Csomópontok és főbb áramlási vonalak Magyarországon

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A PÁLYAKÖVETÉSI KUTATÁSOK MÓDSZERTANI SAJÁTOSSÁGAI KABAI IMRE ZSIGMOND KIRÁLY FŐISKOLA TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KUTATÓKÖZPONT (ZSKF TKK) DPR Szakmai Nap 2009.
Advertisements

Korrupciós kockázatok az üzleti szektorban. Kutatási háttértanulmányok Szántó Zoltán (BCE Szociológia és Társadalompolitika Intézet) – Tóth István János.
DPR adatok megjeleníthetősége és tartalmi implementációja az AVIR-ban Ahmed Vivien controller, MISKOLCI EGYETEM AVIR-DPR workshop, július 4.
Elégedettség a felsőoktatással és a hallgatói szolgáltatásokkal a TÁMOP fejlesztési program első eredményei dr. Székely Mózes elnök Felsőoktatási.
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Internetes attitűdváltozások a felsőoktatási hallgatók körében 2002–2007 Dr. Vig Zoltán augusztus 26.
Személyközlekedési Igazgatóság REGIONÁLIS KÖZLEKEDÉSSZERVEZÉSI IRODÁK A KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉS SZOLGÁLATÁBAN Aba Botond Személyközlekedési igazgató 2008.
A szabadidő fogalma.
ÚJABB PÉLDA A FELSŐOKTATÁS ÉS A FIZIKA HASONLÓSÁGÁRA TALETOVICS MÁRK DEXTER.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
Diplomás pályakezdők a versenyszektorban Tóth István János * - Várhalmi Zoltán + „Felsoktatás és foglalkoztathatóság” Műhelykonferencia a Budapesti.
A munkaerő-kereslet és –kínálat előrejelzését megalapozó kutatások a HEFOP 1.2 intézkedésének keretében.
OFIK Országos Felsőoktatási Információs Központ Educatio Társadalmi Szolgáltató Kht. Kerekes Gábor 2007, Budapest.
‘rEUsearch’ Az Európai Unióhoz való csatlakozás hatásai a határon átnyúló kapcsolatokra, agráriumra és kereskedelemre – kutatási projekt (HURO/0801/075)
Dr. Balogh Péter egyetemi adjunktus Gazdaságelemzési és Statisztikai Tanszék STATISZTIKA I. 11. Előadás.
Készítette: Magyar Orsolya
„Új irányok a magyarországi távmunka terjedésében” évi monitoring feldolgozása Dr. Tésits Róbert egyetemi docens Bokor Lászlóné Szőke Éva PTE TTK.
A jelnyelvi fejlődés kezdeti szakaszai siket és halló gyerekeknél
Utazási igények becslése a közösségi közlekedésben
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Nagyvállalati projektmenedzsment megoldás a Fővárosi Vízművek Rt.-nél Előadó: Fritsch Róbert CIO, Fővárosi.
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Friss diplomával a munkaerőpiacon DPR Szakmai Nap III. - Diplomás pályakövetés - nemzetközi és hazai gyakorlatok június 10. Budapesti Corvinus Egyetem.
Tűzoltás vezetés GPS-el?. Sajátosságok Nagy terület - nehezen átlátható Terjedési sebessége, iránya gyorsan változik. Jelentős erő- és eszközigény Gyakori.
Közvetlen megkérdezés, az INTERJÚS adatfelvétel fajtái Dr. Horváth Mónika.
A hazai és a nemzetközi hadtudományi kutatások műhelyei, főbb képviselői, a legfontosabb hadtudományi kutatási témák GŐCZE ISTVÁN ZMNE, Gőcze.
GKI Zrt., Az alacsony foglalkoztatási ráta okai, a foglalkoztatás bővítésének gazdaságpolitikai összefüggései Független Szakszervezetek Demokratikus.
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
Közlekedésbiztonsági és Forgalomtechnikai Tagozat
A REPÜLÉSI ZAJPANASZOK HÁTTERE Hajdú Sándor tagozatvezető helyettes tudományos főmunkatárs március 12. Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai.
2008. március 12. A FIATAL GÉPJÁRMŰVEZETŐK OKTATÁSÁNAK FELÜLVIZSGÁLATA Különös tekintettel a többszintű képzésre Kedves Miklós tudományos segédmunkatárs.
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
Nyíregyházi Főiskola, 2006/2007. II. félév
Turizmus gazdaságtan 3..
Szemmozgáskövetési rendszer fejlesztése és térképészeti alkalmazása Térképtudományi és Geoinformatikai Tanszék, Eötvös Loránd Tudományegyetem Dr. Török.
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
Miért és mit – a program céljai és várható eredményei Galasi Péter, MTA KTI.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Makroökonómia Keynesiánus modell összefoglalása.
2008. március 12. KÖZÚTI VAGYONGAZDÁLKODÁS Dr. Gáspár László kutató professzor Út- és Hídügyi Tagozat.
Kutatási alkomponens Összegzés Borbély Tibor Bors ÁFSZ- FSZH szakmai tanácsadó, Ph.D. jelölt Visegrád,
Egészségtudatosság a debreceni egyetemisták körében Készült az "Egészségtudatosság a évesek körében - Hozzáállás- elemzés interjús vizsgálat alapján"
Foglalkoztatottság, szegénység. Direkt kapcsolat a jövedelmi helyzet és a munkaerő-piaci státusz között Indirekt összefüggések – gyermeknevelés támogatása,
A csemegekukorica termesztésének üzemgazdasági elemzése egy integrátor példáján keresztül VIVIEN KEREKES Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
A vasúti közlekedés felmérési eredményei (Május–július, 2013) EMAH Öko-mobilitás elősegítése az osztrák-magyar határtérségben VIRÁG Álmos, projektvezető.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
MAGYAR AGRÁRKAMARA Dr. Laczkó András „A kompetencia alapú moduláris szerkezetű új agrár szakmastruktúra bevezetésének elősegítéséhez és meggyorsításához.
Mire jók a munkapiaci előrejelzések a világban? Nemzetközi tapasztalatok és tanulságok Gács János, MTA-KTI
workforce in the cloud november 5 – március 30.
Közlekedéstudományi Konferencia Győr 2017.
Toborzás elvi és módszertani kérdései
Heves megye munkaerő-piaci helyzete
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
Nyíregyházi Egyetem, Műszaki és Agrártudományi Intézet Jármű- és mezőgazdasági Géptani tanszék A ventilátoros permetezőgép üzemeltetési jellemzőinek.
Foglalkoztatási együttműködések szabolcs-Szatmár-bereg megyében
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő-kínálat,
Az utazási igények megismerése
„HAGYOMÁNY ÉS INNOVÁCIÓ”
Erőforrástérkép egy interaktív gazdaság- és társadalom-földrajzi on-line lekérdezési rendszer Tóth István János - Németh Nándor MTA Munkatudományi.
Optikai mérések műszeres analitikusok számára
Készítette: Farkasné Veres Edina
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
A marketinginformációs rendszer
Emberpiac a Moszkva téren
Előadás másolata:

Csomópontok és főbb áramlási vonalak Magyarországon Oszter Vilmos ELTE-TTK doktori hallgató KTI Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat tudományos munkatárs

Tartalom A vizsgálat célja és tárgya A vizsgálat módszertana Eredmények és példák Következtetések, további kutatási irányok

A vizsgálat célja és tárgya A valós térbeli folyamatok egy újabb, megfogható dimenziójának megismerése Közlekedési kereslet és kínálat területi sajátosságai Térbeli (honnan-hová) volumene és szerkezete

A forgalom vizsgálatának eszközei, adatforrásai Keresztmetszeti forgalom-számlálások Kézi (Manuális forgalomszámlálás) Gépi (érzékelők, videofelvétel, stb.) Kérdezőbiztos általi kikérdezés Háztartásfelvétel/kordonponti kikérdezés Útinapló vezetése Postai kikérdezés Telefonos felmérés Új "hibrid" módszerek Mobiltelefonok hívás- és cellainformációi alapján Elektronikus jegyrendszerben alkalmazott chipkártyák adatai alapján Forgalom- és utasszámlálások

Előny Hátrány Postai leveles kérdőív Viszonylag olcsón eljuttatható az alanyokhoz Költségesebb előkészítés, alacsony visszaküldési ráta Útinaplók Egyik legpraktikusabb módszer Szűkebb kör alkalmas rá, kellően nagy elemszámnál lassabb feldolgozás Telefonos felmérés Főleg automatikus esetén, olcsón sok helyre lehetséges Sok félbeszakadt interjú, növekvő mobiltelefon használat bizonytalanabbá teszi Személyes interjú (háztartásfelvétel vagy kordonponti kikérdezés) Legbiztosabb, legpontosabb eredményt éri el Időigényes, meglehetősen költséges, csökkenő helyre tud eljutni

Térkép forrása: KTI

Az adatfelvétel helyszínei Térképek forrása: KTI

Személyközlekedési keresleti és kínálati tényezők egymásráhatása

Adatok forrása: KTI

Adatok forrása: KTI

Adatok forrása: KTI

A megyéken belül és a megyék közötti forgalom arányai Jármű/nap Viszonylatok sorrendje Adatok forrása: KTI

40 legforgalmasabb reláció (D4) Napi menet- szám 494-108

404 40 legforgalmasabb díjfizetős reláció (D1) 690-241 jármű/nap Adatok forrása: KTI

40 legforgalmasabb reláció (D1) 5167-1862 jármű/irány Adatok forrása: KTI

Adatok forrása: KTI

Adatok forrása: KTI

Adatok forrása: KTI

Adatok forrása: KTI

Adatok forrása: KTI

Adatok forrása: KTI

Következtetések, további kutatási irányok A forgalom összetételének területisége (utazási okok, időbeliség) Alapos területi vizsgálatok, több térparaméter bevonásával Területhasználat és a forgalom összefüggései („land use planning”)

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!