diagnózis és prognózis

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egy innováció nyomában
Advertisements

Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
A sportiskolába járó tanulók szüleinek válaszai a kérdőíves felmérésre (1245 válaszadó)
Mire lehet/ne jó az iskola?
SZÜLŐI IGÉNY- ÉS ELÉGEDETTSÉG-MÉRÉS
A beiskolázási életkor hatása az iskolai teljesítményre Magyarországon Hámori Szilvia, MTA KTI 1.
Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében November 30. Ódry Színpad.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
Nyílt napok látogatottsága
II/3. Működő és a legszegényebbeket elérő szolgáltatások, közösségi akciók Kunbábony, Civil Kollégium Képzési Központ április május
Eredmények és kételyek az iskolai agresszió megelőzésében Agressziókezelés a fővárosi fenntartású oktatási-, nevelési intézményekben október 6. NÉMETH.
ÖSSZEFOGÁS JÁSZBERÉNYÉRT március 26. © Baráth László.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
Értékelés a pedagógiában
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
A humanizmus pedagógiai és lelkigondozói szemlélete Minden gyermekben él a cselekvési vágy és a világ megismerésének igénye, ennélfogva biztosítani kell.
ISKOLÁK Az iskolai oktatásban 48 olyan intézmény vesz részt, ahol a komi- permják nyelvet anyanyelvként lehet tanulni. Ez 38,1%-a az iskolák összes számának.
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
Párválasztásról alkotott vélemények főiskolás hallgatók körében Konzulens tanár: Szabó Sándorné Dr. Főiskolai Docens Készítette: Cselényi Nikolett Andragógia,
Budapest XIII. kerületi Cigány Kisebbségi Önkormányzat felmérése család bevonásával készített kérdőív kiértékelése.
A pedagógia alapjai 3. előadás Emberformáló folyamatok: szocializáció, nevelés, a nevelés lehetőségei és korlátai Birta-Székely Noémi BBTE, Pszichológia.
A tételek eljuttatása az iskolákba
A nevelés stílusa.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
Hogyan lehet értékes zenét tanítani a gyerekeknek a médián keresztül? Stachó László Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Kodály Intézet.
szakmérnök hallgatók számára
Az élettársi kapcsolatban élők házasságkötése - az értékek és beállítódások szerepe a párkapcsolatok (ki)alakulásában Spéder Zsolt Kapitány Balázs KSH.
A tudás értéke Nyelvtudás, közgazdasági és természettudományos tájékozottság Európában Lannert Judit.
Az Inklúziós Index hazai adaptációja
„Szemléletváltás az oktatásban” Az Igazgyöngy Alapítvány pályázata.
Vezetés és kommunikáció
NEVELÉSELMÉLET.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Etika és deontológia a pedagógusi szakmában
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2007 Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
Felkészítés az Integrált /inkluzív nevelésre a pedagógusképzésben
ÚJ ISKOLA, ÚJ TUDÁS ÚJ MAGYARORSZÁG KORMÁNYZATI KONFERENCIA március 4.
Puszta Sándor: Rendeltetés „Amit kigondoltál vidd tovább, ami lettél vállald, de soha ne feledd ami még lehetnél.” - Iskolarendszeren kívüli - Falusi gyakorlati.
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
A kriminálpszichológia
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
MIÉRT JÓ „KŐRÖSISNEK” LENNI?
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Differenciált tanulásszervezés TKM1016L
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság OFI - KONFERENCIA OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET Aktív és felelős állampolgárság.
BEVEZETŐ.
Mire lehet/ne jó az iskola
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Példa egy ppt prezentációhoz
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Az Országos képesítési keretrendszer 0. szintje Katona Nóra ELTE, PPK, Pszichológai Intézet május 12.
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta március 22.
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
Az iskolai zaklatás jelensége alapfogalmai. Az agresszió fogalma pszichológiai háttere Agresszió minden olyan szándékos cselekvés, amelynek indítéka,
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése AGRESSZIÓ.
A szakiskola jelene és jövője
Agresszív magatartásformák a közoktatási intézményekben
Előadás másolata:

diagnózis és prognózis Az iskolai agresszió... diagnózis és prognózis

Definíciók Etológiai (Csányi Vilmos) Evolúciós (Struggle for life) Behavorista (S. –R. formula) Humanista (minden olyan szándékos cselekvés, amelynek indítéka, hogy – nyílt vagy szimbolikus formában – valakinek vagy valaminek kárt, sérelmet vagy fájdalmat okozzon) Jézusi (erőszakmentesség, vissza-nem-ütés, ellenségszeretet) (farizeusok, kufárok, tanítványok)

Az agresszió fajtái Pozíció elérése, státusz, hatalom, politika Birtokvédelem, saját tér Frusztrációs agresszió – akadályozás a cél elérésében Normatív, vagy morális agresszió Autóagresszió Szülői agresszió Nevelői agresszió Tanulói agresszió

Az agresszió színterei háborúk, forradalmak, szabadságharcok --------------------------------------------------------- a vallások a munkahely a család a közösség az iskola (Bacher, Karácsony S.) BOKOR???

Mi a helyzet az iskolában? iskola (védett)– utca (kitett) tanár – diák diák – diák diák – tanár szülő – diák szülő – tanár

Tanév összlétszám SNI BTMZ 2001/2002 947 102 46 569 86 587 2002/2003 933 521 49 743 88 526 2003/2004 912 578 54 456 89 965 2004/2005 890 323 56 145 92 102 2005/2006 861 022 60 123 92 987 2006/2007 831 471 61 017 94 689 2007/2008 811 211 62 023 96 456 2008/2009 790 003 62 987 98 124 * forrás: okm

Ország* lopás diák-diák diák-tanár megfélemlítés drog Ausztria 11,5 36,3 8,8 9,1 2,3 Bulgária 4,4 21,2 5,6 7,5 1,5 Lengyelorsz. 12,1 29,4 5,9 25,3 5,1 Magyarorsz. 24,1 48,2 22,5 37,4 7,9 Mexikó 56,0 61,2 47,2 57,1 51,1 Szlovénia 11,4 46,3 12,8 9,3 4,9 Szlovákia 9,5 21,6 6,4 5,4 2,2 Törökország 32,8 37,0 25,5 42,6 25,9 Olaszorsz. 30,0 10,4 12,7 4,5 *OECD vizsgálat %

Mik lehetnek az okok? morális válság a szerepek válsága a közoktatás lezüllesztése a tekintély elsorvasztása a média gátlástalansága a Mammon a családok

További okok... az agresszió preferálása a durva, küzdősportok prioritása kereskedelmi kloakák a porosz pedagógia helyett liberális pedagógia a fejlesztés-nevelés-oktatás helyett: oktatás3

Az oktatási rendszer elemi hibái arra alapoz, hogy mit nem tud a gyerek és nem arra, hogy mit tud az kérdez, aki tudja a választ és nem az, aki még esetleg nem úgy nevel, hogy nem nevel, s ez a legrosszabb nevelés a nevelési problémákat „oktatási” módszerekkel bünteti

Az oktatási rendszer elemi hibái úgy értékel, hogy nem (mer) értékelni = ezzel nem csak a gyermeket menti fel, hanem saját magát is nincsenek közösségi szintek (DÖK?!) a pedagógus tekintély elveszett a liberális nevelési rendszer látensen magában hordozza az agressziót (FILM!) az agressziót próbálja kezelni, nem a mögöttes okokat

OKTATÁS BEAVATÁS NEVELÉS FEJLESZTÉS

Hagyomány Karácsony Sándor Németh László Klebelsberg Kunó

Köszönöm a figyelmeteket „Lélek nincs! - tanítja a modern pszichológia. Szellem nincs! -tanítja a modern filozófia. ‘Csinálj amit akarsz!’ – tanítja a modern pedagógia.” (Tanyai szilánkok)