Foglalkoztatás az MMO-kban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hasznos haszontalanság
Advertisements

A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása
A gyermek, mint közjószág? Szeged, október 15. Gál Róbert Iván Múltunk van. Jövőnk lesz? dr. Kováts Zoltán emlékkonferencia.
Üdvözlünk!. Az internetezők 90% - a vásárlás előtt a neten gyűjt információt 1998-ban 70 millió internetező volt a világon, ma kb. 2 milliárd.
Videojátékok bevezetés
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Virtualizált Biztonságos BOINC Németh Dénes Deák Szabolcs Szeberényi Imre.
Migránsok társadalmi beilleszkedése együttműködéssel
Diákversenyek 15 éve, a kezdetektől napjainkig Diák Menedzsment Bajnokság, 15. születésnap.
Kedvezményes MFB források hitelképeseknek Sebők Orsolya főszerkesztő.
A biztonságos netes bankolás Pap Gyula Gyermekmentő szolgálat, Médiakonferencia szeptember 26.
Hogy keressünk pénzt azzal, amit ingyen adunk?
Web2 a mobilon: mégis, kinek az érdeke? Méhes Krisztián Neo-Play Entertainment Kft.
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
A gamifikáció konzervatív megközelítésben
Mindenki Ságvári Bence másképp VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. Az internethasználat jellegzetességei, a kockázatok.
Pénzgyárak és problémák Közgazdaságtan alapjai Bevezetés a földrajzba Márton János MFK13F – HUI3O0.
J. J. Rousseau: Az igazságosság az emberi tudatban gyökerező érzés, amely minden cselekvést irányít. John Stuart Mill: Az igazságosság az egyének azon.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
A verseny - a piac alkotója
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
1. Közgazdaságtani alapfogalmak
Játék és Internet A pacmantől az MMORPG- ig és vissza A videojátékok elemzéséhez Fekete Zsombor.
Mobil eszközök alkalmazása vállalati környezetben
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásának megerősítése A társadalmi együttműködés útjai Önkormányzat - - Civil.
Catan telepesei – Lovagok és városok
PÉLDÁK, ÖTLETEK VITÁZÁSHOZ
Sulinet Expressz, Sulinet Generáció Sulinet Generáció 1998: valamennyi középiskola bekötése az Internet hálózatba a Sulinet Program keretében.
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása A 237/2006. (XI. 27.) Kormányrendelet alapján.
Környezetértékelési módszerek
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Mennyire gátolja a vevőkockázat magyarországi mértéke a gazdasági növekedést? 300 Mrd Ft a tét évente Előadó: Felfalusi Péter ügyvezető.
Copyright © 2005 | update software AG | update software Magyarország Kft. Radics Sándor principal IV.
A MAGYAR MUNKAVÁLLALÓK MUNKAERŐ-PIACI JELLEMZŐI
Az információs ipar teljesítménye Európai Unió, Magyarország, Amerikai Egyesült Államok.
Hírek május 30. Shanghai - Purple Mountain Hotel Az ENSZ Iparfejlesztési Szervezete (UNIDO) ülést tartott az együttműködés elősegítése és az új.
Gyerekjátékokról és edutainmentről őszintén Fekete Zsombor.
Munkanélküliség.
Amit szülőként feltétlenül tudnod kell a videojátékokról VI. Nemzetközi Médiakonferencia Balatonalmádi, szeptember 28. Fekete Zsombor.
Bevezető Készítette: Mándó Milán
A Safer Internetplus Program célja és területei eContentplus és Safer Internetplus Nemzeti Információs Nap Budapest, április 18. Simor Gabriella,GKM.
IT mentor Digitális írástudás.
Roma Központ Nagykanizsa Magyar-Horvát Szakértői Akadémia szeminárium
„Polgár az Európai Demokráciában OTV” Enpaszmációs jelenségek Csapat: 0. Generáció Előadók:Börcsök Gyula Frank Rudolf Keszthelyi Balázs Sulyok Zoltán.
A közoktatás alapkérdései Radó Péter Oktatáspolitikai Elemzések Központja (2008.)
Videojáték-típusok avagy Miről is beszélünk?
A JÁTÉKTERVEZÉS PSZICHOLÓGIÁJA
2010 : KIHÍVÁSOK ÉVE A PÉNZÜGYI SZEKTORBAN Kisbenedek Péter, MABISZ október 5.
VERSENY MINDEN HATÁRON TÚL: NAGYVÁROSOK KREATÍV FEJLESZTÉSE LUKOVICH TAMÁS, PhD.
Térképészet és térinformatika
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
Gondolkodjunk el ! Zene A változások már léteznek!
März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.
Versenyelőny az informatika segítségével! Előadó: Dimitrova Dessislava Ügyvezető, Alphasonic Kft Október 8.
RIPPLN – AZ ÁTLÁTHATÓ KÖZÖSSÉG. Ripple = fodrozódás Ezt a szót használja az angol arra az esetre is, amikor egy vízbe ejtett tárgy, vagy vízcsepp maga.
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
Miért nem internetezik mindenki? Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ Internethajó Be kell hozni a hátrányt,
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Nem mondunk le senkiről – a Sárospataki kistérségben sem! Komplex felzárkóztató programok készítése a leghátrányosabb helyzetű kistérségekben ÁROP /B.
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Alkalmazásfejlesztés T-Home Interaktív TV-re. Tartalomfogyasztás a tévéképernyőn A tévé mint képernyő „A háztartások többségében – saját bevallás alapján.
Példa egy ppt prezentációhoz
Üdvözöljük GWIBIZ WORLDWIDE Üzleti Tájékoztatón. Legdinamikusabban fejlődő üzletek a világon! GWIBIZ WORLDWIDE Trendágazat Internet + vásárlás.
Előadó: Hortobágyi Ágoston
Wireless Home Gateway Handover, roaming, keletkező veszteségek Készítette: Tóth Balázs Viktor.
Vizuális programozás Előadó: Csapó Gábor.
NEMZETKÖZI EGYÜTTMŰKÖDÉSEK I. Kereskedelmi Vámkedvezmények Szabadkereskedelmi övezet Vámunió Közös piac II. Gazdasági Közös gazdaságpolitika III. Oktatás.
A szolgáltatási szféra és az infrastruktúra
Előadás másolata:

Foglalkoztatás az MMO-kban Fekete Zsombor level up

Az ötlet ami port kavart Néhány levél után a lényeg… Az ötlet ami port kavart

Fekete Zsombor a virtuális játékterek tanulmányozása során arra a meghökkentő következtetésre jutott, hogy a magyarországi gazdaságban nehezen helyet találó roma népességnek is munkalehetőséget lehetne biztosítani az online szerepjátékokban való "bérjátékkal". Szerinte állami szerepvállalással géphez juthatnának, vagy közösségi pontokon léphetnének be a virtuális világba a játékra "betanított' romák, és a fejlesztőkkel kialakított együttműködési kereten belül "termelnének" odaát, az online térben. A nyelvtudás hiánya zavaró lehet, hisz a játékok nyelve legtöbbször az angol. Erre Fekete szerint az lenne a megoldás, hogy "kell készíteni egy magyar nyelvű leírást, aztán a többit megtanulják egymástól. Nem kivitelezhetetlen! A játékosok 40 százaléka amúgy is a játékokból tanult meg nyelveket!" (Népszabadság, 2008.07 .07)

Mit keres a pénz a játékban? Blended reality

Virtuális ≠ Valóság Mi a játék? A játék szabad cselekvés vagy foglalkozás amely bizonyos önkéntesen, előre meghatározott időben és térben, szabadon választott, de föltétlen kötelező szabályok szerint folyik le: célja önmagában van, bizonyos feszültség és öröm érzése, továbbá a "közönséges élet"-től való "különbözőség" tudata kíséri. Huizinga: Homo Ludens 1939

Virtuális = Valóság „Kétlem, hogy lett volna olyan idő , amikor ne éltünk volna virtuális világban” (Ken Perlin NYU)

Valóság  Virtuális A bevásárlóközpont a tökéletes emberi világ, a mi saját univerzumunk, belső és bensőséges tér, amelyet nemcsak a falak és a kupola véd, hanem a körbefutó galériák, kirakatok és üzletek is, melyek roskadásig vannak mindazzal, ami élvezetes, csábító, kényelmes és otthonos egy ember alkotta világban. A „látvány szakadatlan árama” veszi körül az embert színekből és fényekből szőtt védőszférával. Ebben a világban nincs hó és nincs ólmos eső, nincs zivatar és nincs aszály, nincs tél és nyár, nappal és éjszaka, semmi sem emlékeztet a fájdalmas múlandóságra (Hankiss Elemér, Az ezerarcú én p160)

