Mark Rothko: Antigone Mark Rothko: Antigone 1941.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mosolyogj 12. Winston Churchill.
Advertisements

New York - „Neue Galerie” A képtár, mely Manhattan szigetén egy 1914-ben épült neoklasszicista városi villában található, a XX. századi német és osztrák.
Kossuth-díjas magyar festő
A boldog emberek tudják,
Készítette: Ötvös Zsolt 13DK. Oktober.6.án indultunk 6-an Németországba gyakorlatra Márton Zsuzsanna tanárnővel. Hosszú út után megérkeztünk észak-németországba.
Agytorna. Érdekes kis feladatsor. Érdemes végig csinálni.
HÁZASSÁGRÓL HUMOROSAN...
Az adaptációhoz közeledve – a műfaj problematikájához
Művészet By: Turi Krisztina.
A Fortepan fotómúzeum képeiből mazsoláztam.
Vizsga képanyag a kiegészítő képzésben résztvevők számára
A hét művésze. Frank Lloyd Wright ( ) … Egy építész vallomása Early in life I had to choose between honest arrogance and hypocritical humility.
Vermes Miklós Jeges Károly, Csekő Árpád 50.. Vermes Miklós Jeges Károly, Csekő Árpád 50.
Szépművészeti Múzeum 1928 Gellért szálloda.
Baljós képek a művészet történetében (önkényes válogatás és kijelölés)
The future A jövő.
TURIYAM Téma: Önmagunk mibenléte
Vizsgaanyag A POP UTÁN.
Kohán György (1910, Gyulavári , Gyula).
Animáció: Dr. Surányi István Képváltás: kézi vezérléssel
Albert Einstein idézetek.
„Songlish” How not to be a „Bicky Chewnigh”. Lehet zöld az ég…
Tisztelt Hölgyeim és Uraim!
Néha úgy érzed, hogy az árral szemben úszol?
Nemes Nagy Ágnes Élete
Bodó Zalán – MFKI Félvezető Kutatás MTA MFA, 2005 december.
A Fortepan fotómúzeum képeiből mazsoláztam.
Legyen szép napod! 1.
Albert Einstein idézetek.
Világomban minden rendben van
RENESZÁNSZ FESTÉSZET „A festészet az a művészet, amely arányos vonalakkal és a dolgok természetéhez hasonló színekkel, a perspektíva tényét követve oly.
ANTOINE DE SAINT- EXUPERY Gondolatok „A kis herceg” című könyvből.
Földünk a második világháború után
Milyen csodás kék bolygó! What a wonderful blue planet!
A „hűséges kéz” és az „állhatatos szem” viszonya x A taktilis és a vizuális megismerés összekapcsolhatósága a XVII. században Szerző: Pintér Lilla Témavezető:
Fekete László Született: Csillagjegye: Vízöntő
Csáki Zoltán Országos Széchényi Könyvtár Digitális folyóiratok tartalomjegyzékeinek feldolgozása az OSZK-ban (EPAX projekt) NETWORKSHOP 2008.
KÍNAI KÉPEK ÉS KÖZMONDÁSOK
Expresszionizmus 31/A.
Oxford Czinege Julianna Trinity Term Mi volt nehéz? Minden héten volt tutorialom, ami azt jelentette, hogy minden hétre kellett írnom egy dolgozatot.
Egy hűvös reggelen a washingtoni metró egyik állomásán megállt egy ifjú és hegedülni kezdett. 45 perc alatt 6 szerzeményt játszott, mindet Bachtól. Becslések.
Szigorlati képanyag a kiegészítő képzésben résztvevők számára. II
DADA DADA DADA.
Mert tudom, semmi nem szakíthat el az én Uram szerelmétől
Színész Szerep Nézők  Színház lényege, ami nélkül, nincs színház  Nincs színház  Színész / szerep-be lépés,  Néző (közönség), több ember  Közös.
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
Gondolatok a munkahelyen Mottó: „Ez nem egy iroda
Pozitív gondolatok.
Megfigyelési teszt Hölgyek részére
Bölcsességek, aforizmák
A Külső Tagok Fóruma Tudománytámogatás: Rézler Gyula, az MTA külső tagjának példája Tóth Pál Péter, az MTA doktora, KSH Népességtudományi Kutatóintézet.
Három hetet meghaladó projekt-hét Neked, rólad, hozzád szól a dal
 július 1-én született Almásfüzitőn  Diákéveit a váci piarista gimnáziumban töltötte  1945 februárjában testvérével behívót kaptak  Az orosz.
Absztrakt expresszionizmus II. Minimalizmus, Pop Art
1927-ben született az olaszországi Subiacoban, művészeti középiskolát végzett tól statisztált, 1947-ben harmadik lett a Miss Italia szépségversenyen.
CSODÁS KÍVÁNSÁG 1.
Urbán Gábor 1946-ban született Szabadkán
Tűnődtem… " Kik az én számítógépes barátaim ? ".
Kertész Imre (Budapest, ) magyar író, műfordító Önéletrajzi ihletésű, a holokausztról és az önkényuralomról szóló műveiért irodalmi Nobel-díjjal.
Készítette: Balázs Hanna, Erdélyi Gyula
HALÁL a művészetben Készítette: Barna Eszter 9.a.
Készítette: NoNameTeamAnonymus csapat, 2. forduló, 3.feladat
By.: Ambrus Norbert Balla Rita. Henryk Stażewski 1894-ben született Varsóban. 1913–1919 között festészetet tanult a varsói Képzőművészeti Akadémián (Szkola.
A dögeltakarító képei. Itt élni, azt nem lehet… a)Az alábbi képeken Pesti Emma Itt élni, azt nem lehet… I-III. című képsorozatát látjátok. Ezek felhasználásával.
Kép- és film a művészetben, eljárások, irányzatok 1. témakör:
Flémalle-i mester (Robert Campin) (b. ca. 1375, Valenciennes,
Kassák Lajos Nézzük együtt….
A kamara tárlat anyagát a hely adottságainak figyelembe vételével állítottam össze. OLAJ, AKRIL, AKVAREL, OLAJPASZTELL, XEROGRÁFIA, COMPUTER GRAFIKA.
VÁLASZTHATÓ FELADATOK
Út a Vadonba CHRIS MCCANDLES.
Előadás másolata:

Mark Rothko: Antigone 1941

Adolph Gottlieb: Oidipusz keze 1943

Pollock: Bikafej 1945

Pollock: Nőstényfarkas (SheWolf) 1943

Pollock: Kompozíciós tanulmányok 36 - 39

Pollock: Titkok kertje

Pollock: Gothik 1946

Pollock: Szemfejek

Pollock: Konvergencia 1952

Pollock: Number 8.

Pollock: levander-mist (levendulakék mezők)

„Én nem festőállványon dolgozom „Én nem festőállványon dolgozom. A vásznat ritkán feszítem keretre, inkább a falhoz vagy a padlóhoz szögezem. Szükségem van a kemény felület ellenállására. A padlón könnyedebben mozgok. Közlebb lehetek a festményhez, így sokkal inkább a részének érzem magam, hiszen körbejárhatom, négy oldalról dolgozhatok rajta, szó szerint benne vagyok a képben. A módszer a nyugati indiánokéhoz hasonlít ők így készítenek homok képeket. S ha már belekerültem a festményembe önkívületben cselekszem. Csak némi „ismerkedés” aztán jövök tisztába azzal, valójában mi kerül a vászonra. Nem vagyok aggályos: változtatok,szétrombolom, az ábrázolást stb. mert a festmény éli a saját életét.” „Az absztrakt festészet absztrakt. Kihívás a néző számára. A minap egy műkritika azt találta írni a képeimről, hogy se kezdetük, se végük. A megjegyzést korántsem bóknak szánta, pedig az volt. Egy igazán jól eső bók.”

