Hogyan tovább?. Hogyan tovább? Piackutatás 1.0 Mintavétel, súlyozás, valószínűségi számítás személyes kérdezés; telefonos kérdezés; postai kérdezés;

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketingkommunikáció és PR
Advertisements

[fre ]. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás: Szonda.
TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
Mit csinál és mit nem csinál a magyar internetező online?
DISPLAY HIRDETÉSEK. DISPLAY HIRDETÉSEK Fontos a technológiai háttér AZ ONLINE HIRDETÉSEK ELŐNYEI Real-time menedzselhető Mérhető Targetálható Interaktív.
KSHXML internetes adatgyűjtési rendszer Az utolsó módosítás dátuma: december 18.
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Internetes látogatottsági statisztikák
BIZTOSÍTÁS-KERESŐ SZPONZORÁCIÓ TÁMOGATÓI AJÁNLAT május
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Kutatási terv bemutatása: diszkriminációtesztelés a gyakorlatban
Kampányok könyvszerinti értéken Starcz Ákos Bookline.hu Nyrt április 29.
A Privátbankár portál tartalma •Online gazdasági hírszolgáltatás témakörökre bontva – főbb rovatok: –Befektetési hírek –Bank rovat –Biztosítási tudnivalók.
Életkor – második látásra 2 éves az „Öreg a Nénikéd!” MFP 50+ Konferencia 2010 március 31 Kerényi Péter.
Online hirdetési piac Erőss Csaba. Tartalom • Miért? • Hogyan? • Kik?
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
Bemutatkozik a G-portál. Tartalom I. Elérés, népszerű tartalmak 1. G-Portál: a legnagyobb látogatottságú tárhely szolgáltató (havi látogatószámok éves.
Primer és szekunder kutatás
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
Mit tudhat az adserver az internetezőről és szabad-e tudnia?
Kimutatás tervező Egy lekérdezés adatait tetszőleges formájú nyomtatási listába lehet foglalni. ATLAS - SQL.
Keresőmarketing stratégiák
Reklámok az interneten: célozni tudni kell! Erőss Csaba.
Ügyfél Elégedettségi Vizsgáló és Elemző Program
OSI Modell.
Piackutatás.
[ Internet marketing Logfile elemzés Készítették: Fejős András
Reklámkutatás Budapest, A különböző reklámfelületek mérése.
Nagy Belterület Menedzser Szoftver TDK vagy Szakdolgozat Téma Készítette: Kusper Gábor Minden jog fenntartva!
A kutatás terve Kutatási célok Elemzési egységek Idődimenzió
1 Hogyan juthatunk be a keresők első oldalára – kereső optimalizálás.
{ Közösségi spammelés felismerése és eliminálása Kivonat – Pletser József.
Webbányászat (web mining) Mártonffy A: Kutakodom, tehát vagyok cikke nyomán.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
Keresőoptimalizáló eszközök ( S earch E ngine O ptimization tools )
TERMÉKAJÁNLÓ DOBOZOK Érvényes: február 8.. TERMÉKAJÁNLÓ DOBOZOK  Képes-szöveges termékajánló dobozok az Index, Velvet és Dívány cikkoldalain 
Elektronikus források (E-resources) adminisztrációja november 12. Szabó- Kulcsár Kornélia.
BrandFestivalDigital Magyarország internettérképe Ki van hatással kire? Kovács Márton Szonda Ipsos OPTE project: térkép a világhálóról(inverz)
Wikicsoda? Márkaépítés és forgalom-generálás tartalommal Sáfrány Zsuzsanna head of neo content DigitalFestival április 29.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Iwiw bemutatkozás. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
[origo] rovatok közönség összetétele (origo.hu/… domain)
18-39 évesek elérése. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
Ács Tamás Budapest Fotó: Paweł Urbaniak Webanalitika kutatói háttérrel...
A legjobb weboldás! “Oszd meg a tudásodat másokkal: ez az egyik módja annak, hogy halhatatlan légy.” (Dalai Láma)
A regisztráció megkezdése: Kattints a SIGN UP NOW gombra
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÉMA: ADÓKEDVEZMÉNYEK TÁMOGATÓI AJÁNLAT október 06.
A szolgáltatás technikájával – technológiájával kapcsolatos elemzések „EISZ Jövője” Konferencia június 22.
CHART ÁLTALÁNOS MÉDIAAJÁNLAT január 23.. A Chart célja: itthon elsőnek lenni ott, ahol egy infografika vagy egy grafikon nem egy cikk illusztrációja,
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Marketing információs
A web site minősítése Források: Bokor Péter szakdolgozata (2002) és a benne megadott hivatkozások: Dotkom Internet Consulting: Üzleti weboldalak elemzése,
Kurucz Imre (NRC) Jobbágy Tamás (MEC)
Megjelenési ajánlat Index.hu.
2010. február 10. Együttműködési ajánlat Labdarúgó Világbajnokság 2010.
A DIGITÁLIS ÉS ONLINE MARKETINGINFORMÁCIÓS RENDSZER: KUTATÁSI ADATBÁZISOK, INFORMÁCIÓFORRÁSOK Kurucz Imre (NRC) Jobbágy Tamás (MEC)
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
A keresőmarketing szerepe és lehetőségei a könyvpiacon Sziebig Péter ügyvezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség április 15.
Google Confidential and Proprietary Az online vásárlási folyamat jobb megértése attribúciós modellezéssel nov. 6. Erdős Ádám Account Strategist,
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
– Letölthető változat –
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
A tévés főműsoridő a célkeresztben Látogatottsági adatok után már nézettségi adatok?! Mester Sándor [origo] értékesítési igazgató T-Online Magyarország.
A kutatási program leírása
Országos Statisztikai Tanács
Internet és kommunikáció
Networkshop 2019 Győr, április 26.
WDBA2 szoftver szeptemberétől a korábbi Choices szoftvert a wdba2 nevű szoftver váltotta fel. A wdba2 egy olyan internetes alapú szoftver mely egyrészt.
Előadás másolata:

