TIMSS 2007.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Advertisements

Nemzetközi vizsgálatok
A beiskolázási életkor hatása az iskolai teljesítményre Magyarországon Hámori Szilvia, MTA KTI 1.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2006.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Az országos mérések megújult rendszere
Zsigmond Király Főiskola OTDK Társadalomtudományi Szekció versenye
Anyanyelvi mérések Magyarországon Oktatás és foglalkoztatás – Versenyképes gazdaság Magyarországon a XXI. században Szeged, Molnár Edit Katalin.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
A természettudományok helye a közoktatásban Szabó Gábor egyetemi tanár, Szegedi Tudományegyetem & ELFT főtitkár.
Természettudományok és műszaki tudományok területén végzett diplomások száma a éve korcsoportban 1000 főre számolva 2010-re az EU-ban 15 %-os növekedést.
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
Országos kompetencia mérés A kompetencia mérés:  4., 6. és 8. évfolyamokon mérik a tanulók képességeit ált. iskolában, ill. a 10. évfolyamon középiskolában.
2010 évi országos kompetenciamérés elemzése Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola „Az egyetlen dolog, ami rosszabb annál, hogy beszélünk róla,
Első éves BSc hallgatók fizika tudása Radnóti Katalin Főiskolai tanár ELTE TTK Fizikai Intézet
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Középpontban a fejlődés
. Magyar Termék Nagydíjjal ismerték el az Országos kompetenciamérést, mint szolgáltatást.
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
1 Informatika kimeneti mérés 10.évfolyam
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
A nemzetközi mérésektől a tanóráig – az értékelés üzenetei Készítette: Horváth Zsuzsanna Budapest december 6.
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
A felvételi eljárás elemei
Készítette: Kocsis Erzsébet
Miért nem fejlődnek a kompetenciák?
Érettségi eredmények május-június.
A DIGITÁLIS NEMZEDÉK OLVASÓI PROFILJAI A nyomtatott és digitális olvasói szokások kapcsolata a teljesítménnyel a PISA2009 eredményei alapján Balázsi Ildikó-Ostorics.
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
Az országos mérések megújult rendszere
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
Országos kompetenciamérés
A 2014/15-ös tanév mérései Nemzetközi szint: PISA mérés (15 éves tanulók.) Országos mérések: A köznevelési törvény, a 20/2012 (VIII.31.)EMMI rendelet,
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,27. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,41 A legalacsonyabb átlag: 3,6. Nyolc osztály teljesített a négyes.
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
FIT-jelentés 2014 Kompetenciamérés eredményeinek elemzése.
A PISA2009 eredményei Szövegértés tíz év távlatában Balázsi Ildikó és Ostorics László Oktatási Hivatal Közoktatási Mérési Értékelési Osztály.
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,13. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,62 A legalacsonyabb átlag: 3,53. Hét osztály teljesített a négyes.
2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
OKM osztályJudit osztálya 8. osztályOlga és Kata osztálya 10.A (négyévfolyamos)U. Ági osztálya (!) 10.B (nyolcévfolyamos)F. Andrea osztálya.
A szövegértés változásai a PISA 15 éve alatt
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
A szakiskolai képzés és az érettségi követelmények
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
A felvételi eljárás elemei
Dr. Felvinczi Katalin Nemzeti Drogmegelőzési Intézet
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

TIMSS 2007

Mi a TIMSS? Trends in International Mathematics and Science Study – Nemzetközi Matematika és Természettudomány Vizsgálat Négyévente végzett felmérés (1995, 1999, 2003, 2007) Negyedik és nyolcadik évfolyamos tanulók matematikai és természettudományi képességét vizsgálja 2007-ben összesen 59 ország és 8 kiemelt oktatási rendszer vett részt benne Az 59 ország közül 36 vett részt a 4. évfolyamon, 49 a 8. évfolyamon. Magyarország mindkét évfolyam mérésében részt vett.

A felmérésben résztvevő országok 59 ország – 425 ezer diák

A 4. évfolyamos matematika eredmények Magyarország átlageredménye - 510 pont A nálunk szignifikánsan magasabb eredményt elért országok piros, az alacsonyabb eredményt elért országok lila színnel vannak jelölve. 13 ország ért el jobb eredményt, 5 ország eredménye hasonló és 17 ország eredménye gyengébb. Jobb eredményt ért el összesen 13 ország: Hongkong, Szingapúr, Tajvan, Japán, Kazahsztán, Oroszország, Anglia, Lettország, Hollandia, Litvánia, Egyesült Államok, Németország, Dánia Hasonló eredményt ért el 5 ország: Ausztrália, Olaszország, Ausztria, Svédország, Örményország Gyengébb eredményt ért el összesen 17 ország: Szlovénia, Szlovákia, Skócia, Új-Zéland, Csehország, Norvégia, Ukrajna, Grúzia, Irán, Algéria, Kolumbia, Marokkó, Salvador, Tunézia, Kuvait, Katar, Jemen

