Mark Rothko: Antigone 1941
Adolph Gottlieb: Oidipusz keze 1943
Pollock: Bikafej 1945
Pollock: Nőstényfarkas (SheWolf) 1943
Pollock: Kompozíciós tanulmányok 36 - 39
Pollock: Titkok kertje
Pollock: Gothik 1946
Pollock: Szemfejek
Pollock: Konvergencia 1952
Pollock: Number 8.
Pollock: levander-mist (levendulakék mezők)
„Én nem festőállványon dolgozom „Én nem festőállványon dolgozom. A vásznat ritkán feszítem keretre, inkább a falhoz vagy a padlóhoz szögezem. Szükségem van a kemény felület ellenállására. A padlón könnyedebben mozgok. Közlebb lehetek a festményhez, így sokkal inkább a részének érzem magam, hiszen körbejárhatom, négy oldalról dolgozhatok rajta, szó szerint benne vagyok a képben. A módszer a nyugati indiánokéhoz hasonlít ők így készítenek homok képeket. S ha már belekerültem a festményembe önkívületben cselekszem. Csak némi „ismerkedés” aztán jövök tisztába azzal, valójában mi kerül a vászonra. Nem vagyok aggályos: változtatok,szétrombolom, az ábrázolást stb. mert a festmény éli a saját életét.” „Az absztrakt festészet absztrakt. Kihívás a néző számára. A minap egy műkritika azt találta írni a képeimről, hogy se kezdetük, se végük. A megjegyzést korántsem bóknak szánta, pedig az volt. Egy igazán jól eső bók.”
„Szerintem teljesen abszurd azt hinni, hogy a természet kaotikus, és a festő dolga a rendteremtés. Legfeljebb magunkban tudunk rendet tenni. Ezt tesz az, aki kellő időben szántja fel a földjét.” Willem de Kooning (1904 Rotterdam 1997 USA)
Pink Angyalok Villem de Kooning: Nő I. 1950-1952 o.v. 192,7x147,3 New York, The Museum of Modern Art
„A művészetről egyetlen pozitív dolog állítható, az, hogy csupán egy szó. Ennélfogva minden művészet irodalmi. A mi világunkban még nem minden magától értetődő. Érdekes megfigyelni, sokan a festménynek például a beszédes részét emelik ki, s mást sem tesznek, mint beszélnek róla. Ráadásul ebben semmi ellentmondás nincs. A művészet a képnek az a mindörökké néma része, amelyről örökkön-örökké beszélni lehet.”
De Kooning: Cím nélkül
Arshile Gorky: A máj a kakas fésűje 1944. o. v Arshile Gorky: A máj a kakas fésűje 1944. o.v. 183x249 Buffal Albright-Knox Art Gallery
A.Gorky: A művész és anyja 1926 Whitney Museum of Art A.Gorky: Agónia 1947.
„Kedvenceim a gondolatok a festő vetette magok „Kedvenceim a gondolatok a festő vetette magok. Ecsetjének sörtéjéből elszabadult álmok….” Raffael Soyer: Arshile Gorky 20-as években
Franz Kline: New York 1953. o. v Franz Kline: New York 1953. o.v. 201x128 cm Buffalo Albright-Knox Art Gallery
Franz Kline: Cardinal 1950. 79x58 o.v.
F. Kline: Suspended 1953. o.v.
Franz Kline: cím nélkül 1958
Clyfford Still: Seigraph 1953 C. Still (1904-1980)
1947-J
Clyfford Still 1957-D No.1 Albright Knox Art Gallery
C. Still: Cím nélkül 1953
Sam Francis: Black and red. O.v. 1951 Contemporary Art Museum Honolulu
Sam Francis: Long Blue 1964
„A pokolian kék labdák paradicsomában élek: csak lebegnek, minden lebeg, minden lebeg, s a képzeletem páratlan matematikáját vonszolom a névtelen holnap felé sorjázó napokon át.” Sam Francis Sam Francis: Cím nélkül 1986
Robert Motherwell (1915-1991) Két figura 1958. ov. 123x182 cm
R. Motherwell: Elegy to the Spanisch Republik No. 57 R. Motherwell: Elegy to the Spanisch Republik No. 57. 1947 San Francisco Museum of Modern Art
Motherwell: Beside the sea 1966
R. Motherwell: Elegy to the Spanisch Republik No. 110. 1971
„A festészet közege a szín és a tér: a rajzolat voltaképpen térmegosztás. A festészet tehát nem más, mint az elme önkifejzedőse a szín és a tér révén.” R. Motherwell: B 311
„A művészetben nem elég a szem, nem elég az intellektuális elgondolás „A művészetben nem elég a szem, nem elég az intellektuális elgondolás. A művészet szigorúan kötődik az őt létrehozó közeg belső törvényeihez. Vagyis a festmény az a festmény, a szobor az a szobor, az épület az épület.”
Hans Hofmann: Katedrális 1957
H. Hofmann: The Gate 1959
Hans Hofmann: The Conjuror 1959. München, Lenbachhaus
Hans Hofmann: Above deep waters 1959. Berkeley Art Museum California
H. Hofmann: Rising Moon 1964
Cy Twombly „Minden vonal konkrét élmény, minden vonalnak megvan a maga története. A vonalak nem illusztrálnak, önmaguk megtestesülései.”
Cy Twombly: Cím nélkül 1953
Cy Twombly
Twombly: Cím nélkül 1972
Helen Frankenthaler: A hegyek és a tenger 1952
Morris Louis K.S.I 1959. akril vászon 264x428 cm Essen Museum Folkwang M. Louis: No. 180. 1961 akril, vászon, Pasadena
Morris Louis: Where.
Kenneth Noland: Heat 1953
Mark Tobey: Meditáció VIII. „Az egységes világot keresem a munkáimban, s ehhez a mozgó örvényt hívem segítségül.”
Mark Tobey:
Mark Rothko: Green and Maroon, 1953. o. v Mark Rothko: Green and Maroon, 1953. o.v. 231x139 cm The Philipps Collection, Washington, D.C.