Hogyan tovább?

Piackutatás 1.0 Mintavétel, súlyozás, valószínűségi számítás személyes kérdezés; telefonos kérdezés; postai kérdezés; Kvalitatív eszközök mélyinterjú; páros interjú; fókuszcsoportok; Kérdezés, aktív adatgyűjtés, kérdezői, válaszadói rejtőzés kezelése

Piackutatás 1.0 Félrevezető felvezetések (kvali) Rejtett célok (reklámtesztek), Kérdezői kontroll erősítése Laptop adatfeldolgozás Telefonos, személyes ellenőrzés Adatfeldolgozás közbeni tisztítás (ellentmondás, mintázat-ellenőrzés) Válaszadói hitelesség, őszinteség?

Piackutatás 1.5 Megfigyelés Tesztkörnyezetek vásárlási környezetben; home visit; ambassador – kortárs csoport; Tesztkörnyezetek digitális környezet; boltimitáció – valódi pénzzel; tv-műsorkörnyezet; társadalmi konfliktusok; Projektív technikák, stimuli szerepjáték; konfliktus eszközök; montázsok;

Piackutatás 2.0 Statisztikai megfigyelés Kvalitatív eszközök webes viselkedés; forgalom adatgyűjtések - forgalomszámlálás; kereskedelmi adatok – pénztárelemzés; arcfelismerés – bolti mozgás; hőtérkép; neurológiai hálózatépítés; Kvalitatív eszközök szemkamera; bőrnedvesség mérés; illatkutatás; szemiotika;

Kik a sztárok? 1990 – szociológus, statisztikus 2000 – pszichológus 2010 – fizikus, programozó, nyelvész 2020 – ??

Az új jelszó: minden mérhető! Mérési eljárások

HeatMap – Hőtérképes vizsgálat

Blikk.hu – Heat Map

gemiusHeatMap – hőtérképes vizsgálat információt ad a weblapon történt kattintásokról nyomon követhető mely linkek a legnépszerűbbek látható, hogy melyek azok a pontok, ahol jelenleg nincs tartalom (link), a felhasználók viszont szívesen kattintanának oda a rendszer követi a linket, ha az oldalon más helyre kerül a link, azt a HeatMap ugyanannak a linknek számítja a statisztikák több idősávra is lekérhetőek (napok, hónapok stb..) a mérőkód által elküldött információ: weboldal címe a céloldal címét (ahová vezetett a link) a link elnevezése (pl: „Lépjen velünk kapcsolatba”) a linkkel nem rendelkező terület esetén a kattintás pozíciója

Heat Map Eltérő magatartás Blikk.hu Neon.hu NSO.hu

Közönségmérés online felületeken

A mérőkódos rendszer alap-működése X Statisztikák

Látogatottság mérési módszerek Google Analytics Webaudit Gemius - Ipsos

Forgalommérés – nyers adatok független fél által végzett hitelesítő tevékenység, amelynek célja egy honlap internetes aktivitásának meghatározása. trendek és folyamatok követésére való (a torzítás időben kevéssé változik) mindkettő cookie-val azonosítja a látogatókat, mindkét mérés korrigálja a cookie törlésekből eredő torzításokat a heti és havi látogatószámok kalkuláció más elvek szerint történik, ezért ezen a téren már eltérhetnek az eredmények eltérő mérési szolgáltatások (WA: teljes „mérési piac” vs. GT: saját oldalak egyenlőre) nem kezeli a a letiltott vagy törölt cookie-kat a torzítás mértéke a látogatókörtől függ a havi látogatószámok akár kétszeres túlmérést is mutathatnak a mérési módszerben technikailag nincs lényegi különbség böngésző alapú mérések, oldalakra kihelyezett script (mérőkód) szolgáltatja az oldal forgalmi adatait (a weboldalt letölti a gépére a felhasználó), ennek megfelelően a napi látogatottsági eredményekben nem lehet lényegi különbség (kis eltérés megengedett a mérőkódok helye miatt) a forgalomanalízis szolgáltatásban nincs lényegi különbség

