Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
Advertisements

Az M4-es metró elindulásával kapcsolatos felszíni tömegközlekedési változások.
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Tíz éves a Filozófiai Kert
Grafikus felhasználói felület Windows alatt
Budapest közlekedésfejlesztési projektjei
Projekt általános bemutatása
2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
Kerékpáros Tárcaközi Bizottsági ülés Budapest, január 28. Kerékpárosbarát Település és Munkahely pályázatok Szabó Kristóf KBT/KBM koordinátor.
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Budapest, május 19.SAJTÓBESZÉLGETÉS. A bliccelők által okozott kárt a fizető utasok szenvedik el.
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
Kritikus infrastruktúra védelme
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Dr. Cser-Palkovics András polgármester Megújul városunk egyik főútja, a Mártírok útja.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
1. Milyen típusú elektromos állítású váltók találhatók az 1-es jelzésű villamos Bécsi út végállomásán? a) Hanning-Khal típusú váltók, amelyeket távvezérlés.
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
0 Budapest, április 24. A dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Előadó: Zsákay László György turisztikai irodavezető Barta.
Dr. Hinfner Miklós Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete Budapest, december 15.
A z LHH program aktuális kérdései Kullmann Ádám, LHH Fejlesztési Programiroda Szentendre, május 27.
Cigány ügyek az Emberi Jogok Európai Bírósága előtt Siófok, szeptember 16.
A modern nagyvárosok kifejlődése, az agglomerálódási szakasz
A forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer fejlesztése
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
Fényképes típusismertető Készítette: Ferencz Tamás
Városi tömegközlekedés
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
Az ESPON 2006 Program és annak jelentősége Magyarország szempontjából Illés Dóra november 26.
Budapest turisztikai marketingje
Az EU és Kelet-Közép-Európa. Kezdetek Visszatérés Európába? rendszer váltások Közép- Európában Első reakció: –EBRD (1989. július Párizs)-G7 csúcs.
Galovicz Mihály, IH vezető
A MÁV Zrt. pályahálózat helyzete, fejlesztése
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
Humán TISZK TÁMOP projekt 2012/13-as tanév Nemes Nagy Ágnes Művészeti Szakközépiskola.
1.Milyen jelzésű villamosokkal jár közösen az 59-es jelzésű villamos? a)18-as, 56-os és 61-es jelzésű villamossal. b)18-as és 61-es jelzésű villamossal.
Ongjerth Richárd Budapesten Deficitek és jó példák tíz percben Kommunális szolgáltatási esélyegyenlőség.
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
Behajtási díj Budapesten? Közlekedésszabályozás az élhetőbb városért
Budapest közlekedésének fejlesztése: aktuális feladatok Vitézy Dávid munkacsoport-vezető Közlekedésfejlesztés munkacsoport szeptember 20.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
A központi régió közlekedési helyzete Andrási Zsolt Geográfus, III. évf
Pilisvörösvár Város Önkormányzata Művészetek Háza felújítása Kezdés: március Összeg: 262,5 M Ft.
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
Bolla Tibor vezérigazgató előadása
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
Thököly Imre.
Az elektromos autó, mint múlt és a jövő
Székesfehérvár helyi közösségi közlekedési hálózata
HUSKROUA/1101/037 “Understand and Prevent Violence among Youth – “Uvia Youth”” HUSKROUA/1101/037 “Understand and Prevent Violence among Youth – “UviaYouth.
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
PÉCS VÁROS AUTÓBUSZOS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉNEK MEGÚJÍTÁSA Tüke Busz Zrt november 6.
VILLAMOSPÁLYA-FELÚJÍTÁS A NAGYKÖRÚTON AUGUSZTUS 1-19-IG
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Megújul városunk egyik főútja, a Mártírok útja
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hozzászóló: Takács Miklós (FŐMTERV Zrt.) Budapest, október 21.
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Előadás másolata:

Közlekedés – Mozgásban a tudományok, 2012. november 10. A villamosforgalom szerepe Budapest közlekedésében az 1990-es évektől napjainkig, várható jövőkép Fodor Illés BKV Zrt. Közlekedés – Mozgásban a tudományok, 2012. november 10.

A villamos szerepe a városi közlekedésben 1832: omnibusz 1866: lóvasút 1887: HÉV, elővárosi vasút 1887: villamos 1896/1970: metró 1915: autóbusz 1933: trolibusz

A budapesti villamosvonalak utasforgalma 1934-ben

Az 1990-es évek előtt A metróépítések miatt fogyatkozó hálózat Megszűnő kisebb forgalmú mellékvonalak, az autóbusz és a trolibusz térnyerése Viszonylag modern, kevés típusból álló járműpark Tíz kocsiszín, 30 viszonylat

Az 1990-es években Az ipar szerepének csökkenésével a városszerkezet is átalakul Általános utasszámcsökkenés A periférikus vonalakon a forgalom erőteljes csökkenése Egyes kisebb forgalmú, vagy buszokkal párhuzamos vonalak megszüntetése Járműselejtezés

Általános folyamatok A közösségi közlekedésre fordítható összeg folyamatosan csökken Az infrastruktúra romlik Az utasszám csökken, a menetdíjak növekednek, az egyéni közlekedés aránya növekszik A villamosok átlagsebességének alakulása

Vonalbezárások, vonalépítések 1, Thököly útig (1990. július 1.) 1, Kerepesi útig (1993. december 12.) 1, Salgótarjáni utcáig (1995. július 17.) 14, Káposztásmegyer, Megyeri útig (1998. augusztus 31.) 1, Lágymányosi hídig (2000. december 16.) 18, Savoya parkig (2005. február 1.) 36 (1994. szeptember 1.) 50A (1995. január 2.) 31 (1995. június 14.) 11 (1995. december 23.) 44 (1995. december 25.) 67 (1997. március 11.) 23 (2000. december 16.)

A követési időköz alakulása egyes budapesti villamosvonalakon

Nagy forgalmú villamosvonalak

Kisebb forgalmú villamosvonalak

A követési időköz alakulása egyes budapesti villamosvonalakon

Típuscserék Az UV villamosok folyamatos kivonása 2007-ig Használt, de felújított TW6000-es villamosok beszerzése (2001, 2010-12) Combino villamosok beszerzése (2006-2007) Élettartam növelő felújítások Elengedhetetlen lépés az utazási színvonal növeléséhez

A 2000-es évek problémái A pályahálózat leromlása, tömeges sebességkorlátozások, „EU projektre várás” Az alulfinanszírozottság továbbra is fennáll Apró lépések az utaskomfort növelése felé: új utasításrendszer megállóhelyi áthaladás lehetősége önműködő ajtó visszazáródás kialakítása utastérfűtés beépítése az azzal még nem rendelkező kocsikon

Villamossal az élhető városért A villamospálya esztétikus kialakítása hozzájárul a városkép javításához A közúti vasút ilyenkor nem csak közlekedési eszköz Budapest Szíve projekt, Deák tér Műfüves pálya a Mester utcában A közeljövő projektjeinél fokozott figyelmet kap ez az aspektus

Nosztalgiával népszerűsítünk Az öreg villamosok nem csak technikatörténeti érdekességek, hanem kommunikációs eszközök is Viszonylag olcsó az üzemeltetésük Rendszeres közlekedés turisztikailag frekventált vonalakon Alkalmi közlekedés, rendezvények szervezése

Fejlesztések rövid távon 1-es és 3-as villamosok fejlesztése 1-es villamos Teljes pályafelújítás Óbuda és a Puskás Ferenc Stadion között Vonalhosszabbítás a Rákóczi hídtól a Fehérvári útig 3-as villamos Teljes pályafelújítás több helyszínen

Hosszabb távú fejlesztési elképzelések Járműprojekt, 37 alacsonypadlós villamos beszerzése Budai fonódó villamoshálózat 42-es villamos meghosszabbítása További projektek előkészítése

Köszönöm a figyelmet! Fodor Illés, fodor.illes@bkv.hu