Informatika tanítása ea.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Advertisements

~ 1970: Világnézetünk alapjai a középiskolában.
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Az iskolai dokumentumok
A kulcskompetenciák.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Kompetencia alapú képzés
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Osztályfőnöki helyi tanterv
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
„Álmélkodni és elmélkedni”
Változások a Kollégiumi nevelés országos alapprogramjában Budapest, Váci Mihály Kollégium április 29. KollOKA-XIII.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Drajkó László Microsoft Magyarország
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Más országok jó gyakorlatai (good practices) USA, Kanada, Anglia, Európa.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
A Nemzeti alaptanterv változásai
Tantervtípusok; NAT-ok
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
A NAT és az élő idegennyelvek Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös.
Közgazdaság szakmacsoport
A NAT jövője az informatikán innen és túl Reményi Zoltán.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
A nevelési-oktatási program előzményei
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Kompetenciafejlesztés3
A kerettantervek fejlesztése
Paradigmaváltás a magyar közoktatásban
A vállalkozás indításának előnyei és veszélyei korosztályonként.
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
A pedagógus-továbbképzések helyzete és lehetőségei
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
A középiskolai oktatás szabályzatai
Harmadik matematikakönyvem
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Készítette: Kovács Október Budapest, február.
BEVEZETŐ.
Kompetencia -eredményesség
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A kerettantervek és implementációjuk szakmai támogatása Bánkuti Zsuzsa.
A TECHNIKA TANTÁRGY TÖRTÉNETI ELŐZMÉNYEI
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
Informatika tanítása ea.
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet FENNTARTHATÓSÁG A NAT-BAN ÉS A KERETTANTERVEKBEN Ökoiskola címátadó
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Szegedi Tudományegyetem
Szent László Középiskola Szekszárd
1./ A magyar közoktatás rendszere
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Informatika tanítása ea. Csernoch Mária http://www.inf.unideb.hu/~csernochmaria/

Tantárgyi dokumentumok NAT (2012) műveltségi területek Kerettanterv (2013) tantárgyak Tanterv Tanmenet Óravázlat

Kerettanterv .ppt határidő: 2013. 09. 25.

Tantárgyi dokumentumok NAT 2003 http://www.okm.gov.hu/letolt/kozokt/nat_070926.pdf NAT 2007 http://www.nefmi.gov.hu/kozoktatas/tantervek/nemzeti-alaptanterv-nat http://www.okm.gov.hu/main.php?folderID=390&articleID=231081&ctag=articlelist&iid=1 NAT 2012 http://www.ofi.hu/nat/mk-nat-2012

Tantárgyi dokumentumok Kerettanterv http://kerettanterv.ofi.hu/index.html

Tantárgyi dokumentumok Érettségi követelmények http://www.oh.gov.hu/kapcsolodo_jogszabaly

Kulcskompetenciák, fejlesztési feladatok NAT (2007) NAT (2012) Anyanyelvi kommunikáció Idegen nyelvi kommunikáció Matematikai Természettudományos Digitális Hatékony, önálló tanulás Szociális és állampolgári Kezdeményező képesség és vállalkozói Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőképesség Anyanyelvi kommunikáció Idegen nyelvi kommunikáció Matematikai Természettudományos és technikai kompetencia Digitális Szociális és állampolgári kompetencia Kezdeményező képesség és vállalkozói Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőkészség A hatékony, önálló tanulás

Ajánlás a NAT műveltségi területek százalékos arányaira Informatika műveltségi terület 10813–10824

Számítógépes terem elrendezése rajzok elkészítése határidő: 2013. október 9. előnyei, hátrányai

Számítógépes terem elrendezése

Óratervek készítése Fedőlap Bevezető Óra menete Függelék statisztika óra helye a tanítási folyamatban oktatási cél nevelési cél Óra menete tartalmi módszertani megjegyzések Függelék

Óraterv Berke Lóránt óravázlat elemzése határidő: 2013. október 2.