Képességfejlesztés gyermek korosztályban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Advertisements

A futás technikája, oktatása, edzése a triatlon sportágban
EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
Kölyök atlétika/ Kid’s Athletics
Tehetséggondozás a testnevelés órán
Magyar Diáksport Szövetség
Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
A koordinációfejlesztés lehetősége
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
Hogyan készüljünk az óvodás évekre?
Az atlétikai felkészítés
Utánpótlás erőnléti edző feladatai:
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A Belga LSZ fejlesztési terve
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Mindennapi testmozgás és egészség
A gimnasztika szaknyelve
A munka világával kapcsolatos tudás
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Nem a tudás mennyisége a fontos, hanem a képességek fejlettsége
Budapest, „Az ember csak azt érti meg, amire maga jön rá; amit készen kap, anélkül, hogy lélekben megdolgozna érte, az egyik fülén be, a másikon.
A játéktevékenység kezdeti fejlődése
Általános, speciális kompetenciák Negyedik félév.
Sportági mozgásformák gyűjteménye
A testnevelés tanításának módszertana
A játék A játékosság.
A torna felosztása.
Szabadátfordulások.
TÁMASZUGRÁSOK OKTATÁSA 2012.
Testnevelés tantárgypedagógia 7. ea.
A testnevelési tanterv.
Képesség, készség, adottság, tehetség
Testnevelés tantárgypedagógia, 4. ea.
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Korai hidroterápia a családban
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Speciális tanulási nehézségek
Testi és szellemi fogyatékos gyermekek ápolása
"Legyen az esély egyenlő ..."
Egészséges életmód: a testmozgás élettani hatásai
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
Az ember futhat, de nem menekülhet a megmérettetés elől. Az egyetlen gyerek se maradjon ki a mérésből jelszavát hangoztató korban az oktatásban dolgozóknak.
Számítógéppel támogatott pályaorientáció. Számítógéppel támogatott orientáció szerepe a munka- pályatanácsadásban Előnyei: Előnyei: A kutatások nagy része.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Változások az Óvodai nevelés országos alapprogramjában: kihívások, feladatok Pécs-Kecskemét-Budapest, 2010 MOZGÁS avagy tennivalók az óvodai testnevelés.
Lurkótól a Haladásig Simon Attila Budapest.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban
TVK MALI TRIATLON KLUB TISZAÚJVÁROS ELNÖKSÉG TITKÁRSÁG ADMINISZTRÁCIÓ GAZDÁLKODÁS Vezető edző ÚSZÁS EDZÉS OKTATÁS Fodor Ágnes SZÁRAZFÖLD Kerékpár, futás.
Edzéselméleti témák Kiválasztás
Mozgáskoordináció.
A vezető személyisége – a ma követelményei és a holnap kihívásai.
A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)
A sporttudomány helye a tudományok rendszerében
Érzelmi intelligencia
Út a sikeres tanuláshoz
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Jó játék a mozgás !.
Variálható Sport Létra 3D a kosárlabdázók fejlesztésében
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
Testnevelés tantágypedagógia 10. A mozgásfejlődés.
A játék A játékosság.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A koordinációs képességek felosztása és fejlesztési lehetőségei
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
Előadás másolata:

Képességfejlesztés gyermek korosztályban ötlettár

Vázlat Jelenlegi helyzet Magyarországon és a világban Törekvések, irányok Lehetséges célok Feladatok, eszközök ( tartalmak, módszerek, követelmények ) Képességek, készségek, összefüggések, képességfejlesztés Tartalmak, eszközök, módszerek, prevenció, a kiválasztás folyamata gyermek korosztályban az atlétika irányába Nevelés, tanulás, fejlesztés Kudarcok, sikerek, önértékelés Ellenvélemények

Jelenlegi helyzet Magyarországon, ill. a világban régi, hagyományos értelembe vett testnevelés összekeveredtek a célok a feladatok es az eszközök Ne erőltesd azt, aki nem szereti az atlétikát, ill. hagyd, hogy megszeresse a mozgást, aktivitást, terhelést, megmérettetést!!!!  

