Magyar Bálint oktatási miniszter december 5.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
EREDMÉNYEK ÉS TERVEK A PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEMEN AZ OKTATÁSIGAZGATÁS TERÜLETÉN Lengvárszky Attila oktatási igazgató Pécsi Tudományegyetem.
Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
„Egy hálóban webezünk!” - a reformok informatikai kihívásai
Felsőoktatási Fejlesztési Tájékoztató Konferencia Budapest, április 16. Intézményi Diplomás Pályakövetési Rendszer.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
Nemzeti Rehabilitációs és Szociális Hivatal
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
Új szabályok, új fogalmak az elektronikus ügyintézésben dr
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Az Ügyfélkapu TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása.
1 Kormányszóvivői tájékoztató március 31. Egységes Magyar Munkaügyi Adatbázis (emma)
Nemzeti Egységes Kártyarendszer Vetési Iván miniszteri biztos június 2. KÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM.
Elektronikus vezetési karton
Egy év az Európai Unióban Arató Gergely Budapest, április 29.
Általános tájékoztatás az oklevélmellékletről
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Ügyfélszolgálatok minőségi fejlesztése Hallgatói és Oktatói „BAT” ügyfélszolgálat a Nyíregyházi Főiskolán Márföldi Józsefné alprojekt vezető.
FŐVÁROSI OKTATÁSI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁST TÁMOGATÓ PORTÁL Horváth Csaba Főpolgármester-helyettes Sajtótájékoztató október 2.
eEgészség – Digitális Aláírás (TTP) státusz a projekt 11. hetében „A digitális aláírás egészségügyben való alkalmazhatóságát lehetővé tévő módosítandó.
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
(A biztosítási jogviszony nyilvántartás múltja, jelene, jövője. )
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az adatküldés aktuális kérdései szeptember 14. Fejérvári Bence.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor.
Széchenyi István Egyetem, Győr
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Hallgatói jogviszony igazolások igénylése és kiadása Szeged, április 10.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor április 10. Stratégiai tervek.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
1 Milyen a magyar egészségadatok minősége VI. Egészséginformációs Fórum május Király Gyula / 8.
Informatika a gyógyszertárban
Kormányszóvivői tájékoztató A vasút reformja. Kormányszóvivői tájékoztató 1.VASÚTI TÖRVÉNY –A Kormány augusztusban elfogadta a vasúti stratégiát (Baross-program).
Az egyéni vállalkozás.
A Nógrád TISZK nyomonkövetési és pályakövetési rendszer modelljének, ezen belül a partneri igény és elégedettség mérési rendszerének kidolgozása. Salgótarján.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Elektronikus aláírás, azonosítás, hitelesítés
Az igénybevevői nyilvántartás
Az Oktatási Hivatal és a felvételi eljárás
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Intézményi és központi ügyvitelt támogató elektronikus szolgáltatások.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Országos Felsőoktatási Információs Központ Kerekes Gábor.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az elkészült felsőoktatási AVIR központi adattár: az alapok december 8. Kerékgyártó Sándor ügyvezető.
KRÉTA Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer
A Felsőoktatási Információs Rendszer (FIR) Országos Felsőoktatási Konferencia október 26. Csulyák Gábor.
Microsoft alapú VIR megoldás az egyetemeken Lénárt Marcell.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
TÁJÉKOZTATÓ AZ ÖNKORMÁNYZATI ASP ORSZÁGOS KITERJESZTÉSE KAPCSÁN A CSATLAKOZTATÁSI KONSTRUKCIÓRÓL SZEPTEMBER 15. ELŐADÓ: DR. SZEPESI GÁBOR OPERATÍV.
FAIR RENDSZERKONCEPCIÓ ÉS A BEVEZETÉS LÉPÉSEI DECEMBER 17.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
Soós László Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály szakmai tanácsadó
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Előadás másolata:

Magyar Bálint oktatási miniszter 2005. december 5. Az egységes oktatási azonosító, a diákigazolvány és az elektronikus adminisztrációs rendszerek Magyar Bálint oktatási miniszter 2005. december 5.

