Építőipari Logisztika

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás

Advertisements

Kamarai prezentáció sablon
A külföldi forgalmi rendszámú gépjárművek ellenőrzése Budapest, november 23.
Nemzeti Közlekedési Hatóság
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
A megtett úttal arányos útdíjfizetési rendszer bevezetésével összefüggő rendőri feladatok végrehajtására.
2008/2009 II. Félév Dr. Kovács György egyetemi docens
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Makrogazdasági és részvénypiaci kilátások
Várpalota elkerülő építése
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
Both Gyula
A vasúti járművek engedélyezése és a jármű-regiszter
Mellár János 5. óra Március 12. v
Közlekedéskinetika és -kinematika
Az egyes termékek kiegészítő oltalmára vonatkozó európai közösségi szabályozás (SPC) és annak hazai végrehajtása dr. Kiss Marietta Magyar Szabadalmi Hivatal.
Járművek és mobil gépek II. Építőipari szállítójárművek
Járművek és mobil gépek II. Szállítóberendezések
Járművek és mobil gépek II. Lánctalpas haladóművek
Járművek és mobil gépek II. Mobil hidraulika alapjai
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása A 237/2006. (XI. 27.) Kormányrendelet alapján.
Kormányzás Segédlet a Járműszerkezetek tantárgyhoz
Kormányzás Segédlet a Járműszerkezetek tantárgyhoz
Védőgázas hegesztések
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
1 A KBSZ BEMUTATÁSA év eseményei KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Orosz Dalma főosztályvezető.
Gazdasági kihívások az egészségiparban; Budapest, január Csatlakozás az Európai Unióhoz: iparjogvédelmi hatások az egészségiparban Ficsor Mihály.
Katonai Műszaki Doktori Iskola A katonai közlekedési rendszertechnika helye, szerepe a katonai műszaki tudományokban Szűcs László CSc / Előadás: án.
szakmérnök hallgatók számára
III. Témakör MISKOLCI EGYETEM LOGISZTIKA ANYAGMOZGATÁSI ÉS LOGISZTIKAI TANSZÉK III./1.
Kerékpártároló átadás
2006. június 13.Környezetvédelmi Világnap - aktuális kutatási kérdések a környezetvédelemben 1 Zajtérképezés Magyarországon A stratégiai zajtérkép mint.
Dr. Góra Zoltán tű. dandártábornok főigazgató-helyettes
A hulladékká vált gépjárművek kezelésének egyes kérdései A hulladékká vált gépjárművek kezelésére több magyar jogszabály is vonatkozik, amelyek az Európai.
A vasúti járművekkel kapcsolatos szabályozás Rácz Gábor dr. Osztályvezető Vasúti Szabályozási Osztály MVME 2010 dec. 07.
Vasútszabályozási Osztály
Discovery űrrepülőgép utazásra felkészítésének anyagmozgatási feladatai.
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” Konferencia Bükfürdő, június KTE Vas Megyei Területi és Soproni Városi Szervezet KTE Közlekedésbiztonsági.
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
BGOK Konferencia Egy jogszabály születése –A „képzési rendelet” Rácz Gábor dr. Osztályvezető Vasútszabályozási Osztály.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke Integrált mikrorendszerek II. MEMS = Micro-Electro-
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke MIKROELEKTRONIKA, VIEEA306 Integrált mikrorendszerek:
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Nemzetközi és hazai előírások az e-jármű tervezésekor és jármű átalakításkor Németh Erika
2006. Peer-to-Peer (P2P) hálózatok Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
2011. március 20. Fuvareszközök Zsibrita Mátyás –
1 Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Villamosmérnöki és Informatikai Kar VET Villamos Művek és Környezet Csoport Budapest Egry József.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
MIKROELEKTRONIKA, VIEEA306
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Járművek és mobil gépek II. Mobil hidraulika alapjai
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Számítástechnika az UVATERV-ben
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
Járművek és mobil gépek II.
Útvonalengedélyezés Extrém túlméretes szállítások Magyar Közút Nonprofit Zrt.
Közlekedéskinematika folyt és kitűzés
ADR 2017.
Előadás másolata:

Építőipari Logisztika Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Anyagmozgatási és Logisztikai Rendszerek Tanszék Építőipari Logisztika Gépek szállítása kiegészítés a szállítási logisztika témakörhöz Összeállította: Gyimesi András Budapest 2014.

Dr. Kovács Péter előadásában elhangzott: Építőipari Logisztika – Szállítás Dr. Kovács Péter előadásában elhangzott: - Nagy egységrakomány képzésre törekszünk általában a szállításban: Konténerizálunk Gyimesi András 2014.

Építőgépeket is szállíthatunk nagy távolságokra ilyen módszerrel: Építőipari Logisztika – Szállítás Építőgépeket is szállíthatunk nagy távolságokra ilyen módszerrel: Gyimesi András 2014.

Ám a konténer a mi iparágunkban nem minden esetben praktikus Építőipari Logisztika – Szállítás Ám a konténer a mi iparágunkban nem minden esetben praktikus Gyimesi András 2014.

Speciális egységrakomány képzőket is használunk: Építőipari Logisztika – Szállítás Speciális egységrakomány képzőket is használunk: Gyimesi András 2014.

Túlméretes közúti szállítás Építőipari Logisztika – Szállítás Leggyakrabban mivel találkozunk? Túlméretes közúti szállítás Gyimesi András 2014.

Korábban: EU 96/53/EK irányelv Építőipari Logisztika – Túlméretes szállítás Szabályozások Belföldi szabályozás: Korábban: 26/2009. (VI. 22.) KHEM rendelet 13/2010. (X.5.) NFM rendelet EU szabályozás: Korábban: EU 96/53/EK irányelv Ma: az EU 96/53/EK de az EU 2002/7/EK módosítással Gyimesi András 2014.

Belföldi szabályzás 13/2010. (X.5.) NFM rendelet Építőipari Logisztika – Túlméretes szállítás Belföldi szabályzás 13/2010. (X.5.) NFM rendelet Túlméret határok (hiv. 6/1990 Köhém r.) Szélesség: 2,55 m (3,00 m mezőgazdasági vontató stb alacsony nyomású vagy ikerabroncsai és az azokat takaró sárvédők) Magasság: 4,00 m Hossz: 12,00 m (tgk) 16,40 m félpótkocsi rakfelület (12,00 m a királycsap és a legszélső hátsó pont közt) Járműszerelvény 18,00 m Gyimesi András 2014.

Belföldi szabályzás 13/2010. (X.5.) NFM Építőipari Logisztika – Túlméretes szállítás Belföldi szabályzás 13/2010. (X.5.) NFM Túlsúly határok (hiv. 6/1990 Köhém r.) Tengelyszámtól függ: JÁRMŰVEK 2 tengely – 18 t (20t - csak belföldön közlekedő jármű 25t - lassú jármű, mezőg. vontató, ha alacsony nyomású abronccsal szerelt) 3 tengely – 25 t (vagy 26t útkímélő tengelycsoporttal, illetve 32t alacsony nyomású MG abroncsú v, pk, lj) 4 vagy több – 30 t (32t – útkímélő tengelycsop + 2 kormányzott Gyimesi András 2014.

Belföldi szabályzás 13/2010. (X.5.) NFM Építőipari Logisztika – Túlméretes szállítás Belföldi szabályzás 13/2010. (X.5.) NFM Túlsúly határok (hiv. 6/1990 Köhém r.) Tengelyszámtól függ: JÁRMŰSZERELVÉNYEK 2+1 tengely – 28 t 2+2 tengely – 36 t (38 t – útkímélő tengely + 1,8 m tengelytáv) 5 vagy ennél több tengely: – 40 t (vagy 44 t a 40 lábas ISO konténert szállító) Nem fúvott abronccsal szerelt bármilyen jármű max. 12 t Gyimesi András 2014.

Belföldi szabályzás 13/2010. (X.5.) NFM Építőipari Logisztika – Túlméretes szállítás Belföldi szabályzás 13/2010. (X.5.) NFM Tengelyterhelés határok (hiv. 6/1990 Köhém r.) 10 t - nem hajtott 11,5 t - hajtott 13 t - lassú jármű, MG pótkocsi Ikertengelyek: 16, 18, 19 t - 22 t MG Hármas tengely: 21, 22, 24 t - 32 t MG Gyimesi András 2014.

Belföldi szabályzás 13/2010. (X.5.) NFM Építőipari Logisztika – Túlméretes szállítás Belföldi szabályzás 13/2010. (X.5.) NFM Az előzőekben elhangzott méretek és tengelyterhelések fölötti értékű jellemzókkel rendelkező gépkocsit is az NKH kivételes engedélyével forgalomba helyezhető, ha Nagyméretű illetve nagytömegű osztatlan rakomány szállítására szolgáló járműről vagy járműszerelvényről van szó. Munkavégzésre berendezett jármű esetében, ha a járműre szerelt eszköz/munkagép tulajdonságai miatt van erre szükség (pl autódaru) AZ ENGEDÉLYEZÉSHEZ KÉRELEM LEADÁSA SZÜKSÉGES Gyimesi András 2014.

