Tehetségsegítés Nemzeti Programjának megvalósításához?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
Advertisements

A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.
1 KÖZÖSSÉGFEJELSZTŐK BÉKÉS MEGYEI EGYESÜLETE. 2 KÖZÖSSÉGI SZÍNTÉR - IBSEN HÁZ.
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) /1-2. „Iskolai tehetséggondozás” című pályázatról Kecskemét, augusztusPapp Attila.
Differenciált oktatás, felzárkóztatás, tehetséggondozás
TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás. A pályázat azonosító jele: TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás.
Tehetségpont létrehozása
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Gábor Dénes Tehetségpont
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Tehetségsegítő hálózat kialakítása a Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégiumban TÁMOP-3.4.4/B/08/1.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Esély a tehetségeseknek
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Előzmények: 2006-ban megalakult a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége és a 1043/2006.(IV.19.) kormányhatározattal támogatott Nemzeti Tehetségsegítő.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
Tehetségpontok hálózatának kiépítése
A TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSOK FELADATAI, LEHETŐSÉGEI
A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács szerepe Projektnyitó konferencia TÁMOP-3.4.4/B-08/ Miskolc,
TÁMOP-3.4.4/B-08/1  Borsod-Abaúj-Zemplén Megyében regionális tehetségsegítő hálózat, a tehetségsegítés terén szakmai együttműködési rendszer kialakítása.
 Tehetségsegítő Tanács:  A Tehetségsegítő Tanács helyi vagy térségi kezdeményezésre létrejött szerveződés, amely a tehetségek felkutatását, fejlesztését.
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS: JAVASLATAINK ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Tehetségfejlesztő hálózati program Borsod-Abaúj-Zemplén megyében
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
TEHETSÉGPONTOK HÁLÓZATA SZÉKELYFÖLDÖN Székelyföldi Tehetségnap Szeptember 27., Marosvásárhely 1.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Tehetséggondozás és gyermekvédelem
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Barcsák Marianna - KPSZTI
A mennyiségből a minőségbe – az MKOSZ stratégiai terve
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
Lorem ipsum.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács
Előadás másolata:

Tehetségsegítés Nemzeti Programjának megvalósításához? Hogyan járulhat hozzá egy könyvtári szolgáltatás a Tehetségsegítés Nemzeti Programjának megvalósításához? Ea: Sarka Ferenc

Reformáció 500 évvel ezelőtt Jelentős szerepet játszott az oktatás fejlesztésében, A nemzeti nyelv használatának elterjesztésében, Segítette a Genfi Akadémia létrehozását ahol több száz tehetséges diákot képeztek. (közöttük magyarokat is)

Amiről szó lesz. A Tehetségsegítés Nemzeti Programja, Parlamenti határozat, Új iskola, új tudás, új műveltség program fő elemei, A Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége, Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpont létrehozása, akkreditációja, Tehetségpontok minimum követelményei, Pályázati lehetőségek.

A Magyar Géniusz Program Integrált Tehetségsegítő Program Programok elterjesztése, Új programok indítása, Hátrányos helyzetűek segítése, Hálózatépítés, Tehetséges fiatalok önszerveződésének segítés Iskolai programok: Egyéni fejlesztési programok, Kreatív tanulmányi versenyek szervezése, Hálózatépítés.

Parlamenti Határozat 126/2008 (XII.4.) OGY határozat: Nemzeti Tehetségprogram Nemzeti Tehetségalap (nyitott) Nemzeti Tehetségügyi Koordinációs Fórum Fenntarthatóság 2011 után is Helyi összefogás: Tehetségpontok Tehetségsegítő Tanács Tehetségnapok szervezés

Új iskola, új tudás, új műveltség program fő elemei Korai fejlesztés. Esélyegyenlőség. Tehetséggondozás és kollégiumok. Az oktatás tartalmi fejlesztése. A pedagógus pálya vonzóbbá tétele. Mérés értékelés. A közkultúra erősítése.