Eltérések okai csak a 15 év feletti belföldi netezők adatait mutatja az összes belföldi és külföldi internetező adatait mutatja ha egy cookie például 2 napig élt, akkor a heti adatok számításakor 2/7, a havi adatok számításakor 2/30 súllyal szerepeltetik azt Szabadon összevonhatóak a domainek csak a 15 év feletti belföldi netezők adatait mutatja a 8-14 éves korosztályban megközelítőleg további 600 ezer internetező van, ez csaknem 15%-az internetező lakosságnak minden egyes weboldalnál másodpercenként megnézik a cookie-k számát, ezek adott időegységen vett maximuma lesz a valós felhasználószám összes külföldi és belföldi internetező adatait mutatják A Google gyakorlatilag nem kezeli ezt a kérdést, nem-napi szinten értékelhetetlenek a valós felhasználószámra vonatkozó adatai a mérési rendszerek mérési egységeit csak abban az esetben szabad összehasonlítani, ha pontosan ugyanannak az url-nek/domain-nek a forgalmát mérik a közönségmérések által szolgáltatott adatok között gyakorlatilag mindenképp van és lesz is eltérés mert teljesen eltérő módon kezelik a cookie-törlés problematikáját az eredmények az adott oldalt látogató közönség kor- és földrajzi összetételétől és az internet-biztonsággal kapcsolatos attitűdjeitől is függenek

De ki kattintott??

Popup-os/mérőkódos mérés Cookie panel Mérőkódokra épülő site- centrikus mérés Online kérdőíves kutatáshoz csatlakozik Minden cookie-t vizsgál, de csak a cookie-k egy részéhez van szocio-demográfiai profil Egy felhasználó csak egy oldalon tölti ki a kérdőívet Mérőkódokra épülő site-centrikus mérés Online kérdőíves kutatáshoz csatlakozik Minden cookie-t vizsgál, de csak a mintába került cookie-khoz rendel szocio-demográfiai profilt Egy felhasználó csak egy oldalon tölti ki a kérdőívet © 2009 Ipsos

4500+ Szoftverpaneles mérés Szoftver panel A panel tagjai telepítenek a számítógépeikre egy mérőszoftvert, amely rögzíti a weboldalak nevét a weboldalakon eltöltött időt aktív alkalmazásokat felhasználó személyét Rekrutálás két forrásból Online (pop-up) Offline (kutatások) 4500+ © 2009 Ipsos

offline kutatási adatok offline kutatási adatok Adatintegráció Pop-up panel Demográfiai súlyozás offline kutatási adatok Viselkedési súlyozás gT forgalmi adatok INTEGRÁLT ADATBÁZIS Szoftver panel Demográfiai súlyozás offline kutatási adatok © 2009 Ipsos

Látogatók – mérési eltérések 2010. januári, napi látogatók száma, Webaudit (összes hazai és külföldi internetező) ; Gemius Explorer (gemius/Ipsos Fusion Data, (15+ belföldi közönség); Gemius Traffic (15+ belföldi közönség)

A szerkesztőségi kontroll-rendszerek csapdája

Site Content linkek alapján azonosítja a tartalmi elemek (Pages) rovatonként (Site Sections) rovatonként és cikkenként (Hierarchy) linkek vizsgálata (Links) Click Map – táblázatos formában szekciónként mutatja a tartalmat

Paths következő oldalak útvonallal elöző lapok útvonallal

Paths kiesési esemény és definiálása

Paths teljes útvonal az oldalon (Full Paths) útvonal elemzési lehetőségek (Pathfinder)

Paths oldal jelentés (Page Summary)

Traffic Sources kulcsszavak és motorok – fizetett, természetes és összesen hivatkozó domainek (Referring Domains) az oldalra érkezéskor hivatkozó domain (Original Referring Domains) hivatkozó oldalak és típusa

Campaign kampányok konverziós folyamata kreatív elemek teljesítését reklámkampány hatékonysága és a kampány során használt szövegek hatékonysága

Visitor Retention visszatérési gyakoriság viszatérő látogatások napi visszatérő látogatások látogatások száma

Visitor Profile geo szegmentálás nyelv időzónák domain-ek szerint

de az adatok mögött lévő kalkulációk gyakorlatilag azonosíthatatlanok! A kutató? feladatai Mérőkódok generálása Programozói kapcsolattartás Szolgáltatói domain-lista karbantartás Szerkesztői tájékoztatás Adatsorok – nem adatbázisok – értelmezése de az adatok mögött lévő kalkulációk gyakorlatilag azonosíthatatlanok!