Az oktatási rendszer információ igénye A naprakész oktatási adminisztráció által a finanszírozás átláthatóvá és tervezhetővé tétele (évi 1 300 Mrd Ft elosztásának követése és tervezése) Hasonló ágazati azonosítók: Adóazonosító TAJ A tanulási, képzési folyamat élethosszig tartó nyomonkövetése (Kredittranszfer, Ploteus) - nemzeti méretű kutatások válnak lehetségessé A megszerzett képzettségek tanúsítása (Diploma Supplement, EuroPass) A mérés-értékelési rendszerek összehangolása (OECD, PISA, TIMMS) Az oktatás szereplőinek támogatása alkotmányos jogaik gyakorlásában. (Önrendelkezés, adatvédelem) Egyre növekvő elvárás, hogy olyan oktatási ágazat jöjjön létre, ami jobban működik, kevesebbe kerül. (Évi 1 300 Mrd Ft elosztásának követése) A teljesítményorientált szemléletmód meghonosításához az első lépés a tervezési, adatfeldolgozási, mérési rendszerek korszerűsítése. Ugyan ilyen elvárás, hogy a munkaerő piaci feltételekhez alkalmazkodni tudjunk – gyorsabban változnak a munkaerő-piaci elvárások, amelyek már egy életen keresztül követelik meg a naprakészséget. (Kredittranszfer, Ploteus) (Diploma Supplement, EuroPass) (OECD, PISA, TIMMS) A nagyvállalatok már felismerték, hogy a magas színvonalú ügyfél-kiszolgálás alacsony működési költségek mellett nagyfokú automatizálással, önkiszolgáló szolgáltatások mind szélesebb körű bevezetésével valósítható meg. Erre a felismerésre az oktatási alrendszernek is szüksége van, hiszen az ügyfeleknek (diákok/hallgatók/pedagógusok/oktatók/fenntartók…) ügyeiket a nekik tetsző helyen és időben „szeretik” intézni. Ehhez az eszközrendszert az informatikai infrastruktúra és szolgáltatások adják. Az önkiszolgáló rendszerek egyik alapfeltétele a teljes körű ügyfélnyilvántartás (ezt teremti meg az oktatási azonosító) és biztonságos, hiteles ügyfélazonosítás (ennek eszköze a diákigazolvány) (gondoljunk például az elektronikus, vagy internet-banki szolgáltatásokra).

Az oktatási rendszer modernizációs igénye Költséghatékonyabb oktatási rendszer. A teljesítményorientált szemléletmód meghonosításához az első lépés a tervezési, adatfeldolgozási, mérési rendszerek korszerűsítése. A nagyvállalatok már felismerték, hogy a magas színvonalú ügyfél-kiszolgálás alacsony működési költségek mellett nagyfokú automatizálással, önkiszolgáló szolgáltatások mind szélesebb körű bevezetésével valósítható meg. Az oktatási alrendszer ügyfelei (diákok /hallgatók/ pedagógusok/ oktatók/ fenntartók…) ügyeiket a nekik tetsző helyen és időben „szeretik” intézni. Ehhez az eszközrendszert az informatikai infrastruktúra és szolgáltatások adják. Az önkiszolgáló rendszerek egyik alapfeltétele a teljes körű ügyfélnyilvántartás (ezt teremti meg az oktatási azonosító) és a biztonságos, hiteles ügyfél azonosítás (ennek eszköze a diákigazolvány).

Azonosítás az oktatásban ma Jelenlegi helyzet PROBLÉMÁK: Heterogén, Utólagosan ellenőrzött, Inkonzisztens, Nincs összehasonlítási lehetőség, nincs összetett elemzési lehetőség, Többszörös adatkitöltés, többszörös feldolgozási költség. Látható, hogy csak a közoktatási felvételi támaszkodik az intézménytörzsre, a többi nyilvántartás zárt egységet alkot, és előfordulnak adat-redundanciák (felvételiző többször adja meg személyes adatait, több helyen tárolódik). Az intézmények és a tanulók/hallgatók is mindegyik rendszerrel külön-külön kerülnek kapcsolatba, és jelenleg hiányzik az egységes azonosító. A kisebb nyilak pedig azt jelzik, hogy a közoktatási és felsőoktatási felvételi adatbázisok tartalmait felhasználja a diákigazolvány igénylési rendszer

Az oktatási információk problémái A közoktatásból évente egyszer, októberben érkezik adat, amelyet auditálva következő májusban kap vissza az OM A nyilvántartások metaadat struktúrái inkonzisztensek, azaz bármely kereszt-lekérdezés emberi munkával, hosszú idő alatt készül Minden adatot elképesztő méretű redundanciával rögzítenek a rendszerekben, amely rengeteg értékes munkaidőt köt le, és hibára ad lehetőséget A rendszer belső összefüggései rejtve maradnak a tervezés elől Mikro szintű elemzésre nincsen lehetőség

A megoldás Egységes Oktatási Azonosító amely alkalmas egyértelmű azonosításra, megszünteti a fölösleges redundanciát, csökkenti a költségeket és a folyamatok időigényét, átláthatóvá teszi a jogosultságok igénybevételét és a kötelezettségek teljesítését, segíti az ágazati tervezést. Diák, pedagógus és intézményvezetői igazolvány Lehetővé teszi a papírmentes, távoli azonosítást, ügyintézést igazolja a jogosultságokat. Az egységes ágazati azonosító rendszer bevezetése másfél évtizede napirenden van. 2005. szeptemberétől valósult meg először.

