Levelező képzés BSc I. évf. Lesznyák Márta,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MI A PREZENTÁCIÓ CÉLJA A FIGYELEM FELKELTÉSE A FIGYELEM MEGTARTÁSA
Advertisements

Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter
A hatásos prezentáció jellemzői
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Szöveg feldolgozása Fontok használata.
Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
A SZÓBELI PREZENTÁCIÓ KÉSZÍTÉSÉNEK SZABÁLYAI
Digitális tananyagfejlesztés módszertana
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Matematika kompetenciaterület
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Készítette: Fejér Péter 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Prezentáció és grafika Alapismeretek a számítógépes prezentációk.
Bemutató készítési alapok
A közoktatás intellektuális infrastruktúrája Magyar Bálint oktatási miniszter.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Hogyan (ne) tartsunk előadást?
Multimédiás technikák 1. kérdés Melyik diszkrét médium? a)hang b)videó c)animáció d)kép.
IKT eszközök az oktatásban, digitális pedagógia
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
PREZENTÁCIÓ KÉSZÍTÉS (előadás készítés) (bemutató készítés)
Cím (akár kétsoros, vagy magyar-angol) Arial Bold 60pt RGB 0,85,150 kék (háttér: RGB 242,242,242, általános esetben) TANTÁRGY TÉMA TERVEZŐ KONZULENS SZEMESZTER.
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
A bemutató címe akár kétsoros is lehet, vagy még hosszabb. Szerzők, intézmények felsorolása tetszőleges sorrendben, okosan, szépen. A betűméret automatikusan.
E-learning Kovácspál Eszter.
A hatásos prezentáció jellemzői
Ergonómiai elvek prezentáció készítésekor
Prezentáció készítés MS PowerPoint segítségével
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
Bemutatókészítés Takács Béla
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
A SZAKDOLGOZAT CÍME (ARIAL 32 pt)
Prezentáció készítése Balogh Zoltán PTE-TTK IÁTT Bevezetés az Openoffice Impress használatába.
Cím (akár kétsoros, vagy magyar-angol) Arial Bold 60pt RGB 0,85,150 kék (háttér: RGB 242,242,242, általános esetben) Ennek megfelelően a sorok elválasztás.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
A prezentációkészítés alapjai
Prezentációkészítés összefoglaló
Készítette: Németh Katalin …
Kompetensek lettünk? június 27..
PowerPoint 7. Évfolyam Formázások. Mentés A feladatot mentsük el a saját mappánkba „7_2_ppt_SajátNév” néven (ahol a SajátNév a saját nevünk helyesen leírva,
Néhány jótanács prezentációk készítéséhez
A prezentáció-készítés szabályai
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
Figyelem irányító ábrák
Hogyan készítsünk előadást?
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
A bemutató készítés alapjai. Alapfogalmak Multimédia ➲ Olyan programok és hardvereszközök, amelyek az ember több érzékszervére hatnak. (Általában a látásra.
Számítógépes programok használata
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.
Informatika Oktató: Bock Ádám. Prezentáció készítés PowerPoint program segítségével.
Záróvizsga prezentáció május. 2 Záróvizsga prezentáció MIT BIZONYÍT A PREZENTÁCIÓ? ›A hallgató jártasságát a választott témában, a kommunikációs.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Összeállította: Juhász Tibor – 2006 – Prezentációk 5. Bemutatók tervezése.
Cím Szerző Konzulens.
Hasznos tanácsok kedvenc témádból készítendő ppt elkészítéséhez
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Nemzeti Köznevelési Portál
Mitől jó egy prezentáció?
előadások tervezése és kivitelezése Kovács Ilona egyetemi tanár
Instrukciók a szakdolgozat prezentáció elkészítéséhez
Multimédia.
Hogyan készítsünk előadást?
Bevezetés a szoftver-ergonómiába
Instrukciók a szakdolgozat prezentáció elkészítéséhez
téma közlemény SmartArt-ábra piros hátterű képekkel (Haladó)
Ponte de Lima- Freixo 3. projekttalálkozó (2017. október )
Előadás másolata:

Levelező képzés BSc I. évf. Lesznyák Márta, mlesz@sol.cc.u-szeged.hu Oktatástechnológia Levelező képzés BSc I. évf. Lesznyák Márta, mlesz@sol.cc.u-szeged.hu 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

Áttekintés IKT szerepe az oktatásban A használható eszközök áttekintése Power Point prezentációk alapelvei Következő alkalommal: Információkeresés és értékelés a neten Modern multimédiás eszközök 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

Oktatástechnológia = IKT Információs Kommunikációs Technológia Okai: A tanár számára hasznos segédeszköz Információs írástudás szükségessége (diákok részéről) Egyszóval: információs kultúra 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

Miért van szükség információs írástudásra? Lassan nincs szakma, ami e nélkül űzhető Ha van, rosszul fizetett, instabil Az ismeretek jelentős része digitalizálva (továbbképzés, átképzés terén fontos) Álláslehetőségek jelentős része digitalizálva Kapcsolati háló digitalizálódik (pl. iwiw) 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

Információs írástudás = ernyőfogalom Számítógépes írástudás Digitális írástudás Internet írástudás Képi információ kezelése 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

Paradigmaváltás az oktatásban Ipari társadalom Tudás alapú társadalom Tények, adatok, szabályok Képességek és kompetenciák Zárt, végleges, tankönyv-tudás átadása egyszeri alkalommal Élethosszig tartó kapcsolat tudás-hálózatok Rögzített, homogén csoportos tanulás Tanulás rugalmas, heterogén csoportokban (személyre szabott) Frontális oktatás „Konstruktivista” oktatás 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

Az információs robbanás hatása a tanári szerepre „Digitális szakadék” Az iskola és a munka világa A fiatalok és az idősebbek (tanárok) között XX. századi tanármodell – apa, tudóstanár, a tudás monopolistája. XXI. századi tanármodell – társ, információmenedzser, révkalauz az információk dzsungelében. 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

Az IKT szerepe az oktatásban – A pedagógus Korlátlan hozzáférés az információkhoz, Alacsonyabb költség és időigény, Rutinfeladatok kiváltása, munkateher csökkenés, Lehetőség az együttműködésre másokkal, Önálló továbbképzés. 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

Az IKT szerepe az oktatásban – A tanulók számára Interaktív, egyénre szabott tanulási lehetőség, Jobb megértés a különböző, több oldalú prezentációs lehetőségek kapcsán (verbalitás → vizualitás), Egyéni sikerélmény, Hátrányos helyzetűek, speciális nevelési igényűek integratív, de egyénre szabott oktatása. 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

Az IKT szerepe az oktatásban – az adminisztráció terén Tanulmányi előrehaladás könnyebb követése, Lényegesen könnyebb statisztikai és minőségbiztosítási felmérések és kiértékelések, Minőség és teljesítmény kontroll. 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

Magyarországi fejlesztések, beruházások Sulinet hálózat kiépítése Sulinet Digitális Tudásbázis Sulinet Express adókedvezmény Pedagógustovábbképzések „Zsúrkocsi” Interaktív tábla 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

A tanári munka során használható eszközök, programok Word – üzenetek, dolgozatok Excel – névsorok, osztályzatok, pontszámok, egyéb adatok kezelése egyes tantárgyak (matematika): ábrák, függvények Movie Maker – képek, videók, diaképsorok szerkesztése okatási céllal: jobb ha a tanulók csinálják! 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

Power Point Prezentációk – célja funkciója írott és vizuális típusú információk gyors és egyszerű megosztása egy csoporttal Oktatásban: előadás, magyarázat, megbeszélés Ismeretterjesztés Konferenciaelőadás 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

PPT – előnyök és veszélyek Haszna: strukturáltabbá tette az előadásokat Látványos, többcsatornás információközvetítés Veszélyei: (sok!) Szerkesztési Előadáshoz kapcsolódó 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

Milyen a jó PP? A tartalom kiszolgálója: Szép, esztétikus, egyéni Világos üzenet Jól strukturált információ Kép, vizuális információ csak szolgál! Szép, esztétikus, egyéni (e kettő aránya?) 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

A prezentáció felépítése (oktatás, előadás) Címdia (esetleg alcím), szerző, elérhetősége, alkalom, időpont Áttekintés: vázlat – miről fogunk beszélni Tartalmas diák Záró dia: „Köszönöm a figyelmet!” esetleg név, segítséget nyújtó kollégák, források feltüntetése 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

Diatervezési alapelvek Egy előadás – egy formátum Minta dia használata: Nézet/minta = itt lehet megnyitni és szerkeszteni Csínján bánjunk a multimédiás animációkkal! Következetesen használjuk az animációkat! Minden diának legyen címe! 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