Belföldi szabályzás ELTÉRÉSI engedély Kérelem forgalomba helyezéshez Építőipari Logisztika – Túlméretes szállítás Belföldi szabályzás ELTÉRÉSI engedély Kérelem forgalomba helyezéshez Gyimesi András 2014.

Belföldi szabályzás Kérelem forgalomba helyezéshez Építőipari Logisztika – Túlméretes szállítás Belföldi szabályzás Kérelem forgalomba helyezéshez Gyimesi András 2014.

Belföldi szabályzás Kérelem forgalomba helyezéshez Építőipari Logisztika – Túlméretes szállítás Belföldi szabályzás Kérelem forgalomba helyezéshez Gyimesi András 2014.

Belföldi szabályzás Kérelem forgalomba helyezéshez Építőipari Logisztika – Túlméretes szállítás Belföldi szabályzás Kérelem forgalomba helyezéshez Gyimesi András 2014.

Belföldi szabályzás 13/2010. (X.5.) NFM Építőipari Logisztika – Túlméretes szállítás Belföldi szabályzás 13/2010. (X.5.) NFM Az előzőek alapján itthon forgalomba helyezett (vagy külföldi) járművel végzett szállítás esetén az úthálózat üzemeltetőjétől engedély beszerzése szükséges, mely a szokásos útdíjon (2013. LXVII. Törvény, HU-GO) felül többletköltséggel jár, az engedély jellegétől függően. Az úthálózat üzemeltetője: Magyar Közút Nonprofit Zrt. Helyi közút kezelője (helyi önkormányzat, Bp  BKK) Gyimesi András 2014.

Belföldi szabályzás Engedély kérelem Építőipari Logisztika – Túlméretes szállítás Belföldi szabályzás Engedély kérelem Gyimesi András 2014.

Belföldi szabályzás Engedély kérelem MG Építőipari Logisztika – Túlméretes szállítás Belföldi szabályzás Engedély kérelem MG Gyimesi András 2014.

Belföldi szabályzás Díjszabás Építőipari Logisztika – Túlméretes szállítás Belföldi szabályzás Díjszabás közútkezelői hozzájárulásért fizetendő eljárási díj 1. alapdíj: 1000 Ft 2. Sürgősség   Feltételek szorzószám 2.1 Normál 15 munkanapon belül 1 2.2 Sürgős 3 munkanapon belüli kiállítás 2 2.3 Azonnali 6 munkaórán belül 3 3. Távolság 3.1 Térségen belül távolság <= 100 km 3.2 Térségek között távolság > 100 km 1,5 4. Bonyolultság 4.1 Egyszerű szélesség <= 3,2 m hosszúság <= 22 m magasság <= 4,2 m össztömeg<= 50t egyes tengelyterhelés <= 11,5 t tengelycsoport terhelés <= megengedett érték 120% 4.2 Bonyolult 3,2 m < szélesség <= 4 m 22 m < hosszúság <= 35 m 4,2 m< magasság <= 4,5 m 50 t < össztömeg <=80 t 11,5 t < egyes tengelyterhelés <= 13 t megengedett érték 120%-a < tengelycsoport terhelés** <= megengedett érték 135%-a 4.3 Különösen bonyolult 4 m < szélesség 35 m < hosszúság 4,5 m < magasság 80t < össztömeg megengedett érték 135%-a < tengelycsoport terhelés** <= megengedett érték 150%-a