Tehetséggondozás és kollégiumok „A valamely területen kiváló képességű gyermekeket támogatnunk kell, a közoktatástól a felsőoktatásig.” Magyar Tehetség Program - adókedvezmény - SZJA 1% felajánlása hátrányos helyzetű tehetségek támogatására - Arany János plusz - Magyar Géniusz Program - együtt a civilekkel Kollégiumok fejlesztése - Szakmai - Infrastrukturális

Közkultúra erősítése „ A műveltség nem csupán egyéni, gyermekkorban megszerzett tudás, hanem élő közösségekben megjelenő megújuló és átadható generációkon átívelő kincs” Integrált közösségi szolgáltató terek rekonstrukciója, bővítése, teljesebb kihasználása Kulturális szolgáltatások bővítése

Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége Bolyai Farkas Alapítvány Zenta, Vajdaság Katolikus Pedagógiai Intézet Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 tagszervezet, 150 partner szervezet www.tehetsegpont.hu 9

Tehetségpontok hálózatának kiépítése Célja: Hálózati rendszerben elősegíteni a tehetségkutatás, tehetségazonosítás és fejlesztés szakmai megalapozottságát, a tevékenység-struktúra gazdagítását, az esélyteremtést. Feladat: Tehetségkutató, tehetségazonosító tehetségfejlesztő pontok, műhelyek, képzési és fejlesztési központok kialakítása és működtetése országos szinten

A Tehetségpont fogalma „....elsődleges funkciója a tanácsadás, a pályaorientáció, a lehetőségek, az információk személyre szabott megmutatása a tehetséges fiataloknak.”

Tehetségpont http://www.tehetsegpont.hu Bármilyen szerveződéshez köthető. Célja a helyi erők összefogása. Együttműködve hálózatos formában kell hogy működjenek. Folyamatos közöttük az információ. Ne legyen egy hierarchikus struktúra. A pontok vezetői között személyes kapcsolat legyen. Megalakulását regisztrálni/akkreditáltatni kell. http://www.tehetsegpont.hu

Tehetségpontok minimum követelményei, Részvétel a hálózat munkájában. Információtovábbítás. Regisztráció, annak elfogadása. Együttműködés a környezet téma iránt érzékeny tagjaival, szervezeteivel. Fenntarthatóság biztosítása. Önfenntartásra való törekvés. Szolgáltatásait önköltségi áron ajánlja. Kontrolling. Fenntartói hozzájárulás.

A tehetségpont védett fogalom A Tehetségpont akkreditációhoz a regisztrációs lap letölthető a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács HON lapjáról. http://www.tehetsegpont.hu A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács fogadja el a regisztrációt.

Feladataik: Tehetségek felismerése, azonosítása, gondozása, a felismert és azonosított tehetségek foglalkoztatása. Hálózati program kidolgozása. Tehetségpontok létrehozása, tevékenyégi körök/műhelyek/ működtetése a Nemzeti Tehetségsegítő Program keretében

A tehetségpontok működésének feltételei személyi feltételek - koordinátor - szakértő - pszichológus - szaktanácsadó - munkaközösség- vezető tutor/mentor Támogatott területek Dologi, működési kiadások Képzés, továbbképzés A tanulók utaztatása A szakemberek díjazása

Regionális tehetségpont felsőoktatási intézménnyel rendelkező városokban Segítségnyújtás: - azonosítás, - gondozás, - egyéni fejlesztési tervek készítése. Tanácsadás. Együttműködés koordinálása. Hálózatfejlesztés. Tehetség és pedagógia a felsőoktatási képzésben. Szakvizsgás képzések.(Debreceni Egyetem) Akkreditált programok kidolgozása.

Megyei körzetközponti tehetségpont /Megyei Pedagógiai Szakmai és Szakszolgálati Intézetek/ Azonosítás, tanácsadás. Megyei Tehetséggondozó Fórum. Képzés továbbképzés szervezése. Szaktanácsadás. Műhelyvezetés. Tehetséggondozó táborok szervezése. Szakmai tanácskozások szervezése. A megyében működő tehetséggondozó műhelyek munkájának összehangolása.

Települési tehetségpont Összehangolja a településen tehetséggondozó munkát végzők tevékenységét, a helyi civil kezdeményezéseket. Biztosítja a település tehetséggondozó munkájához szükséges feltételeket.

Intézményi tehetségpont Azonosítás, gondozás, fejlesztés. Tehetséggondozó műhelyek működtetése. Iskolai tanórai és tanórán kívüli tehetséggondozás. Iskolán kívüli tehetséggondozás. Nyári táborok foglalkozások szervezése

Kistérségi tehetségpont (többcélú kistérségi társulások központjában) Segítségnyújtás az intézményeknek Szakmai tanácsadás a Nevelési, Közművelődési Központok Tanácsadók szakemberei által Mentorok munkájának összefogása Továbbképzések, szakmai tanácskozások szervezése, Monitoring

Pályázati lehetőségek Támop-3.4.4/B/08/1 Országos Tehetségsegítő Hálózat kialakítása – Magyar Géniusz Integrált Tehetségsegítő Program: Cél: - a tehetséges gyerekek fiatalok megtalálása és integrálása, valamint tehetségük kibontakoztatása, - tehetségsegítő tevékenységek kialakítása és fejlesztése.

