Magyar népmese 4. osztály

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Arany János: Toldi összefoglaló
Advertisements

Témahét a 3. b osztályban október
Böngésszünk együtt! Beszédfejlődést segítő gyermekkönyvek
2. osztályos példa Bubernik Eszter
A fotográfia különböző megjelenési formái a filmben Készítette: Hrivnák Anita Szegedi Tudományegyetem, 2011.
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Képességszintek.
A Kelekótya Szelekóta csapat gyűjteménye
A MŰNEMEK ÉS A MŰFAJOK RENDSZEREZÉSE
Halmazok.
Novellaelemzési szempontok
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Kutyafajták Retrieverek Készítette: Bak Barna József
Mesés Mesék Élvezd a mesék csodálatos világát!
Mára ugyancsak megtépázta az idő a sárkányok létezését, mivel kizárólag mesékben bukkannak fel. A 16 század elején, az emberek elkedztek hinni a sárkányok.
Versenyfelhívás! A Városi Könyvtár a Reneszánsz éve és a Népmese napja alkalmából rajzversenyt hirdet az általános iskola 1-2. osztályosai számára. A rajzok.
Külső tantárgyi koncentráció matematika
A mesék világa Tudnivalók a mesékről.
A mítoszok.
A legjobb agresszív kismalac viccek
Megmagyarázhatatlan parajelenségek (amit nem láttál attól még létezhet)
Moliere /A.
Népköltészet 002.
NYME Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium Szombathely
Gódány Nikoletta Néprajz BA 2.évfolyam Belső ázsiai és mongol buddhizmus
Magyarország kincsei. Amikor fényképezőgépet fogunk a kezünkbe, mindenki turistának néz bennünket.Végül valóban azzá válunk: saját magunkban teszünk utazást.
"Íme, az Isten Báránya, aki hordozza a világ bűnét!"
Mesék bűvöletében Az állatmese
Mi is az az Advent?.
A mese, mint tökéletes nyelvi kifejezésmód a gyermeki fejlödésben Orvosi kifejezéstan Németh Klára FOK 3/ május.
XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia V. Országos Művészeti Diákköri Konferencia Sopron április
Az iskola az én szememmel Iskolánk diákjai a fent említett pályázatra készítettek diafilmeket, melyek közül a következőt véltük a legjobbnak.
JÁTÉKOS ANYANYELV Az anyanyelvi nevelés, az értelmi fejlesztés és nevelés megvalósítása - Vers, mese Gönczöl Andrea 2010.
Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.
AZ ÖSSZEFÜGGÉS- KEZELÉS
9. osztály Táblák létrehozása. Létrehozás Tervező nézetben  Üres adatbázis létrehozása.  Adatbázis mentése.  Objektumok oszlopban a Táblák sorra kattintunk.
Feltétel nélküli szeretet
A Csongor és Tünde forrásművei
A mesék horrorisztikus elemei Azonosulás és feszültségoldás Szörnyszükséglet Dugjuk-e a homokba a fejünket?
Polinomok.
A legismertebb erőfajták
Készítette: Kovács Evelyn, Volford Lívia.   A harmadik nap megmásztuk a Székelykői hegyet.  A hegy 1850 méter magas volt.  Gazdag növényvilág, tiszta.
Sergei Bobkov Csodálatos Fa-forgács mûvészete
Miért kell jól viselkedni a földön? Hogy a paradicsomba kapjunk jegyet. Másképp a pokol vár!!! De a valóságban a paradicsom és a pokol ugyanaz csak kis.
Mese, mese …. Készítette: Szilágyi Judit
Egy tiszta lap az életed könyvében.. Én vagyok a következő esélyed az élet művészetében. Én vagyok a lehetőség, hogy kamatoztasd mindazt, amit az elmúlt.
MÍTOSZ Párisz és Oiné története
Ibotiti, avagy ki az erősebb (madagaszkári mese)
Készítette: Kovács Antónia
2015. szeptember 30-án (szerdán)
A népköltészet A nép közösen alkotott, megőrzött, szájhagyomány útján terjedő költészete. A népköltészeti alkotások szerzője ismeretlen. A szóbeli terjedés.
A mese.
A rendíthetet-len ólomkatona
Kakukktojás - Kiforgató. tündérboszorkányanyókaördög kunyhóÓperenciás-tengerüveghegykacsalábon forgó vár Fanyűvőgriffmadárhollósárkány borbocskorköpönyegostor.
Minta-tanmenet vegyes összetételű 5. osztályosok számára:
/Malamud/ Mi hisszük, hogy „egyetlen ember is jobbá teheti a világot”! 3.A Zöld osztály.
Óvodáskorúak irodalma II. évfolyam óvodapedagógus szakirány.
ZÁKÁNYSZÉK – Fordulat a könyvtár életében Pozitív változások:  Nagyobb alapterület (+ 23 m 2 )  Komplex információs központ (TELEHÁZ + KÖNYVTÁR)
Komán Bernadett Magyar nyelv és irodalom 5.osztály Készítette:
1. mesék Készítette: Horváth Andrea.
Böde Péter, VÁNDOR MESEÍRÓ, aki bemutatja verseit, meséit.
Csongor és Tünde & A varázsfuvola.
Tizedes számok (tizedes törtek)
Vezetéselmélet, rendezvény szervezés készítette: Petrika Ibolya
ál 3 A Törtek 4 (Törtvonal) (Ennyi Részt Veszek) (Ennyi Részre Osztom)
Csobaji Általános Iskola ESEMÉNYEI.
Arany János:Toldi -összefoglaló
Napközis tábor 5. évfolyam
3. osztályban.
Előadás másolata:

Magyar népmese 4. osztály Készítette: Kovács Erika

A népmese jellemző jegyei Kitalált történet Szerzőjük ismeretlen Középpontban a mesehős áll A mesehősnek csodás lények, állatok, varázserejű tárgyak segítenek A jó győz a gonosz felett A végén minden jóra fordul

Legismertebb meseszámok Hét törpe Három kismalac Kilencfejű sárkány

Mesefajták tündérmese tréfás mese csalimese állatmese

Tündérmese Csodálatos események történnek Rendkívüli tulajdonságokkal felruházott lények szerepelnek

Tréfás mese Az emberi butaságot teszi nevetségessé Sok benne a szándékos lódítás

Csalimese A mese nem várt módon, furcsa, érdekes fordulattal fejeződik be

Állatmese A szereplők emberi tulajdonságokkal felruházott állatok A mesék tanulságos formában bírálják az emberi hibákat

Köszönöm a figyelmet!