VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Mentorszolgáltatás kialakításának lépései a Debreceni Egyetemen Juhász Béla Szilárd- DEMEK.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Támogató Társadalmi Megújulás Operatív Program keretében „Képzés, foglalkoztatás szakembereknek” tárgyú felhívás.
Advertisements

Mit lehet tudni a célcsoportról?
Csuhaj Andrea Programvezető
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Dél-Dunántúli Regionális Forrásközpont Szolgáltató Nonprofit Kft.
Szociálpedagógia szak (BA). A képzés célja: • olyan szociálpedagógusok képzése, • akik képesek a gyermek és ifjúsági korosztály • tanulási, szociális.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
Látássérültek közösségi mentorainak képzése és foglalkoztatása TÁMOP /
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
KÖLYÖKKUCKÓ – ALTERNATÍV REINTEGRÁCIÓS PROJEKT A JÖVŐ MUNKAVÁLLALÓIÉRT Regionális Érdekvédelem Alapítvány - Nyíregyháza ___________________________________________________________________.
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Gazdaságinformatikai és kapcsolódó fejlesztések
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
Agria Media Eger, október
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola II. alprogram: Képzők képzése.
MUNKÁLTATÓI FÓRUM Ösvény Esélynövelő Alapítvány /Füzesgyarmat/ Békéscsaba, június 06.
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű képzési.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
„Út a munkához”program 2009-es képzési tapasztalatainak bemutatása az Észak-magyarországi Régióban „Út a munkához” program 2009-es képzési tapasztalatainak.
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Foglalkoztatási Programok Osztálya – osztályvezető
Teleházak pályázati lehetőségei. TIOP 3-as prioritás A munkaerő-piaci részvételt és a társadalmi befogadást támogató infrastruktúra fejlesztése
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
Patrónus program és ezzel együtt az IPR bevezetése 2007/ 2008-as tanévtől a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók esélyenlőségének biztosítása céljából.
Az Esélyegyenlőség és az ESZA alapelveinek érvényesítése Európai Unió Magyarország -Budapest Európai jogfejlődés Luxemburgi és Lisszaboni folyamat.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Zalai alternatív munkaerő-piaci szolgáltatások bemutatása.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Fogyatékossággal élő hallgatók a Nyíregyházi Főiskolán Göncziné dr. Szabó Terézia „Egyenlő esélyek biztosítása a felsőoktatásban” november 26.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Eszterházy Károly Főiskola 3300 Eger, Eszterházy tér. 1 TÁMOP D-12/2/KONV Az Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiumának.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Pedagógusképzést segítő hálózatok fejlesztése a Dél-Dunántúlon Pécsi Tudományegyetem TAMOP 4.1.2B.2-13/ projektje Pécs, november 25. Janovics.
A hátrányos helyzetű fiatalok felsőfokú tanulmányait elősegítő esélyegyenlőségi programom, amit az Emberi Erőforrások Minisztériuma támogat és megvalósítója.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Dr. Illésné Dr. Kovács Mária Borbás Emese
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
Társadalmi felelősségvállalás a felsőoktatásban Horváth Ágnes.
„Helló barátom!" - közösségi szolgálatra felkészítő tréning sorozat „Tanévzáró Suli – Buli” „Helló nyár, helló barátom!” - komplex nyári vakáció „Viszlát.
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Pályaválasztást segítő mentortanár és közösségfejlesztő program
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
Előadás másolata:

VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Mentorszolgáltatás kialakításának lépései a Debreceni Egyetemen Juhász Béla Szilárd- DEMEK

Előzmények TÁMOP C-12/1/KONV Az Észak-Alföldi Régió hazánk egyik legelmaradottabb régiós területe. A Debreceni Egyetemen így, igen jelentős a hátrányos helyzetű hallgatók létszáma, mely az elmúlt tíz évben évről évre emelkedett. Fogyatékossággal élők: 203 fő Hátrányos helyzetű: 1730 fő Halmozottan hátrányos helyzetű:302 fő Célcsoportba bevonható összes létszám: 2235 fő

Előzmények TÁMOP C-12/1/KONV Az Észak-Alföldi Régió hazánk egyik legelmaradottabb régiós területe. A Debreceni Egyetemen így, igen jelentős a hátrányos helyzetű hallgatók létszáma Fogyatékossággal élők: 203 fő Hátrányos helyzetű: 1730 fő Halmozottan hátrányos helyzetű:302 fő Célcsoportba bevonható összes létszám: 2235 fő

KAR Látás- sérült Hallás- sérült Mozgás- korlátozott Kommuni- kációban korlátozott AutizmusÖsszesen AOK ÁJK BTK EFK GVK GYFK IK KTK MFK MÉK NK TTK ZK ÖSSZESEN

I. Életvezetési és speciális preventív szolgáltatások és tanácsadások TÁMOP C-12/1/KONV Komplex Bio-Pszicho-Szociális Tanácsadás II. Érzékenyítő tréningek Inkluzív nevelés – attitűdformálás A felsőoktatási intézmények oktatói, a tanulmányi osztályok munkatársai nincsenek felkészítve a feladatra. Cél, hogy attitűdjeikben elfogadóbbá váljanak a sérült vagy másság jegyeit hordozó, hátrányos helyzetű emberekkel, problémáikkal, nehézségeikkel kapcsolatban, Segítve ezen fiatalok integrálását,befogadását a felsőoktatásba, ezáltal biztosítva fogyatékossággal élők esélyegyenlőségét.

III. Esélyháló Mentor Hálózat TÁMOP C-12/1/KONV Legfontosabb cél a Debreceni Egyetemen tanuló hátrányos helyzetű, roma és fogyatékkal élő fiatalok esélyegyenlőtlenségének csökkentése beilleszkedésének megkönnyítése, lemorzsolódásuk veszélyének csökkentése A mentorált hallgatókat egy személyes segítő, mentor támogatja tanulmányaik alatt Lehetőséget ad a közösségi munka iránti elkötelezettség és a felelősségvállalásra való képességek kialakulására, fejlesztésére. A személyes kompetenciák és skillek fejlesztésével programban résztvevők munkaerő-piaci esélyeinek növelése.

A fejlesztés várható hatásai: TÁMOP C-12/1/KONV A régió hátrányos helyzetű tanulóinak és hallgatóinak életesélyeinek javulását és egyben esélyét kívánjuk elérni. A felnőtt korúak (felsőoktatásban dolgozók, oktatók) szemléletének formálásával a társadalmi elfogadás, az esélyegyenlőségi szemlélet javulása várható. A pszichoszomatikus képzések, tanácsadások és egyéni foglalkozások révén a felsőoktatásba valamilyen hátránnyal jövők felzárkóztatása. A különböző formák megjelenése a régióban ugyanakkor közvetett hatásként jelentkezik az esélyegyenlőségi területekhez illeszkedően különböző társadalmi rétegeknél.

Köszönöm a figyelmüket! TÁMOP C-12/1/KONV