Szocializáció2. Boreczky Ágnes. Szocializáció2. Boreczky Ágnes.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kölcsönös befolyásolás
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Család.
Makrogazdasági és részvénypiaci kilátások
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
A család Tóth József.
Nevelés- és oktatásszociológia
Szocializáció Fogalmak:
A politika intézmény-és rendszerelméleti megközelítései
Szociális tanuláselmélet
Ember László XUBUNTU Linux (ami majdnem UBUNTU) Ötödik nekifutás 192 MB RAM és 3 GB HDD erőforrásokkal.
Szociális tanulás formái
Védőgázas hegesztések
Játék és tanulás.
Szabályjátékok.
AZ ISKOLAI SZERVEZET ÉS FEJLESZTÉSE
Szocializáció Dr. Szabó-Tóth Kinga.
Pázmány - híres perek Pázmány híres perek.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
FONTOS FOGALMAK AZ INTERJÚZÁS ÉS A KÉRDŐÍVEZÉS MÓDSZEREIHEZ A politikai szocializáció kutatás (1990) példáján Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe.
CSALÁD.
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
Darupályák tervezésének alapjai
A család szerepe, jellemzői
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
Kultúra és Szocializáció
Korok játéka vagy játékok kora
Az emberi tanulás.
dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém
szakmérnök hallgatók számára
A TÁRSADALMOSODULÁS LEGFONTOSABB FELTÉTELE A SZILÁRD IDENTITÁS TUDAT, VALAMINT AZ ALKALMAZKODÁSI-, A BEILLESZKEDÉSI-, ÉS A VISELKEDÉSI NORMÁK ELSAJÁTÍTÁSA.
Kerékpártároló átadás
A háború és a modern fegyveres erő
Demográfiai - társadalmi tükör, 2010 Hazai és európai tendenciák
NEVELÉSELMÉLET.
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
4. Feladat (1) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
Korai képességgondozás és egészségügy Programok 2011.január1-től 2011 augusztus 31-ig.
Ki az ember? Isten eltorzult képe Francis A. Schaeffer:
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
IKT-alapú programcsomag alkalmazása a szociális kompetencia fejlesztésében Készítette: Andiné Csorba Klára
Csoport, egyszemélyes csoport, család
Az alapvető művelődési igények meghatározói
Vajda Zsuzsanna Siettetett gyerekek
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
A termelés költségei.
Minden nap egy (újabb) ajándék. Mit tennél? - 24 óra alatt - Mit bánnál a legjobban hogy nem tettél meg? - Lenne még időd rá?
AZ „AUTÓK SZOCIOLÓGIÁJA” Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
1. ELBESZÉLÉS Összeállította: Nikli Károly
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
A termelés költségei.
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
A társadalom intézményrendszere és tényezőinek munkamegosztása a nevelési folyamatban Dr. Molnár Béla Ph.D.
A szocializáció folyamata
Az életszínvonal és a kereskedelem kapcsolata
A gyakorlati képzés szemléleti hátterének és kereteinek meghatározása
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
Langerné dr. Buchwald Judit Pannon Egyetem Neveléstudományi Intézet
6. A szerep fogalma a szociálpszichológiában
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Szocializáció2. Boreczky Ágnes

Szocializáció Társas cselekvőképesség-énkép-identitás Szociális tanulás Interakciók Kommunikáció

Szerepek C.W. Mills (funkcionalista irány) Társadalmi alrendszerek: rokonság, vallás, gazdaság, katonaság, politika (szimbólumok, nyelv, nevelés stb.) Szerep állandósuló elemei- személyiségstruktúra G.H.Mead ( szimbolikus interakcionista irány) Szerep (utánzás)- szerepátvétel ( felnőtt szerep, magát is ezen keresztül látja: „me” tudat –társadalmi én („I”-spontán, reaktív, „me”, felépített én) Berger-Luckmann (konstruktivista irány) A társadalmi valóság megkonstruálása

Cooley "looking glass self." Hogyan látnak minket mások? 3 összetevő milyennek látnak minket mások? Hogy vélekednek rólunk? milyen érzéseink vannak a mások vélekedésével /megítélésével kapcsolatban ?

G.H.Mead „Az én…..lényegében társadalmi struktúra és a társadalmi élményből ered.” ( A pszichikum, az én és a társadalom) Játék:szerepjáték szervezett szabályozó játék (készen kell lenni arra, hogy bárki szerepét átvállalja-gyermek rendelkezik a játékban részes valamennyi gyermek attitűdjével) (Generalizált ( általános ) másik)

A szocializációt befolyásoló tényezők Gyerekkép-gyerekfelfogás/ játék Családfelfogás Családszerkezet / családnagyság /funkciók Tekintélyi viszonyok Szerepek Légkör, kommunikáció stb.

1794

1890

1920

1908

1913

1760

1783

1835

1860

1890

1900

1930

2002

1912

Játékok alakulása Magyarország 1. gen 2. Gen. 3. gen fiúk lá-nyok átlag 14 8 15 29 18 31 38 26 32 22 Ind. 42 41 47 43 50 Páros 20 21 Csop 39 36

A játékok rangsorának alakulása % 1. Csop. játék 35 % Csop. Játék 31 % 29% 26% 22% 20% 2. Fiús 16% Lá-nyos 13% 19% Kisgy. 15% 14% 17% 3. Trad. ügy. 10% Trad ügy 12% Sze-repj. 12% Társas 10% Kisgy15% 14 11%

A családváltozások nagyobb tendenciái 1 Expanzió Szekularizáció Emancipáció Individualizáció

A családváltozások nagyobb tendenciái 1 Expanzió Szekularizáció Emancipáció Individualizáció

A családváltozások nagyobb európai tendenciái-2 A család-háztartás szerkezete egyszerűsödik A családnagyság csökken ( gyerekszám) A gyerek felértékelődik A családfunkciók átalakulnak (intézmények) Légkör ( bensőség, informalitás) Szerepek rugalmasabbá válnak és a felnőtt- gyerek világ közti távolság csökken (nyelv, kommunikáció, játék)