Minőségmenedzsment 1. előadás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
Advertisements

PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Szoftverminőség, 2010 Farkas Péter. SG - Sajátos célok  SG 1. Termék / komponens megoldás kiválasztása  SP 1.1. Alternatívák és kiválasztási kritériumok.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Versenyelemzés 8.fejezet.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A piac Szakiskola.
Minőségköltségek.
A TANÁCSADÓ SZEREPE az EU műszaki jogi szabályozásának vállalati alkalmazásában CE jelölés és társai – a.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Alapfogalmak.
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Minőségmenedzsment 2. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
A marketing és a logisztikai költségek közötti kölcsönhatások Lipák Mária BGF, KVIFK, 2009.
A külső környezet elemzése
1. Bevezetés 1.1. Alapfogalmak
Benchmarking.
Teljesítménymérés és értékelés
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Felhasználó-központú termékfejlesztés. Termék-ergonómia
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Könyvtári teljesítménymérés
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK A minőség céljai #1  A minőség szabványos megfogalmazása (ISO 9000:2000): A minőség annak a mértéke, hogy mennyire.
GfK LHS HealthCareDr. Lantos Zoltán – Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből2008. február 21. Az egészségügyi reform az orvosok szemszögéből Dr.
Készítette: Csató Csilla (DVI3UH)
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
NATO minőségbiztosítási követelmények a tervezésre, fejlesztésre és gyártásra Termék Műszaki kiszolgálás, karbantartás, javítás Csomagolás,
Kérdések a második zh-hoz
Az értékesítési rendszer
Termelésmenedzsment Production Management
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Az EEM helye a menedzsmentben
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
A MINŐSÉG ÉRTELMEZÉSÉNEK ÉS MEGVALÓSÍTÁSÁNAK FEJLŐDÉSE
Az információrendszerek kialakulása
A logisztikai rendszer beszerzési alrendszerének jellemzői és modellje
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Vállalati modellek 2007.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Megbízhatóság és biztonság tervezése
Közigazgatási technológia E-kormányzat. E-kormányzat jelentősége Kormányzási reform Közigazgatási modernizáció Közszféra fejlődése.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Termék Műszaki kiszolgálás, karbantartás, javítás Rendszeresítés, üzembehelyezás Elosztás, tárolás Leselejtezés, kivonás, megsemmisítés.
1 Business marketing. 2 3 kevesebb, de nagyobb vevő szoros eladó-vevő kapcsolat származtatott kereslet rugalmatlan kereslet ingadozó kereslet versenytárgyalás.
Minőségirányítás 2. Dr. Dénes Levente
Vállalkozásmenedzsment I.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. előadás
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
A külső környezet elemzése
Operatív menedzsment és versenyképesség
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Kérdések a második zh-hoz
SAJÁT TERMELÉSŰ KÉSZLETEK
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
MINŐSÉG BS 4778 "Egy termék vagy szolgáltatás jellemzőinek és sajátosságainak összessége, amelyek együttesen egy adott szükséglet kielégítésére képesek".
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A kÖrkÖrös gazdaság szempontjainak alkalmazása a közbeszerzések során
Reengineering Nagy Zsolt (30)
Előadás másolata:

Minőségmenedzsment 1. előadás A termékek minőségi sajátosságai

Minőség a TERMÉKEK értelmezésében

Garvin (1984) – Harvard Busienss School Transzcendens megközelítés Termék alapú megközelítés Termelés alapú megközelítés Felhasználói alapú megközelítés Érték alapú megközelítés

Transzcendens Művészeti alkotások

Termék alapú Tulajdonságok megléte vagy hiánya

Termelés alapú Előre meghatározott kritériumok/specifikációk

Fogyasztó alapú A fogyasztói igényeknek való megfelelés

Érték alapú megközelítés A minőség mértéke és a termék árának aránya A vevő értéket kapjon a pénzéért

Termék minőség 8 dimenziója Teljesítmény – az a hatékonyság, amivel a termék eléri alkalmazásának célját, pl beruházásoknál megtérülési ráta, Különleges tulajdonságok Megbízhatóság – a meghibásodás valószínűsége a hasznos élettartam alatt Megfelelés – az előre meghatározott specifikációknak való megfelelés, valamekkora tűréshatár megengedett Tartósság - élettartam Szervizelhetőség – idő és költség Esztétika – külső megjelenés, illat, íz, stb. Észlelt minőség (pl. márkanév) – számos tényező, korábbi tapasztalat, reklám, márkahírnév befolyásolhatja.

KANO-modell Vízszintes tengely: kifejezett vagy ki sem fejezett elvárások teljesítési foka Függőleges tengely: kiváltott lelkesedés Alapelvárások Extrák Teljesítmény jellemzők

Minőség szintjei-Japán 1. szint: Szabványnak való megfelelés 2. szint: A vevők ismert igényének való megfelelés 3. szint: Megfelelő ár / költség viszony 4.szint: A felhasználók látens, ki nem mondott igénye

A minőség funkcionális megközelítései Ellátási lánc megközelítés Mérnöki megközelítés Termelési szempont megközelítés Stratégiai szempontú megközelítés Marketing szempontú megközelítés Pénzügyi szempontú megközelítés Humán szempontú megközelítés

Ellátási lánc Beszerzési folyamatok – szállítóval való kapcsolattartás Szállító értékelés Szállító fejlesztés Mintavételes ellenőrzés Termelési főfolyamatok Értékáram Six Sigma Értékesítési folyamatok – kiszállítás, vevőtámogatás, eladás utáni szolgáltatások

Mérnöki Termék és folyamattervezés Párhuzamos tervezés Megbízhatóság SPC Technika orientált megközelítés

Termelési SQC Rendszer szemlélet Demeyer – homokkúp modell Költséghatékonyság Gyorsaság Megbízhatóság Minőség

Stratégiai szempont Misszió, érékek, kultúra és a minőség kapcsolata Hosszú távú szemlélet A versenytársaktól való megkülönböztetés alapja lehet a minőség

Marketing Vevő elégedettsége vs. Eladási mennyiség Vevőszolgáltatások, eladás utáni szolgáltatások Észlelt minőség – ár, hirdetés Terméktervezés Egyedi igények  standardizált termelés

Pénzügyi szemlélet Ráfordítások vs. Hasznok Deming értéklánc Csökkenő határhozadék elve vs. Folyamatos javítás elve A minőség fejlesztése Költség csökkentés Termelékeny-ség javulása A piacra lépés Piacon maradás Munkahely teremtés

Humán szempont Empowerment Szervezet kialakítása Munkakör elemzés Kiválasztás Teljesítmény értékelés – 360 fokos értékelés

Köszönöm a figyelmet!