MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, 2013. november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Advertisements

Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAMOK HATÁSVIZSGÁLATA
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
A tanári munka értékelése
Témavezető tanár: Kerekes Noémi Készítette: Somogyi Ildikó
Közérdekű munka büntetés Dr. Hatvani Erzsébet főigazgató Igazságügyi Hivatal december 12.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2006.
Iskolai teljesítmény pszichológiai determinánsai
Cím: 5008 Szolnok, Gorkij út 47. Telefon/fax: Web: Igazgató: Dr. Kállai Mária.
Az országos mérések megújult rendszere
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Könyvtárhasználati verseny
Készítette: Grolyóné Szabó Éva május10.
Anyanyelvi mérések Magyarországon Oktatás és foglalkoztatás – Versenyképes gazdaság Magyarországon a XXI. században Szeged, Molnár Edit Katalin.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
A fejlesztés hatása a szervezetre
TIMSS 2007.
A munka világával kapcsolatos tudás
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
Szükséges és hiányzó tanári kompetenciák a szakiskolai tanulók képzésében. Nemzetközi összehasonlítás VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia 2008.
A technológia szerepe a pedagógiai értékelés fejlesztésében
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola szeptember.
A SZOCIÁLIS KÉSZSÉGEK ÉS KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Országos kompetencia mérés A kompetencia mérés:  4., 6. és 8. évfolyamokon mérik a tanulók képességeit ált. iskolában, ill. a 10. évfolyamon középiskolában.
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
A neveltségi szint mérése
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
Országos Gyermekegészségügyi Intézet
SERDÜLŐKORÚAK DOHÁNYZÁSI SZOKÁSAI, ISMERETEI
MTA Regionális Kutatások Központja Főiskolai hallgatók az Alföld kisvárosaiban Petrás Ede MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet Kecskemét Nemzetközi trendek,
Bevezetés a tanítás és tanulás társadalmi összefüggéseibe Baráth Tibor SZTE Neveléstudományi Tanszék Közoktatási Vezetőképző Intézet Baráth Tibor SZTE.
PEDAGÓGIAI KÍSÉRLET KOOPERATÍV MÓDSZEREK ALAKAMAZÁSA II. OSZTÁLYBAN A MATEMATIKA TANÍTÁSÁBAN ARI LÁSZLÓ II. év- távoktatás.
Puszta Sándor: Rendeltetés „Amit kigondoltál vidd tovább, ami lettél vállald, de soha ne feledd ami még lehetnél.” - Iskolarendszeren kívüli - Falusi gyakorlati.

Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
EREDMÉNYEK TANULMÁNYI. Tanulmányi eredmények 2012 kompetenciamérés érettségi tanulmányi átlagok egyetemi továbbtanulás országos versenyeredmények.
Paradigmák mentén tudomány = kvantifikálhatóság? Minden mérhető?
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Kompetencia -eredményesség
Turmezeyné dr. habil. Heller Erika ELTE Tanító- és Óvóképző Kar
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
Kutatásmódszertani dilemmák
Az országos mérések megújult rendszere
Az Országos képesítési keretrendszer 0. szintje Katona Nóra ELTE, PPK, Pszichológai Intézet május 12.
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
Hatékony-e az e-olvasás? – e-könyv vs. papír
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
A szövegértés változásai a PISA 15 éve alatt
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
Új skála – új lehetőségek
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Tóth Zoltán és Szalay Luca
Tóth Zoltán (DE) – Szalay Luca (ELTE)
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Általános iskolások pályaválasztása 2014
Előadás másolata:

MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának mérésére alkalmas mérőeszköz fejlesztése Korom Erzsébet SZTE Neveléstudományi Intézet Nagy Lászlóné SZTE Biológia Szakmódszertani Csoport B. Németh Mária MTA-SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport

MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport ● elemeinek mérésére alkalmas mérőeszköz fejlesztése, Kutatási célok A természettudományos műveltség ● elemei közötti kapcsolatok feltárása. Hipotézisek ● A tanulóknak könnyebb a hagyományos tudásszintmérő feladatok megoldása, mint az ismeretek alkalmazását, transzferálást igénylőké. ● Nincs szignifikáns különbség a fiúk és a lányok teljesítményében. ● A teszten nyújtott teljesítmény összefügg a tanulók olvasás és matematikai tudásával.

MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport A kutatás előzményei ● A természettudományos ismeretek megértésének, a fogalmak fejlődésének kutatási eredményei ( Nagy L-né, 1999, 2006; Korom, 2005, 2013) ● A IEA- és a PISA-vizsgálatok tapasztalatai ● A természettudományos ismeretek alkalmazásának vizsgálata hétköznapi jelenségek magyarázatában (B. Németh, 2013) ● A természettudományos műveltség modelljei (pl. Bybee, 1997; Hackling és Prain, 2008)

MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport MINTA Adatfelvétel: május 6. évfolyamon Országos reprezentatív minta 172 iskola 297 osztály 5915 tanuló Fiú – lány arány: 50,9% : 49,1%

MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport Mérőeszköz

MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport Tantárgyi

MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport Alkalmazási

MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport Tantárgyi

MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport Alkalmazási

MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport Empirikus mutatók

MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport Teljesítmények eloszlása

MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport Teljesítmények eloszlása

MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport Az összetartozó itemek eredményei

MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport Tantárgyi 52%p

MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport Alkalmazási 40%p

MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport Tantárgyi 57%p

MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport Alkalmazási 9%p

MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport 63%p 36%p 38%p 14%p

MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport Összefüggések

MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport Összegzés ● Szorosabb az összefüggés a matematikai tudással, mint az olvasási képesség fejlettségével. ● Az alkalmazási részteszten szignifikánsan jobb eredmények születtek. ● A fiúk és lányok teljesítménye között nincs szignifikáns különbség. ● Feladatok szintjén összetettebb a kép. A teljesítmény függ a feladat típusától, kontextusától, a megoldáshoz szükséges kognitív művelettől.

Köszönjük a figyelmet! MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport Korom Erzsébet Nagy Lászlóné B. Németh Mária m