A 8. évfolyamos matematika eredmények Magyarország átlageredménye - 517 pont 5 ország ért el jobb eredményt, 3 ország eredménye hasonló és 40 ország eredménye gyengébb. Jobb eredményt ért el összesen 5 ország: Tajvan, Korea, Szingapúr, Hongkong, Japán Hasonló eredményt ért el 3 ország: Anglia, Oroszország, Egyesült Államok Gyengébb eredményt ért el összesen 40 ország: Litvánia, Csehország, Szlovénia, Örményország, Ausztrália, Svédország, Málta, Skócia, Szerbia, Olaszország, Malajzia, Norvégia, Ciprus, Bulgária, Izrael, Ukrajna, Románia, Bosznia-Hercegovina, Libanon, Thaiföld, Törökország, Jordánia, Tunézia, Grúzia, Irán, Bahrein, Indonézia, Szíria, Egyiptom, Algéria, Marokkó, Kolumbia, Omán, Palesztina, Botswana, Kuvait, Salvador, Szaúd-Arábia, Ghána, Katar

Matematika - eredmények A magyar tanulók negyedik és nyolcadik évfolyamon is jobban teljesítettek a nemzetközi átlagnál A nyolcadikos tanulók kiemelkedő eredményt értek el, csak a távol-keleti országok teljesítettek jobban

A 4. évfolyamos természettudomány eredmények Magyarország átlageredménye - 536 pont 4 ország ért el jobb eredményt, 8 ország eredménye hasonló és 23 ország eredménye gyengébb. Jobb eredményt ért el összesen 4 ország: Szingapúr, Tajvan, Hongkong, Japán Hasonló eredményt ért el 8 ország: Oroszország, Lettország, Anglia, Egyesült Államok, Olaszország, Kazahsztán, Ausztrália, Szlovákia Gyengébb eredményt ért el összesen 23 ország: Németország, Ausztria, Svédország, Hollandia, Szlovénia, Dánia, Csehország, Litvánia, Új-Zéland, Skócia, Örményország, Norvégia, Ukrajna, Irán, Grúzia Kolumbia, Salvador, Algéria, Kuvait, Tunézia, Marokkó, Katar, Jemen

A 8. évfolyamos természettudomány eredmények Magyarország átlageredménye - 539 pont 4 ország ért el jobb eredményt, 5 ország eredménye hasonló és 39 ország eredménye gyengébb. Jobb eredményt ért el összesen 4 ország: Szingapúr, Tajvan, Japán, Korea Hasonló eredményt ért el 5 ország: Anglia, Csehország, Szlovénia, Hongkong, Oroszország Gyengébb eredményt ért el összesen 39 ország: Egyesült Államok, Litvánia, Ausztrália, Svédország, Skócia, Olaszország, Örményország, Norvégia, Ukrajna, Jordánia, Malajzia, Thaiföld, Szerbia, Bulgária, Izrael, Bahrein, Bosznia-Hercegovina, Románia, Irán, Málta, Törökország, Szíria, Ciprus, Tunézia, Indonézia, Omán, Grúzia, Kuvait, Kolumbia, Libanon, Egyiptom, Palesztina, Algéria, Szaúd-Arábia, Marokkó, Salvador, Botswana, Katar, Ghána

Természettudomány - eredmények A 8. évfolyamos diákok Angliával és Csehországgal együtt a legjobb eredményt érték el az európai országok között Magyarország egyike annak a nyolc országnak, ahol a 4. évfolyamos diákok eredménye javult 1995-höz képest

Tartalmi és kognitív részterületek Tartalmi területek Kognitív területek 4. évfolyam 8. évfolyam Matematika Számok Ismeret Algebra Alkalmazás Geometriai alakzatok és mérés Geometria Értelmezés Adatábrázolás Adat és valószínűség Természet-tudomány Élő világ Biológia Ismeret 4, 8 Fizikai világ Kémia Fizika Földtudomány A matematika és természettudomány eredmények részterületenként is vizsgálhatók. A matematika területén az eredmények viszonylag kiegyenlítettek, természettudományban nagyobbak a különbségek. A 4. évfolyamon az Élő világ, a 8. évfolyamon pedig a Fizika területén saját átlageredményünkhöz képest is kiemelkedően jó eredményt értünk el. Az Élő világ területén így 4. évfolyamban csupán Szingapúr ért el hazánknál jobb eredményt. A kognitív területek közül a 8. évfolyamon kiemelkedik a kiemelkedően jó eredményt értünk el az ismeret típusú feladatokon, a nagyon jó eredményű országok közül egyedül Magyarország tudásszerkezete ilyen, más országokban az értelmezés kognitív terület a legerősebb.

A felmérés eredményei – az IEA megállapításai A magyar diákok mindenhol a legjobb harmadban végeztek A 8. osztályosok kimagasló eredményeket értek el, korosztályuk élvonalában vannak a világon Magyarországon a szülők iskolai végzettsége és ezzel összefüggésben a család gazdasági és szociális háttere erősebben befolyásolja a magyar diákok eredményeit és jövőbeni kilátásait, mint más országokban.

A PISA 2006 és a TIMSS 2007 eredményei közötti különbségek háttere

Különbségek a két mérés között Más korosztály: TIMSS: 8. évfolyam, PISA 15 évesek, többnyire 9. és 10. évfolyamosok Más tartalom: TIMSS tantárgy közeli, tantervalapú PISA alkalmazásképes tudást mér Más résztvevők 25 közös ország Ha csak a közös országok eredményét nézzük: Az 59 ország közül 36 vett részt a 4. évfolyamon, 49 a 8. évfolyamon. Magyarország mindkét évfolyam mérésében részt vett.

Köszönjük a figyelmet!