Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Webshopok+jogi megfelelőség
Advertisements

A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
szóvivő, osztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Hírlevél küldés WEB-SET-tel. Törvényi háttér • évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (reklámtörvény)
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Karcag, november.
A JOGHARMONIZÁCIÓ. Az államok konszenzusa alapján elfogadott, szerződéses és szokásjogi magatartási normák összessége, amelyek a nemzetközi jogalanyok:
PÉNZÜGYI INFORMÁCIÓS OSZTÁLY Vám- és Pénzügyőrség Központi Bűnüldözési Parancsnoksága Budapest, április 16.
A közbeszerzési törvény változásai
1 PARTNERKOCKÁZAT KEZELÉSE A CO 2 KERESKEDELEMBEN - tájékoztató az üzemeltetők és egyéb piaci szereplők részére június 12.
Helyi termék értékesítés adózási tanácsadása – műhelymunka őstermelők, kistermelők, kézművesek, agroturisztikai szolgáltatók, és civil szervezetek részére.
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a évi XLVII. törvény alapján dr. Nagy Andrea Magdolna ügyvéd május 30.
E-KERESKEDELEM SZABÁLYOSAN
CLV Partners Ügyvédi Iroda
Az UCP irányelv rendelkezéseinek hatása a GVH gyakorlatára (Fttv) október 21. dr. Nagy Márta.
KÉSZ ÁTVERÉS AVAGYFOGYASZTÓAPÁCBAN?. ÁRUBEMUTATÓK SAJÁTOSSÁGA Kiállítás Kiállítás Vállalat Vállalat Termék Termék Gyakorlati bemutató Gyakorlati bemutató.
Különös tekintettel a gyógyszerekre
A fogyasztóvédelmi szabályozás rendszere Fogyasztóvédelmi törvény (1997. évi CLV. törvény) 10 fejezetből áll: pl.: -fogyasztók életének, egészségének,
© dr. Horváth Zsófia – Ujváriné dr. Antal Edit. Üzlethelyiségen kívül kötött szerződés Szabályozás 85/577/EGK tanácsi irányelv 370/2004. (XII.26.) Kormány.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok
Elektronikus kereskedelem
Fogyasztóvédelmi tapasztalatok a tőkepiacon
Távhőszolgáltatás és fogyasztóvédelem dr. Balku Orsolya főosztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs,
Fogyasztóvédelmi hatósági tevékenység a megyei kormányhivatalban
Fogyasztói igényérvényesítés – közérdekű keresetek
dr. Szöllősy András UCP Osztály július 29.
A VÁLLALKOZÁSOK SZEREPE A FOGYASZTÓVÉDELEMBEN Dr. Kohuth Viktor
Határon átnyúló vitarendezés. Bevezetés határon átnyúló viták nehézségei különböző nyelv jogismeret hiánya, fogyasztói jogvitákban különösen.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi Bizottság elnöke Budapest, június 16. Fogyasztóvédelem és jogalkotás napjainkban.
Hatósági és civil fogyasztóvédelmi feladatok, merre tovább fogyasztóvédelem? Dr. Baranovszky György Gödöllő, április 22.
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE Közösen a fogyasztókért: a békéltető testületek és a fogyasztóvédelmi hatóság együttműködésének.
Fogyasztóvédelmi Felügyelősége Tipikus fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében április 3.
LEKTOR/Lexelerator workshop – március 4. e-BUSINESS FAIR BUSINESS Megbízható elektronikus kereskedő.
1 Az EMC témaköre, EMC Irányelv Zavarok frekvencia tartomány szerinti elhelyezkedése Az EMC megvalósításának módszere.
Transzparencia, információszabadság és közérdekű adatok nyilvánossága Dr. Fazekas Judit Igazságügyi Minisztérium európai uniós ügyekért felelős helyettes.
MUTATVÁNYOS BERENDEZÉSEK PIACFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSE
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Mezőtúr, november.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Kunszentmárton, december.
1 A CO 2 KIBOCSÁTÁSI EGYSÉG ÜGYLETEK ELSZÁMOLÁSA - tájékoztató a befektetési szolgáltatók részére június 12.
A z alternatív vitarendezés lehetőségei a hagyományostól eltérő értékesítési formák terén, a békéltető testületek jövője és lehetőségei Konferencia 2011.
 2008-ban kezdődött a munka  Fogyasztóvédelmi szabályok kódex szerű összefogása  Harmonizáció kérdései  Még nincs vége Dr. Morvay György.
Kormányszóvivői tájékoztató A fogyasztók biztonságáért Középtávú fogyasztóvédelmi politika Csizmár Gábor államtitkár Szociális és Munkaügyi Minisztérium.
Az e-kereskedelem fogyasztóvédelmi aspektusai
Egészségügyi panaszok az Európai Fogyasztói Központ gyakorlatában „Egészségügyi szolgáltatások – békéltető testületek szerepe és jövője a fogyasztóvédelemben”
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE
Reklámpapír A kötelezettek teljesítési fegyelme Viszkei György ÖKO-Pannon Kht. Budapest, január 21.
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Vasárnapi csiki-csuki AVAGY A VASÁRNAP ZÁRVA TARTÓ WEBSHOPOK.
A fogyasztó és a vállalkozás fogalma, gyakorlati kérdések az Fgytv. végrehajtása során Országos szakmai konferencia Budapest, Dr. Eitmann.
Dr. Fülöp Zsuzsanna szóvivő, osztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Békéscsaba, szeptember 10. Változások, célkitűzések,tervek - a fogyasztóvédelem.
1 Horváthné Szendrei Szilvia Felügyelőség-vezető Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége május Miskolc E-kereskedelem,
Kereskedelmi gyakorlatok megítélése a hatóságok joggyakorlatában dr. Dobó-Kocsis Veronika Veszprém Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály 2016.
Fogyasztói jogérvényesítési lehetőségek készítette: dr. Tulipán Péter.
A szolgáltatási irányelv alkalmazásából nyíló lehetőségek a kkv-k számára A gazdasági élet stratégiái június 28. Külügyminisztérium.
Balogh Virág Főtitkár Magyar Reklámszövetség A kuponozás jogi buktatói.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
A fogyasztóvédelmi felügyelőségek feladat-és hatásköreit megállapító legfontosabb jogszabályok -Fogyasztóvédelemről szóló törvény -Nemzeti Fogyasztóvédelmi.
Középpontban a fogyasztó Készítette:Farkasné Bálint Rózsa.
SOLVIT A belső piaci informális vitarendezési mechanizmus Miniszterelnöki Hivatal Európai Ügyek Hivatala.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, július 13. Előrehaladás a fogyasztóvédelmi ügyek területén első félévében.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, december 16. A fogyasztóvédelem ügyei a évi őszi ülésszakban.
AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM JOGA
Az elektronikus kereskedelem
Fogyasztói jogok és a fogyasztók magánjogi védelme
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
A fogyasztóvédelem célja, 2011 tapasztalatainak tükrében
Fogyasztóvédelem Vevőszolgálati előadás 2017 Előadó: Lehotkai Péter.
Előadás másolata:

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság A „hálózat csapdájában” – az e-kereskedelem fogyasztóvédelmi problémái dr. Fülöp Zsuzsanna dr. Galambos Stella Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Balatonföldvár, 2010. május 21.

E-kereskedelem az NFH joggyakorlatában E-kereskedelem elhelyezkedése a jogrendszerben A fogyasztóvédelem és a fogyasztóvédelmi hatóság szerepe az e-kereskedelemben NFH hatásköre az e-kereskedelem területén NFH joggyakorlata E-kereskedelem kapcsán felmerülő problémák „Jó, ha tudjuk…” – gyakorlati tanácsok fogyasztóknak

E-kereskedelemben elhelyezkedése a jogrendszerben Szoros kapcsolódás a távollevők közötti szerződésekhez Közvetett és közvetlen e-kereskedelem Információs társadalommal összefüggő szolgáltatás: elektronikus úton, távollevők részére, rendszerint ellenszolgáltatás fejében nyújtott szolgáltatás, amelyhez a szolgáltatás igénybe vevője egyedileg fér hozzá; E-kereskedelmi szolgáltatás: olyan információs társadalommal összefüggő szolgáltatás, amelynek célja valamely birtokba vehető forgalomképes ingó dolog - ideértve a pénzt és az értékpapírt, valamint a dolog módjára hasznosítható természeti erőket -, szolgáltatás, ingatlan, vagyoni értékű jog (a továbbiakban együtt: áru) üzletszerű értékesítése, beszerzése, cseréje vagy más módon történő igénybevétele;

A fogyasztóvédelem és a fogyasztóvédelmi hatóság szerepe az e-kereskedelemben Felgyorsuló fogyasztói életritmus Előnyei: gyors, interaktív, globális, bárki számára könnyen hozzáférhető Hátrányai: információhiány a megvásárolni kívánt termék és a kereskedő személyét illetően A fogyasztók védelmét szolgáló „eszközök”: technika fejlődésével lépést tartó jogszabályok és ezen jogszabályokat alkalmazó hatóság folyamatos jelenléte az e-kereskedelem területén

Az NFH hatásköre az e-kereskedelem területén Anyagi jog: az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (Ektv.) a távollevők között kötött szerződésekről szóló 17/1999. (II. 5.) Korm.rendelet Az NFH elsősorban a tájékoztatásra vonatkozó jogszabályi előírások megtartását vizsgálja. Eljárási jog: a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (Fgytv.) a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény (Fttv.)

Az NFH hatásköre az e-kereskedelem területén Előzetes tájékoztatási kötelezettség: Módja: - elektronikus, folyamatos és közvetlen, egyértelmű, közérthető, könnyen hozzáférhető Tartalma: a szolgáltató személyére vonatkozó tájékoztatás a szerződés megkötésére, tartalmára és teljesítésre vonatkozó tájékoztatás az áru vagy szolgáltatás lényeges tulajdonságairól szóló tájékoztatás az áru vagy szolgáltatás ellenértékéről szóló tájékoztatás járulékos költségekről szóló tájékoztatás a fizetés, szállítás és teljesítés egyéb feltételeiről szóló tájékoztatás az elállási jogról és az elállási jog hiányára vonatkozó tájékoztatás

Az NFH hatásköre az e-kereskedelem területén A szerződés megkötését követő tájékoztatási kötelezettség: Módja: - írásban vagy tartós adathordozón Tartalma: a vállalkozás adatai az áru, szolgáltatás lényeges tulajdonságai szállítási költség, valamint a szállítás, fizetés és teljesítés feltételei elállási jog megléte és hiánya panasz érvényesíthetőségének helye jótállás feltételei

Az NFH joggyakorlata az e-kereskedelemben 2009. év ellenőrzései tapasztalatai: ellenőrzés alá vont webáruházak száma: 306 (ebből kifogásolt: 296; kifogásolási arány: 96,73%) ismételten ellenőrzött webáruházak száma: 42 (ebből kifogásolt: 41; kifogásolási arány: 97,61%) Kifogásolási arány 2008-ban: 87,2% Kifogásolási arány 2007-ben: 90%

Az e-kereskedelem kapcsán felmerülő problémák A szolgáltató beazonosíthatósága Végrehajtás foganatosítása külföldi székhelyű vállalkozással szemben (behajtási jogsegély) Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózat (CPC Network) - 2006/2004/EK (kijelölt hatóság, összekötő hivatal, kölcsönös jogsegély) - NFH Piacfelügyeleti és Fogyasztóvédelmi Főosztálya által kezelt Internet alapú elektronikus program és adatbázis - hazai fogyasztót érintő, külföldi székhelyű vállalkozás által elkövetett, határon átnyúló jogsértés esetén eljárás kezdeményezése az illetékes külföldi szerveknél - termékek és vállalkozásokkal kapcsolatos adatkérés a külföldi hatóságtól

Az e-kereskedelem kapcsán felmerülő problémák NFH Regionális Felügyelőség (állami szerv) Európai Fogyasztói Központ (civil szerveződés) - az EU valamennyi tagállamában létezik - eljárási szempontú segítségnyújtás határon átnyúló jogsértés esetén (pl. fordítás, panasz továbbítása az illetékes külföldi hatóság felé)

„Jó, ha tudjuk…”- gyakorlati tanácsok Mire figyeljünk on-line vásárlás esetén? Beazonosítható üzemeltető Elállási jog A „.hu” végződés nem feltétlenül jelent magyarországi székhelyű vállalkozást ÁSZF előzetes tanulmányozása Vételár, szállítási költség, vételár megfizetésének módja Mobiltelefonra letölthető tartalom Megrendelés visszaigazolása ≠ megrendelés elfogadása

Köszönjük a figyelmet!