Belföldi szabályzás Díjszabás Építőipari Logisztika közútkezelői 5. Időtartam   5.1 3 hónap 4 5.2 6 hónap 6 5.3 12 hónap 8 6. Útvonalak 6.1 Egy kijelölt útvonalra szélesség <= 3,5 m 1 hosszúság <= 26 m magasság <= 4,3 m össztömeg 2 tengelyes jármű <= 26 t 3 tengelyes jármű vagy járműszerelvény <= 36 t 4 tengelyes jármű vagy járműszerelvény <= 48 t 5 vagy több tengelyes jármű vagy . járműszerelvény <= 60 t egyes tengelyterhelés <= 13 t tengelycsoport terhelés** <= megengedett érték 150%-a 6.2 Kiindulási cím és a tőle 30 km-en belül lévő úticélok közötti közlekedésre Mezőgazdasági vontató, önjáró  0,6 Vontatott Munkagép vagy lassú jármű össztömeg <= 28 t 6.3 Teljes úthálózatra érvényes szélesség <= 3 m 2,5 hosszúság <= 22 m magasság <= 4 m 2 tengelyes jármű <= 24 t 3 tengelyes jármű <= 28 t 4 tengelyes jármű <= 32 t 3 tengelyes járműszerelvény <= 32 t 4 tengelyes járműszerelvény <= 38 t 5 vagy több tengelyes jármű . vagy járműszerelvény <= 40 t egyes tengelyterhelés <= 12 t tengelycsoport terhelés** <= megengedett érték 135%-a 6.4 Gyorsforgalmi és főúti úthálózatra érvényes 5 vagy több tengelyes jármű . . vagy járműszerelvény <=60 t Építőipari Logisztika Belföldi szabályzás Díjszabás közútkezelői hozzájárulásért fizetendő eljárási díj

Belföldi szabályzás Díjszabás Építőipari Logisztika – Túlméretes szállítás Belföldi szabályzás Díjszabás HU-GO alapdíjak: Gyorsforgalmi 49,90 Ft / km Főút 21,23 Ft / km 70,02 Ft / km 36,75 Ft / km 108,38 Ft / km 67,60 Ft / km Gyimesi András 2014.

Belföldi szabályzás Díjszabás Építőipari Logisztika – Túlméretes szállítás Belföldi szabályzás Díjszabás Megengedett össztömeg átlépése esetén fizetendő futás alapú díjak Jármű össztömege Ft/km 40,0-nél nagyobb 45,0-ig 110 45,0-nél nagyobb 50,0-ig 130 50,0-nél nagyobb 55,0-ig 160 55,0-nél nagyobb 60,0-ig 220 60,0-nál nagyobb 65,0-ig 290 65,0-nél nagyobb 70,0-ig 350 70,0-nél nagyobb 75,0-ig 450 75,0-nél nagyobb 80,0-ig 540 80,0-nál nagyobb 85,0-ig 700 85,0-nél nagyobb 90,0-ig 860 90,0-nél nagyobb 95,0-ig 1020 95,0-nél nagyobb 100,0-ig 1220 100,0 tonna felett minden megkezdett 10 tonna további +480 Gyimesi András 2014.

Díjszabás és műszaki követelmények Építőipari Logisztika – Túlméretes szállítás Belföldi szabályzás Díjszabás és műszaki követelmények Szakkiséret - Egy kísérőautó szükséges, ha jellemző a szállítójárműre - Minimum két kísérőautó szükséges, ha 3,2 m szélesség 4,5 m magasság 23 m hossz 3,6 m szélesség 4,7 m magasság 28 m szélesség Gyimesi András 2014.

Díjszabás és műszaki követelmények Építőipari Logisztika – Túlméretes szállítás Belföldi szabályzás Díjszabás és műszaki követelmények Szakkiséret - Kisérettel kapcsolatos követelmények: Autó: - min. 1800mm szerkezeti magasság, alkalmas az alábbiak üzemetetésére - 2 db jól látható figyelmeztető jelzés, lehajtható táblatartó megfelelő táblákkal, Túlméretes szállítmány táblák több előírt méretben, 400x400 piros fehér sávo- zású tábla min 2 db, - 50 m mérőszalag, magasság mérő teleszkópos rúd, jelzőőri tárcsa, munkalám- pa, terelőkúpok, kihelyezhető villogó sárga lámpa, jelzőszalag, poroltó stb Kisérő: „C” jogosítvány, 5 év vezetési gyakorlat NKH Központi hivatalának Szakmai Vizsgabizottsága előtt vizsgát tesz (Közlekedésbiztonsági, Műszaki ismeretek, Árufuvarozási ismeretek, összetett járműkiséreti esettanulmány) Gyimesi András 2014.

EU szabályzás EU 96/53/EK, EU 2002/7/EK Építőipari Logisztika – Túlméretes szállítás EU szabályzás EU 96/53/EK, EU 2002/7/EK A hazai szabályozás összhangban van a jelenlegi EU szabályozással. Nem meglepő módon… „legjobb gyakorlatok” adatai és fejlesztési irányok, célok - engedélyigényléshez szükséges idő nagy szórásának csökkentése a tagállamok között - egyablakos ügyintézés a cél van ahol pl. bizonyítani kell az alvállalkozó bevonását, hogy csökkentsék a méretet… Gyimesi András 2014.