Egységes Oktatási Azonosító Az Egységes Oktatási Azonosító egy szám, amelyet mindenki megkap, amikor belép az oktatási rendszerbe, és amelyet tanulmányai végéig megőriz. A személyes adatok begyűjtését a Ktv. felhatalmazása alapján az Educatio Kht végezte az oktatási intézmények segítségével 2005. tavaszán – csaknem 100%-ban elektronikusan. Az azonosítószám kibocsátásáról szóló értesítőt minden közoktatásban tanuló megkapta, a felsőoktatásban tanulók az új Ftv. hatályba lépését követően kapják meg. Az értesítő jelenleg egy papír alapú igazoló lap, 2006. szeptemberétől az azonosító rajta lesz az új diákigazolványokon. FONTOS HANGSÚLYOZNI: hogy az oktatási azonosító a központi adatbázisban való azonosításra szolgál, ezen adatbázis egyedi azonosítója, addig a diákigazolvány a kedvezmények igénybevételére való jogosultságot igazoló ‘B’ típusú biztonsági okmány. A diákigazolvány kiváltása ráadásul nem kötelező. Az oktatási azonosító igazoló lapot azért kellett kiadnunk, mert nincs rá lehetőség, hogy a jelenleg használatban lévő mintegy két millió diákigazolványt bevonjuk és arra rányomtassuk az oktatási azonosítót. Későbbiekben a diákigazolványra rákerül ez az azonosító szám, csak azok kapnak oktatási azonosító igazoló lapot, akik nem igényelnek diákigazolványt.

Ideiglenes Oktatási Azonosító Kártya A mai napig 1.581.122 db igazoló lap lett postázva 6.552 intézmény részére A kártya előállítási és terjesztési költsége kártyánként kb. 10 Ft.

Az Egységes Oktatási Azonosító rendszere Az oktatási személynyilvántartás (tanulói, pedagógusi és hallgatói nyilvántartás) létrehozása: a közoktatási és felsőoktatási törvényben előírt adatok decentralizált (intézményi szintű) feltöltésének, módosításának és törlésének támogatása, a törvényben előírt személyi adatok eljuttatása az oktatási intézményekből a központi nyilvántartásba. Adatfelvételezés, regisztráció amely magába foglalja az oktatási személynyilvántartás aktualizálásához és az oktatási igazolványok vizuális megszemélyesítéséhez szükséges adatok rögzítését, módosítását (személyi adatok, fénykép, intézményi adatok) valamint az egyedi pedagógusi, tanulói és hallgatói azonosítószám kiadását. Néhány példa arra, hogy mi lesz egyszerűbb: Ezen programok megvalósításával nemcsak az oktatási rendszer adminisztratív folyamatai működtethetők hatékonyabban és gazdaságosabban, nemcsak a finanszírozás válik korszerűen tervezhetővé, hanem közvetetten, az adminisztratív terhek hosszú távon jelentős csökkennek, így az oktatási tevékenység minősége is javul. Részben azért, mert a pedagógusoknak, oktatóknak több idejük marad a tanításra, részben pedig, mert a korszerűsített rendszerek magasabb szinten lesznek képesek a munkájukat támogatni. Az intézményvezetők a legtöbb hivatalos kimutatást, jelentést elektronikusan lekérhetik az adminisztrációs rendszerekből, ezeket elektronikusan aláírva továbbíthatják a fenntartók, az OM és a KIR felé. Csökken a postaköltség, csökken a kitöltésre beküldésre fordítandó idő, csökkennek a feldolgozás költségei és a ráfordítandó idő, javul a minőség. A diákok az oktatási azonosítójukat használva bejelentkezhetnek az Educatio Kht internetes ügyfélszolgálati rendszereibe, ott ügyeiket egyszerúen és gyorsan intézhetik, diákigazolványt igényelhetnek, felvételire jelentkezhetnek, stb. Ezzel csökken az ügyintézés időszükséglete, csökkennek a hibalehetőségek. Gyorsabb és olcsóbb lesz az adatfeldolgozás. A chipkártyát használó diákok a diákigazolványukat használhatják majd az elektronikus közlekedési jegy ill. bérletrendszerekben, egyszerűbb lesz a használat, kevesebb a visszaélés. A fenntartók, OM tisztségviselők illetve intézményvezetők a később kialakítandó vezetői információs rendszerekből naprakész kimutatásokat, adatokat, információkat nyerhetnek, melyek segítik a vezetői munkát, segítik az összehasonlítást regionális szinten vagy akár intézménytípusonként. Önkéntes pályafutás nyomonkövetés – karrier tanácsadás: a kompetenciákat nem csak visszamenőleg tudjuk igazolni, de ezek alapján karrier tanácsadást tudunk biztosítani OM ágazati tervezést megkönnyíti Finanszírozás nyomonkövetése A diák/hallgató is nyomon követheti, hogy mire használták a normatív támogatást – szolgáltatás jelleg Önkéntes pályafutás nyomonkövetés (karrier tanácsadás) → munkaerőpiaci vissza jelző rendszer (piaci igénykehez igazítás) Mérés értékelési rendszer követés - lehet szegmensenként vizsgálni Fenntartó felé való elszámolás egyszerűsödik Oktatási igazolványok kérdés esetén: Jelenleg folyamatban van a közbeszerzési eljárás, melyben kiválasztásra kerül, hogy melyik igazolvány milyen intelligens megoldást tartalmazzon. Természetesen olyan megoldásra törekszik a tárca, amely az optimális egyensúlyt teremti meg a diákigazolványok ára és az azokkal igénybevehető szolgáltatások között, ezért törekszünk az egyéb kormányzati pl. közlekedési alkalmazásokkal történő harmonizációra - mindez hosszú távon összességében mind a diákoknak, mind az államháztartásnak megtakarítást jelent majd.

