A HUNAGI lehetséges szerepvállalása a térinformatikai oktatás terén Térinformatikai Konferencia és Szakkiállítás „ Az elmélet és gyakorlat találkozása”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egyetemi kutatók – jövőbeli vállalkozók? Dr. Makra Zsolt IBS Nemzetközi Üzleti Főiskola.
Advertisements

Duális felsőfokú képzés a PMMIK-n
E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
A tanácsadó képzés regionális munkaerő-piaci hatásai
2007. március 22.DE TEK TTK Földtudományi BSc - szakirányválasztás Március óra I. terem Szakirány választás rendje a Földtudományi BSc szakon.
KÖNYVEINKKÖNYVEINK M-Government T-Government Közigazgatási portalógia Mobil kormányzati eszközök Latest Technological Ttrends E-rendszerek a köz- igazgatásban.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
SZIE Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola X. alprogram: É-Mo.-i élettudományi.
ELTE BOLYGÓTUDOMÁNYI NAP Az ELTE Planetológiai Műhely bemutatása Sik András ELTE Természetföldrajzi Tanszék A program az ELTE jubileumi rendezvény-sorozatának.
Földrajz BSc Földrajz tanári MSc Geográfus MSc
ELTE GIS MeetUp 2011 Budapest, április 15..
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
A bolognai folyamat – Párizs: Sorbonne-i Nyilatkozat Franciaország, Egyesült Királyság, Olaszország, Németország  hallgatói és oktatói mobilitás.
Projektzáró Konferencia Keszthely, március 18. A Környezetgazdálkodási agrármérnöki, illetve a Természetvédelmi mérnöki alapképzési (BSc) szakok.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
Projektzáró Konferencia Keszthely, március 18. A Környezetgazdálkodási agrármérnöki, illetve a Természetvédelmi mérnöki alapképzési (BSc) szakok.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VI. alprogram: Karrierszolgáltatások.
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
Informatikai Nyílt Nap Mi a térinformatika? Angol elnevezés: Geographic Information Systems (GIS) Röviden: Digitális térképek összekapcsolása adatokhoz.
Radnainé Gyöngyös Zsuzsanna egyetemi docens tanszékvezető
A TURIZMUSKUTATÁS HELYZETE MAGYARORSZÁGON
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
ÁLLATORVOSI AGRÁRGAZDASÁGTAN
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
Bemutatkozik a Georgikon
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
MI A TUDOMÁNY?. 1.A világegyetem és saját magunk megismerésének egyik legfontosabb útját, a tudományos kutatást mint folyamatot, cselekvést, és társadalmi.
Éves Konferencia- Annual Report Irányító Bizottság: Elnök: D. Terdik György DE IK dékán Tagok: Dr. Kardon Béla EMMI Dr. Sallai Gyula BME, FIRCC Nagy Miklós.
Zentai László, tanszékvezető TTK Nyílt nap, I. 27. Földtudományi alapszak - térképész szakirány A térképész.
Zentai László: Térképészet Térinformatika sáv Térképészet Zentai László Eötvös Loránd Tudományegyetem Térképtudományi és GeoinformatikaiTanszék
II. TÉRKÉPÉSZET A ROMÁNIAI (MAGYAR) FELSŐOKTATÁSBAN
Erdőmérnöki Kar QUO VADIS ERDÉSZETI OKTATÁS? Mészáros Károly dékán.
Az ELTE-TTK BSc szakjai, szakirányai, tervezett mesterszakok
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Szent István Egyetem. Az egyetem létrejötte Az évi LII. Törvény alapján, január 1-i hatállyal, a jogelőd intézményeiket is figyelembe véve,
A felsőoktatási intézmények és karok OTDK eredményessége
Kovács László Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Az ELTE Informatikai Kar és a FÖMI Távérzékelési Központ kapcsolata : Műhold-felvétel kiértékelő rendszer komponenseinek kifejlesztése (tervezés.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Tantárgyi követelmények Infrastruktúra geoinformatika – AI04 Geoinformatika – AG03 Előadók: Dr. Szabó György egyetemi docens, Wirth Ervin PHd hallgató.
BESZÁMOLÓ A ÉVRŐL Horváth Gyula MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Oktatás, tudomány Korreferátum
A tematikus térképek ábrázolási formái Zentai László: Térképészet
2. HUNAGI Konferencia Digitális Területi tervezés – Realitás vagy utópia? Plan4all Műhely március 3.
„ PÁRBESZÉD - A köz- és felsőoktatás kapcsolata a pedagógusképzésben” című konferencia AZ ELŐADÁS CÍME Név Eger, ESZTERHÁZY KÁROLY FŐISKOLA.
Budapesti Corvinus Egyetem Közgazdaságtudományi Kar Közgazdálkodás és Közpolitika MSc / MSc in Public Policy and Management* Hajnal György (Tanszékevezető,
Innováció-átok vagy lehetőség a felsőoktatásban? Dr. Urbányi Béla Egyetemi tanár.
A Környezetgazdálkodási agrármérnöki, illetve a Természetvédelmi mérnöki alapképzési (BSc) szakok képesítési követelményeinek kidolgozása, a szakok beindítása.
Emberi erőforrások FOKSZ. FOKSZ Felsőoktatási szakképzés 4 félév 2 szakirány: személyügyi és humánpolitikai 120 kredit  90 kredit, besorolási szakon.
FELHŐ ALAPÚ INFORMATIKAI RENDSZEREK VS. LEXIKÁLIS ISMERETEK Networkshop 2016 Konferencia Debrecen Antal Péter, Eszterházy Károly Főiskola,
Közösségszervezés BA.
Szent István Egyetem Készítsen diamintát a bemutatóhoz! A mintának legyen háttere, formázza meg a címsort és a tartalom sorokat! A láblécben szerepeljen.
INNOVÁCIÓ A MŰVÉSZETOKTATÁSBAN
BIM törekvések Magyarországon - MABIM bemutatkozó előadás
Eötvös Loránd Tudományegyetem
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Név TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Kolencsikné Tóth Andrea tanársegéd
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
Előadás másolata:

A HUNAGI lehetséges szerepvállalása a térinformatikai oktatás terén Térinformatikai Konferencia és Szakkiállítás „ Az elmélet és gyakorlat találkozása” Debrecen, május 24. Barkóczi Zsolt elnök HUNAGI

HUNAGI A TÉRINFORMÁCISÓS ADTOK FELHASZNÁLÁSÁNAK SZOLGÁLATÁBAN Közösségi tér kormányzat/vállalkozások/oktatási intézmények Szakmai érdekképviselet Lobby Nemzetközi kapcsolatok 9 oktatási tag Hallgatói tagság (az ESRI Mo. támogatásával ingyenes)

oktatási helyek BME Építőmérnöki Kar – földmérés és térinformatika ELTE TTK – csillagászat, geofizika, regionális földrajz, társadalom és gazdaságföldrajz, természetföldrajz, térképtudományok BCE – tájtervezés, területfejlesztés, környezettudományok, regionális elemzések, gazdaságinformatika ME – földmérés, bányamérés (műszaki földtudományok) NYME EMK – erdészet NYME GTK - közgazdaságtan NYME GEO – földmérés/földrendezés, térinformatika SZIE YBL – közműépítés, mélyépítés, geodézia, településtervezés SZIE GTK – közgazdaságtan SZIE Tessedik Sámuel Egyetemi Központ – környezetgazdálkodás, agrárinformatika PTE TTK (Pollack) – geodézia, környezetvédelem, közműtervezés, településtervezés Eszterházy Károly Főiskola – tanárképzés Eötvös József Főiskola – közműtervezés (vízügy), környezettudományok, építőmérnöki tudományok Károly Róbert Főiskola – agrárinformatika, területfejlesztés, vidékfejlesztés ZMNE – hadtudományok, katonaföldrajz

Oktatási helyek statisztika 15 intézmény 38 szak

Egy másik nézet

Térinformatika az oktatásban szimpozium a BCE szervezésében (társzervező HUNGIS) Diplomapályázat Néhány cím az utolsó évek díjnyerteseiből: –„Dinamikus térképek alkalmazása a Google Earth felhasználásával” –„Modern geostatisztikai módszerek alkalmazása közelítő felszín készítésére, magyarországi mintaterületen”

Ajánlások Középfokú oktatás – PhD értekezés foglalkozott vele, tartalmaz ajánlást is a tantervre (Matula Györgyi, ELTE TTK – A térinformatika szerepe és lehetőségei az oktatásban, 2009) Felsőfokú oktatás – nincs egységes ajánlás a térinformatika jellegű tárgyak alapjainak vonatkozásában Következtetés: HUNAGI ajánlások elkészítése jó lenne – általános térinformatikai ismeretek, szakterületi ismeretek (oktatási partnerszervezetekkel együttműködve) Miért jó?: egy-egy szakterületen a térinformatikai ismereteket tekintve a tudás független lenne a hallgatót kibocsátó intézményektől – munkáltatónak és hallgatónak is előny!

–Hallgatók megjelenése a HUNAGI konferencián –Alkalmazott térinformatika –Legjobb gyakorlatok összegyűjtése –kormányzati kapcsolatok –Párbeszéd –Gyakornoki program –Tanácsadási projektek –Távoktatás elindítása –Digitális térképekkel támogatott oktatás További lehetőségek

Köszönöm a figyelmet!