2009.. Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Területi államigazgatási szervek
Advertisements

Művelődési tevékenységek / szolgáltatások a településeken
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
Értékelés a közoktatásban
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Az oktatásigazgatás aktuális kérdései
Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Az intézmény és környezete
Változások a közoktatásban Kaposvár, augusztus 25.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
TANULMÁNYOK FOLYTATÁSA KÜLFÖLDÖN. BEJELENTÉSI KÖTELEZETTSÉG AMENNYIBEN A TANULÓ MÉG NEM IRATKOZOTT BE MAGYAR ISKOLÁBA, A LAKÓHELY SZERINT ILLETÉKES ÖNKORMÁNYZAT.
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Oktatási Hivatal szervezeti átalakításáról, tevékenységéről
A Z OKTATÁS SZOLGÁLATÁBAN A MÉREI FERENC Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet valamint a FOK Fővárosi Oktatástechnológiai Központ Szolgáltató.
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
ORSZÁGOS PEDAGÓGIAI SZAKMAI NAPOK
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
szerepe a köznevelésben
A KISKŐRÖSI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS ÓVODÁJA, ÁLTALÁNOS ISKOLÁJA, KÖZÉPISKOLÁJA, SZAKISKOLÁJA ÉS KOLLÉGIUMA Kiskőrös.
Vereckei Judit Tatabánya, június 29.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Szakképzés-szervezési
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
TOVÁBBTANULÁSI SZÜLŐI ÉRTEKEZLET
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
Szakképzési változások
Információs nap szeptember 8..
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A KÖZOKTATÁSI TÖRVÉNYEK A MINDENNAPOK GYAKORLATÁBAN április 2. Pölöskei Gáborné regionális igazgató.
Kompetencia alapú oktatás alkalmazását támogató módszertani továbbképzés.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Új esély: szak- és felnőttképzés a határ mentén Aktuális szakképzés - szervezési feladatok a törvényi változások és a TÁMOP3.2.2 kapcsán Környei László.
Működését meghatározó törvények,rendeletek évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről -15/2013-as EMMI rendelet a szakszolgálati intézmények működéséről.
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
Az Oktatási Hivatal új feladatai a közoktatási törvény módosítása után Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
TOVÁBBTANULÁSI SZÜLŐI ÉRTEKEZLET október 21.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Az NSZI minőségirányítási rendszerét a BVQI tanúsította A tanév aktuális rendje és feladatai Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes augusztus.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
TOVÁBBTANULÁS Határidők Feladatok 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet A 2015/2016. tanév rendjéről 2. sz.melléklet ! A tanulók jelentkezése.
TOVÁBBTANULÁSI SZÜLŐI ÉRTEKEZLET
Felvételi a középfokú iskolákba
Barcsák Marianna KPSZTI
Pénzügyi Bizottság javaslatai: Terv. egy.* /Ft/
Közoktatási vezető 3.2. Zalaegerszeg 2013.március 08.
Tankönyvellátás és iskolai könyvtár
Közoktatási alapismeretek
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
KÖZOKTATÁSI VEZETŐ III. szemeszter
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
TOVÁBBTANULÁSI SZÜLŐI ÉRTEKEZLET
Előadás másolata:

2009.

Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv

Intézkedési terv → fővárosi, megyei intézkedési terv Önkormányzati minőségbiztosítási program- intézményi minőségirányítási program Önkormányzat gondoskodik: - óvodai nevelésről; - általános iskolai oktatásról; - nemzeti vagy etnikai kisebbség neveléséről, oktatásáról.

Megyei önkormányzat: - kollégiumi ellátásról; - középiskolai és szakiskolai ellátásról; - felnőttoktatásról; - alapfokú művészetoktatásról; - továbbtanulási, pályaválasztási tanácsadásról; - nevelési tanácsadásról; - logopédiai szolgálatról; - gyógytestnevelésről.

Megyei fejlesztési terv: (6 évre szól) - helyzetértékelés; - közoktatási feladatellátás. Közoktatási intézmények átszervezése [88. §. (6) bekezdés] Oktatási Hivatal független szakértő személyére tesz javaslatot. Szakértő állást foglal: az átszervezés, gyermeknek, tanulónak, szülőnek nem jelent- e aránytalan terhet.

Megyei önkormányzat megállapodást köthet a megye területén működő önkormányzatokkal: - iskolahálózat kialakítása; - kilencedik, tizedik évfolyamon folyó oktatás; - beiratkozás, áthelyezés; - pedagógia szakszolgálat működtetése; - SNI-s tanulók ellátása; - utazó gyógypedagógiai, logopédiai, konduktori hálózat működtetése.