Néhány példa az EOA felhasználására: Az intézményvezetők a legtöbb hivatalos kimutatást, jelentést elektronikusan lekérhetik az adminisztrációs rendszerekből, ezeket elektronikusan aláírva továbbíthatják a fenntartók, az OM és a KIR felé. Csökken a postaköltség, csökken a kitöltésre beküldésre fordítandó idő, csökkennek a feldolgozás költségei és a ráfordítandó idő, javul a minőség. A diákok az oktatási azonosítójukat használva bejelentkezhetnek az Educatio Kht. internetes ügyfélszolgálati rendszereibe, ott ügyeiket egyszerűen és gyorsan intézhetik, diákigazolványt igényelhetnek, felvételire jelentkezhetnek, stb. Ezzel csökken az ügyintézés időszükséglete, csökkennek a hibalehetőségek. Gyorsabb és olcsóbb lesz az adatfeldolgozás. A chip kártyát használó diákok a diákigazolványukat használhatják majd az elektronikus közlekedési jegy ill. bérletrendszerekben, egyszerűbb lesz a használat, kevesebb a visszaélés.

Néhány példa az EOA felhasználására: A fenntartók, OM tisztségviselők illetve intézményvezetők a később kialakítandó vezetői információs rendszerekből naprakész kimutatásokat, adatokat, információkat nyerhetnek, melyek segítik a vezetői munkát, segítik az összehasonlítást regionális szinten vagy akár intézménytípusonként. Önkéntes pályafutás nyomon követés – karrier tanácsadás: a kompetenciákat nem csak visszamenőleg tudjuk igazolni, de ezek alapján karrier tanácsadást tudunk biztosítani OM ágazati tervezést megkönnyíti Finanszírozás nyomon követése A diák/hallgató is nyomon követheti, hogy mire használták a normatív támogatást – szolgáltatás jelleg Önkéntes pályafutás nyomon követés (karrier tanácsadás) → munkaerő piaci vissza jelző rendszer (piaci igénykehez igazítás) Mérés értékelési rendszer követés - lehet szegmensenként vizsgálni Fenntartó felé való elszámolás egyszerűsödik

