TERMÉK TERMÉKPOLITIKA TERMÉKSTRATÉGIA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
Összefoglaló kérdések
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
MARKETING.
Termék és márka politika
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
A szolgáltatásmarketing sajátosságai
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Kereskedelem Szakmacsoport
A piac Szakiskola.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Értékesítési csatornák
Marketingkommunikáció
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
A marketing mix, a marketingkörnyezet és a piac
A TERMÉKSTRATÉGIA LEGFONTOSABB ELEMEI
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
7. Előadás Termék stratégia
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
Marketing mix.
A marketing piac tartalma
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Az értékesítési rendszer
Termékpolitika Termékpiaci műveletek A termék piaci életgörbéje
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Termék & Márka Kopcsay László.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
Termék Műszaki kiszolgálás, karbantartás, javítás Rendszeresítés, üzembehelyezás Elosztás, tárolás Leselejtezés, kivonás, megsemmisítés.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE
Marketing I. VI. előadás Termékpolitika
2/18/2018 Marketingterv Név.
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Kérdések a második zh-hoz
Sipos Erika BGE KVIK Turizmus Intézet
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A vásárlási döntés folyamata
MINŐSÉG BS 4778 "Egy termék vagy szolgáltatás jellemzőinek és sajátosságainak összessége, amelyek együttesen egy adott szükséglet kielégítésére képesek".
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
A marketinginformációs rendszer
TERMÉKPOLITIKA.
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Előadás másolata:

TERMÉK TERMÉKPOLITIKA TERMÉKSTRATÉGIA

A legfontosabb „P” Mit kínálunk, mivel jelenünk meg a piacon Product = termék, szolgáltatás Product => Customer Needs & Value Használati és érvényesülési funkciók Az érték fogalma: funkció/költség Értékelemzés és értéktervezés A termék

A termék fogalma A termék olyan használati, esztétikai és szimbolikus tulajdonságok megtestesítője, amelyek a fogyasztók igényeit hivatottak kielégíteni A termék egy minőséget képvisel! A minőség AZ, AMI! A termék

A termék tartalma Elvont termék, ami képes kielégíteni a szükséglet (ld. marketing képzelőerő!) Funkcionális termék, milyen jegyek, mely tulajdonságok teszik alkalmassá a szükséglet kielégítésére Elvárt termék, az alapfunkciókon túl nyújtott tulajdonságok (érvényesülési funkciók, design, stb.) Kiterjesztett termék, a járulékos értékek hozzákapcsolása (márkanév, kommunikáció) A termék

A termékek csoportosítása Fogyasztási cikkek és termelőeszközök FMCG és a tartós fogyasztási cikkek Food – non-food kategóriák Tömegcikkek, luxustermékek High-involvement és low-involvement (megfontolt vásárlás, impulzusvásárlás) Szolgáltatások A termék

Szolgáltatások A szükséglet-kielégítés módja Meghatározói: A fizikai feltételek (Physical evidience) A szolgáltatás nyújtás folyamata (Process) A szolgáltatást nyújtó ember (Person/People) A termék

A szolgáltatás sajátosságai Megfoghatatlanság (nem látható, nem érzékelhető, nem kipróbálható) Elválaszthatatlanság (egy időben állítják elő és fogyasztják el, egyszerre van jelen a termelő és a fogyasztó) Ingadozás (minősége ingadozhat az időtől és a személytől függően) Romlékonyság (nem tárolható) A termék

A termék a piacon: a kínálat A kínálat meghatározottsága A kínálat mennyisége, a készlet A kínálat minősége, a választék Termékmix: a választék szélessége (termékvonalak száma), mélysége (változatok száma), hosszúsága (összes termék) és konzisztenciája A termék

Termékmix döntések A termékvonal – egymással szoros kapcsolatban lévő termékek (üdítők) A termékvonal megváltoztatás, bővítés vagy szűkítés Megalapozó vizsgálatok A termék

Kategóriamenedzsment A stratégiailag meghatározó termékek kiválasztása A szempontrendszer kialakítása A termék

Termékstratégia Termékfrissítés, -újítás, -javítás Termékdifferenciálás, új felhasználók Termékfejlesztés, új funkciók, új vonal Diverzifikáció: új piac, új termék A termék

A termék életgörbéje Termék-életgörbe, életciklus: az az idő, amelyet a termék a piacon tölt A piacon tartózkodás ideje és a termék forgalmának együttes bemutatása (Gauss féle haranggörbe) Az életgörbe szakaszai A termék

Termékfejlesztés Termékötlet - szisztematikus gyűjtés - véletlen felismerés Az ötletek szelektálása Problémák - kevés ötlet, magas költségek - életciklusok rövidülnek A termék

A piackutatók leírták A termék

A kereskedelem megrendelte A termék

A tervezők megtervezték A termék

A gyártók legyártották A termék

A vevőszolgálat beállította A termék

Amit a vevő eredetileg akart A termék

Az új termék bevezetése Kutatás-fejlesztési folyamat (K+F) A termék tesztelése A gyártás előkészítése A termék megjelenése Széleskörű bevezetés Az elfogadás folyamat A termék

A termék elfogadása Egyáltalán nem tudnak az új termékről Valamit már hallott róla (tudatosodás) Ismeri a termék konkrét jellemzőit Megnyeri a tetszését (érdeklődés) Foglalkozik a vásárlás gondolatával Megvásárolja a terméket (értékelés) Elfogyasztja (kipróbálja) Újra vásárol, ajánlja másoknak (elfogadás) A termék

A növekedés szakasza Minőségjavítás Új modellek, termékvonal bővítés Új szegmensek, új felhasználók Új csatornák, új értékesítés A reklámintenzitás növelése Ártaktikázás A termék

Érettség és telítettség A marketingmix módosítása Ártaktikázás Forgalmazási csatornák módosítása Újrapozícionálás Reklám megújítás, eladásösztönzés Személyes eladás Szolgáltatások bővítése A termék

A termék kivonása a piacról A gyártás felszámolása A kiszállás előkészítése A reklám megszüntetése Pótlólagos garanciák biztosítása Esetleges termékcsere bevezetése A termék

A termék megjelenése Marketingkommunikációs megközelítés Formatervezés, design, ergonómia A csomagolás (funkciói, feladatai) A márka lényege (azonosítás) A márkaépítés (védjegy, név, kommunikációs) A termék