Többcélú kistérségi társulás Átveheti a megyei önkormányzatok feladat- ellátási kötelezettségét. Közoktatási társulási bizottság Társulási tanács

A szakképzés feladatainak regionális megszervezése Regionális Fejlesztési és Képzési Bizottság - kidolgozza a régió iskolarendszerű szakképzésének irányát; - közreműködik az iskolarendszerű szakképzés, az iskolarendszeren kívüli szakképzés, a közoktatásban és a felsőoktatásban folyó szakképzés összhangjának megteremtésében.

- meghatározza a szakképzés fejlesztési irányait és arányait; - részt vesz a pályakövetési rendszer működtetésében; - a régió helyi önkormányzatainál kezdeményezi a szakképzés-szervezési társulás megalakulását.

A szakképzés-szervezési társulás - létesíthet és fenntarthat szakiskolát, szakközépiskolát és kollégiumot; - részt vehet az iskolarendszeren kívüli szakképzésben; - működtetheti a pedagógusok állandó helyettesítési rendszerét, utazó szakember hálózatot.

Intézményfenntartó: - közzéteszi az óvodák, iskolák működési (felvételi) körzetét; - a körzetben élő gyermekek, tanulók felvételét, átvételét nem tagadhatja meg.

Főjegyző: - rendkívüli szüneteket rendelhet el; - rendkívüli időjárás, járvány, katasztrófa stb. esetén. A jegyző: - közreműködik az érettségi vizsgák előkészítésében, lebonyolításában; - közreműködik a közoktatási információs rendszer működtetésében.

A főjegyző vezeti a nem helyi önkormányzatok által fenntartott intézmények jegyzékét. A jegyző közreműködik a mérési, értékelési feladatok megszervezésében. A jegyző ellátja a fenntartásában lévő közoktatási intézmények vezetőinek kiválasztását, a pályázati eljárás lefolytatását.

A jegyző tájékoztatja a szakértői és rehabilitációs bizottságot, melyik intézmény képes az SNI-s tanulók ellátására. A jegyző veszi nyilvántartásba és törli a nem helyi önkormányzat által fenntartott óvodákat, általános iskolákat. A főjegyző veszi nyilvántartásba, törli vagy vonja vissza az engedélyt a többi közoktatási intézmény esetén.

Az oktatásért felelős miniszter szabályozza, - nemzeti, etnikai óvodai nevelés irányelveit; - SNI óvodai nevelés irányelveit; - két tanítási nyelvű iskolai oktatás irányelveit; - alapfokú oktatás követelményeit; meghatározza a működés szabályait, - tanév rendje rendelet; - közoktatási intézmények névhasználata; - ügyintézés, intézkedés szabályai; - tanügyi dokumentumok;

Meghatározza: - ágazati minőségpolitikát; - országos mérési feladatokat megszervezi; - tankönyvvé nyilvánítás rendjét; - tankönyvjegyzéket; - kötelező eszköz- és felszerelési jegyzéket; - érettségi vizsga követelményeit; - országos névjegyzéket;

Kormányrendeletben szabályozzák: - óvodai nevelés országos alapprogramja; - nemzeti alaptanterv; - érettségi vizsga vizsgaszabályzatának bevezetése; - diákigazolvány kiadásával, használatával kapcsolatos kérdéseket; - pedagógus szakvizsga bevezetését, továbbképzés rendszerét; - pedagógusok szakkönyvvásárlásáról; - pedagógusigazolvány kiadását, kezelését.

A közoktatás feladatkörében eljáró Oktatási Hivatal A közoktatás országos mérési feladatai - vizsgarendszer - országos ellenőrzési, mérési, értékelési feladatok (közzététel, hozzáférés) Országos szakértői és vizsgáztatási névjegyzék

A fenntartói irányítás Dönt: - az intézmények átszervezéséről; - meghatározza a költségvetését, - meghatározza a csoportok, osztályok számát, engedélyezi az átlaglétszámtól való eltérést; - ÖMIP- IMIP; - megbízza a közoktatási intézmény vezetőjét és gyakorolja felette a munkáltatói jogokat;

- jóváhagyja az intézmények szervezeti és működési szabályzatát, pedagógiai programját, házirendjét, IMIP-jét; - értékeli az intézményt; - gondoskodik a szülői szervezet, diákönkormányzat működéséről.

A fenntartó tanítási évben (szorgalmi időben) - intézményt nem szervezhet át; - osztályt, csoportot nem szervezhet át; - intézmény feladatait nem változtathatja meg; - átszervezésről március 31-ig hozhat döntést; A fenntartó döntéseit 30 napon belül kell hogy meghozza, egy alkalommal további 30 nappal meghosszabbíthatja.

Közoktatási intézmények értékelése - törvényességi; - szakmai ellenőrzés, értékelés.