Hol a helyünk a világban?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Antropológia VIII. A lélek.
Advertisements

A szabad akaratról I. V. Rész
A nap kezdete Urunk, akit jobban elrejt ez a világ, mint a sírbolt, Te, akit bűneink keresztre feszítenek, Te, akit eltemettünk szívünkben - feszítsd fel.
Jézus Istennek nevezése
A házasság még nem a mennyország
Folyamodjatok az Úrhoz,
A pasaréti református templom írásos úrasztali terítője
Hálát adok Neked mennyei Atyám,
A reneszánsz szobrászat
TURIYAM  A belső műhely A testhez a testről: Részletek Knolmár Marica írásából június Téma: A hála.
Angyal, vidd meg a hírt az égből, Mindig új élet lesz a vérből.
Mikor még semmi nem létezett..
Képes vagy felfogni a méretüket? Pedig ez még mind semmi… A világűr, mint tudjuk végtelen. És vannak benne még sokkal-sokkal nagyobb objektumok.
Szüntelen imádkozzatok. 1.Thessalonika 5: 17
MI AZ IMÁDSÁG ? (Pecznyik Pál verse ).
A sárospataki Rákóczi-vár udvari loggiája ( )
ARISZTOTELÉSZ (Kr. e ).
Ádventi ráhangoló gondolatok
Drága Édesanyámnak, kit a világon
Gyöngy Gyöngyök vagyunk? Porszem a kagylóban, vagy hegyek méhe szülte gyöngyök vagyunk? Göröngyök, drágakövek? Nézd csak: egyik félregurul, pár a semmibe.
Andrea Mantegna Zene: Richard clayderman - Murmures F:Laci
Céline Dion és Andrea Bocelli
PÁL LEVELE A RÓMAIAKHOZ ig Az okos istentisztelet.
103. zsoltár („A Dávidé.”) Szent Biblia alapján (Károli fordítás)
ANDREA DEL SARTO
FRA ANGELICO
Bevezetés a neveléstudományba Bevezetés a művészetpedagógiába 1. előadás.
NÉVNAPODRA!.
Ballagók búcsúztató áhítata.
Boldog 2014-et !.
Kenyered és borod táplál engem, Te gyógyítod szívem, hogyha fáj. Maradj velünk, úgy kérünk, Jézus, maradj velünk! Tiéd leszek, Néked élek már!
Mit árt ember nekem, hisz te vagy Istenem
Istentõl el nem állok, Õ sem áll tõlem el; Szüntelen vele járok, átfogom hitemmel. Gondot visel reám, és este úgy, mint reggel Õ áld meg segítséggel, kegyelmes,
Százezer utat végigjártunk, Erőnkből ennyi tellett. De önmagunkra nem találtunk, Mindig a másé kellett. Túl az éveken, Még ma sem hiszem, Hogy minden hiába.
Álmaimból, lelkembõl, Két kezembõl, szívembõl,
- Előkelő athéni családból származott - Fiatalként politizált, de csalódott a demokráciában, ezért a filozófia felé fordult, Szókratész tanítványa lett.
Dicsérjed Uradat! Pecznyík Pál verse. Dicsérjed Uradat Istennek h ű népe, Te vagy országának, legfényesebb éke.
Hálaének Pecznyík Pál verse. Zengjen hálaének, e földön mindenütt,
Mert tudom, semmi nem szakíthat el az én Uram szerelmétől
Minden, mi él, csak Téged hirdet, minden dicsér, mert mind a műved, azzal, hogy él, ezt zengi Néked: ”Dicsérlek én, dicsérlek Téged!”
Mi csak vándorok vagyunk itt a földön, vándorként éljük életünk,
Készítette: Jon A. Palmer
Antropológia VII. Személy - Lélek I..
Antropológa IV. rész Az emberi ismeret. Az ismeret fontossága Van-e kapcsolat a külvilág és a gondolat közt? (Mátrix) Van-e lét, van-e igazság? - a lét.
Hiszek egy Istenben, mindenható Atyában, mennynek és földnek Teremtőjében.
Kész az én szívem, Istenem, vedd Uram áldó énekem
Itt van Isten köztünk; Jertek őt imádni, Hódolattal elé állni
1.János 2:17 „ A világ pedig elmúlik, és annak kívánsága is de aki Isten akaratát cselekszi, megmarad örökké.”
Dicsér az ég, nap, hold és csillagok,
A Bábel tornya A Bábel tornya (más néven a bábeli torony) a Biblia egy ószövetségi leírásában szerepel, mely arról számol be, hogyan jöttek létre a világ.
Megváltóm szerelminek! E rohanó, gazdag árba Elmerülök és hiszek.
Aquinói Szent Tamás.
Kiégés prevenció Testi-lelki-szellemi törvényszerűségek a betegség és az egészség hátterében dr. Darnói Tibor.
Zsoltárok 104:24 „ Mily számtalanok a te m ű veid, Uram! Mindazokat bölcsen alkottad meg, és betelt a föld a te gazdagságoddal.”
Jób könyve 1.. Játék Helyezzük Istent középpontba a tanulmányozás során Jeremiás 29:11-13 Zsoltárok 33:4-7,,Mert amit Isten kimond, az élő beszéd, erőteljes.
A. Az „Ige” kifejezés. János evangélista Jézus Krisztusról mint az „Igéről” ír: - a görög szövegben a Logosz szó szerepel. János a görög filozófiából veszi.
Spinóza ( ) Descartes-nál megoldatlan kérdés: Hogyan lehet hatással egymásra a test és a lélek (nála ugyanis ez két különböző szubsztancia). Spinóza.
Testi – Lelki – Szellemi összefüggések

