Készítette: Kiss Julia Korpa Klaudia Végh Georgina Vízhányó Ágnes

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

A marketing fejlődése és szerepe
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
A GYÓGYSZERHAMISÍTÁS ÉS KOMMUNIKÁCIÓS VETÜLETEI
Digitális világ A digitális reklám
Hirdetésfeladás, vásárlás az interneten, aukciós oldalak.
A direkt marketing fogalma
Fogalmak  Az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) nem más, mint az árucikkek interneten való reklámozása, eladása, vásárlása, illetve cseréje.
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Az online reklám A/B tesztjei, streaming media értékei és hatásai, hagyományos vs komplex online reklámok összehasonlítása (banner, szponzoráció, audió,
WEB 2 eszközök, közösségi portálok az oktatásban
Mit reklámozhat? Az eladó cég szempontjából 1.Információt közvetít a termékről 2.Imázs bemutatása (központban a márkanév)
Forgalomterelés videóhirdetéssel Sáfrány Katalin Marketing és online szolgáltatások osztályvezető.CommerceDay Budapest,
Szinkronizált multiplatform élmények
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Közösségi hálózatok alkalmazása internet marketingben
SEO ELEMZÉS A webtarhely.xstudio.hu webtarhely.xstudio.hu PORTÁL RÉSZÉRE.
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
Web2. - KÖZÖSSÉGI MÉDIA MENNYIT ÉR EGY RAJONGÓ??.
A nemzetközi üzleti élet etikája
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
Marketingkommunikáció
A kommunikációs mix elemei
Szemeszter vázlat (1. órán)
Társadalom – politika – média Komplex digitális tananyag- és taneszköz- fejlesztés a társadalomtudományi képzés számára (TÁMOP /1/A )
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
GERILLA-MARKETING.
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Hogyan lehet használni a keresőprogramokat? Készítette: Tankó Csongor Felkészítő tanár: András Izabella Gábor Áron Iskolaközpont Szentegyháza.
Közösségi portálok használata
Az SPSS technológiával háromszorosára nőtt az online eladásokból származó bevétel.
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
Idős betegek dialízis kezelésének orvosi, pszicho-szociális és
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Virtuális jelenlét a Facebook-on avagy adalékok az egészségügy számára Egészségtelen emberek egészséges profilja a Facebook-on.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
Marketing alapismeret
Közösségi oldalak használata
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
FELVI Média A fiatalok figyelnek ránk!. Médiaértékesítés az OFIKnál 2005-ben indult, elsősorban az online és a nyomtatott médiában 2006-tól adatbázisok.
Kérdések a második zh-hoz
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
Sponsorare necesse est
A blog hatása az üzleti életre Berényi Konrád Onlinemarketing.hu Kft május 29. Web 2.0 Symposium.
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
GENERALI Alapkezelő Zrt. Az oroszlán erejével GENERALI Alapkezelő Zrt. Milyen új együttműködés szükséges a választható portfoliós rendszer bevezetése során.
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Tudományos Gerillamarketing TGM MATHAUSER ANDRÁS ELTE-BTK Filozófia szak Mathauser András TGM 2008.
Virtuális mediáció? – Hagyományos és új mediációs módszerek
Telekommunikációs vállalat 100 százalékkal növelte a válaszarányokat az SPSS Clementine® segítségével.
„ A NAGY KÖNYV ” Programtervezet. Mi is ez? év legjelentősebb kulturális eseménye Játék, amelynek lényege, hogy mindenki szavazhat kedvenc magyar.
1 TANULÁSI TÍPUS TESZT.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Natív hirdetések Balatoni Emese.
PR public relations „Nyilvános kapcsolatok” A szervezetről felismerhető és hiteles arculatot alakítson ki a szervezet különböző célcsoportjaiban. Külső.
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Integrált kommunikációról Mezriczky László. Hitelválság.
Budapest, Elmúlt-e a CRM láz? FARKAS TIBOR
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Az online marketing legújabb generációja
Mit változtass meg a Facebook marketingedben?
Gerillareklám, vírusmarketing
Az okos vásárlás lehetőségei a Kaposvár Kincse példáján
Előadás másolata:

Készítette: Kiss Julia Korpa Klaudia Végh Georgina Vízhányó Ágnes Marketing Készítette: Kiss Julia Korpa Klaudia Végh Georgina Vízhányó Ágnes

Marketing - Fogalma:a vállalat fogyasztó-orientáltságát fejezi ki. Tartalma a vállalat piaci kapcsolatait fejlesztő és megvalósító funkciók betöltése. - A mostani korszakot:,,marketing hadviselésnek” nevezzük. - Lényege: ,,ne a terméket szeresd, hanem a fogyasztót!”

