Kerékpáros_hálózat_kutatás Bartus Tamás Mészáros Márton Tanszéki_Terv_1 2012
Kerékpáros hálózat_Problémafelvetés Magyarországon a kerékpár használata kevésbé elterjedt, mint más európai országban. Kevés számú bicikliút, illetve tároló A kerékpáros közlekedés leggyakrabban a járdán és utakon, a gyalogosok illetve a gépkocsik mellett történik. Ez veszélyes megoldás szükséges! Jó megoldással a kerékpáros közlekedés is fellendülhet. Bartus Tamás Mészáros Márton TT_1
Kerékpáros hálózat_Problémafelvetés Budapest kerékpáros hálózataKerékpárútKerékpársáv Bartus Tamás Mészáros Márton TT_1
Kerékpáros hálózat_Problémafelvetés A tervezési terület kerékpáros hálózataKerékpárútKerékpársáv Bartus Tamás Mészáros Márton TT_1
Kerékpáros hálózat_Problémafelvetés A tervezési terület forgalmasabb utcáiForgalom Bartus Tamás Mészáros Márton TT_1
Kerékpáros hálózat_Elemzés Bartus Tamás Mészáros Márton TT_1 Kerékpáros közlekedéshez szükséges méretek: Az egyirányú folyamatos haladáshoz legalább 1,4 m szélesség, de leginkább 1.6 m szükséges. Előzéshez és szembetalálkozáshoz csökkentett sebességnél 1,6 – 2,0 m szélesség kell. Előnyösebb a 2,0 – 2,5 m-es szélesség, ha a kerékpárhoz utánfutót is csatlakoztatnak.
Kerékpáros hálózat_Lehetőségek Könnyen kialakítható kerékpárutakKerékpárút Bartus Tamás Mészáros Márton TT_1
Kerékpártárolók_Problémafelvetés Kerékpártárolók a területenKerékpártároló Bartus Tamás Mészáros Márton TT_1
Kerékpártárolók_Helyszínképek Bartus Tamás Mészáros Márton TT_1 A területen őrzött és őrizetlen kerékpártárolók egyaránt megtalálhatóak, de ezek száma csekély, és tárolókapacitásuk nem elégíti ki a helyi igényeket. Elhelyezésük sem mindig megfelelő és logikus. Ezt látszik igazolni a területen található, nem megfelelő helyen lekötött kerékpárok nagy száma.
Kerékpártárolók_Helyszínképek Bartus Tamás Mészáros Márton TT_1
Kerékpártárolók_Elemzés Bartus Tamás Mészáros Márton TT_1
Kerékpártárolók_Lehetőségek Kerékpártárolók a területenKerékpártároló Bartus Tamás Mészáros Márton TT_1 A kerékpáros közlekedés fellendítésére szükséges: A területen lévő utak biztonságos és összefüggő kerékpárúttal, kerékpársávval való ellátása Fontosabb, jelentősebb intézmények kerékpárral való megközelítésének lehetőségének biztosítása Már meglévő biciklitárolók átalakítása, kibővítése Frekventált helyeken újak kialakítása Park & Ride rendszer kialakítsa a tömegközlekedési megállókban