Stuttgart ERASMUSosként

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hírközlés – Hatóság Szabó Tibor Kompetenciaközpont vezető
Advertisements

Gábor Dénes Főiskola Informatikai Rendszerek Intézete Informatikai Alkalmazások Tanszék Infokommunikáció Forgalmazás 1. példa A forgalmas órában egy vállalat.
Projekt általános bemutatása
Társasházi Közös Képviselők Klubja – Csepel ( )
Bemutató Ballon Repülés Székesfehérvár 2013 Jun.8.
A MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG XI. VÁNDORGYŰLÉSE Az új európai kohéziós politika November 22. Kaposvár PhD hallgató SZIE Enyedi György Regionális.
A Jászfényszaru Ipari Park komplex fejlesztése Vállalkozói Klub évindító rendezvénye Jászfényszaru, Polgármesteri Hivatal Díszterme január 27.
ITS EasyWay workshop A közönségtájékoztatás lehetőségei.
This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. airLED Status Quo elemzések tapasztalatai prezentáció Karácsony.
Az ipari parkok fejlődése Magyarországon a Győri Ipari Park kialakulásának tükrében március 12. Győri Ipari Park Minőségi.
A Hangzhou öböl hídja Kína
Transzszibériai vasút
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Készítette: Dudás Gábor Kovács András Molnár Dániel
FOTÓ március 2010 Wuhan pályaudvar A legmodernebb kínai szupergyors vasút.
Róma az örök város.
Ázsiai Egyetemek Környezettervezés Vinkó Anna és Donka Sándor gyűjtése.
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
ÁROP-EKOP Monitoring Bizottság ülése június 6.
Oroszország és az orosz nyelv Kelemen Bálint
Budapest mint világváros
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Az Észak-Alföldi régió bemutatása
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj Motiváció Máshol hogy csinálják? szeptember dr. Német Béla, tudományos munkatárs.
Észak Korea Dél Korea 조선민주주의인민공화국 대한 민국.
Dél Ausztrália.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Lesku Miklós - polgármester Záhony Város
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
Záhony térség: stratégiai pont a kelet- nyugati kereskedelemben november 11. Dr. Veres János kormánybiztos MINISZTERELNÖKI HIVATAL.
SZÖUL 서울 특별시.
MLE MFB október 7. Szabadka – Szerbia és Montenegro
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
MTA Regionális Kutatások Központja Magyar-szlovák agglomeráció Pozsony környékén - Közszolgáltatás fejlesztési hálózat Pozsony határon átnyúló agglomerációjában.
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
A Balaton Régió környezeti állapotának értékelése
Olaszország.
BESZÁMOLÓ Gyáli Rendőrőrs A Gyáli Rendőrőrs évi helyzetéről és tevékenységéről. FelsőpakonyGyál.
A napelemes (PV) hálózatra termelő villamos erőművek helyzete a világban, és Magyarországon.
VÁNDORLÁS VANDROVKY WUNDERLUST.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Ausztria 8.A Pongrácz Emese.
Gerinchálózat (backbone) 3. szóbeli tétel Készítette: Csadó György
MTA Regionális Kutatások Központja A DUNA - AZ EU VII. KORRIDORA Horváth Gyula MTA Regionális Kutatások Központja 2008.
Nagy-Britannia és Észak-Írország Egyesült Királysága
Budapest Turisztikai Marketingje Készítette : Romolhatatlan Norbert.
Székesfehérvár helyi közösségi közlekedési hálózata
Új Japán luxusvonat A JR Japán vasút naponta 16.8 millió utast szállít Japánban, és 1688-állomása van. Csaknem dolgozót foglalkoztat, az irodái.
Vállalkozói mikrohitelek
Pädagogische Hochschule Ludwigsburg Wächter Anita Megyeri Fanni
A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária
Bér bemutatása.
M0 körgyűrű északi szektor (II. ütem) nyugati szektor
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
SZEKSZÁRD MEGYEI JOGÚ VÁROS KÖZÖTT TERVEZETT FEJLESZTÉSEI
PÉCS VÁROS AUTÓBUSZOS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉNEK MEGÚJÍTÁSA Tüke Busz Zrt november 6.
„TRAMTRAIN” INTEGRÁLT VILLAMOS- ÉS NAGYVASÚTI RENDSZER BEVEZETÉSE HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN ÉS SZEGED VISZONYLATÁBAN ÉS VILLAMOS FEJLESZTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN.
Városi közlekedés, forgalomtechnika 15. előadás
TOP vas megyei aktualitásai
LINZ. NÉZŐPONTOK október.
Svájc – Golden Pass Line
Ózd kistérségének középtávú cselekvési terve
Készítette: Koleszár Gábor
SZÁRAZFÖLDI KÖZLEKEDÉS
Előadás másolata:

Stuttgart ERASMUSosként

Stuttgart város Baden-Württemberg tartomány fővárosa A Neckar folyó völgyében fekszik Területe: 207,36 km² Tszf. magassága: 549 m Teljes népessége: 590 497 fő (2008. jún 1.) Népsűrűség: 2 860 fő/km² Külföldiek aránya: 22 %

gazdasága nagyon fejlett, a fő húzóágazata a járműipar, valamint az elektronikai ipar (Bosch) Untertürkheim városrészben van a Daimler óriáscég központja Zuffenhausen városrészben van a Porsche sportkocsicég központja

Közlekedés S-Bahn 1933-ban indult meg Stuttgart és a környező települések között 2,6 millió utast szolgál ki a hálózat 7 vonalból áll (villamosított) hossza: 190 km 75 állomás napi 340000 utast szállít átlag 20 percenként jár

S-Bahn vonalak

Zónák 7+2 zóna

Jegyárak Semester ticket kb. 190 €

Vonat típusok: DB 420 DB 421 DB 423 DB 433 kevés állóhely DB 420, 421

U-Bahn Light rail 1985 óta 127 km 200 állomás kb. 170 millió utas évente

Közút 8-as autópálya 831-es autópálya “hatékony” városi úthálózat

Passengers Airport 1939-ben épült helyettesítve a Böblingeni repteret 4 terminál 42 légitársaság S2, S3 S-Bahn vonallal kb. 30 perc alattt közvetlen elérhető a város központból

Busiest International Routes out of Stuttgart Airport (2011)

Stuttgart 21 közlekedés-, városfejlesztési projekt Wedlingen-Ulm nagysebességű vasútvonallal együtt – kelet-nyigati irányú nagysebességű gerincvonal Főpályaudvar átalakítása: 17 vágányos fejpályaudvarból ➠ 8 vágányos földalatti átmenő pályaudvarrá (4 szint) a felszabaduló vágányok helyén mintegy 100 hektárnyi város rendezési terület

2010 indulás ➠ 2020 tervezett ➠ csúszás ➠ 2024 ? 4,3 milliárd euro ➠ 6,8 milliárd euro… társadalmi ellenállás

Köszönöm a figyelmet!