„Szerintem teljesen abszurd azt hinni, hogy a természet kaotikus, és a festő dolga a rendteremtés. Legfeljebb magunkban tudunk rendet tenni. Ezt tesz az, aki kellő időben szántja fel a földjét.” Willem de Kooning (1904 Rotterdam 1997 USA)

Pink Angyalok Villem de Kooning: Nő I. 1950-1952 o.v. 192,7x147,3 New York, The Museum of Modern Art

„A művészetről egyetlen pozitív dolog állítható, az, hogy csupán egy szó. Ennélfogva minden művészet irodalmi. A mi világunkban még nem minden magától értetődő. Érdekes megfigyelni, sokan a festménynek például a beszédes részét emelik ki, s mást sem tesznek, mint beszélnek róla. Ráadásul ebben semmi ellentmondás nincs. A művészet a képnek az a mindörökké néma része, amelyről örökkön-örökké beszélni lehet.”

De Kooning: Cím nélkül

Arshile Gorky: A máj a kakas fésűje 1944. o. v Arshile Gorky: A máj a kakas fésűje 1944. o.v. 183x249 Buffal Albright-Knox Art Gallery

A.Gorky: A művész és anyja 1926 Whitney Museum of Art A.Gorky: Agónia 1947.

„Kedvenceim a gondolatok a festő vetette magok „Kedvenceim a gondolatok a festő vetette magok. Ecsetjének sörtéjéből elszabadult álmok….” Raffael Soyer: Arshile Gorky 20-as években

Franz Kline: New York 1953. o. v Franz Kline: New York 1953. o.v. 201x128 cm Buffalo Albright-Knox Art Gallery

Franz Kline: Cardinal 1950. 79x58 o.v.

F. Kline: Suspended 1953. o.v.

Franz Kline: cím nélkül 1958

Clyfford Still: Seigraph 1953 C. Still (1904-1980)

1947-J

Clyfford Still 1957-D No.1 Albright Knox Art Gallery

C. Still: Cím nélkül 1953

Sam Francis: Black and red. O.v. 1951 Contemporary Art Museum Honolulu

Sam Francis: Long Blue 1964

„A pokolian kék labdák paradicsomában élek: csak lebegnek, minden lebeg, minden lebeg, s a képzeletem páratlan matematikáját vonszolom a névtelen holnap felé sorjázó napokon át.” Sam Francis Sam Francis: Cím nélkül 1986

Robert Motherwell (1915-1991) Két figura 1958. ov. 123x182 cm

R. Motherwell: Elegy to the Spanisch Republik No. 57 R. Motherwell: Elegy to the Spanisch Republik No. 57. 1947 San Francisco Museum of Modern Art

Motherwell: Beside the sea 1966

R. Motherwell: Elegy to the Spanisch Republik No. 110. 1971

„A festészet közege a szín és a tér: a rajzolat voltaképpen térmegosztás. A festészet tehát nem más, mint az elme önkifejzedőse a szín és a tér révén.” R. Motherwell: B 311

„A művészetben nem elég a szem, nem elég az intellektuális elgondolás „A művészetben nem elég a szem, nem elég az intellektuális elgondolás. A művészet szigorúan kötődik az őt létrehozó közeg belső törvényeihez. Vagyis a festmény az a festmény, a szobor az a szobor, az épület az épület.”

Hans Hofmann: Katedrális 1957

H. Hofmann: The Gate 1959

Hans Hofmann: The Conjuror 1959. München, Lenbachhaus

Hans Hofmann: Above deep waters 1959. Berkeley Art Museum California

H. Hofmann: Rising Moon 1964

Cy Twombly „Minden vonal konkrét élmény, minden vonalnak megvan a maga története. A vonalak nem illusztrálnak, önmaguk megtestesülései.”

Cy Twombly: Cím nélkül 1953

Cy Twombly

Twombly: Cím nélkül 1972

Helen Frankenthaler: A hegyek és a tenger 1952

Morris Louis K.S.I 1959. akril vászon 264x428 cm Essen Museum Folkwang M. Louis: No. 180. 1961 akril, vászon, Pasadena

Morris Louis: Where.

Kenneth Noland: Heat 1953

Mark Tobey: Meditáció VIII. „Az egységes világot keresem a munkáimban, s ehhez a mozgó örvényt hívem segítségül.”

Mark Tobey:

Mark Rothko: Green and Maroon, 1953. o. v Mark Rothko: Green and Maroon, 1953. o.v. 231x139 cm The Philipps Collection, Washington, D.C.