Marketingkommunikáció az interneten

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketingkommunikáció és PR
Advertisements

Miért hirdetne egyenként több online állásközvetítő portálon, ha Önnek elegendő 1 helyen kérnie, hihetetlenül alacsony áron? hihetetlenül alacsony áron?
MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
ONLINE ÉRTÉKESÍTÉS május 14 A MARKETINGBEN ÉS AZ ÉRTÉKESÍTÉSBEN.
On-line kommunikáció a WebDokin WebDoki - a számok tükrében •Regisztráltak száma: fő •Napi hírlevelet kér: 85% •Napi látogatások száma:
Hitelek – pénzt kölcsönbe?. Ha több pénzre van szükséged, mint amennyi rendelkezésedre áll, dönthetsz úgy, hogy vársz, amíg összegyűlik a pénzed, vagy.
FELHASZNÁLÓI TARTALMAK A HELYI NYILVÁNOSSÁGBAN 2012, Gödöllő.
MAGYAR FESZTIVÁL SZÖVETSÉG NOVEMBER 25..
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
Az IngatlanMax nyitó oldalának bal oldalán, a gyorsabb tájékozódást és információ-szerzést segítő „box”-k találhatók: A kiválasztott ajánlatokat.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Milyen jogsértésért mennyit kell fizetnünk? – kockázatmátrix az e- kereskedelem és az online marketing területén Dr. Ormós Zoltán Ormós.
Keresőoptimalizálás Fizetett hirdetések a keresőkön Fizetett hirdetések tartalmi oldalakon Fizetett helyezések vagy regisztrációk Internetes hirdetések.
Hatékony e-commerce hirdetés az Árukeresőn. Az Árukeresőről • Magyarország piacvezető árösszehasonlító oldala • Operáció 5 országban (HU, TR, RO, BG,
Vállalkozói pályázatok Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Ön is szokott vásárolni: élelmiszert , üzemanyagot, ruházatot?
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Forgalomterelés videóhirdetéssel Sáfrány Katalin Marketing és online szolgáltatások osztályvezető.CommerceDay Budapest,
Hogyan jelenjek meg a weben? Szabolcs Zoltán. Internetezők fő fő Forrás: NRC, Internet World Stats.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
BMBY.expert a mi szaktudásunk. Az Ön vezetése A vezető ingatlanközvetítők a BmBy.expert ©-et választják Önökben megvan a Vezető? Több kontrollal és átlátással.
Webshop Tuning - Szép Roland Mi az a Webshop Tuning?
Emeltszintű Etanácsadó Otthoni internetes ügyintézés Készítette: Horányiné Horváth Viktória Csilla.
Keresőmarketing stratégiák
Reklámok az interneten: célozni tudni kell! Erőss Csaba.
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése GOP konstrukció és KMOP tükörkonstrukció.
Hogyan lehet több millió Ft-ra szert tenni befektetés nélkül ! Figyelem ! Az egész rendszer egy vásárlói közösségre van ráépítve ! Az azonnali jövedelem.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 17. Debrecen.
Mitől jó a céges weboldal?
Az online marketing szerepe az e-kereskedelemben.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
Gazdaságfejlesztési Pályázatok - lehetőségek, tapasztalatok András Lászlóné, igazgató Győr, szeptember 26.
Magyar Turisztikai Tartalomtár. Célok 1. olyan teljes körű turisztikai adatbázis és a belőle táplálkozó portálrendszer megteremtése, amely tartalmazza.
Sponsorare necesse est
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
Vállalati tanácsadás - sikeres pályázók, sikeres pályázat a Közép-Dunántúlon.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Online értékesítési modellek
E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
A legjobb weboldás! “Oszd meg a tudásodat másokkal: ez az egyik módja annak, hogy halhatatlan légy.” (Dalai Láma)
A StoreWizard webáruház bemutatása
4 Tender Hungary Kft. (Sziklai Zoltán)
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
AMC a siker záloga!  Akár ingyenesen regisztrálhatsz  Vagy1.200,-Ft induló tőke kell  3 olyan partnert keress magadnak akiket érdekel  Kövesd a javaslatokat.
Portfólió Horváth Violetta Marketing menedzser
Szemben az árakkal … Mottó: Addig nyújtózkodj, amíg jól esik! A takaród majd nő az igényeiddel.
REMARKETING STRATÉGIÁK
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Tartalommarketing a Google Adwords-ben Hirdetésszövegek, melyek több és olcsóbb kattintásokat hoznak 7 tipp – garantált siker! Szaladják Linda.
ÜZLETI TERV Otthonából dolgozhat (telefon!) Otthonából dolgozhat (telefon!) Heti óra (esténként és hétvégeken) Heti óra (esténként és hétvégeken)
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
Google Confidential and Proprietary Kampány a kisvállalkozások sikerességéért március 30.
A keresőmarketing szerepe és lehetőségei a könyvpiacon Sziebig Péter ügyvezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség április 15.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Honlap készítés és az ehhez szükséges informatikai alapismeretek A világháló jelentősége a KKV-k piachoz jutásában Forgács István (X-Meditor Kft.) Tel.:
BEMUTATKOZÁS Magyar Fényreklámgyártók Szövetsége KÖZGYŰLÉS április 7.
Mi a keresőmarketing? A feladat: az internetes keresők által a számunkra legrelevánsabb látogatókat az oldalunkra juttatni a leg- költséghatékonyabban.
Megjelentek az infokommunikációs pályázatok
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
Village.
„Megbízható segítség a vállalkozóknak”
Az okos vásárlás lehetőségei a Kaposvár Kincse példáján
Előadás másolata:

Marketingkommunikáció az interneten Dén Mátyás András, Opinion Leaders Kft.

Mik a céljaim?

I. Mik a céljaim? Termék-, vagy szolgáltatás értékesítés (ügyfélszerzés) Látogatottság növelés Adatbázis gyűjtés (későbbi marketing akciókra) Márkaismertség növelése Átpozícionálás

Milyen eszközeim vannak?

II. Kommunikációs platformok Tévés hirdetések Rádiós hirdetések Óriásplakát (közterület) Szórólap Print újság hirdetések Márkamagazinok Mozi Internetes hirdetések Mobil és tablet hirdetések Közösségi média Keresőmarketing Direct Mail

III. Online kommunikációs platformok Tévés hirdetések Rádiós hirdetések Óriásplakát (közterület) Szórólap Print újság hirdetések Márkamagazinok Mozi Internetes hirdetések Mobil és tablet hirdetések Közösségi média Keresőmarketing Direct Mail

Hol és mennyit érdemes költenem?

Hol és mennyit érdemes költenem? Attól függ…

IV. Reklámköltések 2011-ben Magyarországon

IV. Reklámköltések 2011-ben Magyarországon

Célok + Eszközök

V. Célok és eszközök Termék-, vagy szolgáltatás értékesítés (ügyfélszerzés) Látogatottság növelés Adatbázis gyűjtés (későbbi marketing akciókra) Márkaismertség növelése Átpozícionálás Internetes hirdetések Mobil és tablet hirdetések Közösségi média Keresőmarketing Direct Mail

VI. Célok helyett cél hierarchia Termék-, vagy szolgáltatás értékesítés (ügyfélszerzés) Látogatottság növelés Márkaismertség növelése v átpozícionáláss Adatbázis gyűjtés (későbbi marketing akciókra) Jó weboldal

1. A jó weboldal

VII/1. A jó weboldal Letisztult arculat, a céglogó, a használt színek, tipográfia harmóniája Egyértelmű hívóüzenetek a nyitóoldalon, aktuális - dinamikus releváns információkkal Maximum 8 menüpont, egyértelmű struktúrában Keresőoptimalizáltság A jó weboldal ma már nem pénz kérdés

Hol bukik el a jó weboldal? Döntésképtelenség: minél több embert kérdezünk meg arról, hogy szerintük milyen az oldal, annál inkább elbizonytalanodunk és elhúzódik a fejlesztés Rossz fejlesztés: kompetenciahiány Webergonómiai alapismeretek hiánya: „Majd az unokaöcsém megcsinálja” Keresőoptimalizáltság hiánya: „Nem lát a Google” „Nincs nekem 200.000 Ft-om weboldalra, ezt a pénzt inkább elköltöm hirdetésre.”

2. Adatbázis gyűjtés

VIII/1. Adatbázis gyűjtés Egy jó adatbázissal megalapozhatom a későbbi törzsvevőket Legegyszerűbb módszerei: Adatbázis vásárlás (lehet többmillió Ft is) Facebook oldalra való toborzás (Facebook hirdetéssel) Facebook alkalmazás fejlesztés (már 30.000 Ft-tól) Hírlevél feliratkozás lehetősége a weboldalon

Adatbázis gyűjtés - hibák Veszünk adatbázist, de nem célzunk: mindenkire szeretnénk lőni, melynek eredménye, hogy a végén senkire nem lövünk Facebook oldal: szereztünk 1000 like-ot, na és? Hogyan tovább? Mivel rakjuk tele az üzenőfalat? Viccekkel? Facebook alkalmazás: Mi az indián neved? – ékszer asszociáció? Hírlevél feliratkozás: a funkciót elkészíttetjük a weboldalra de nem szánunk rá időt és energiát, hogy rendszeresen kommunikáljunk a potenciális vevőkkel

3. Márkaismertség növelése / átpozícionálás

VIII/3. Márkaismertség, átpozícionálás Végtelen pénzt el lehet rá költeni Az internet természeténél fogva más, mint a többi médium: A márkaismertség növelésének alapja a jó termék, hiszen az interneten minden mindennel egy kattintással összehasonlítható A jó termék „eladja önmagát” a közösségi térben, ajánlják egymásnak az emberek (lásd Apple) Ezt a folyamatot kell megsürgetnünk a rendelkezésre álló eszközök leghatékonyabb használatával.