Irányok Testnevelés tagozatos iskolák : negatív pozitív tendenciák  

Lehetséges célokról- kinek, mi jó, mi fontos? Egészség Hosszan tartó magas színvonalú teljesítmény Boldog, vidám gyermekkor Mozgásbiztonság Felkészülés a versenysportra Talmi sikerek a különféle versenyeken és rövid atlétikai pályafutás

Feladatok Tartalmak, eszközök Módszer Követelmények

Képességek, készségek, összefüggések, különbségek Kondicionális erő gyorsaság állóképesség ( ezek kapcsolatai ) izületi mozgékonyság, hajlékonyság ( határeset )  

Képességek Koordinációs reakció képesség, gyorsasági koordináció, egyensúlyozó, ritmus, téri tájékozódó, állóképességi koordináció

Képességfejlesztés Ügyességfejlesztés Cél: az atlétikai mozgások koordinációs mintái alapfeltételeinek megteremtése Feladat: a futásokhoz, ugrásokhoz, dobásokhoz szükséges alapképességek kialakítása, fejlesztése sokoldalúan, különféle sportágak mozgásanyagainak felhasználásával

Képességfejlesztés II. Első sorban a beidegzésen van a hangsúly Ügyesíteni kell, minél többféleképpen Az összes kondícionális képességet sokoldalú ügyességfejlesztéssel célszerű fokozni  

Tartalmak, eszközök:  Járások, futások, mászások, függések, lengések, dobások, pördületek, akadályok leküzdése, egyéb mozgások különféle irányokba( mint pl.: a tornában a függések, átfordulások különféle testhelyzetekben ) fel-le, ki-be, jobbra-balra, fordulatokkal, forgásokkal, magas és mély helyzetek változtatásával, eszközökre fel-le lépegetésekkel, felépített pályán járások, futások, szökdelések, elugrások, átfutások, átugrások pl.: szivacsbálákra fel- lelépések, futások, ki-be ugrások Puha, keményebb talajon, változatos terepen közlekedés, ugrás, futás, Változatos helyzetekben mászás, dobás ( átdobás, feldobás- elkapás, kidobás-bedobás )  

Tartalmak, eszközök II. Fogó játékok, kidobó játékok, célba dobások, rajtversenyek, „Várfoglaló, Fekete-fehér, Balatoni halászok, Döngetők, Utolsó pár előre fuss”, váltó- és sorversengések, stb.   Lengések, mászások, függések, vándormászás, hordások, lajhármászás, akadálypályákon közlekedés ki-be, át, fel-le, fejjel lefele is. Ritmusra mozgások, táncok, labdajátékok, cselezés, helyezkedés ( társhoz, szerhez képest, térben, hol vagyunk?) Ugrálások szivacsban, minitrampon, egyensúlyozó képesség fejlesztése ( billegő alkalmatosságokon közlekedés, állás, ugrálás, stb. ) Hajlékonyság fejlesztése, megtartása, különféle helyzetekben, elasztikus eszközök felhasználásával is. Kirándulás, más sportágak, sportjátékok, különösen vízi-sportok kipróbálása.

Prevenció, megelőzés sorban önmagadtól várd el! Tudatosság, de ne a gyerektől hanem első sorban önmagadtól várd el! Sokoldalú, egyensúlyra törekvő fejlesztés biztosabb körülményeket teremt a prevencióban.

Sokoldalú fejlesztés Más sportágak mozgásanyaga ( szabályváltoztatások ) / pl.:Pontszerzők, speciális labdás játékok kézzel, lábbal, vegyesen /  

Módszer *Kényszerítő helyzetek *Sokfélét, sokszor   *Egyszerre kevesebbet, de pontosan *Színes, változatos tevékenységek *Inkább feladatokat adni, mint a begyakorolt versenyek ismétlése *Haladj, ismételj és figyeld meg az elért hatást! *A legjobb teszt, maga a verseny

Kiválasztás folyamata Igazán valós, helyes kiválasztás csak folyamatban lehetséges

Nevelés, tanulás, fejlesztés   Versenyzés örömének felismertetése A hibákat ki lehet javítani, de legjobb, ha igyekszünk minél kevesebbet hibázni A tévedések beismerése kiváló emberi tulajdonság   Aki csak másolni képes, ne várja el, hogy megértse az említett gondolatokat   Az alkotó ember viszi előre a világot Alázat és biztos tudás Anatómiai, élettani, fejlődéstani, lélektani, pedagógiai ismeretek széles köre. Szeretet képessége a gyerekek iránt, gondolkodásuk, személyiségük megismerése és megértése

Kudarcok, fejlődés, fejlesztés, feltételek, lehetőségek Önértékelés, önbizalom, önállóság

Ellenvélemények