Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon
Az Egészségügyi ügyvitelszervező szak §Főiskolai szintű (BSc) diploma; §olyan szakember, aki ismeri l az egészségtudományokat l az informatikát l a közgazdaságtant l az egészségügy szervezeti működését l a szervezetek menedzselését
Mi indokolta létrehozását?
A szak története §1991-szakindítás § a szak akkreditálása § levelező tagozat indítása § kredit rendszerű képzés § Egészségügyi szervező (BSc) szak alapítása
A szak hallgatói § nappali (államilag finanszírozott) §40-50 levelező (államilag finanszírozott) § levelező (költségtérítéses) §kibocsátás: fő/év §jelentkező: fő/év
A hallgatói létszámok alakulása
A szak oktatói állománya
§Sok a külső óraadó (8 főállású - 25 óraadó) §nagy az óraterhelés l adjunktus, tanársegéd: óra/hét l docens óra/hét §a Kar kiszolgálása is feladatunk (más szakok informatika oktatása, informatikai problémák)
Infrastruktúra §20 ezer kötetes könyvtár (nem informatikai szakkönyvtár) §5 számítógépes terem, 80 PC-vel (vegyes korú és minőségű, állandóan felújítjuk) §2 lokális hálózat, Internet-es kapcsolat és szolgáltatások
Az oktatás szerkezete §Két tanszék (Egészségügyi Ügyviteli és Finanszírozási, Egészségügyi Informatikai) §gyakorlat-elmélet aránya ~ 60/40% §sokféle tantárgy: jelenleg kb. 60, amit a BSc szakindításban 40-re csökkentünk
Tantárgycsoportok (diszciplínák szerint) §Egészségtudomány, orvostudomány §Társadalomtudományi, jogi §Közgazdaságtudomány §Menedzsment §Informatika
Informatika oktatása 1. §Alapozó tárgyak l matematika l adatszerkezetek, algoritmusok l hardver- és hálózati ismeretek l operációs rendszerek
Informatika oktatása 2. §Számítástechnika, információtechnika alapszoftverek (szövegfeldolgozás, táblázatkezelés, prezentáció) adatbázis-kezelés programozási ismeretek információs rendszerek tervezése és üzemeltetése adatbiztonság, adatvédelem
Informatika oktatása 3. §Általános egészségügyi informatika l adatszolgáltatás és adattípusok az egészségügyben l egészségügyi azonosító rendszerek l adatbiztonság és adatvédelem l biometria l biológiai jelfeldolgozás
Informatika oktatása 4. §Egészségügyi információtechnika l az alapellátás informatikája l a szakellátás informatikája ambuláns fekvőbeteg l integrált egészségügyi rendszerek
Informatika oktatása 5. §Határterületek (főleg szabadon választható) l MI, szakértői rendszerek l neuronhálózatok l minősítő halmazok és algoritmusok (fuzzy logic)
Tudományos munka §Háttér: Debreceni Egyetem §öt kolléga PhD képzésben hallgató (négy informatikai témában) §80 publikáció §problémánk: l túlterheltség l szűkös anyagi lehetőségek
Néhány téma §Egyirányú hash-függvény és alkalmazásai. §Kriptográfiaia folyamtitkosítás. §Redundáns számrendszerek. §Információs rendszerszervezési modell kidolgozása, CASE-eszköz fejlesztése. §Endokrin rendszerek modellezése dinamikai rendszerekkel (kaotikus állapotok) §Mesterséges neuronhálózatok kapcsolat- típusainak vizsgálata.
Kapcsolataink §Holland, amerikai, német egyetemek és eü. felsőfokú képő intézményekkel §hallgatók és oktatók cseréje §pályázatok §egészségügyi intézmények (kórházak, MEP, ÁNTSZ, GYÓGYINFOK stb.) §regionális oktatási feladatok (ETI)
Köszönöm a figyelmet!