Korszerű dízel motorok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Adó és illeték változások 2012-ben
Advertisements

1 Adó és illeték változások 2012-ben. MERIVA LPG Termékismertető Opel Hungary 2.
A belsőégésű motor részei és működési elve…
Műszaki Értelmiség Napja 2013 Alternatív járműhajtás koncepciók értékelése, az elektromos járművek alkalmazásának távlatai prof. Dr. Palkovics László.
A kétütemű befecskendezéses (DITECH)motor
NOx keletkezés és kibocsátás
ÁLTALÁNOS GÉPTAN Előadó: Dr. Fazekas Lajos.
A Forma-1–es autók felépítése
A SZABÁLYOZÓKÖR MŰKÖDÉSI ELEVE
Hybrid autók A projektünk témája az autók és a környezetvédelem, közelebbről a hibrid autók.
Digitális diesel elektronika Digitális / motor elektronika Műszerfal Légzsákrendszer Biztonsági és szatelit modulok Blokkolásgátló rendszerek Bord.
A FLUIDUMOK SZÁLLÍTÁSA
GÉPIPARI AUTOMATIZÁLÁS II.
Négyütemű szikragyújtásos motor Štvordobý zážihový motor
GÉPIPARI AUTOMATIZÁLÁS II.
Motormechanika Hengerblokk A motor tömegének csökkentése 7,8 kg-mal
Volumetrikus szivattyúk
Energiaellátás: Tárolás
Környezetközpontú folyamattervezés
2012. április 26. Dülk Ivor - (I. évf. PhD hallgató)
NC - CNC.
Készítette: Kökény Dániel Fizika előadás.
Ez a dokumentum az Európai Unió pénzügyi támogatásával valósult meg. A dokumentum tartalmáért teljes mértékben Szegedi Tudományegyetem vállalja a felelősséget,
Otto motor.
Belsőégésű motorok Agócs Roland F7D
Légmegszakító kiválasztása
Elektrotechnika előadás Dr. Hodossy László 2006.
Belsőégésű Motorok Hidrogén Üzeme
Fékberendezések II tárcsafékek
Az automatikus irányítás nyitott és zárt hatáslánca
Beavatkozószerv Készítette: Varga István VEGYÉSZETI-ÉLELMISZERIPARI KÖZÉPISKOLA CSÓKA
FOLYTONOS SZABÁLYOZÁS
Levegőtisztaság-védelem 13. előadás
Levegőtisztaság-védelem 13. előadás
Levegőellátás - a levegő tulajdonságai, a sűrített levegő előállítása,
Keverékképzés és égés benzin motorokban
VÉKONYRÉTEG LEVÁLASZTÁSA FIZIKAI MÓDSZEREKKEL
a MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt.
DIÁKKONFERENCIA 10.A Miskolc, június 5.
GÉPJÁRMŰVEK ERŐÁTVITELI BERENDEZÉSEI
Gunkl Gábor – 2009 – BME Westinghouse AP1000. Áttekintés  Felépítés Konténment Primer köri jellemzők Turbogenerátor Névleges adatok  Biztonság Passzív.
Új “Energiatakarékos” szivattyú: több mint 20% energia megtakarítás
Hulladékhő hasznosítása a Motorfejlesztő Központ vizsgálópadjainál.
Különböző vezérlési feladatok hatásláncai Ebben az esetben a rendelkező jelnek az időbeli lefolyását megváltoztatjuk és a jel szintjét vagy energia tartalmát.
Különböző szabályozási feladatok hatásláncai Ebben az esetben a rendelkező jelnek a szintjét vagy energia tartalmát megnöveljük és a jel típusát megváltoztatjuk,
Abszorpciós és elektromos folyadékhűtők COP és hatásfok összehasonlítás Tóth István.
Aszinkron gépek.
BEVEZETŐ Dr. Turóczi Antal
Szervopneumatika.
TASKI vento 8S/15S Sales prezentáció
Szaktanári fórum Budapest, május 23. Az autótechnika fejlődési irányai Előadó: Előadó: Szalai László Szalai László.
A belsőégésű motor részei és működési elve
Egészítse ki a megfelelő szóval a mondatokat:
A belsőégésű motor A gőzgép hátrányai: Nagy méret Külső kazán
4. Energiaátalakitó folyamatok és gépek
Petrolkémia Gresits Iván Petrolkémia kőolaj komponensek feldolgozásával foglalkozó iparág. Nyersanyagai: különböző földgázok, finomítói.
Épület-automatizálás My Home. IOBLMy Home Kényelem Biztonság Kommunikáció Kényelem Biztonság Kommunikáció TakarékosságIntegráció.
Autózás Gázüzemmel Falk Zsigmond ECO-JET Kft. Budapest AOE Autógáz-szerelő szakmai tagozat Összeállította: Hársch Szabolcs.
A kétütemű dízelmotor felépítése, működése, modern alkalmazásai.
Levegőellátás - a levegő tulajdonságai, a sűrített levegő előállítása,
Járművillamosság-elektronika
ÍRÁNYÍTÁSTECHNIKAI ALAPISMERETEK
Új dimenzió a napraforgó betakarításban
Kiss Bettina Hosszú Norbert
Pneumatikus elemek és alapkapcsolások
Gresits Iván Petrolkémia Gresits Iván
Öntözőrendszerek tervezése Omros László
Szivattyúk fajtái 1. Dugattyús szivattyú - nem egyenletesen szállít,
Négyütemű belsőégésű motor működése
MŰSZAKI ALAPISMERETEK MŰSZAKI ISMERETEK MŰSZAKI-BERUHÁZÁSI ISMERETEK
Előadás másolata:

Korszerű dízel motorok

Korszerű dízel motorok TDI működési elv PDTDI Motorok  COMMON RAIL befecskendező rendszer

TDI működési elv közvetlenül az égéstérbe fecskendezi a befecskendező fúvóka 2.5 literes, soros, öthengeres 1.9 literes négyhengeres Felépítés Soros, négyhengeres turbódízel-közvetlen befecskendezéses motor Összlökettérfogat 1896 cm3 Sűrítési viszony 19,5:1 Névleges teljesítmény 66 kW(90 LE) 4000 1/perc mellett Maximális forgatónyomaték 202 Nm 1900 1/perc mellett Kipufogógáz kezelés Kipufogógáz visszavezetés és oxidációs katalizátor

TDI működési elv A befecskendezés működése A kipufogógázok kezelése Szívócsatorna Dugattyúkamra 5 lyukas porlasztó A kipufogógázok kezelése

TDI működési elv Érzékelők Tűlöket jeladó, Fordulatszám- és felsőholtpont-jeladó, Levegő tömegmérő, Magasság jeladó, Hűtővízhőfok-jeladó, Beszívott levegőhőmérséklet-jeladó, Kuplung pedálkapcsoló, Féklámpa kapcsoló, Fékpedál kapcsoló, Gázpedálállás-jeladó, Üzemanyaghőmérséklet-jeladó, Mennyiségszabályzó-jeladó, Kiegészítő jelek

TDI működési elv Beavatkozó szervek Izzítás visszajelző és –hibalámpa, Kipufogógáz visszavezetés mágnesszelepe, Töltőnyomás szabályzás mágnesszelepe, Mennyiségszabályzó, Üzemanyaglekapcsoló-szelep, Befecskendezéskezdet-szelep, Kiegészítő jelek

TDI működési elv A kipufogógázok kezelése

PDTDI Motorok Pumpe Düse Einlage Turbo Direct Injection Adagolófúvóka egységes közvetlen befecskendezéses turbó dízel motor. lényegesen nagyobb befecskendezési nyomás érhető el, amely a gázolaj kisebb szemcsékre való porlasztását teszi lehetővé ugyanakkora teljesítmény leadásához kisebb fogyasztás párosul

PDTDI Motorok Elő befecskendezés (a jobb égés érdekében) Fő befecskendezés

COMMON RAIL befecskendező rendszer nagynyomású befecskendező rendszer a közvetlen befecskendezésű dízelmotorokhoz nyomáslétrehozásnak a befecskendezéstől való teljes leválasztás összes mágnesszelep-vezérelt befecskendezőfejet nagy nyomás alatt üzemanyaggal ellátja

COMMON RAIL befecskendező rendszer injektor-mágnesszelep mágneszára nincs mechanikusan összekötve a fúvókatűvel CR-fúvóka éles befecskendezővéggel rendelkezik magas nyomás szabályozása és a befecskendezés-kezdet és a befecskendezés-tartam vezérlése egymástól teljesen függetlenül

COMMON RAIL befecskendező rendszer (a napjainkban) alacsony fordulatszámon elérhető nagy forgatónyomaték kiemelkedően gazdaságos üzemelés 3. generációs rendszerek - 2000 bar maximális befecskendezési nyomás 4. generációs rendszerek - 2500 bar maximális befecskendezési nyomás Káros anyagok kisebb mértékű képződése