Pályázók köre. Feltétel: A muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásról és a közművelődésről szóló 1997. évi CXL törvény 74.§ szerinti közművelődési intézmények Feltétel: A pályázat céljaival összhangban lévő célok és tevékenységek a pályázó alapító dokumentumaiban szerepeljen

TÁMOP-3.4.4/B/08/1 támogatható tevékenységek Meglévő tehetségsegítő kezdeményezések működési feltételrendszerének javítása, valamint új kezdeményezések elindításának ösztönzése, támogatása: Tehetségek felkutatása, kiválasztása. Tehetség kibontakoztató programok rendezvények szervezése. Konzultáció szakemberekkel. Tanácsadás. Tanulmányutak szervezése. Belső képzések tréningek

Tehetségsegítő kezdeményezések ismertségének növelése: Kiadványkészítés, terjesztés Adatbázis létrehozása fejlesztése. Disszeminációs és tehetségnépszerűsítő rendezvények szervezése. Fórumok, szakmai kapcsolatok bővítése. Tehetségpont kialakítása és együttműködési rendszerének kiépítése. Tehetségnapok szervezése az e tevékenységhez kapcsolódó programok rendezvények szervezése

Tehetséges fiatalok önszerveződésének elősegítése: Animációs, facilitátori szolgáltatások, Közösségfejlesztési szolgáltatások. Szervezetfejlesztés. Képzési / mentorállási szolgáltatások. Nyomtatott elektronikus kiadványok. Rendezvények költségei. Adminisztráció, humánerőforrás igény.

Támogatás pénzügyi feltétele: Formája: vissza nem térítendő támogatás. Önrésze nincs Összege: 2 – 10 millió Ft. Benyújtás: pályázati adatlapon, nyomtatottan és elektronikusan 3 példányban Határidő: 2009. július 01. – 2009. szeptember 30.

TÁMOP-3.4.3 – 08/2 Iskolai Tehetséggondozás Célja: az iskolai tehetséggondozás feltételrendszerének fejlesztése. Pályázhatnak: Ktv 20.§ (1) és a 33.§(1) önállóan, Konzorciumi tagként. 1997 évi CXL törvény 74.§ a muzeális intézményekről, a nyilvános könyvtári ellátásáról és a közművelődésről Civil szervezet

Támogatható tevékenységek: Pedagógusok tehetséggondozással kapcsolatos továbbképzése. Pedagógusok felkészítése egyéni fejlesztési programok kialakítása. Iskolai mentorálas, egyéni fejlesztési programok feltételrendszerének javítása. Iskolai tanulmányi versenyek készség és képességfelmérést lehetővé tevő programok megvalósítása. Tehetséggondozáshoz nélkülözhetetlen eszközök beszerzése. A tehetségpontokkal, a Tehetségsegítő Tanácsokkal történő együttműködés biztosítása.

Támogatás formája: vissza nem térítendő támogatása, mértéke: 100% összege: 5 – 20 millió Ft benyújtása: magyar nyelven, pályázati adatlapon, elektronikusan és papír alapon. határidő: 2009. július 01 – október 05-ig

http/www. tehetsegpont.hu Összefoglalva Az adott könyvtár készítse el elképzelését Tehetségpontként való működéshez. Akkreditálás a http/www. tehetsegpont.hu TÁMOP pályázatok áttanulmányozása. Partnerek keresése a pályázat megvalósításához. Pályázat elkészítése. Sikeres pályázat esetén megvalósítás.

A vándorgyűlés valamennyi résztvevőjének sikeres tehetségpont akreditációt, sikeres pályázatot kívánok! Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Sarka Ferenc okleveles pedagógia szakos előadó fsarka@t-online.hu A Magyar Tehetséggondozó Társaság alelnöke Miskolci Egyetem Tanárképző Intézet nevelesi@gmail.com IRM Miskolci Rendészeti Szakközépiskola minoseg@mrszki.hu