A HUNAGI lehetséges szerepvállalása a térinformatikai oktatás terén Térinformatikai Konferencia és Szakkiállítás „ Az elmélet és gyakorlat találkozása” Debrecen, május 24. Barkóczi Zsolt elnök HUNAGI
HUNAGI A TÉRINFORMÁCISÓS ADTOK FELHASZNÁLÁSÁNAK SZOLGÁLATÁBAN Közösségi tér kormányzat/vállalkozások/oktatási intézmények Szakmai érdekképviselet Lobby Nemzetközi kapcsolatok 9 oktatási tag Hallgatói tagság (az ESRI Mo. támogatásával ingyenes)
oktatási helyek BME Építőmérnöki Kar – földmérés és térinformatika ELTE TTK – csillagászat, geofizika, regionális földrajz, társadalom és gazdaságföldrajz, természetföldrajz, térképtudományok BCE – tájtervezés, területfejlesztés, környezettudományok, regionális elemzések, gazdaságinformatika ME – földmérés, bányamérés (műszaki földtudományok) NYME EMK – erdészet NYME GTK - közgazdaságtan NYME GEO – földmérés/földrendezés, térinformatika SZIE YBL – közműépítés, mélyépítés, geodézia, településtervezés SZIE GTK – közgazdaságtan SZIE Tessedik Sámuel Egyetemi Központ – környezetgazdálkodás, agrárinformatika PTE TTK (Pollack) – geodézia, környezetvédelem, közműtervezés, településtervezés Eszterházy Károly Főiskola – tanárképzés Eötvös József Főiskola – közműtervezés (vízügy), környezettudományok, építőmérnöki tudományok Károly Róbert Főiskola – agrárinformatika, területfejlesztés, vidékfejlesztés ZMNE – hadtudományok, katonaföldrajz
Oktatási helyek statisztika 15 intézmény 38 szak
Egy másik nézet
Térinformatika az oktatásban szimpozium a BCE szervezésében (társzervező HUNGIS) Diplomapályázat Néhány cím az utolsó évek díjnyerteseiből: –„Dinamikus térképek alkalmazása a Google Earth felhasználásával” –„Modern geostatisztikai módszerek alkalmazása közelítő felszín készítésére, magyarországi mintaterületen”
Ajánlások Középfokú oktatás – PhD értekezés foglalkozott vele, tartalmaz ajánlást is a tantervre (Matula Györgyi, ELTE TTK – A térinformatika szerepe és lehetőségei az oktatásban, 2009) Felsőfokú oktatás – nincs egységes ajánlás a térinformatika jellegű tárgyak alapjainak vonatkozásában Következtetés: HUNAGI ajánlások elkészítése jó lenne – általános térinformatikai ismeretek, szakterületi ismeretek (oktatási partnerszervezetekkel együttműködve) Miért jó?: egy-egy szakterületen a térinformatikai ismereteket tekintve a tudás független lenne a hallgatót kibocsátó intézményektől – munkáltatónak és hallgatónak is előny!
–Hallgatók megjelenése a HUNAGI konferencián –Alkalmazott térinformatika –Legjobb gyakorlatok összegyűjtése –kormányzati kapcsolatok –Párbeszéd –Gyakornoki program –Tanácsadási projektek –Távoktatás elindítása –Digitális térképekkel támogatott oktatás További lehetőségek
Köszönöm a figyelmet!