EU szabályzás EU 96/53/EK, EU 2002/7/EK Építőipari Logisztika – Túlméretes szállítás EU szabályzás EU 96/53/EK, EU 2002/7/EK A hazai szabályozás összhangban van a jelenlegi EU szabályozással. Nem meglepő módon… Speciális Európai Tehergépkocsi és Utánfutó Regisztráció (SERT)

Fuvarokmányok Mire jó: Bizonyíték az áru átadásáról a fuvarozónak Építőipari Logisztika – Túlméretes szállítás Fuvarokmányok Mire jó: Bizonyíték az áru átadásáról a fuvarozónak Az áru azonosítására alkalmas dokumentum (ellenőrzések miatt) CMR (Nemzetközi Közúti Fuvarozási Egyezmény) - 1971 évi 3. törvényerejű rendelet A nemzetközi fuvarokmányok (CMR) tartalmi elemei: feladó (shipper, Absender) címzett / vevő (consignee, Empfänger) feladás (dispatching, shipping, Versand) helye [Telephely], ideje rendeltetési hely (destination, Bestimmungsort), [Telephely] fuvardíj-fizetés (ún. bérmentesítés) módja Bérmentesített (prepaid) Bérmentetlen (collect) Tört- (csak vasútnál) [más vasút pályahasználata] [mozdonycsere]  a küldemény adatai áru neve, (NHM szám [összehangolt árumeghatározási rendszer; mutatja az áru jellegét; 4-6 számjegy; minél alacsonyabb a szám, annál kisebb a feldolgozottsága; 0 kezdetű: alaptermék, 3: félkész, 7-9: késztermék]) Gyimesi András 2014.

Fuvarokmányok A nemzetközi fuvarokmányok tartalmi elemei: Építőipari Logisztika – Túlméretes szállítás Fuvarokmányok   A nemzetközi fuvarokmányok tartalmi elemei: árú csomagolása jelölése mennyisége: darab, tömeg, térfogat veszélyesség (UN-szám, megnevezés, bárcaszám, csomagolási osztály) útvonal (csak vasúti és légi fuvarozásnál) fentieknél fuvarköltség-vonzat feladó előírásai a fuvarozó részére (mellékszolgáltatásokra, költségviselőkre stb.) a fuvarozónak átadott okmányok számla, rakjegyzék, egészségügyi megjegyzések vámhatósági bejegyzések aláírás(ok) feladó, fuvarozó, (eladó) Járműrendszám, raksúly Gyimesi András 2014.

Fuvarokmányok Nemzetközi fuvarokmány - CMR: Fontos: Építőipari Logisztika – Túlméretes szállítás Fuvarokmányok   Nemzetközi fuvarokmány - CMR: Fontos: A 18. rovatba kell a fenntartásokat beírni, azaz Ha a feladásnál illetve a lerakásnál olyan esemény Van, ami rajtunk kívül állóan befolyásolja az árút. Pl: darabszám számlálásnál nincs jelen a képviselő csomagolás nem megfelelő Árú elhelyezése nem megfelelő Gyimesi András 2014.

Fuvarokmányok Nemzetközi fuvarokmány - CMR: Építőipari Logisztika – Túlméretes szállítás Fuvarokmányok   Nemzetközi fuvarokmány - CMR: A fuvarlevél pontos tartalma pontok szerint 1. feladó neve címe 2. átvevő neve címe 3. az áru kiszolgálásának helye 4. az áru átvételének időpontja és helye 5. mellékelt okmányok 6. az áru jele 7. az áru db száma 8. a csomagolás módja 9. az áru megnevezése 10. statisztikai száma 11. az áru bruttó súlya 12. az áru térfogata 13. a feladó rendelkezései 14. – 15. -19. fizetésre vonatkozó feltételek 16..fuvarozó adatai 17. további fuvarozók adatai 18. fuvarozó fenntartásai és bejegyzései 20. különleges megállapodások 21. kiszállítás helye ideje 22. feladó aláírása és bélyegzője 23. fuvarozó aláírása és bélyegzője 24. az áru átvétele 25. a gépjármű rendszáma és raksúlya Gyimesi András 2014.

Építőipari Logisztika Köszönöm a figyelmet!