldalak - forgalma - látogatói összetétele demográfiai súlyozás viselkedési súlyozás kóddal nem mért oldalak
gIA eredmények Látogató Oldalletöltés Idő Látogatás Demográfia Státusz Ellátottság Médiahasználat Elérés Közönségarány Oldalletöltésarány Affinitás +
Köszönöm a figyelmet!