Szolgáltató kultúrák A világ lakosságának 20 %-a termeli meg a haszon 80 %-át. Az olyan tevékenységek mint a kultúra, a szórakoztatás, a show business valójában semmit sem ad hozzá a termékekhez. A videojáték a kultúra, és a szórakoztató-ipar részeként értelmezhető

Mit keresnek a romák az MMO-kban? Eladná színesfémnek

„Eladná színesfémnek”

„Eladná színesfémnek” 38 % internet használó Magyarországon 13-15% lehet a roma népcsoport körében WiFi falu projekt 20 000 Ft-os Netbox számítógépek, Ubuntu Teljes WiFi lefedettség Netbox böngésző és portál 119 falu, 2000 család, 5000 felhasználó…

Nethasználó romák és nemromák

Roma IKT Konzerválódó hátrányos helyzet számítógép-használat szempontjából A médiafogyasztásból a televízió emelkedik ki, de igen népszerű körükben a mobil telefon, illetve az ezzel elérhető fizetős szolgáltatások (oplogo, csengőhang, játékok) A technofília nem jellemző rájuk, de a technikai tudást – főképp ha anyagi előnyök is társulnak hozzá - egymás közt megbecsülik

Fő érv a roma IKT programok mellett „Értelmes és motiváló elfoglaltság” a „hagyományos munkanélküli tevékenységekkel szemben”

Már csak az a kérdés, hogyan MMO Gazda(g)ságok

Gazdaság az MMO-ban? Játék? Munka? A kettő közt: szórakoztató ipar…

Hogyan jut pénz az MMO-ba? Szoftver licenszdíj Havi előfizetési díj Ingyenes, de micro-payment az ingame objektumokért A játékon belüli objektumok kereskedelme engedélyezett

Játékdesign A farmolás: A jogtalan előnyszerzés tönkreteszi a játékélményt A virtuális objektumok túlkínálata árcsökkenéshez vezet, ami együtt jár a játékban töltött idő leredukálódásával A farmolás design kérdés, mert az általa szerezhető előnyök mibenléte csak a játék tervezőin múlik

Játékdesign – a matek Az online termelés csak abban az esetben tartható fenn, Ha a rendszerbe elegendő pénz vihető Ha a rendszerben folytatott tevékenységek a lehető legkisebb veszteséggel válthatók pénzre Ha a kereslet folyamatosan a kínálati szint felett tartható! (ha a túlkínálat keletkezik, a játék „besül”)

A kínai farmer logikája Ugyanaz mint az outsourcing: a fejlettebb országok polgárainak luxusköltéséből kitermelhető egy „outsource” országban élő megélhetési költsége Magyarország outsourcing lehetőségekkel bír, de ebben fontos szerepet játszik az itt élők hozzáadott értéke. De, havi a kínai 100-200 $ ≠ az itteni munkanélküli segéllyel  a program nem működőképes

Lehetőségek Ha a teljes gazdasági probléma megoldására nem is alkalmas a romák MMO foglalkoztatása, lehetőséget teremt az életminőség javítására, és a többségi társadalomban történő integrálódásra. Kreatív iparágak? Társadalmi párbeszéd? Napirend megállapítás?

Várakozások Az MMO előfizetők száma nő A hagyományos szórakoztató ipar jelentősége csökken Egyre több olyan játékos kerül a rendszerbe, akiknek a megélhetési költségeken túl marad még kapacitása luxuskiadásokra Az MMO-kon belüli lehetséges gazdasági tevékenységek egyre kreatívabb készségeket igényelnek

Design ötlet Gyorsabban és véglegesen elhasználódó objektumok (a farmolás nem luxus előnyt termel, hanem szükséges gazdálkodó tevékenységgé alakul) A farmolással elérhető előnyök minőségi változásai (pl. farmer mint a különféle játékrészek unlockolásának kulcsa – reseller)

fekete zsombor – levelup.hu – levelup@levelup.hu Köszönöm a figyelmet!