Szöveg tervezési alapelvek Csak minimális szöveg! (kulcsszavak) Ne írjunk egész mondatokat! Diánként egy gondolat Diánként 3-5 pont Pontonként 6-8 szó (angol norma!) Pontonként 1-2 sor Diánként max. 7-8 sor 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

Rossz Dia! (Ilyet ne!) Túl sok szöveg került erre a diára. Nincs pontokba szedve, emiatt nehezebb is olvasni. Ráadásul nem csak a kulcsszavakat tünteti fel, hanem teljes mondatokat ír. Ugyanezt sokkal áttekinthetőbben is fel lehet tüntetni, amint az az előző dián is látszott. A hallgatóság túl sok időt fog eltölteni az itt írottak kibogogarászásával, ahelyett, hogy az előadóra figyelne. 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

Hogy nézzen ki a szöveg? Jól látható és olvasható legyen! Betűméret: ez 28-as, ennél kisebb ne legyen. Már a 20-ast is alig lehet olvasni. A cím 39-es A számítógép monitorától kb. 3 m-re állva teszteljük a betűnagyságot! 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

Néha használhatunk WordArt-ot figyelemfelkeltés céljából! Betűtípusok Sans serif (talpatlan) betűtípusok ajánlottak – monitoron olvashatóbbak Gyakoribbak: Arial (ez az), Helvetica Különlegesek: Abadi, Eras, Franklin Gothic, Futura, Gill Sans, Goudy Sans etc. Néha használhatunk WordArt-ot figyelemfelkeltés céljából! 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

Mit ne használjunk? Serif betűtípust (pl. Times New Roman, Rockwell, Bodoni stb.) – nyomtatva jobbak Túldíszített vagy nagyon különleges betűtípust Szűk betűtípust Árnyékolást Minél kevesebb dőlt betű és aláhúzás 2 betűtípusnál ne többet 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

A színekről Erős kontraszt: sötét háttér (fekete, kék) – világos szöveg (sárga, fehér) Színtévesztők miatt piros-zöld és kék-zöld kombinációt kerüljük! Projektoron másképp nézhetnek ki a színek! Sötét szobában ne használjunk fehér hátteret! 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

A színek pszichológiája Nincs recept!!! Kerüljük a barnát! Oktatási környezetben: sötétzöld, oliva, pávakék háttér Piros: stimulál, problémás lehet Sárga: feliratszín, elsősorban pirossal és kékkel kombinálva Szürke: semleges 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

A színek pszichológiája Nincs recept!!! Kerüljük a barnát! Oktatási környezetben: sötétzöld, oliva, pávakék háttér Piros: stimulál, problémás lehet Sárga: feliratszín, elsősorban pirossal és kékkel kombinálva Szürke: semleges 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

Rossz színek Kis kontraszt esetén nehéz elolvasni Színek használata díszítésként zavaró és idegesítő. Szükségtelen minden ponthoz más színt használni Általában szükségtelen az alsóbb pontokhoz eltérő színt használni Nem érdemes túl kreatívnak lenni 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

Rossz háttér Elterelik a figyelmet, vagy nehezen olvashatóak Érdemes a prezentáció során ugyanazt a hátteret használni 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

Rossz ábra 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

Rossz ábra 2. Kis vezetővonalak szükségtelenek Túl kicsi betűk Színek nem logikusak Hiányzó cím Az árnyékolás félrevezető 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

Jó ábra 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

Rossz animációk ILYEN Szereted Az LÁTVÁNYOS Animációkat és hangokat Az előadáson? 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

Utolsó lépések Helyesírás ellenőrzés Értelmes elütések, ismétlődő szavak Ha lehet, más is nézze meg a diákat! 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

Előadás Szóbeli előadás alapelvei érvényesek Különös kihívást jelenthet: Szemkontaktus tartása Felolvasás Összhang a diával Technikai problémák: videobejátszások Összhang: várjuk meg, amíg írnak! Addig ne beszéljünk másról! Ilyenkor jól jöhet a soronkénti beúsztatás. 2008. feb. 22. Lesznyák Márta

Köszönöm a figyelmet! Források: B. Grimes: Tips for a great presentation Kelemen Rita: A Power Point használata Kovács Gábor: Hibás és helyes diák Magyar Bálint: a jövő iskolája 2008. feb. 22. Lesznyák Márta