Az Egységes Oktatási Azonosító rendszere Munka adatbázis Közokt. előfeldolgozás (KIR) Adat fel-dolgozás Közokt. intézmény 1 2 n Intézmény 1 … n KIR Oktatási Minisztérium OFIK Diák ig. gyártás Diák / pedagógus regisztráció (RA) Egyéb Statisztikai lekérdező alkalmazás e-ügyintézés e-jelentkezés e-igénylés Kimeneti adatbázis interfész Kiszolgáló alkalma-zások Kapcsolati adatbázis interfész Diákigazolvány Ügyfélszolgálat Kártya és tanúsítvány-tár menedzselése Oktatási Minisztérium Intézmény nyilvántartás felülvizsgálat/engedély BM KANYV Közhiteles személy- és lakónyilvántartás Jogviszony-nyilvántartás (köz/felső) KÖZPONTI NYILVÁNTARTÁS Bemeneti adatbázis interfész (köz/felső) Személyi nyilván-tartás (köz/felső) Intézmény nyilván-tartás (köz/felső) Felsőokt. intézmény 2 Munka adatbázis Felsőokt. előfeldolgozás (OFIK) Felsőokt. intézmény 1 n Adat-feldolgozás A píros szín, illetve a dupla vonalak jelzik a már működő megoldásokat, folyamatokat

Az EOA és a Diákigazolvány viszonya Az oktatási azonosító a központi nyilvántartásban való azonosításra szolgál, ezen adatbázis egyedi azonosítója. A diákigazolvány pedig a kedvezmények igénybevételére való jogosultságot igazoló ‘B’ típusú biztonsági okmány. A diákigazolvány kiváltása nem kötelező. Az oktatási azonosító igazoló lap azért került kiadásra, mert nincs rá lehetőség, hogy a jelenleg használatban lévő mintegy két millió diákigazolványt bevonjuk és arra rányomtassuk az oktatási azonosítót. Későbbiekben a diákigazolványra rákerül ez az azonosító szám, csak azok kapnak oktatási azonosító igazoló lapot, akik nem igényelnek diákigazolványt.

A Diákigazolvány megújításának okai A jelenlegi chipkártya elavult, nem „jövőálló”, a mai alkalmazások többségének nem felel meg Elektronikus azonosítás és hitelesítés közcélú és piaci on-line szolgáltatásoknál, EU irányelveknek megfelelő elektronikus aláírások létrehozására, Egységes Európai Felsőoktatási Térség - Kredittranszfer, Europass Közigazgatási eljárásról szóló törvény (Ket.)

Diákigazolvány alkalmazási területek Intézményi (adminisztrációs) rendszerekbe belépés A tanulói jogviszonyhoz kapcsolódó jogosultság igazolása Közlekedés (BKV, Volán, MÁV) Tankönyvtámogatás Kulturális szolgáltatások kedvezményei Fizikai és logikai beléptetés Tanulmányi rendszerek szolgáltatásai Kereskedelmi kedvezmények Micropayment Munkaerő piaci mobilitáshoz szükséges tanúsítványok és igazolások

Stratégiai informatikai fejlesztések A teljesítményorientált – egyben önmagát továbbfejleszteni képes – oktatási ágazat létrejöttének informatikai alapjai Központi (és intézményi egységes) ügyfélnyilvántartás (oktatók, pedagógusok, diákok, hallgatók) → oktatási azonosító – 2005. Biztonságos ügyfél-azonosítás (chip-kártya, digitális aláírás) – 2005. Egységes minőségű, funkcionalitású és adatszolgáltatású intézményi informatikai rendszerek megvalósítása (iskolai adminisztrációs rendszerek széles körű bevezetése) – 2005. Magas szintű, korszerű vezetői információs rendszerek és kontrolling folyamatok meghonosítása és megfelelő informatikai támogatása minden vezetési szinten – 2004-től. Önkiszolgáló szolgáltatások (on-line diákigazolvány igénylés, felvételi jelentkezés, vizsgajelentkezés, távoktatás, pénzügyi szolgáltatások stb.) – 2004-től. További feladatok: Jogszabályi háttér tovább fejlesztése VIR teljeskörűvé tétele intézményi, fenntartói és OM szinten. Chipkártya intézményi használatának támogatása – országos rendszer 2002-2003 években számos területen korszerűsítési program indult, melyek egymáshoz szervesen kapcsolódnak. A hosszú távú stratégiai célok megvalósításának két fontos alappillére az oktatási azonosító bevezetése és a diákigazolvány. Az Oktatási Minisztérium az Educatio Kht. közreműködésével ezeken a területeken kezdte meg reformját: ennek első, már megvalósult lépései az iskolaadminisztrációs rendszerek elterjesztése és a központi oktatási személynyilvántartás létrehozása, azonosítószámok bevezetése. Jelenleg folyamatban van a diákigazolvány és oktatási kártyacsalád rendszer megújítása, valamint a vezetői információs és tervezési rendszerek előkészítése részben az OM felsőoktatási helyettes államtitkársága részben az Educatio Kht programjai keretében.

Köszönöm a figyelmüket!