A POLITIKAI MARKETING HATÁSA A DEMOKRÁCIA MINŐSÉGÉRE

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Republikon Tolerancia-kutatások
Advertisements

Készítette: Pósa Szabolcs Németh Gábor
A nyugati civilizációban az elmúlt évezredben mindinkább teret hódítottak a gazdaság kapitalista formái A társadalmi rendszerek a történelemben többnyire.
Márkaépítés – Hitelesség
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
ENVIROMENTAL MANAGEMENT KÖRNYEZETKEZELÉS (KÖRNYEZETIMENEDZSMENT)  Felelős vállalati magatartás  Ökoaudit  Önszabályozás =környezeti szempontú önkéntes.
Fenntarthatóság – vállalati szemszögből. Fenntartható növekedés - makro  válságot követő stabilizáció  a növekedés mennyiségi/minőségi tényezői  válság.
Tudás, közösség, hatalom
A turizmus rendszer környezete
Martin József Péter A Transparency International Magyarország ügyvezető igazgatója.
A stratégiai tervezés módszertana
Fogalma, összefüggések
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
A neo-weberiánus állam vonzásában Stumpf István Századvég Alapítvány, Elnök MKT 46. Közgazdász-vándorgyűlés Eger június
Majoros András GAZDASÁGPOLITIKA 2009/2010. II. Majoros András
Sikeres Székelyföld – 3 Fórumsorozat Csíkszereda, november 25. RÁDULY ATTILA Elnök, Zöld Nap Egyesület, Kézdivásárhely KÖRNYEZETTUDATOSSÁG.
A SZENT SZÖVETSÉG EURÓPÁJA
(1) A marketingkörnyezet
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Gyermekvédelmi politika I. Levelező tagozat 2008/09. tanév/őszi félév.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Családi vállalkozás.
Politikai marketing – kampánystratégiák
A TUDÁS TÁRSADALMA A TUDÁSTŐKE TÉRNYERÉSE PARADIGMAVÁLTÁS: –A nemzetgazdaságok szerkezeti átalakulása: az ipar és a mezőgazdaság részarányának csökkenése,
Összehasonlító politikatudomány. 3 egymással összefüggő elem Más országok berendezkedésének izolált tanulmányozása – angolszász kultúra – így csak implicit.
Kulturális tőke (Capital cultural). A kulturális tőke halmozódása, a kultúra (magas kultúra) kialakulása már az ókorban elsősorban városi jellegű, erősen.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Egyéni döntések a szervezetben
Kultúra és Szocializáció
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Fiatalok az új magyar demokráciában a politikai magatartás és részvétel aspektusából Készítette: Kovács Tamás PTE BTK Politikai Tanulmányok Tanszék MA.
László Balázs Politika – mint az új generációk lehetősége OTDK, Budapest,
Pártok és pártrendszerek
Az inflációs célkövetés tapasztalatai Magyarországon
Válságmenedzsment Magyarországon Mi a leghatékonyabb út?
Képesítési Keretrendszerek Európában
. Egy nemzeti képesítési keretrendszer lehetséges előnyei Vitaindító [ Derényi András ]
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Margitay – Mérnöketika KENŐPÉNZ ÉS KORRUPCIÓ 12. óra.
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
1. A fogyasztói társadalmak átalakulása az utóbbi fél évszázadban.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
A RÉSZVÉTELI DEMOKRÁCIA FEJLŐDÉSE dr. Kósa Ádám Európai parlamenti képviselő és a Siketek és Nagyothallók Országos Szövetségének elnöke november.
Az NFT társadalmi egyeztetése civil szemszögből Civilek a Nemzeti Fejlesztési Terv Nyilvánosságáért - CNNy Pécs, március 23.
Sponsorare necesse est
Kuti Éva Szociális gazdaság, nonprofit szektor, civil társadalom Versengő koncepciók és intézményi leképeződésük.
Transzparencia, információszabadság és közérdekű adatok nyilvánossága Dr. Fazekas Judit Igazságügyi Minisztérium európai uniós ügyekért felelős helyettes.
Minőség menedzsment 6.előadás
A marketingkommunikáció
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Társadalmi-gazdasági egyenlőtlenségek Régiók, megyék, kistérségek.
Budapest, december 6.1/12 A kistérségi rendszerépítés helyi tervezésének és módszertani támogatásának új hangsúlyai Dr. Németh Jenő IDEA Kistérségi.
Szociológia - Jogszociológia
Az éghajlatváltozás kommunikációja a médiában Innováció és kommunikáció III. Megyeri Nóra - Turcsán Edit.
Vállalati környezeti jelentések Zsugyel János PhD Heller Farkas Főiskola.
Kulturális tevékenységek és a közügyek kezelése (issue management) (Managementul activităţii culturale)
Thomas Piketty Paris School of Economics
 a média professzionalizálódásával párhuzamosan változott a politika médiajelenléte és ennek mikéntje.  Az ún. napirend-meghatározó hatás mellett a.
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
A társadalmi részvétel elve és az NGO-k jogai dr. Pánovics Attila március 5.
Szövetkezetekről. Miről lesz szó? Definíció Fejlődés, szerepük, csoportosítás Elvek.
A VILÁG A XIX. SZÁZAD MÁSODIK FELÉBEN
A közösségek szerepe életünkben - a megtartó erő..
A közösségi részvétel lehetőségei Elméleti modellek, gyakorlati példák Csíkszereda, november 28. Kósa András László Közéletre Nevelésért Alapítvány.
Közösségfejlesztés.
EBSCO Information Services
12. óra Kenőpénz és korrupció.
A politikai rendszerek tipológiája I.
Előadás másolata:

A POLITIKAI MARKETING HATÁSA A DEMOKRÁCIA MINŐSÉGÉRE Orosdy Béla Pécsi Tudományegyetem

A politikai marketing térnyerése A posztmodern társadalomfejlődés eredményeként a ’80-as évekre a fejlett demokráciákban a marketing teret nyert a politikában is, és rögtön felmerült a kérdés, hogy milyen hatást gyakorol a demokrácia működésére

Erkölcsös-e a politikai marketing? A vita mindmáig alapvetően arról szól, hogy milyen marketing technikák gyakorolnak: negatív hatást a demokrácia működésére, okoznak ún. ’demokrácia deficitet’, illetve járnak együtt olyan, a társadalmi-politikai életben korábban nem tapasztalt fejleményekkel, amelyek a demokratikus közélet minőségét javítják.

A ’posztmodern politika’ által a politika számára teremtett kényszer A politikai marketing a politikusi léthez vezető kerülőút A politikus ’felépíthető’ A pártok marketingmunkája és a politikai korrupció ’összeér’ Dominánssá válik a rövid távú politikusi gondolkodás A politikai marketingkampány permanenssé válik

A ’posztmodern politika’ által a politika számára teremtett lehetőség A politika marketingalapra helyezése megfelel a posztmodern társadalmi átalakulásnak A politikai marketing felszabadította a politikussá válás céhes kötöttségeit A politika pártszempontú megközelítése erodálódik

Választói oldali újdonságok A politikai elkötelezettség személyes jellege erodálódik A politikus belső hitelességét legyűri külső hitelessége A politikai elkötelezettség a korábbinál rugalmasabbá válik A marketing kitágítja a politizáló polgárok körét

A politikai kommunikáció átalakulása A polling informál, de ezáltal befolyásolja a választói magatartást is A politikai kommunikáció hagyományos eszközei manipulálnak és riasztóak Az e-marketing a politikában a demokratikus keretek lazulásához vezet

A politikai kommunikáció átalakulása A hagyományos médiumok uralma megtörik A marketing a távlatos politikát is szolgálja A marketing átláthatóbbá teszi a politikai viszonyokat, a politikusok karakterét A politikai e-marketing új típusú nyilvánosságot teremt

1) Posztmodern társadalmi jelenségek: A marketingnek tulajdonított demokrácia-fejlemények mögött az ember pszichés jellemzői és az alábbi társadalmi-gazdasági mechanizmusok állnak: 1) Posztmodern társadalmi jelenségek: a hagyományos osztály- és szakma-struktúrák háttérbe szorulása, fragmentálódása; nyitott, képlékeny és rugalmas mikro-csoportosulások, szubkultúrák kialakulása; ’mesterséges valóságok’ létrehozása (a médiában, illetve maga az internet).

2) A piac törvényei 3) Az emberi psziché (bizonytalan szituáció kezelése, védekezés, megerősítés) 4) A politika öntörvénye; 5) A technikai fejlődés (az elektronikus médiumok, a telefónia és az informatika forradalma); 6) Maradi, tradicionális, illetve idealista (a valóságtól elrugaszkodott) világszemlélet.

A marketing feladata a politikában Támogatni adott pártot, politikust a hatalom megszerzésében illetve megőrzésében. Ennek során a politikai marketingaktivitás területei: a társadalom vágyainak, igényeinek, preferenciáinak a feltérképezése; a politikusok orientálása a politikai termékek rendszerbe foglalása és fejlesztése, valamint eladásának menedzselése terén.

A marketing a politikában is csak közvetítő A politikai marketing az egyik fő ágense a politikapiaci szereplők sikeres és hatékony találkozásának. Ennek keretei között azonban ugyanúgy szolgálhat társadalmilag progresszív, mint retrográd célokat, és eszközhasználatát is érheti jogos kifogás. A marketingnek tehát nem kell a felelősséget vállalnia a demokrácia deficitekért, de a dicséretek is csak részben jogosak.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!