Gerillamarketing Fogalma: számos nem hagyományos marketing stratégia összefoglaló neve (alacsony költségvetésű nem konvencionálos marketing tevékenység). Típusai: - Buzz marketing (szóbeszéd) - Vírusmarketing - Astroturfing avagy ál-fogyasztói csoportok létrehozása

Buzz marketing Szóbeszédmarketing, Pletykareklám

Buzz marketing - a szájról szájra terjedő pletykát használja a marketingüzenet terjesztésére - USA-ban a vezető hirdetőcégek 85%-a - Magyarországon is megjelent (alkohol, dohányáruk)

Buzz marketing - Mindenki számára fontos mások véleménye → erre épít - Philip Kotler: 7000 fős európai felmérés → vásárlási döntésben 60%-ukat befolyásolja - Maritz Marketing Research: moziba járók 53%-át, orvost keresők 70%-át befolyásolja

Példák - Fizetett ügynökök, akik a bárokban rendelés után beszélgetést kezdeményeznek - Cédulák egy telefonszámmal - Páros színészek „vásárolnak” szupermarketekben - Fiatal hölgyek cigarettát „hagynak” az asztalokon a szórakozóhelyeken - Vizuális reklámként nem pohárral, hanem palackkal rendelnek a bárokban az italokból - Postások lefizetése, hogy csomagokat feltűnő helyen hagyjanak - Tömegközlekedésen utazva egy bizonyos újságot olvassanak

Vírusmarketing Megkapod, megnézed, továbbküldöd…

Mi a cél? Olcsón, gyorsan és nagyon hatékonyan kommunikálni Csomópontok elérése Célcsoport az internetes társadalom

Hogyan? Digitális-online csatornákon, platformokon keresztül fertőz Interperszonális kommunikáció révén (pl. e-mail, SMS, MMS, Bluetooth) Webes felületeszközökön (pl. filmgyűjtő szájtok, letöltő közösségek, e-mail hírlevelek)

Milyen a jó vírusmarketinges film? Erős kreatív elemet tartalmazónak Vicces, humoros, megrázó, gyomorforgató, akár sértő Megalapozott, jól eltalált Rövid (max. 1 perc)

Például… Nike vs. Adidas http://www.youtube.com/watch?v=8TnG7jyfoWI&NR=1 Ford Ka http://www.youtube.com/watch?v=7Guufs3mdgg

Az astroturfing Mesterségesen létrehozott mozgalmak, ál-fogyasztói csoportok kreálása Fontos: „don’t get caught doing it” – ha lelepleződik, visszafele is elsülhet Politikai kampányoknál is használják Hátrány: ha nem elég figyelemfelkeltő, kevés emberhez jut el

Példák Nike kampány: A brand saját tiltakozó-csoportjának létrehozása Rajongók az Egyenrangúbb Futballért néven Első akciójuk: ausztráliai focikupán szórólap osztogatás Valójában: Nike által alkalmazott színészek

Sony Ericsson 2002: T68i bevezető kampánya Első hullám: 60 beépített álturista fotózta egymást a forgalmasabb pontokon („Fake Tourist” akció) Második hullám: csinos hölgyek exkluzív bárokban ismerkedtek, telefonáltak, és telefonon játszottak egymás ellen Eredmény: 30 milliós „press impression”, 50%-kal magasabb eladások

Az étteremmegnyitó Nők jogait védő egyesület tiltakozott egy külföldi étterem előtt, mert csak szőke nőket alkalmaz Felkeltette a járókelők figyelmét, beszédtéma lett Eredmény: hatalmas tömeg az étterem megnyitóján

Köszönjük a figyelmet!

Hivatkozások http://hu.wikipedia.org/wiki/Gerillamarketing http://mediapedia.hu/gerillamarketing http://www.marketingcommando.hu/cikkek/gerilla-marketing.html http://hvg.hu/media/20050419gerilla.aspx http://hvg.hu/media/20050419gerilla/page2.aspx http://gerillamarketing.lap.hu/ http://eletmod.transindex.ro/?cikk=4733 http://tudatosvasarlo.hu/cikkek/61 http://www.origo.hu/itthon/20051118szajrol.html http://www.hirdetespiac.hu/cikk/043/a-szobeszed-hatalma http://mediapedia.hu/szajreklam Chikán Attila: Vállalatgazdaságtan (Aula Kiadó, Budapest, 2008) Philip Kotler: Marketingmenedzsment (Akadémiai Kiadó, Budapest, 2006)