Harmatozzatok égi magasok
Te adtad nékem lelkemet,
40.
Az érvelő szöveg I. Érvelési technikák.
Évközi 26. vasárnap Október 1. – „A” év.
HILDEGARD VON BINGEN ( )
Spinóza ( ) Descartes-nál megoldatlan kérdés: Hogyan lehet hatással egymásra a test és a lélek (nála ugyanis ez két különböző szubsztancia). Spinóza.
Advent idején.
Velünk élő középkor Forrás:
FRA FILIPPO LIPPI
a hét verse Dzsida Jenő: Arany és kék szavakkal korándi józsef 
Előadás másolata:

Hol a helyünk a világban? A firenzei neoplatonikus akadémia

ACCADEMIA PLATONICA (1459-től) Michelozzo építette át A Medici villa Careggiben Michelozzo építette át ACCADEMIA PLATONICA (1459-től)

Marsilio FICINO (1433-1499) Teologia platonica (1469-1474) „Homo […] est quidam Deus.” Andrea Ferrucci (1522) Sta Maria del Fiore

Az ember = mikrokozmosz (Platon) Mens sana in corpore sano (Iuvenalis) = ép testben ép lélek (?) test – intellektus - lélek Ficino (Lakoma-kommentár) mens angelica anima mundi FÉNY (Plótinosz) Isten – angyal – lélek --› test

Giovanni Pico della Mirandola (1463-1494) „Medium te mundi posui, ut circumspiceres inde commodius quidquid est in mundo. ( Nec te celestem neque terrenum, neque mortalem neque immortalem fecimus, ut tui ipsius quasi arbitrarius honorariusque plastes in quam malueris tute formam effingas.” Giovanni Pico della Mirandola (1463-1494)

„A mindenség közepébe helyeztelek, nézz körül, hogy mi a legkedvedszerintvalóbb a világban. Nem alkottunk sem éginek, sem földinek, sem halandónak, sem halhatatlannak, hogy önmagadat amilyennek csak akarod, döntésed és rangod értelmében magad alakítsd ki, s mint a fazekas, abba a formába gyúrd át, amelyik inkább tetszik.” (Kardos Tiborné fordítása)

Középszer (be nem érve ~ beérve) Hivatkozások özöne (Mózes + Timaiosz, Pál apostolnak válasz Dionüszosz szavával, Jóbnak, a teológusnak szavait Empedoklész, a filozófus magyarázza meg). [reneszánsz]…”korok, kultúrák, egyének kontinuitásának érzete, melyek egyszerre történetiek és abszolút értékűek, s melyek – más-más módon – az önmagával azonos emberi lényeg kimeríthetetlenségét, univerzalitását fedik fel; igazolják beágyazottságát az angyaloktól és csillagoktól az állatokig és az elemekig terjedő világmindenség létébe – vagyis igazolják az emberi lényeg földi istenségét” (Leonyid Batkin)