VIII/3. Márkaismertség, átpozícionálás Eszközei lehetnek az interneten: Image hirdetések Google szöveges hirdetések Mobil hirdetések Videós hirdetések (gerilla) Facebook oldal (ingyenes) Facebook alkalmazás Facebook hirdetés like-szerzésre

4. Látogatottság

VIII/4. Látogatottság Önmagában semmit nem ér Hasonló tulajdonsággal bír, mint a Facebook like-ok száma: marketingesek számára összehasonlítási alapként szolgálhat, de önmagában semmit nem jelent A célhierarchiában azért látogatott egy oldal, mert van márkaismertsége (adatbázissal megtámogatott, keresőoptimalizált) és cél, hogy a látogatók minél nagyobb százalékából legyen konverzió (értékesítés)

VIII/4. Látogatottság növelés eszközei Eszközei lehetnek az interneten: Image hirdetések Google szöveges hirdetések Mobil hirdetések Videós hirdetések (gerilla) Facebook oldal (ingyenes) Facebook alkalmazás Facebook hirdetés like-szerzésre

VIII/4. Látogatottság „csapda” Ma már meg lehet oldani azt, hogy „traffic”-et vásároljunk olcsón, bármilyen weboldalra Cégtulajdonosok számára olcsó, ám látványos eredmények érhetők el a látogatottság gyors növelésével Melyik a jobb: egy napi 30 látogatóval rendelkező oldal, amiből jön 10 vásárlás, vagy egy 200 látogatóval rendelkező oldal, ahol 2-3 vásárlás történik?

5. Termék / szolgáltatás értékesítés (ügyfélszerzés)

VIII/5. Termék / szolg. Ért (ügyfélszerzés) Ezt hívjuk konverziónak az interneten. Egy potenciális vevő: kitöltött jelentkezési lap, vásárlás a webshopban, megrendelés az egy konverzió Konverziós ráta: az oda látogatók hány százaléka „fogható meg” a weboldalon keresztül? Mérése ingyenes: Google Analytics-on keresztül

VIII/5. A célhierarchia csúcsán Termék-, vagy szolgáltatás értékesítés (ügyfélszerzés) Látogatottság növelés Márkaismertség növelése v átpozícionáláss Adatbázis gyűjtés (későbbi marketing akciókra) Jó weboldal

VIII/5. Mit kell mérnünk? Egy konverzió nekünk mindösszesen mennyibe került (user aquisiton cost) A weboldal költsége, a marketing költségek, az emberi erőforrás költségek összességéből célként hány konverziót szeretnénk? A konverzió nem a lead!!! Tisztítani kell a számokat a beérkezett, ámde nem teljesült megrendelésekkel, jelentkezésekkel! Mérése ingyenes: Google Analytics-on keresztül

IX. Kisvállalati példa

IX. Kis pályázatkészítő iroda Elköltött - havi 150.000 Ft-ot Google hirdetésre, az alábbi szöveggel, a megfelelő kulcsszavakra (pályázat, pénzszerzés, forrásszerzés): Pályázatírás sikerdíjért! Keresse most irodánkat, megvalósítjuk ötleteit! Eredmény: - egy előminősítő űrlapra irányított, egy hónapban 100 kitöltött űrlap. Mit gondolnak, hány szerződéskötés lett belőle?

X. Nagyvállalati példa

X. Internetszolgáltató Elköltött - 1.000.000 Ft-ot egy microsite-ra és egy Facebook oldalra - 500.000 Ft-ot pr cikkek írására a saját szolgáltatását népszerűsítendő, melyeket a barter felületein megjelenített (legnagyobb hazai portálok), a pr cikkek alján ingyenes jelentkezési lehetőséget biztosítva a szolgáltatás kipróbálására Eredmény: - 120 jelentkezés 1 hónap alatt. Mit gondolnak, hány komoly potenciális ügyfél lett belőle?

De mindezt miből?

XI. Rendelkezésre álló pályázat KMOP 1.5.1 – Vállalati Tanácsadás Program A kiírás meghirdetésekor a támogatásra rendelkezésre álló keretösszeg a 2011-2013. évben 994.400.000 Ft. Akik pályázhatnak: Gazdasági társaságok Szövetkezetek Egyéni vállalkozók Egyéni cégek Non-profit gazdasági társaság

XII. Rendelkezésre álló pályázat Igénybe vehető: Online-megjelenés Technológia termékfejlesztés Marketing Támogatás mértéke: akár 50% Teljes körű, komplex megoldást kínálunk a forrásszerzéstől kezdve az online megjelenésen keresztül a sikeres és hatékony marketing aktivitásokig bezárólag.

XIII. Összefoglalva Ami a sikeres és hatékony internetes marketing és kommunikációhoz kell: Jó weboldal Célhierachia felépítése Iparág és tevékenység specifikus kiszámítható, hatékony marketing megoldások Forrásszerzés

Köszönöm a figyelmet!