2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Morvay György
2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Európai Fogyasztói Központok Hálózata Huszonkilenc tagországot számláló fogyasztóvédelmi hálózat része a budapesti iroda. A nemzeti központok az Európai Bizottság Fogyasztóvédelmi Főigazgatóságának támogatásával működnek, azzal a céllal, hogy elősegítsék az országhatárokon átnyúló jogviták rendezését.
2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Feladatok Információ nyújtás (általános, egyedi) Panaszkezelés Alternatív vitarendezési lehetőségek fejlesztése Hálózati, Bizottsági kapcsolattartás
2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Információ terjesztés Általános: –2008 év elején megjelent „Információk az elektronikus kereskedelemről - HOWARD” szóló ingyenes kiadványunk. –Kosár Magazin különszám - Shopping Guide. –Folyamatosan fejlesztjük és frissítjük honlapunkat mind uniós, mind hazai tartalmakkal. –Elindítottuk a HOWARD vásárlási tanácsadót. –Európai Unicumok vetélkedő
2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Információ terjesztés Egyedi: –Telefonos –Személyes –Írásbeli (Nem csak határon átnyúló ügyek)
2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Panaszkezelés Az EFK csak és kizárólag határon átnyúló fogyasztói panaszokkal foglalkozik –Egyszerű panaszok (simple complaint) –„Normál” panaszok –IT-Tool rendszer
2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Alternatív vitarendezési lehetőségek fejlesztése A Bizottság kiemelt feladatként kezeli –Célja, hogy a fogyasztóknak legyen lehetőségük az olcsó és gyors probléma rendezésre. –EU szerte nincs egységes rendszer.
2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Kapcsolattartás Hálózaton belül: –Projektek –Kérdőívek Bizottsággal: –Tanulmányok, előkészítő anyagok –Visszajelzések jogszabályi előírások gyakorlati megvalósulásáról Egyéb hálózatok. –Europe Direct –SOLVIT
2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Europe Direct A hálózatok együttműködésének pozitív példája az ED és az ECC most már két éve tartó együttműködése. A tavalyi évben a Bács-Kiskun Megyei ED szervezett régiós szinten EU-s ismeretek és fogyasztóvédelmi vetélkedőt, melyben szakmai partnerként vett részt az ECC. A tavalyi év sikere alapján idén országos vetélkedőt szerveztünk hasonló tematikával.
2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Statisztikai adatok január 1. – december 31. Információs megkeresések:90 Beérkezett panaszok száma:140
2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Statisztikai adatok január 1. – szeptember 30. Információs megkeresések:207 Beérkezett (regisztrált) panaszok száma: 144
2008. október 30.Európai Fogyasztói Központ Magyarország Köszönöm a figyelmet 1012 Budapest, Logodi u Tel: (+36-1) ; Fax: (+36-1) Web: