KNT-Keretmese.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
NNT 2012 Az alapötlet bemutatása Solymosi Balász cst. (205.) országos vezetőtiszt.
Advertisements

A május 26-i előadás összefoglalója
Szeretem a könyvtáram!.
A történelmi idő.
Változások az iskola pedagógiai programjában (2013/14-től): 1.Nem lesz es rendszer (azaz NYEK-be nem jelentkezhetnek a mostani 5-8. osztályos tanulók)
A 2005-ös JUBILEUMI NAGYTÁBORNAK Elérkezett a várva várt idő, amikor teljes erőfeszitéssel,... fáradtságot nem ismervén,... mindannyian nekilátunk...
Szinte lehetetlen??? DWIGHT D. EISENHOWER generálisnak igaza volt akkor, amikor megparancsolta, hogy minél több képeket és filmeket készítsenek a holokausztról.
Regionális marketing egyeztetés. Stratégiai kampányok belföldön Belföld: •„Harmónia” – Észak-Alföld, Dél-Dunántúl, Budapest és környéke (december, január-február,
Munka-magánélet egyensúlya- a vállalkozás, mint lehetséges megoldás
Mobil egészségipar Mi a mobil és miért?
III. LÉTKÉRDÉS KONFERENCIA EGYÜTT-LÉT A kapcsolatok természetrajza
Nem tudhatom mit keresek kibírhatatlan helyzet erős negatív jelek opportunista keresés a megismerés sorrendje generálja az elvárásokat a kifogástalan jogosítvány.
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Fizika Bevezető 6. osztály.
A szabadítás öröm-e? (az idősebb tékozló fiú) Lukács 15,25-32
Klasszicizmus Romantika
Előadó: Bordás Bertalan
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
ÉLETBÖLCSESSÉGEK Picasso illusztrációkkal.
Feladatírói tréning Történelem. Dr. Dárdai Ágnes, PhD pte
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
Beszélj velünk és a világgal!
Nyiss velünk a világ felé ! PTE BTK Idegennyelvi Lektorátus Zank Ildikó.
A történelemtanítás, történelemdidaktika általános kérdései
CITROM ÉS CUKOR Ezt kellene mindenkinek a fürdőszobában a tükrére írni, hogy minden nap szem előtt legyen és elolvashassa.
Etika Könyvtárosi etika Könyvtárosi etikai kódex
Kulturális antropológia II.. Evolucionizmus* Evolúció = Változás? Fejlődés? Rendezőelv? Integráció ~ differenciálódás Szociáldarwinizmus * Teoretikus.
ÜDVÖZLET SEPSISZENTGYÖRGYÖN 2009 MÁJUS 21. MIÉRT SEPSISZENTGYÖRGY? MSZT-MSZT HÁROMSZÉKI TAGOZATA.
Curriculum Vitae. Már megszületésem előtt nyilvánvaló volt, hogy különleges leszek.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Kisázsia Ezen a területen alakultak ki a legelső civilizációk.
A Krími háború
Olvasd lassan és csendben!.
A TÖRTÉNELMI VETÉLKEDŐ II. FORDULÓJÁNAK FELADATAI Gratulálunk az első feladatsor megoldásaihoz, ügyesek voltatok! Most is rövid, maximum öt soros válaszokat.
A társadalom környezetvédelmi aktivitása Humánökológia 10. előadás.
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
Köztünk élnek. Ismered őket? EIA/2012/
" Valami érthetetlen kapcsolat van a barátság és a csillag között.
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
Európa városi történelme
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
Útban a Web 2.0-ás felsőoktatási könyvtárak felé Válaszadás kihívásokra, fejlődési tendenciákra a szabad tudásáramlás szolgálatában Barna Marianna könyvtáros,
Történelmi áttekintés. 1696–1725 – I. Péter önálló uralkodása 1703 – Pétervár alapítása 1721 – I. Péter felveszi a császári címet 1725–1741 – a palotaforradalmak.
Fogalom Kérdezz! Felelek.
Olvasd lassan és csendben!
Valószínűleg nem jön elhinni, de 100%-ig igaz.
„ A NAGY KÖNYV ” Programtervezet. Mi is ez? év legjelentősebb kulturális eseménye Játék, amelynek lényege, hogy mindenki szavazhat kedvenc magyar.
A nemzeti film fogalma Példa: francia külvárosfilmek.
4. tétel: A történelmi Magyarország területfejlesztése az újkorban
DIGITÁLIS KULTÚRA ÉS MÉDIAOKTATÁS – Amit a TÁMOP kutatási eredményei üzennek Készítette: Jakab György Budapest december 6.
A Francia Tanszék 50 kredites képzési formái az alapképzésben (BA)
FELKÉSZÍTÉS AZ ORSZÁGGYŰLÉSI VÁLASZTÁSOKRA Down Alapítvány Az Értelmi Fogyatékosok Fejlődését Szolgáló Magyar Down Alapítvány TÁMOGATOTT ÜGYINTÉZÉS 1145.
SZUDÁN A DARFÚRI KONFLIKTUS OKAI ÉS NEMZETKÖZI VONATKOZÁSAI Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!
Nemzeti Nagytábor
Kultúra értelmező kéziszótár alapján három jelentés
A VILÁG A XIX. SZÁZAD MÁSODIK FELÉBEN
„HÓFEHÉR OSZTRÁK HÉTVÉGÉK” február 13 - március 23. Promóciós ajánlat az AGIP Hungária Kft. részére
Történelmi áttekintés. Uralkodások – 18. század I. Péter ( –1725)
Az orosz kultúra története 2.
1075 BUDAPEST, WESSELÉNYI U. 38. Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum II. Rákóczi Ferenc Közgazdasági Szakközépiskolája REFERENCI A INTÉZMÉNY.
A bankrendszer.
LEADER, Identitás, Sport
A RENESZÁNSZ VILÁGKÉPE
40. GLOBALIZÁCIÓ ÉS GLOBÁLIS FOLYAMATOK.
Hegel ( ) rendszerfilozófiája
Velünk élő középkor Forrás:
Az orosz kultúra klasszikus korszaka (18. – 19. század)
Magyar könyvtárosok egyesülete 50. Vándorgyűlése
Előadás másolata:

KNT-Keretmese

Az előzmények Három ötlet, elvárás jött: Legyen benne hagyományos rész Legyen benne valami az államformákkal kapcsolatban Legyen benne valami kultúra is

Az ötlet XIX.sz-i nemzetek

Minden altábor egy nemzet: A részletek A Részletek: Minden altábor egy nemzet: Amerikai Spanyol Német Orosz Osztrák-Magyar Brit Olasz Francia Görög

Hogyan valósul meg a kultúra? Programokkal Egész táboros: Olimpia Világkiállítás (mint a vásár 2005-ben) Esti programok: - külön kicsiknek,nagyoknak nemzeti estek Állandó program: Világfalu

Hogyan valósulnak meg az uralkodási formák? Egyeduralommal kezdődik minden altábornak: Fosztogatások,kényszermunka,beszolgáltatások Építkezős napok után forradalom Mindenki nemzete korárdáját viseli Hadijáték Kampányok, választások altáboron belül (~fordított nap)

Hogyan valósulnak meg az uralkodási formák? (folyt.) Tábor közepén olimpiát rendezünk: Itt nemzetek szerint vannak a csapatok Sportnaphoz hasonló lenne Tábor 9. napja környékén megjelenik a cserkészet mint valami újdonság: toborzások minden altáborban Záróceremónián BP és cserkészet megjelenése

Miért jó? Megismerhetik az egyes nemzetek kultúráját, fejlődését, történelmét A célkorosztály általános műveltségét növeli Baráti együttélés a nemzetek között (európaiság szellemét növeli) Megközelítőleg pontos történelmi ismeretket kaphatnak, amik nemcsak évszámok

Miért jó? Aktív részesei lehetnek egy történelmi kornak Tapasztalhatják a különbséget egyes államformák között Átívelő, összefogó képet kapnak a kor (XIX. sz.) világáról Kulturális tudás átadása Különleges keretmese ami nem volt még sok csapatban