kultúrfilozófiai pszichoanalízise

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gyermeki viselkedés pszichés zavarai
Advertisements

Lukács Oktatási Központ -
Csoport munka.
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
„KAPCSOLATTARTÁS A KRÓNIKUS BETEGSÉGBEN SZENVEDŐKKEL”
A hatalom és felelősség kérdése a személyközpontú segítő kapcsolatban
A harmadik erő elméletei
A média mint nevelési intézmény
A nevelés stílusa.
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Alfred Adler individuálpszichológiája
Erich Fromm humanisztikus pszichoanalízise
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Ideális – Valóságos – Sugallt Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral - pszichológus Budapest
Rokszin Mónika Pszichológus
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
A gondozás,nevelés egysége
Fenomenológiai megközelítés
A személyiség pszichikus struktúrája
Alfred Adler individuálpszichológiája
Kognitív modellek, sémák, attribúciók
Freud motivációs elmélete A strukturális modell
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Mit tehetünk az erőszakmentes iskolákért? A párbeszéd, mint gyógyító stratégia Felházi Anett.
KONFLIKTUSPSZICHOLÓGIA
Előítéletmentesen a hajléktalanokkal szembeni előítéletekről
Konfliktuskezelés - mediációval
Motiváció Biológiai eredetű Túlélési motívumok Szociális motívumok
ÁRVÁK A szülőktől kapott „uticsomag” tartalma: A biztonság érzése
Az addikciók kialakulásában szerepet játszó fő tényezők
Növekedésem kínjai. Növekedésem kínjai 1.Növekedésről általában 2.Egyéni növekedés kínja 3.Gyülekezetnövekedés kínjai.
SZOCIÁLPSZICHOLÓGIA: Történeti vázlat
Az egészségügy, a foglalkoztatás, a szociális ellátás találkozási pontjai avagy: Hova változzunk? dr. Harangozó Judit SE Közösségi Pszichiátriai Centrum,
Pedagógiai személyiségértelmezések
Egyéb dinamikus elméletek
A pszichiátriai beteg emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Gordos Erika.
Nevelés és nevelői attitűdök
Mi fán terem a pszichológia? Önismeret 1. előadás
Tűz,Föld,Víz,Levegő…..
Ki segít a segítőnek?. A segítő „születése” Hogyan válik valaki segítővé? Az ember, mint eredendően társas lény, nembeli lényegeként hordozza a proszociális.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
A befogadó kisgyerekkori fejlesztés szakpolitikai kihívásai és megoldásai A Biztos Kezdettől a gyermekvédelmi gondoskodásig 25 éves az ENSZ Gyermekjogi.
Személyiségünk szerepe - a lelki-, és energiaegyensúly megtartásában
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Személyiségfejlődési zavarok
Személyközpontú gondozás
„Ami a lelket megbetegíti, és ami meggyógyítja”. Miért? Bert Hellinger több évtizedes megfigyelései alapján azt vallja, nemcsak saját lelkünk rezdülései.
Szociálpszichológia 3. Illés Anikó. Benyomáskeltés Eddig a benyomások alakulásáról Most: Reklám Becsapás Befolyásolás Stratégia Színház...
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Iskola és család Eltérő és hasonló megközelítések a prevenciós beavatkozások tervezésében A magára hagyott nemzedék A drog veszélyes - veszélyben van a.
GRASSROOTS Gyermekvédelem
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Összeállította: Piacsek László Zoltán
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
Freud motivációs elmélete A strukturális modell
Egyéb dinamikus elméletek
Fenomenológiai megközelítés
Könyvtári protokoll. Kommunikáció Folyamat, amelyben az egyén információt továbbit azzal a céllal, hogy más egyént befolyásoljon. Folyamat, amelyben.
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Előadás másolata:

kultúrfilozófiai pszichoanalízise Karen Horney kultúrfilozófiai pszichoanalízise

A pszichoanalízis legfontosabb alaptételei Horney szerint Pszichés determinizmus A tudattalan motivációk felismerése A személyiség dinamikus felfogása

A pszichoanalízis bírálata Freud ösztönlélektani genetikus rendszere leegyszerűsítő. A zavarok nem izolált események ismétlődéséből fakadnak, hanem a gyerekkori élmények összessége kombinálódik jellemmé. A patológiák nem az ösztönerők származékai, hanem az egyén kísérlete, hogy utat találjon magának egy potenciálisan veszélyesnek megélt világban. A terápia célja: az egyént újra önmagává tenni, segíteni a spontaneitását, megtalálni saját súlypontját. A nő lélektanának az alapja a magabiztosság hiánya, de nem a pénisz hiánya miatt, hanem a férfitársadalom, a kulturális közeg miatt, melyben a nők nem teljes jogúak…

Alapszorongás „Az elszigeteltség és gyámoltalanság érzése egy potenciálisan ellenséges világban.” Okozhatják: Közvetlen vagy közvetett alávetettség Közömbösség, részvétlenség, közöny Szeszélyesség (következetlen nevelői magatartás) A gyerek egyéni igényeinek figyelmen kívül hagyása Irányítás hiánya Megalázás A szülők viszonyában való állásfoglalás kényszere Kényeztetés Más gyerektől való elszigeteltség Igazságtalanság Diszkrimináció (megkülönböztetés) Be nem tartott ígéretek Ellenséges légkör Csökkenti: biztonságot, szeretetet, toleranciát, melegséget nyújtó otthoni légkör

Stratégiák az alapszorongás leküzdésére Szeretet és tetszés neurotikus szükséglete Neurotikus vágyódás egy az élet terheit magára vállaló partner után Az élet beszűkítésének neurotikus szükséglete Neurotikus erővágy Mások kizsákmányolásának neurotikus szükséglete Neurotikus tekintélyszükséglet Személyes csodálat neurotikus szükséglete Az egyéni teljesítmény neurotikus szükséglete Önellátás és függetlenség neurotikus szükséglete Tökéletesség és megtámadhatatlanság neurotikus szükséglete.

A stratégiák 3 nagy csoportja emberirányú mozgás (pl. tetszésigény), alkalmazkodás, engedékenység embertől távolodó mozgás (pl. függetlenségigény), visszahúzódás emberellenes mozgás (pl. erőigény), agresszió A neurotikus csak egyiket részesíti előnyben, a másik kettőt tagadja vagy elfojtja, míg a normális mindhármat integrálja. A neurotikus ilyen módon irreális ént alakít ki.