1 Az aktív tábla használatáról. 2 "Mi vagyunk a technológiánk, az emberi lények nem érdemelték ki nevüket addig, amíg nem találták fel a fejszét, az ágyékkötőt.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy kreatív tanulási eszköz
Advertisements

Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
A kölcsönös befolyásolás
Interaktív tábla a hittan oktatásában
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Interaktív táblák Bevezetés.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Készítette: Bátori Béla 12.k
VI. Interaktív Tábla Konferencia
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
Számítógépes ismeretek 5. óra
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Angol nyelvi kompetencia
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
E-learning és a multimédia
IKT-alapú pedagógiai módszertan
Készítette: Szabó Zénó
Készítette: Fejér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Prezentáció és grafika Alapismeretek a számítógépes prezentációk.
4. VÉGES HALMAZOK 4.1 Alaptulajdonságok
Alapok Néhány apróság, amit tisztázni kell. Első feladatok Szúrj be egy diát a legelső helyre! Legyen rajta valami főcímszerű szöveg!
Készítette: Kecskés Imre
16. Tétel. Adatbázis: Olyan adatgyűjtemény, amely egy adott feladathoz kapcsolódó adatokat szervezett módon tárolja, és biztosítja az adatokhoz való hozzáférést,
Bevezetés IKT információs és kommunikációs technológiák
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
1 Pepper Rendszerház Zrt. Kafetéria rendszer a VIP Humánpolitikai Rendszerben.
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Darupályák tervezésének alapjai
Rétegek használata GIMP képszerkesztő programban
Figyelmeztetés! E program használata fokozottan
A TORNATANÍTÁS, TANULÁS TESTNEVELÉS-ELMÉLETI KÉRDÉSEI
Magánjavak és közjavak a turizmusban
1 A beszerzett szoftverek bemutatása és alkalmazásuk a gyakorlatban József Attila – Jankó Zoltán Somogy Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság.
E-learning Kovácspál Eszter.
Ergonómiai elvek prezentáció készítésekor
Bemutatókészítés Takács Béla
Apró falatok a templom egereinek
Készítette: Horváth Zoltán (2012)
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Prezentáció a prezentációról
Készítette: Gocsál Ákos, Gocsál Klára, Fehér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Internet az oktatásban – taneszközök.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A prezentációkészítés alapjai
Hálózati alapismeretek. 2 Chuck Norris születése óta a fordulórúgások általi halálozások száma %-kal nőtt.
Kompetensek lettünk? június 27..
EXCEL Excel.
Bevezetés az operációs rendszerek világába TMG SZK.
Jó gyakorlat bemutató.  Az interaktív tábla használata manapság egyre több iskolában elérhető az európai uniós pályázatok révén.  A mai kor követelményeinek.
A diák(ok)hoz Ez a diasorozat a 2010-es ET diákból készült. A honlapon lévő 18 diasorból az első 14 diát tartalmazza. Minden lényeges dolgot tartalmaz*,
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Mottó „A tanítvány nem pohár, amelyet meg kell tölteni, hanem fáklya, melyet lángra kell lobbantani.” (I. Tamm)
A t e r m é s z d a l Csak az erős ember ismeri a szeretetet,
Virtuális Méréstechnika Sub-VI és grafikonok 1 Makan Gergely, Vadai Gergely v
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat - levelező Sub-VI és grafikonok 1 Mingesz Róbert V
Elektronikus tananyag
A prezentáció-készítés szabályai
Prezentációk készítése
Iskolai számítógépes hálózat bővítése Készítette Tóth László Ferenc.
A KÖZHÁLÓ PROGRAM minden közoktatási intézmény szélessávú Internet elérést kapott megjelent az interaktív táblákra is fordítható Informatikai Normatíva.
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Tanórai szokásaim 5/14.
Jegyzetkészítés 5/17.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Digitális tábla az oktatásban Class Mate PC és a digitális tábla alkalmazása az iskolai tanórán.
Kedvenc prezentáció készítő szoftverem
Nemzeti Köznevelési Portál
Előadás másolata:

1 Az aktív tábla használatáról

2 "Mi vagyunk a technológiánk, az emberi lények nem érdemelték ki nevüket addig, amíg nem találták fel a fejszét, az ágyékkötőt és a fazekat." James Flint

3 Mi az aktívtábla? Az aktívtábla egy érintés-érzékeny felület, melyre a számítógép monitorának képét egy projektor segítségével kivetíthetjük, azon keresztül a számítógépet vezérelhetjük.

4

5

6 Miért érdemes használni? Lehetővé teszi a rendelkezésünkre álló eszközök kreatív használatát azzal, hogy az anyagokat egyetlen fájlba rendezhetjük Ezeket az előre elkészített anyagokat összeköthetjük az órán használt más oktatási eszközökkel, tartalmakkal.

7 Előre elkészített tananyagainkat megfelelő szoftverek segítségével interaktívvá tehetjük, így diákjaink a passzív befogadóból aktív közreműködőkké válnak, ezzel is segíthetjük a megértés, a tanulás folyamatát. Rengeteg időt spórolhatunk meg azzal, hogy nem kell a táblára írnunk.

8 A tábla funkciói

9 Színek Kiemelhetünk fontosabb részeket Összeköthetünk megkülönböztethetünk gondolatokat Folyamatot mutathatunk be

10 Jegyzetek a képernyőre további kérdések, gondolatok fűzhetők a szöveghez, képhez grafikonhoz A jegyzetek az előre elkészített oldalakhoz csatolhatók A jegyzetek megőrizhetők, kinyomtathatók

11 Hang és videóklip csatolása fokozza a tanulás hatékonyságát A videóklip kimerevíthető

12 „Drag and drop” A technika alkalmazható a következő tevékenységek esetén párosítás megnevezés csoportosítás kiválasztás kitöltögetés elrendezés

13 Fontos részek kiemelése a képernyőn A kivetítő egy bizonyos területére irányítja a figyelmet A kép egy része eltakarható Az eltakart részek ha szükséges felfedhetők

14 Kivágás és beillesztés Részeket lehet kivágni Törölni Másolni Beilleszteni Mindig van mód a visszalépésre, módosításra

15 Flip chart oldalak Az oldalakat lehet előre, hátra léptetni Bármilyen sorrendben megjeleníteni Képek, szövegek áthelyezhetők egyik oldalról a másikra

16 Osztott képernyő A képernyő felosztható, egyszerre két különböző dolgot vetíthetünk, A tárgyak forgathatók A tárgyak forgathatók

17 Alkalmazható előnyök a tanórákon A tanórák anyaga előre elkészíthető és újra felhasználható Az elkészített anyag folyamatosan fejleszthető, akár az óra folyamán is A tanórák interaktívabbá tehetők

18 Az eszköz támogatja az IKT készségek fejlesztését Segíti a figyelem felkeltését, fenntartását Nő a diákokra fordítható idő a tanórán A táblakép elmenthető, kinyomtatható, újra megjeleníthető

19 A tábla használata Első lépés – „konzervek” használata

20 Előnye: nagy mennyiségben elérhetők az interneten A mások által kipróbált anyagok nagyon jók lehetnek kevés ismerettel is látványos órát tarthatunk

21 Amire figyelni kell! Különböző típusú aktív táblák vannak Az anyag készítői nem feltétlen ugyanolyan körülmények között és ugyanazon cél érdekében munkálkodtak, mint mi Az anyagok tükrözik készítőik szemléletét, megközelítésmódját

22 Ha saját anyagot készítünk! Készítsünk forgatókönyvet Gyűjtsük össze a felhasználható anyagokat Állítsuk össze ezek segítségével a bemutatandó anyagot Tartsuk meg az órát Utólag bosszankodhatunk azon, hogy mégsem így kellett volna

23 De senki ne csüggedjen! A következő órán kiderül, hogy a gyerekek pontosan értették, hogy mit akartunk És ha mégsem az sem tragédia Eddig is volt ilyen, és az a dolgunk, hogy a saját hibáinkat korrigáljuk A tapasztalatok alapján egyre jobb anyagokat fogunk összeállítani

24 De mire tökéletesek lennének…. Más gyerek csoport Más kompetenciákkal kerül a kezünk alá És kezdhetünk mindent elölről !!

25 Tervezés Mit szeretnénk elérni? Hogyan akarom elérni? Mennyire legyen látványos? Miből mennyi?

26 Könnyen elkövethető hibák Mindent meg akarok mutatni! Információözön a gyerekekre Időgazdálkodás Nem megfelelő tananyagelemek Az eszköz válik céllá A látvány elfedi a lényeget

27 Mitől lesz hatékony a táblák használata? Ha lehetőséget adunk tanárainknak az eszközök megismerésére, gyakorlatban való kipróbálására Ha tanárok és diákok egyaránt használják Ha használatát részletes, pontos felkészülés, gondos tervezés előzi meg Ha az elkészített tananyagainkat folyamatosan továbbfejlesztjük, kiegészítjük

28 Legfontosabb tanács!! Merjük az eszközt használni! A sikerélmény hamar jön és tartósan megmarad.