Prototípus készítés Verilog nyelven VGA – PROM számláló Készítette: Fazekas Gergő, 2012.05.17.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Manapság a számítógép legfontosabb kiviteli egysége (perifériája) a televíziókhoz hasonló számítógép- képernyő vagy monitor. A monitort egy kábel köti.
Advertisements

GRIN: Gráf alapú RDF index
A gép által végrehajtott feladatok eredményeit mutatják, vagyis a géptől a felhasználó felé közvetítenek információkat: • Monitor • Projektor • Nyomtató.
Készítette: Nagy Márton
Kimeneti periféria A monitor
Feladat 1 •Tekintsük a prim alprogramot, amely az n, (n≤32000) paraméteren keresztül egy természetes számot kap és visszatéríti az 1–et, ha n prímszám.
Az ILIAS rendszer a következő címeken érhető el:
Kimeneti egységek Készítették: Boros Gyevi Vivien Tóth Ágnes
Monitorok csoportosítása, működésük, jellemzői
Informatikai alapismeretek Hardver
Access Adatbáziskezelés
Hardver, szoftver A hardver
Színformátumok és színmodellek
A színek számítógépes ábrázolásának elve
A kockacukor világítása
Small Liga Mozgás vezérlő rendszere
Készítette: Szobonya Ferenc
Kötelező alapkérdések
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke A programozás alapjai 1. (VIEEA100) 9. előadás.
Illés Tibor – Hálózati folyamok
Monitor Alapvető kimeneti eszköz Angol neve: display
Készítette: Kecskés Imre
Mikrovezérlők alkalmazástechnikája laboratóriumi gyakorlat Kovács Tamás & Mingesz Róbert 2. óra február 13., 16.
Prototípuskészítés Verilog nyelven Screen Saver Készítette: Mészáros Péter.
A verem működése fpga-n
Multimédiás technikák 1. kérdés Melyik diszkrét médium? a)hang b)videó c)animáció d)kép.
A körlevél készítésének menete
Memóriák.
Egyszerű mérőeszközök
Papp Róbert, Blaskovics Viktor, Hantos Norbert
Operációkutatás Kalmár János, Hiperbolikus és kvadratikus programozás.
Mai számítógép perifériák
2 tárolós egyszerű logikai gép vázlata („feltételes elágazás”)
Számítógépes alapismeretek Beadandó 2010
Felkészítő tanár: Széki Tibor tanár úr
Gútai Magyar Tannyelvű Magán Szakközépiskola, Szlovákia
A memóriák típusai, jellemzői
Hasonlóságelemzés COCO használatával a MY-X elemzőben
Webszerkesztés Stíluslapok (CSS).
Fixpontos, lebegőpontos
A protokollok határozzák meg a kapcsolattartás módját.
A számítógép felépítése
Számítógépes Grafika Programtervező informatikus (esti)‏ Textúrázás.
Atmega128 mikrokontroller programozása
A másodfokú függvények ábrázolása
Minőségtechnikák I. (Megbízhatóság)
Pozicionálás 1. Kurzor elhelyezése a képernyőn 2. Színkezelés.
Későre jár, Elég volt már a napnak terhét hordani,
A PLC és használatának előnyei
LayerManager,TiledLayer Léczfalvy Ádám
Digitális rendszerek II.
Monitorok.
Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II.
INVHU002_Parameter_Table Január. Tartalomjegyzék  1. A funkcióblokk feladata  2. A felhasználás körülményei  3. A FB bemenetei/kimenetei változói.
Football Club webes arculata, azaz egy hivatalos klub honlapjának felépítése Készítette: Kiss László Balázs.
Web-grafika II (SVG) 8. gyakorlat Kereszty Gábor.
Mi az RGB? Red Green Blue, a képernyős szín-megjelenítés modellje. Ha mindhárom alapszín teljes intenzitással világít, fehér színt kapunk. Ha mindhárom.
Bináris szám-, karakter- és képábrázolás
Alapfogalmak, módszerek, szoftverek
A számítógép felépítése
Informatikai alapismeretek Hardver
A Monitor. AszámítógépAszámítógép legfontosabb kiviteli egysége (perifériája) a televíziókhoz hasonló számítógép-képernyő vagy monitor. A monitort egy.
Grafika alapfogalmak.
IPhone 5 Ulrich Anna Csenge Zirci Reguly A. Német Nemzetiségi Nyelvoktató Ált. Isk. Felk.tanár: Földesi Katalin Ulrich Anna Csenge.
Crt Monitor. Általános  a televízióhoz hasonló  elektronsugár futja végig  a sorok és képek váltásának időpillanatait a vízszintes és függőleges sorszinkron.
Iskolai számítógépes hálózat bővítése Készítette Tóth László Ferenc.
FPGA Készítette: Pogrányi Imre.
A jövő HR megoldása Fejér Tamás. perbit.insight Munkavállaló kezelő Munkakör kezelő Toborzás kezelő Továbbképzés kezelő.
00. GYAKORLAT Bevezető.
Adat- tárolás.
Előadás másolata:

Prototípus készítés Verilog nyelven VGA – PROM számláló Készítette: Fazekas Gergő,

Mit is takar jelen esetben a PROM Egy paraméterként definiált „ROM”, mely 16 darab, 32 betűs szót takar. (32X16-os mátrixként felfogható) Egyfajta módszer arra, hogy megadjuk, hogy a képernyőn egy adott pixelt kivilágítsunk, vagy sem. Minden mátrix érték egy pixelt fog szimbolizálni. Ahol a mátrixban az érték 0, ott a pixel nem fog „világítani”, ahol 1-es ott pedig igen. Ezzel a módszerrel bármilyen alakzatot beleírhatunk a mátrixunkba, ami feltöltés után meg fog jelenni a képernyőnkön.

A program működése A VGA kimeneten keresztül a képernyőn megjelenő egyszerű számláló, minden számjegy egy 32X16-os mátrixban van eltárolva. Ilyen elven pl. egy digitális órát könnyen meg lehet valósítani.

A program felépítése 5 modult tartalmaz: – Vga_sprite_top : A topmodul – CLKDIV: 25 MHz-es órajeladó – CLK1Hz: 1 Hz-es órajeladó – Vga_640x480: A képernyőt definiáló modul – Vga_sprite: A képernyőn alakzatok megjelenítésére szolgáló modul – Prom: A ROM-ot definiáló modul

Fontosabb Modulok bemutatása: A PROM modul Bemenete: – Addr : 4 bites, a mátrix sorát jelöli. Kimenete: – M: 32 bites, a mátrix Addr által meghatározott sorát fogja tartalmazni. Paraméterként meg vannak adva a mátrixok, amik a számokat formáját tartalmazzák. Majd egy 1 mp-ként váltó multiplexer határozza meg, hogy az M-be melyik szám alakzata kerüljön be.

Fontosabb Modulok bemutatása: A vga_sprite modul Bemenetei: – Vidon: A Vga_640x480 modultól kapja, és 1-es, ha a hc(horizontal counter) és vc(vertical counter) a képernyő látható részén jár. (Azaz olyan pixelre mutatnak, ami a képernyőn van). – Hc,vc: Horizontal- Vertical counter – M: A ROM egyik mátrixának egy sorát tartalmazza

Fontosabb Modulok bemutatása: A vga_sprite modul Kimenetei: – Rom_addr4: Ő jelöli meg a PROM modul számára, hogy a mátrix mely sorát töltse be az M-be. – Red,Green,Blue: Közvetlenül a VGA portra kapcsolódó kimenetek, a Red és Green 3, a Blue 2 bites, így összesen 8 bites színmélység, azaz 256 féle színárnyalat érhető el.

Fontosabb Modulok bemutatása: A vga_sprite modul C1,R1: Eltolás a képernyő (1,1) pontjához képest. Rom_addr4: Ő jelöli meg a PROM modul számára, hogy a mátrix mely sorát töltse be az M-be. Rom_pix: Oszlopazonosító, így a rom_addr4-el közösen meghatározzák egy adott sor adott pixelét. Spriteon: 1, ha a (hc,vc) látható sprite régión belül tartózkodik, különben 0.

Köszönöm a Figyelmet!